[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:34

Mis je dan niet je vezels?! :P

Er komen hier echt diëten voorbij waarvan ik denk... Wow dat je nog geen honger hebt! Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Ik merk dat ik echt niet onder de 1600 kcal moet komen te zitten, dan krijg ik echt honger. En onder de 1400 niet alleen honger, maar ook een heel misselijk en duf gevoel. Als ik sport moet ik nog wel iets meer hebben :)

Mijn dag vandaag (eenmalig witte bolletjes, omdat we gister familiefeest hadden en er echt heel veel witte bolletjes over waren, en mijn moeder met tarwe allergie mag deze niet hebben, vader is werken en mijn zusje naar school, dus heb wat meegenomen, maar dat komt dus eigenlijk nooit voor...):
O: 3 witte bolletjes, 1 met een klein plakje kaas, 1 met kipfilet en 1 met salami.
T: 1 bolletje met klein plakje kaas.
L: Idem als ontbijt.
T: Appel.
D: Diverse gewokte groenten (spruiten, bami groentenmix, prei) met kip in een woksaus (klein beetje maar toegevoegd).
T: Appel.

Redelijk tevreden voor vandaag, ondanks de witte broodjes en gebrek aan melk (die staat voor morgen gewoon weer op de lijst :D ).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:36

IK zou het daar ook niet op trekken idd, ik heb echt brood en groenten/fruit nodig op een dag.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:37

heb er nu 4 kg af!

vriendlief had van zn tinteling een blender besteld. dus nu verse smoothies maken van vers fruit. dus vandaag appels en bananen gehaald.
veel thee tussendoor.
Laatst bijgewerkt door Miekje23 op 30-01-12 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:37

Netjes Miekje :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:39

Miekje23 schreef:
heb er nu 4 kg af!

Goed zeg!! +:)+

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:39

dank je. moet en zal die 14 kg kwijt raken
Laatst bijgewerkt door Miekje23 op 30-01-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:40

Daarom worden en ook tarwe of haver zemelen toegevoegd,
Ook jij mist allemaal verzels want je eet alleen witte bolletjes.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:40

Ik doe ook Dukan en nee je mist geen vezels. Haverzemelen is een belangrijk deel van het dieet!! lekekr hoor in de yoghurt!!
Die dingen vullen ontzettend en honger heb ik eigenlijk weinig...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:41

caj2008 schreef:
Ja klop dit doe je maximaal 10 dagen.
Je gaat langzaam weer brood etc eten.

Nou... dat brood eten m,ag voorlopig nog niet. Dat mag pas in fase 3!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:42

Nou, ik blijf erbij dat dat nooit gezond kan wezen... Ook al heb je geen honger, het betekent niet dat je geen voedingsstoffen tekort komt!
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor die maaltijdrepen en eiwitshakes :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:43

Ja en ik moet zeggen ik mis het brood niet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:43

Hmm dat soort dieten zijn niet echt mijn ding! Maar goed ieder zijn eigen manier.
Ik eet gewoon normaal alleen de porties zijn aangepast, en geen slechte tussendoortjes meer en meer fruit en groente. Zo ben ik dus eigenlijk niet aan het dieten maar mijn hele eetgewoontes aan het aanpassen! En zo kan ik de rest van mijn leven wel doorgaan! :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:45

F_A, dat probeer ik dus ook... Al moet ik zeggen dat ik eerder 20kg ben afgevallen (4 jaar terug), maar ik loop altijd tegen een lekkerbek-vriendje aan en heb dan net niet genoeg ruggegraat :=

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:46

Flying_Angel schreef:
Hmm dat soort dieten zijn niet echt mijn ding! Maar goed ieder zijn eigen manier.
Ik eet gewoon normaal alleen de porties zijn aangepast, en geen slechte tussendoortjes meer en meer fruit en groente. Zo ben ik dus eigenlijk niet aan het dieten maar mijn hele eetgewoontes aan het aanpassen! En zo kan ik de rest van mijn leven wel doorgaan! :j

Dit deed ik ook maar als ik in 3 weken 0,6 kilo afval schiet dat ook niet op.
Na dit dieet wil ik die gezonde levens style weer op pakken.

suuzepuus

Mootje schreef:
Nou, ik blijf erbij dat dat nooit gezond kan wezen... Ook al heb je geen honger, het betekent niet dat je geen voedingsstoffen tekort komt!

welke voedingsstoffen zouden wij tekort moeten komen dan?? ik vind dit wel erg kort door de bocht gezegt. je weet niet eens wat het inhoudt...

SSDesign

caj2008 schreef:
Daarom worden en ook tarwe of haver zemelen toegevoegd,
Ook jij mist allemaal verzels want je eet alleen witte bolletjes.

Als je goed leest, zie je dat dit alles behalve dagelijks is. ;) Maar ik vind het zonde om eten weg te gooien. Daarvoor wordt het niet gemaakt en er wordt al genoeg weg gegooid door anderen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:48

caj2008 schreef:
Flying_Angel schreef:

Na dit dieet wil ik die gezonde levens style weer op pakken.

Hmm zou dit niet raar zijn voor je lichaam? Ik bedoel als je dan weer normaal gaat eten, kom je dan niet gewoon weer aan?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:49

suuzepuus schreef:
Mootje schreef:

welke voedingsstoffen zouden wij tekort moeten komen dan?? ik vind dit wel erg kort door de bocht gezegt. je weet niet eens wat het inhoudt...

Laten we het gezellig houden en niet zoveel verwijten naar elkaar maken!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:50

Ik kom gemakkelijk onder 1400 calorieen met af en toe een boterham en 's avonds gewoon groenten/aardappelen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:55

Flying_Angel schreef:

Dat doe ik ook! En dan nog wel bewegen erbij.. En ik ben er toch mooi 5 kilo mee afgevallen in 4 weken tijd!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:59

[/quote]

Na dit dieet wil ik die gezonde levens style weer op pakken.[/quote]

Hmm zou dit niet raar zijn voor je lichaam? Ik bedoel als je dan weer normaal gaat eten, kom je dan niet gewoon weer aan?[/quote]

Ja maar ik heb mij voorgenomen om altijd minder brood en aardappels te eten ik neem na dit dieet 1 aardappel minder en 1 schep groente er bij.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:23

Wauw! Wat een drukte hier zeg de laatste tijd :D!
Iedereen is druk bezig, heel erg goed!

Mijn lijstje van vandaag, even kijken wat jullie er van vinden :).
O: 2 bruine boterhammen met smeerkaas, pesto en komkommer
T: - Niets, ik was vrij, beetje uitgeslapen en laat ontbijt
L: 2 bruine boterhammen met kruidenkaas light, pesto en augurk. en een afbakbroodje met kruidenkaas
T: Kiwi
D: Rundvlees, stampot boerenkool met spekjes, klein beetje dubbelvla
T: Snack a Jacks

Ik lees hier steeds over haverzemelen? Dat ken ik alleen voor paarden :Y).
Kun je dat in de winkel kopen? Is het gezond?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:24

Bij mij zijn de afgelopen 2 dagen erg slecht gegaan. Ben gisteren behoorlijk ziek geweest en heb alleen een stuk mango op, maar die is er net zo hard weer uitgekomen. Vandaag al wel iets beter gegeten, maar nog veel te weinig. Morgen weer een nieuwe poging.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:43

Vandaag had ik het volgende op het menu staan:
O: 2 gekookte eieren, een bakje bosbessen en groene thee.
T: een appel.
L: bekertje activia en cherrytomaatjes.
D: geroerbakte groenten met een scheutje ketjap en een zalmfilet gebakken in een beetje olijfolie
T: een bekertje activia

Vanaf volgende week mag ik ook weet wat zetmeel, maar de menu tips in het boek zijn heel bijzonder (ja, alvast aan het doorbladeren). Er staat voor een voorbeeld ontbijt een in blokjes gesneden gebakken aardappel. Beetje vreemd om met gebakken aardappel te gaan ontbijten, maar ik zal het eens proberen :Y) .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:44

Flying_Angel schreef:

Helemaal mee eens, ik vind dat soort dieeten ook niks, net zoals bijvoorbeeld Cambridge. Ik denk dat het echt een aanslag op je lichaam is als ik zie hoe snel mensen ermee afvallen. Nee hoor, laat mij maar lekker gewoon volkorenbrood, fruit etc eten, dan maar wat langzamer afvallen. Naar mijn idee is het resultaat dan ook duurzamer.