Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:43

Het is een heel lang verhaal als ik alles moet gaan typen wat er in het ziekenhuis mis is gegaan. Maar ik had geen leuke verpleging, ik had ook drains en ze vonden dat ik me niet zo aan moest stellen, want het stelde niks voor.. Het eruit halen na 1,5 dag was een hel, alsof ze alles compleet weer open trekken van binnen.. En dan maar blijven zeggen dat t niks voorstelde.. Heb toen gevraagd of ze het zelf al eens gehad hadden anders konden ze er ook moeilijk over oordelen.. En daarbij heeft iedereen ook een andere pijngrens..

Maar het ergste, heb ik nog wekenlang nachtmerries over gehad.. Dat het infuus prikken een paar keer fout ging, en ik al zo'n pilletje had gehad dat ik al half van de wereld was... Ik kwam weer even bij toen de anesthesist de verdoving erin wou spuiten.. Ik moest zelf nog even aangeven dat m'n infuus totaal niet goed zat, had ie zelf niet gezien... M'n pols was 3 keer zo dik en alles wat in m'n ader kwam, kwam er 2 cm verder weer uit... Wat als het er wel ingespoten was geweest? Dan was ik dus niet goed verdoofd geweest? Nee daar heb ik echt flinke nachtmerries van gehad..

En dat zijn nog maar een paar dingen van m'n hele avontuur daar..
Dus nee nooit meer in dat ziekenhuis.
Maar helaas lijkt er bij mij altijd wat fout te gaan, in welk ziekenhuis dan ook of welke ingreep.. Ik hoop maar dat ik niet meer geopereerd hoef te worden..

Femke dat katheteriseren, dat lijkt me ook echt geen pretje! Doen ze dat onder verdoving erin plaatsen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:52

bij mij was het ook zeer pijnlijk toen ze de drains eruithaalden.
Die hebben er ook 2 dagen ingezeten en ik vloog bijna tegen het plafond aan...
Pfff.. en heb echt wel een hoge pijn grens maar dat vond ik echt heel pijnlijk.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:50

Nou dat was ook mijn ervaring... En ik moest me niet zo aanstellen volgens de verpleging die ze eruit haalden..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:03

Gelukkig vertelde mijn verpleegster dat ik me erop moest voorbereiden omdat dat juist wel pijnlijk was.
Ik moest tot 3 tellen en bij de 2 trok ze een van de drains er al uit..
pfff dit zag ik toen niet aankomen natuurlijk en schrok me kapot. Maar toen moest nr 2 nog.
Jeetje wat een verschrikkelijk klote pijnlijk gevoel; ik voelde van binnen van alles wat niet goed was en zeer pijnlijk.
Ik moet ook wel zeggen dat ik behoorlijke afvloeing had in beide drains.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:20

dat gaatje is hier ook nog lang open geweest.

ik ben in de bergman kliniek geholpen super verpleging en heel rustig met alles

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:57

Zo naar 3 dagen lang dit topic doorlezen (ja echt van pagina 1 tot hier :Y) ) kom ik mij nu melden.

Ik heb een cup maat F, omvang 75/80. Ik heb alleen lichamelijk amper klachten.. Heb geen rug of schouder pijn. Alleen als ik een halter bh draag.
Heb wel als ik lang zit dat de beugels van mijn bh pijn gaan doen. En heb soms een zweerplek. Maar verder lichamelijk weinig te klagen.
Maar helaas psychisch wel.. Er word behoorlijk naar mijn borsten gestaard, en ook over geroddeld... Daarnaast begin ik ze lelijk te vinden. Vond het altijd wel meevallen, maar merk dat ze nu slapper worden en gaan hangen -O-

Naar aanleiding van dit topic heb ik een afspraak gemaakt voor dinsdag bij de HA. Ben heel benieuwd! Ben alleen wel te zwaar, dus wil/moet eerst nogwel behoorlijk wat afvallen. Denk toch minstens 15 kilo.

Wat voor ervaringen hebben jullie met klinieken/ziekenhuizen/artsen in het noorden?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:06

Ik ben erg tevreden tot nu toe over het Martiniziekenhuis in Groningen. De arts zou je even een PB voor kunnen sturen. :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:18

Dankje, heb je PB gestuurd :)

Zijn er ook nog mensen die via pb foto's willen delen? Ben zo bang dat het lelijk word..

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:49

Wanneer ik dit allemaal lees ben ik erg blij dat ik nog nooit last heb gehad van mijn 75E/F..
Alhoewel, mijn mama heeft volgens alleen maar positieve ervaringen mbt haar bvk. Ze is geholpen in Lommel, België, omdat daar véél minder wachttijd was. Sowieso is dat maar een klein uurtje rijden van hier, dus dat scheelt..

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:43

Monster_toss, ik ben geopereerd in Hoogeveen. Ben er ook erg tevreden over! :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:05

Wachttijd in Martiniziekenhuis was trouwens ook echt niet lang :n Had in februari een afspraak met de plastische chirurg, werd een week later gebeld dat er maar een wachttijd was van 3 weken, of ik ook nog op vakantie ging... :P Maar goed, dat zal waarschijnlijk ook wel per periode verschillen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:06

Monster_tos schreef:
Dankje, heb je PB gestuurd :)

Zijn er ook nog mensen die via pb foto's willen delen? Ben zo bang dat het lelijk word..

Je kunt ook even googlen, kom je ook verschillende voor en na foto's tegen. ;)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:08

Monster_tos schreef:
Zo naar 3 dagen lang dit topic doorlezen (ja echt van pagina 1 tot hier :Y) ) kom ik mij nu melden.

Ik heb een cup maat F, omvang 75/80. Ik heb alleen lichamelijk amper klachten.. Heb geen rug of schouder pijn. Alleen als ik een halter bh draag.
Heb wel als ik lang zit dat de beugels van mijn bh pijn gaan doen. En heb soms een zweerplek. Maar verder lichamelijk weinig te klagen.
Maar helaas psychisch wel.. Er word behoorlijk naar mijn borsten gestaard, en ook over geroddeld... Daarnaast begin ik ze lelijk te vinden. Vond het altijd wel meevallen, maar merk dat ze nu slapper worden en gaan hangen -O-

Naar aanleiding van dit topic heb ik een afspraak gemaakt voor dinsdag bij de HA. Ben heel benieuwd! Ben alleen wel te zwaar, dus wil/moet eerst nogwel behoorlijk wat afvallen. Denk toch minstens 15 kilo.

Wat voor ervaringen hebben jullie met klinieken/ziekenhuizen/artsen in het noorden?

Ook dat is een goede reden voor een verkleining!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 01:54

De zweerplekken wel, maar psychische klachten niet voor de verzekering in ieder geval.

Je mag van mij best foto's hebben, maar ik kan enkel zeggen dat je dit echt alleen voor jezelf moet doen omdat je het wil een eer laat van hebt. Want "mooi" is geen goed woord voor je borsten na de operatie, het gaar voornamelijk om het resultaat en dat je van je klachten af komt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:13

Idd: mijne zijn wel veel mooier geworden qua vorm enz maar de littekens zijn heel duidelijk zichtbaar en niet mooi...

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:37

psychische klachten toch ook wel :o
En anders kan je natuurlijk altijd een beetje aandikken van de zweerplekken en last van je schouders/nek/rug

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:24

Li_lee_yang schreef:
psychische klachten toch ook wel :o
En anders kan je natuurlijk altijd een beetje aandikken van de zweerplekken en last van je schouders/nek/rug

Dat was ik ook van plan :p
Litekens maken mij niet zoveel uit, die heb ik al veel door 2 autoongelukken, dus die kunnen er ook nog wel bij. Zou gewoon heel fijn zijn als ze wat kleiner zijn met een mooi vorm:)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:44

Ik heb altijd gehoord dat als je er psychisch echt last van hebt, dat de meeste verzekeringen het wel vergoeden. Overigens heb ik ook gehoord dat als je een cup groter dan D hebt en je een gezond gewicht hebt, dat her dan ook al snel wordt vergoed. Maar dat heb ik ook maar gehoord :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:27

Een plastisch chirurg kan enkel aangeven dat een borstverkleining op medische gronden moet plaats vinden op wat hij ziet en binnen het vakgebied ligt, niet of het bij iemand in zijn hoofd helemaal goed zit. Dat is niet het vakgebied van de arts en als de fysieke/plastische klachten niet genoeg zijn om tot opereren over te gaan zul je je met die klachten toch echt moeten melden bij een psycholoog of de operatie uit eigen zak betalen. Hard, maar waar.

Dat van groter dan een D en gezond gewicht hebben klopt inderdaad, maar dat sluit dus ook weer in bovenstaande aan: als je niet teveel vet in je lichaam hebt maar wel een flinke "bos hout voor de deur" waar jij fysieke klachten van hebt zou dat zeer zeker te wijten kunnen zijn aan je borsten. Dit kan objectief beoordeeld worden door een plastisch chirurg en dus wordt er dan vaak ook groen licht gegeven voor een operatie. Je geeft zelf al aan dat je zeker nog 15 kilo moet afvallen tot een goed gewicht, die gewichtsafname zal ook zeker leiden tot een krimp van je borsten. Wellicht geen hele grote krimp, maar toch.

Ik zou er ook zeer zeker nog eens goed over nadenken of het 'niet mooi vinden' en liever een mooiere vorm hebben genoeg voor jou is om toch deze pittige ingreep te ondergaan. Het is namelijk niet bedoeld om de boel mooier te laten worden (cosmetische chirurgie) maar om je gezonder te maken wat betreft je lichaam. Het is niet even een soort locale liposuctie en de hartelijke groeten van de arts die zijn zakken vult, het is een ingreep van ongeveer 2 uur met heel veel vervelend naweeën en risico's. Zes weken op je rug slapen, afhankelijk zijn, pijn, ongemak, nabehandelingen, gevoelloosheid, onzekerheid, enzovoort.

Begrijp me niet verkeerd, voor mij en ik denk ook vele anderen in dit topic was het mijn beste keuze ooit. Anderzijds ook de moeilijkste en engste waar je heel goed over moet nadenken. Echter waren mijn fysieke klachten daarna als sneeuw voor de zon verdwenen en heb ik mijn littekens omarmd als tekens van moed en innerlijke schoonheid: ik heb de stap genomen om voor mijn lichaam te kiezen met deze gevolgen.

Als het samen gaat met fysieke klachten is het uiteraard een goed idee om over na te denken, maar hebben we niet allemaal een lichaamsdeel waar je niet tevreden mee bent en je graag verandering in zou willen zien? En zou jij dat ook ten koste van de risico's, naweeën en littekens voor lief nemen in zo'n geval? Of omarm je je inperfecties en ga je voor jezelf een manier vinden om hier op een makkelijkere manier mee om te gaan. Zie mijn stuk even als stof tot nadenken, zeker niet als een afbranding van een gedachtegang over het wel/niet willen ondergaan van een borstverkleining. :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:37

Ik heb er heel lang over nagedacht en getwijfeld sinds mijn 18e en uiteindelijk pas gedaan op mijn 30e.(nu 2 jaar geleden )

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:37

Bedankt voor je bericht! Maar volgend mij is een bvk niet alleen voor medische redenen. Als je last hebt van je borsten, op wat voor manier dan ook, is dat een reden om een bvk te doen. En tuurlijk zijn er meer dingen over mn lichaam waar ik niet tevreden over ben, maar daar word niet over geroddeld, naar gestaard of als iets gezien waar je stoer over kunt praten met je vrienden (deed mijn ex).
Ik ben ook echt slank geweest, maar toen waren mijn borsten net zo groot. Heb veel geschommeld in mn gewicht, maar mn borsten zijn altijd gelijk gebleven. Dus denk zelf niet dat het afvallen veel gaat foen. Maar dat haalt niet weg dat ik toch zeker 15 kilo er af wil.

Ik ben ook echt alleen nog maar aan het orrienteren :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:26

Een kleine correctie: afvallen hoeft zeker niks te doen met de cupmaat... Ik ben 20kg afgevallen en mijn cupmaat was nog precies hetzelfde. :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:03

mijn cupmaat was ook hetzelfde toen ik een heel stuk smaller was dan mijn gewicht nu en evengoed toen ik een heel stuk zwaarder was.
Ik heb nu al jaren een goede bmi al zou ik wel 5 kg kwijt willen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:13

Maar dan weet je wel dat je grote borsten echt groot zijn, en niet dikker zijn geworden doordat je een hoger vetpercentage hebt!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:00

Amaryllis schreef:
die gewichtsafname zal ook zeker leiden tot een krimp van je borsten.

Ik ben er inderdaad achter gekomen dat mijn borsten echt groot zijn en het niet grotendeels vet was, maar dat betekent dus ook dat dat woordje 'zeker' niet helemaal klopt. Daar reageerde ik op. :)