knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:52

Hier ook nog steeds aan het worstelen met de knieproblemen.
Fysio heeft geadviseerd om toch nog maar een keer een afspraak met de orthopeed te maken om te kijken of er toch niet nog mogelijkheden zijn om mijn knie stabiel genoeg te krijgen om wat krachttraining te gaan doen. Dit lukt op het moment gewoon helemaal niet en is wel nodig om die knie beter te krijgen.

MieLo

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:43

Zie nu pas je vraag ames. Ook ik heb er geen ervaring mee.
Ben je een keer gevallen oid? hoe is het nu met het vocht bij de meniscus.
Apart dat je verder geen last ervan hebt bij drukken en lopen en fietsen.
Dat vocht komt ergens vandaan namelijk.

Balen purny, hoe komt hij erop dat de zenuwen die plek zichtbaar maken? Pijn ergens hebben heeft wel te maken met de zenuwen, maar die plek is dan maf. rot ook dat het pijn doet :(:)

ProudJustify, dat krachtprobleem heb ik ook. Wil graag opbouwen, maar kom niet zo heel ver. Heb je wel iets van een brace voor de stabiliteit?

Hier uitslag van de mri, was een flinke vochtbult te zien op de mri. Hij gaf aan dat 3 operaties binnen korte tijd op mijn leeftijd niet zo goed waren :+ kon ik zelf ook wel bedenken haha.
Maar heb een cortison spuit gehad (wat deed die poedersuiker zeer zeg ;( ) en moet nu over 2,5 maand terugkomen. Heb in overleg met de fysio een brace te leen, voor de stabiliteit bij mijn paard en op mijn werk (werk met lompe pubers :') ), maar ik krijg erg last van een scharnier aan de binnenkant. Nu dus in overleg met de fysio om een andere brace te proberen. Merk wel dat het een veilig gevoel geeft omdat ik die draaiing niet meer kan maken. Binnenkant blijft enorm gevoelig en pijnlijk en tijdens het benen wegdrukken lijkt die pees waar mijn knieschijf in ligt ergens overheen te "schuiven". erg naar gevoel, knieschijf zit in ieder geval wel los. Maar mijn geduld begint weer op te raken en zie die spuit ook niet als oplossing -O- ga hem ook zeker weten niet nog een keer laten zetten :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:46

@mielo: daar had hij het met pigment over.
Ik voelde me dus gewoon totaal niet geloofd. Loop er al een jaar mee.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:07

Precies dat Mielo, ik moet en wil graag opbouwen, maar het lukt niet.
Zodra ik iets ga doen dan reageert die knie door dik, warm en pijnlijk te worden.

Ik heb geen brace verder. Of ja ik heb er wel eentje maar dat gaat op zich niet helpen.
De spieren van mijn bovenbeen zijn te strak en daardoor trekken ze mijn knieschijf omhoog waardoor
ik daar dus last van krijg. Hopelijk heeft de orthopeed nog een geweldig idee waardoor ik toch kan gaan opbouwen.

Pfoe dat klinkt niet heel prettig die cortison injectie :=
En zeker niet heel fijn omdat het ook nog eens niks op lijkt te lossen :(:)

Zo enorm balen dat er nog steeds van alles aan de hand is maar ze er blijkbaar niks aan kunnen doen -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:13

Ik heb 14 december een afspraak bij een orthopeed voor mn rug. Ik denk dat het door mn knie komt dat ik last van mn rug heb.
Maar verder gaat het opzich "aardig" tuurlijk heb ik pijn maar schijt aan... Gewoon doorgaan en mooi werken

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:16

Dat zou heel goed kunnen hagelslag :j

Mijn fysio (ook manueel therapeut) kraakt ook elke keer mijn rug en dan zie
je gelijk dat mijn knie toch een stukje verder kan buigen daarna.

Staat zeker met elkaar in verbinding.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:22

Ik heb last van mn rechter heup/bil/onderrug.
Zit 1 punt waar ik last van heb.
Kan soms bijna niet rechtop staan...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:24

wel een beetje op jezelf letten hoor hagelslag :(:) vaak hebben dat soort dingen inderdaad met elkaar te maken. zo heb ik ooit last van mijn rug gehad, wat vanuit mijn enkels bleek te komen. 14 december duurt helaas nog wel even.

je voelt je zo machteloos en niet geloofd, wat jij ook zegt Purny, ik ken mijn knie toch echt wel een stuk beter na 2,5 jaar. als iets niet goed zit, zit het niet goed. Ik zei al vanaf het moment dat ik viel: dit is niet goed, pas 8 maanden later lag ik op de operatietafel :\ en we moeten dan maar geduld hebben, die kunnen ze lekker ergens stoppen waar de zon niet schijnt :+ *frustratie modus weer uit* :')

Heb jij dan ook gedurende de dag dat het buigen steeds moeilijker wordt? In de ochtend (wel na een goede nacht) dartel ik bij wijze van spreken zo dr trap af. einde van de dag moet ik vaak voetje voor voetje er af).
Die spuit is echt naar, ze hebben hem bij mij ook nog voor verdoofd met zalf, maar dat heeft niet heel erg geholpen heb ik het idee (Ben wel echt een watje wat naalden betreft, volg ook al een angsttraject voor de tandarts in het umc :') naalden zijn hier een no go )

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:00

Ik mag maandag weer naar de bergman. Vorige week was het 4 jaar geleden dat ik mijn knie brak en vanaf daar is het gewoon slecht. 4 zware operaties op 20 jarige leeftijd is natuurlijk niet goed, en bij fysio nu lekker aan het trainen, alles wat ik doe doet pijn maar al een tijdje op het punt een extra pijnstiller en maar gewoon gaan. Pijnvrij zal hij toch nooit meer worden, je leert er mee leven maar niet altijd even leuk. Maar ik ben blij maandag weer naar de bergman te gaan, mijn orthopeed daar is super, kijken wat we nu nog gaan doen,ik denk iets van een hyaluronzuur injectie oid. Nu opereren is namelijk echt slecht, afgelopen Juli was de laatste, afgelopen week voor het eerst 30 min alleen maar gestapt op mijn paard, pijn doet hij toch al dus maar gewoon doen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:53

Zoiezo wacht ik de echo af. Mocht er uit de echo echt niks komen dan wacht ik een half jaar tot een jaar en ga ik daarna naar de Bergman. Heb eigenlijk wel spijt nu dat ik daar niet gelijk heen gegaan ben.
@Mielo: op zich gaat dat wel maar ik heb voornamelijk pijn als ik zit. Dus als ik niks doe doet hij gewoon pijn. Het antwoord van de orthopeed was: Dat zijn de zenuwen. Nee die krijg ik van die man

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:03

Ik kan vooral slecht de trap op en af als ik de hele de dag op mijn werk gezeten heb.
Gewoon op een stoel met gebogen knieën zitten is voor mij de zwaarste opgave op dit moment.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:19

hahaha Purny :') , zeker weten dat je de zenuwen van hem krijgt -O- lekker makkelijk antwoord van hem.
dat je het na de echo nog een half jaar/ jaar wil afwachten. Ik zou dat echt niet kunnen.

thats the spirit fientje :') dat had ik voor mijn mri ook. moest zelfs verplicht rijden van de orthopeed om een reactie op de wekken :+ heeft zeker geholpen haha
ben benieuwd wat ze voor je kunnen doen! belangrijkste is gewoon dat je met zo min mogelijk pijn je hobby kan doen. wat doet een hyaluronzuur injectie trouwens?

dat herken ik ok wel enigzins proud, zeker een langere tijd met gebogen knieën zitten.

Ik heb de mri beelden opgevraagd in het zhuis, wel vet hoor die beelden. Heb door mijn biologie-opleiding toch wel enige kennis van wat ik zie en dan zie ik toch aardig wat vocht bij mijn binnenpees zitten en bij de meniscus -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:55

Kan er überhaupt iets aan vocht gedaan worden
Hier dus vocht bij de hamstring knie..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:56

Vocht geeft aan dat er iets niet goed zit volgens mijn orthopeed. Beetje vocht is opzich niet heel erg, dat heeft iedereen wel eens. Het moet je alleen niet belemmeren in datgene wat je doet.
Ik merk bv nog totaal geen verschil met 2 weken geleden voor Die cortisonspuit -O- hebben meer nensen hier zo'n spuit

gehad?https://www.mijnbrace.nl/push-med-kniebrace
Dit wordt mijn brace trouwens, hopen dat dit de boel wat verlicht. Wel handig die witte kleur :')

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 09:17

Die spuit heeft bij mij alleen maar ellende gebracht en alles behalve verbetering :+ .

Ik rijd nu 1x per week paard. Kost me wel veel energie, vooral door de pijn. Maar ik ben blij dat ik het weer kan! Vooral stappen en wat draven met doorzitten :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 09:33

Ok. Ik kijk t nog even aan. Hier nu maand of 4,5 last en op de mri zagen ze vocht.
Hier vooral bukken knielen door de knieën zakken wat problemen geeft.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:20

Ssst Chantal, dat wilde ik niet horen :') haha.
Wel heel fijn dat je iig al 1x per week kan rijden *\o/*

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:44

Hahaha! Ik ben al wel zo'n 1,5 jaar onderweg incl meerdere operaties en intensieve revalidatie. Dus van mij mag het ook wel weer :D . Ik had niet verwacht het ooit nog te kunnen, en mogelijk zal het altijd bij max 1x in de week rustig rijden blijven maar ik kan het tenminste weer en dat telt :j .

Vocht is vaak een gevolg van een andere irritatie. Herstel kan lang duren. Een kennis van mij heeft het ook en moet op een maand of 8 rekenen met herstel.

Ik kan uit ervaring zeggen: niet eigenwijs zijn en vermijd de bewegingen welke last geven :) .

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:26

Hyaluronzuur smeert die knie als het ware, het schijnt soepeler te worden en daardoor misschien wat pijnverlichtend maar je kan natuurlijk ook niet voor altijd die spuiten blijven zetten, bij de ene werkt het en bij de ander niet. Haha qua vocht is die van mij altijd dik, en er zit een hele vocht band/ vocht rol op mijn knie en een vocht bult precies waar de schroef van mijn nieuwe voorste kruisband zit. Standaard. Savonds nog dikker enwarm. Ik zit nu 1 x pw 30 min stappen te paard naar dat komt al niet iedere week voor ik heb al zeker 1.5 jaar niet meer gereden maar dat komt omdat ik nu 4 jaar bezig ben en als ik weer een beetje hersteld ben van een operatie, stond telkens gelijk de volgende al weer voor de deur, mijn instructise rijd mijn pony nu. Gelukkig weer maandag naar bergman en dan gaan we gewoon weer lekker verder kijken.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:41

Mijn knie is ook altijd dik maar dat gaat bij mij ook niet meer weg. Bij minder gecompliceerde kan dat gewoon weer normaliseren wanneer de knie herstelt :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:09

Kan een arts eigenlijk bij eerste onderzoek zien of voelen of er vocht in de knie zit?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:05

Paardrijden doe ik ook gewoon, zelfs vaak wel 5 x per week. Je moet niet vragen hoe ik er af kom maar hey ik rij wel :+

Heb 5 januari nog weer een afspraak bij de orthopeed en heb besloten dat als hij er niks meer mee kan dat ik het maar te accepteren heb dat dit is waar ik het verder mee moet doen. Dan stop ik ook met fysio en ga gewoon proberen weer te sporten en dan zien we wel waar het schip...of in dit geval de knie strandt.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:45

Zo ik ben gister bij de bergman geweest. Wat heb ik daar toch een onwijs toffe orthopeed. Hij heeft nog even de knie gevoeld en onderzocht maar hij vind hem ook echt heel flink kraken en dus logisch dat dat zoveel pijn doet en belemmeringen geeft. Opereren is NU geen optie omdat het echt te dicht op alle 4 andere operaties is een we gaan eerst even kijken of we hem anders iets beter kunnen krijgen want pijnvrij wordt hij nooit meer. Ik ga dus wat ik al verwacht had en hyaluronzuur injectie krijgen en moet volledig stoppen met fysiotherapie, de knie moet rust en de focus moet er af, gewoon mijn dag rustig doorlopen als wat ik nu doe en geen zware fysio meer. Wel 2x pd thuis 15 min op de hometrainer. Nu wachten wanneer mijn injectie binnen komt en dan gaan ze mij gelukkig tussendoor bij orthopeed plannen zodat ik niet zijn lange wachtrij hoef af te wachten.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:53

@Purny,
Vocht is over het algemeen wel voelbaar/ zichtbaar.

balen Proud, hopelijk kan de orthopeed toch nog iets voor je betekening

wat fijn om te horen fientje! Naar omstandigheden een positieve uitkomst toch? Zie je tegen die spuit op? ik huiver alweer bij de gedachte eraan :+ hoewel ik wel een andere soort had

Hier nog steeds hetzelfde, merk totaal geen verschil van de spuit. kan misschien wel te ongeduldig zijn hoor :') Ben trouwens ook weer lekker bezig laatste tijd :+ knie kapot, kies kapot gebeten en zondag auto in de prak gereden door een ander (mijn auto stond geparkeerd en ik was thuis binnen :') ), alles komt in drieën toch? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:23

Ah dat zei de orthopeed dus ook tegen mij. Dat er geen vocht in zat