Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:15

Nee, maar je hoeft me het ook niet te vertellen hoor. :) Ik kan snappen dat je niet alles met iedereen wilt delen.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:34

Zijn er toevallig mensen omgeving Schoorl die daar ook fietsen?
Zoek een fietsmaatje =D Of Schagen, dan kunnen we samen rijden.

Ben in ieder geval 21, ga ook voor de mooie omgeving mountainbiken, ik hoef dan ook niet overal te scheuren maar ik houd wel van een leuke steile afdaling/klim!
Geestmerambacht ook leuk om te fietsen maar die moet nog even opdrogen![/quote]
Ik woon in Heemskerk Ashley en fiets graag op Schoorl of GMA. Misschien een keertje samen fietsen? Ik wil ook nog wel een keer naar Zandvoort en ik geloof dat in Vijfhuizen of omgeving ook nog een parcourtje ligt :)[/quote]

Lijkt me leuk!!
Zandvoort is voor mij best ver, ik kom uit Schagen.
Castricum is ook leuk volgens mij en noh wel te doen.
Schoorl en Geestmerambacht is 20 minuten rijden voor mij :)

kevertje04

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:46

Ik meld me :) Ik heb afgelopen zondag voor het eerst dit jaar weer meegereden met de wielervereniging hier in de buurt. Was een rit van 66km en ik was helemaal kapot, mn conditie is niet top haha.

Zijn er toevallig bokkers in de buurt van Nieuwegein/Houten/IJsselsteijn die eens een rondje samen willen rijden? :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:36

Hoi kevertje, leuk dat je met de vereniging mee fietst! Die conditie kont vast goed!

Ik ga vanmiddag mijn tweede rondje dit jaar. Ben benieuwd hoe het gaat.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:46

Hoe snel fietsen jullie dan gemiddeld met zo'n groep kevertje?
Ik heb inmiddels weer de nodige km's gemaakt. Zaterdag in mijn eentje vertrokken richting een van mijn broers. Had een route met zoveel mogelijk bos uitgekozen. De volgende dag weer terug, dit keer een iets andere route maar ook weer door zoveel mogelijk natuur gebieden. Ook als was de heenweg nu maar net geen 100km en de terugweg iets meer dan 100km, je komt toch in een heel ander gebeid dan dat je vanuit huis een rondje van 100km maakt.
Gisteren nog even een kort rondje na mijn werk gepland, zo mooi weer dat kon ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Ook weer een mooi rondje bos van 45km. Kwam toen uit aan een gemiddelde van 26,5km/hr. Overigens wel over verharde bospaadjes gefietst. Maar door de bochten en vooral de dove mensen die je op je pad tegenkomt moet je toch vaak onverwachts op je rem.
Ik denk dat ik vanavond nog een klein rondje ga doen. Zodra de klok weer verzet is hebben we weer wat meer speelruimte in de avond. Donderdag middag ben ik vrij dan ga ik weer een wat grotere tocht maken.
Komend weekend komt oudste zoon thuis, dan kan ik het niet maken de hele weekend de hort op te zijn. Maar misschien dat hij wel mee wil fietsen.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:28

De eerste 40km reden we 32km/h en de laatste 25 zo'n 27km/h, hadden tegenwind op het laatste stuk. Ik was zo moe omdat ik niet genoeg had gegeten, dus ben tegen een enorme figuurlijke muur aangereden. Niet voor herhaling vatbaar :n

Ik ben inderdaad ook eens naar mijn opa, die in Nijkerk woont, gefietst. Was een km of 40 of 50, zoals al mn andere rondjes toen, maar naar Nijkerk ging ik over de Utrechtse Heuvelrug, dat was echt heerlijk fietsen!

Hoe was jouw rondje, RubyRed?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:49

Kevertje: we hadden 40 km gefietst, terugweg was best zwaar maar heenweg ging heerlijk! Echt fijn om weer op de fiets te zitten.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:56

Lekker hoor :)

Ik heb me via mijn werk aangemeld voor een tourtocht van 75km. Is 28 juni pas dus ik kan nog even trainen, maar kijk er nu al naar uit :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:59

Kevertje maar met zo'n groep nemen jullie natuurlijk vooral wat grotere wegen dus dan kun je wel lekker doortrappen en als je in een groep zit wordt je natuurlijk lekker meegezogen en heb je veel minder last van tegenwind dan dat je in je eentje fiets. wat voor tempo fiets je dan? (om een idee te krijgen van hoeveel het uitmaakt)
En wat is het voordeel van zo'n tourtocht boven zelf gewoon een route plannen? Zie daar zelf niet zo zeer de meerwaarde van in maar misschien zie ik wat over het hoofd. Ik kom wel met regelmaat per toeval op een parcours van een mountainbike tocht terecht. Werd een keer zelfs aangesproken over het niet dragen van een fietshelm dus toen moest ik uitleggen dat ik een gewone fietser was.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:04

Wat is het verschil tussen een gewone fietser en een fietser die al een helm draagt? Behalve de helm :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:10

Romyv schreef:
Wat is het verschil tussen een gewone fietser en een fietser die al een helm draagt? Behalve de helm :+

Dat ik niet meedeed aan die tourtocht dus dat ze me niet konden verplichten een fietshelm te dragen. Het parcours ging ook gewoon over openbare weg ., dus ja dan krijg je ook fietsers op je parcours die gewoon van x naar y fietsen en per toeval op dat stuk terecht komen.

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:19

Ik reed eerder ook altijd zonder. Is pas sinds 2006 verplicht bij wedstrijden mtb. Gebruik nu wel een helm, ook als "gewone fietser" als ik verwacht op de mtb route te komen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:35

Maar waar ik fietste was geen mtb route hoor, gewone fietspaden en ja die zijn soms onverhard. Maar die mtb routes gaan soms hele stukken over verharde weg. En ik vind het altijd grappig dat als ze dwars door het bos gaan en er ligt een verhard fietspad naast de meeste toch voor het verharde pad gaan. Maar schijnbaar begrijp ik het idee van mountainbiken dan niet helemaal. Op een echt mountainbike parcours zou ik zeker ook een helm opzetten, zo ook als ik in limburg ga fietsen.
Maar ik doe eigenlijk alles op mijn fiets, ook dagelijks na mijn werk en het komt toch echt niet in mij op om boodschappen te gaan doen met helm op 9al zal er vast wel iets voor te zeggen zijn) en zo stuur ik ook mijn kinderen niet naar school met helm op. Terwijl het in het dorp/stad voor een fietser gevaarlijker is dan in het buitengebied waar ik mijn tochtjes maak.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:24

Ik kom ook weer onder een winter-steen vandaag nu het dit prachtige lente weer is! Ik heb dit jaar mijn eerste twee ritjes er op zitten en wát was het heerlijk! Helaas deze week geen tijd ivm verhuizing, maar hier een fotootje van vorige week. Mijn fietsje bij Noordlaren. Zalig. *D

Afbeelding

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:29

Ik ben net terug van een super relaxed rondje op de mtb van 25 km. Hoofdzakelijk op de verharde weg of zandpad gefietst. Lekker om weer eens te bewegen. We moesten wel om de haverklap stoppen omdat mijn neus elke keer volliep en ik merkte aan mijn hartslag dat ik echt geen conditie meer heb. Maar wat wil je na 2 maanden snotteren, hoesten en niezen...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:47

Ik heb juist het probleem dat ik op de fiets mijn hartslag helemaal niet omhoog krijg. Met hartlopen zit ik bij een heel rustig tempo op 145 en heb een maximale hartslag van 180 maar op de fiets zit ik meestal maar gemiddeld zo rond de 127 en moet ik al op de trappers staand met tegenwind het viaduct op om hem op 145 te krijgen.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:50

Greetje63 schreef:
Kevertje maar met zo'n groep nemen jullie natuurlijk vooral wat grotere wegen dus dan kun je wel lekker doortrappen en als je in een groep zit wordt je natuurlijk lekker meegezogen en heb je veel minder last van tegenwind dan dat je in je eentje fiets. wat voor tempo fiets je dan? (om een idee te krijgen van hoeveel het uitmaakt)
En wat is het voordeel van zo'n tourtocht boven zelf gewoon een route plannen? Zie daar zelf niet zo zeer de meerwaarde van in maar misschien zie ik wat over het hoofd. Ik kom wel met regelmaat per toeval op een parcours van een mountainbike tocht terecht. Werd een keer zelfs aangesproken over het niet dragen van een fietshelm dus toen moest ik uitleggen dat ik een gewone fietser was.

Ja, alleen op de fiets gaat natuurlijk minder hard. Meestal haal ik dan een gemiddelde van 27.
Het voordeel van een tourtocht? De gezelligheid? Ik ben nieuw in de wielersport en het lijkt me gewoon gezellig en leuk om met een grote groep een rit te maken. Zou de eerste keer zijn dat ik 75km rijd en dan vind ik het leuk en fijn om wat support van een groep te krijgen. En waarom zou ik alleen iets doen als het een meerwaarde heeft tov wat ik normaal doe? Dit is gewoon een uitje voor mij, meer verwacht ik er niet van en meer maak ik er niet van.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:43

Is ook prima hoor kevertje, ik vraagde het me het alleen af. Ben veel meer een hardloper dan een fietser en als ik met een hardloop evenement mee doe is dat een wedstrijd en gaat het dus om de tijd/klassering. Bij een toertocht heb je dat aspect niet en de routes zijn ook op andere tijdstippen te fietsen. En zelf zie ik altijd veel meer van de omgeving als ik in mijn eentje of met tweeën fiets.

Ga zo nog even zoeken of ik nog een leuke route voor morgen heb liggen van een 70-80km. Ben morgen middag vrij dus dat wil ik wel benutten. Oudste zoon is nu thuis, had gehoopt dat hij misschien mee zou gaan maar hij moet morgen de hele dag thuiswerken. Hij kan dus niet mee, maar als hij toch de hele dag aan het werk gaat hoef ik er ook niet voor thuis te blijven.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:49

Sorry, ik lees nu dat m'n reactie licht geïrriteerd klinkt :o Niet zo bedoeld.
Ik ben simpelweg nog niet ervaren/dapper/sterk genoeg om wedstrijden te rijden en rijd die toertocht echt alleen voor de ervaring van in een grote groep rijden :) En dat het dan icm is met de tour de france is een leuk cadeautje haha.

Ik ben vrijdag vroeg uit dus dan hoop ik weer een rit over de Utrechtse Heuvelrug te kunnen maken :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:06

Ik zak vanmiddag naar België af en ga voor een rondje Wuustwezel. Maar eerst maar eens centjes verdienen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:08

Mijn rondje was weer geslaagd, vertrok in lichte miezer maar op een gegeven moment kwam er zelfs een heel flauw zonnetje. Mooi rondje en lekker rustig zo overal op een donderdag middag. Ruim 75km in een kleine drie uur.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:40

Vanmorgen weer op de fiets gestapt maar het was behoorlijk pittig met wind en regen. zeker gezien het feit dat ik door de open polders en langs het water fietste, geen enkele vorm van beschutting dus. Had een route van 88km gepland maar uiteindelijk behoorlijk wat ingekort en uiteindelijk maar op goed 70km uitgekomen. Maar ik had honger, had wel koeken bij maar het was te koud om te stoppen met natte kleding. Het stoppen is niet het probleem , maar wel het weer door de wind fietsen daarna. Dus maar zonder stop een kortere route naar huis/naar de wc.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:23

Goed bezig Greetje63!

Ik stap morgenochtend weer op de fiets voor een rondje met het 2e damesteam van onze club. Normaal fiets ik met het eerste mee maar vanwege mijn baggere conditie nu wat rustiger aan doen. Hoop wel dat ze gaan fietsen, met het oog op het weer.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:41

Morgen zijn de voorspellingen toch prima. Meer zon, minder wind. Of woon je niet in Nederland. Maar meen je serieus dat ze niet vertrekken bij wat slechter weer?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:46

Greetje, bij ons worden de ritten ook al afgelast bij het minste beetje regen :(