Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:08

Omdat ik nu ook thuis zit, is mij ook aangeraden heel veel boeken te lezen, doe ik ook echt veel moet ik zeggen. Voor de rest moet ik s'middags proberen bij te slapen, wandelen buiten, sporten en veel de tijd voor mezelf nemen, met nadenken enz. en de oefeningen van de psycholoog, die emotioneel erg veel energie kosten.

Heeft iemand hier misschien nog een tip voor een goed boek? Waar jullie veel aan hadden?

Areana

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:16

Mij heeft het boek Waarom ben ik hier café heel erg geholpen

Ikzelf zit nu 2,5 jaar thuis, gecrasht in 6vwo door druk van ouders. Zit net op het moment dat alles weer een beetje begint te rollen :) Pff het was een behoorlijk zware tijd voor me.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:21

Ik heb de Celestijnse belofte en het Tiende inzicht gelezen.
Dat waren voor mij boeken waardoor ik ging nadenken over dingen.
Verder boeken over loslaten en grenzen stellen. Stonden hele handige tips in :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:45

Areana, wat zeggen je ouders er dan van dat je thuis zit?

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:47

Ze zien nu dat de druk verhogen niet meer werkte en hebben er nu vrede mee dat school me niet lukt, maar dat was wel even anders aan het begin!
Woon nu ook iets langer dan 2 jaar op mezelf.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:58

Bedankt voor de boekentips!

Areana, jeetje dat is ook heftig! Ben je ook best vroeg uit huis gegaan he? Dit door je ouders? Heb je wel een baantje om rond te komen?

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:26

Met de Wajong red ik me wel! Werken wil nog niet, en ben op mijn 17e het huis uit gegaan. Was zeer heftig, maar ik zie nu wel dat het beter was en heb er wel vrede mee. Gelukkig :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:01

hoihoi,
even een korte reactie, want ben net thuis! bij buurvrouw gegeten, en daarna met vriendin mee naar haar les, en nu net thuis, en ik had al in bed moeten liggen hihi...

maar die hartslag is sowieso hoger nu ik die amitriptyline gebruik, vroeger rond de 65, nu gemiddeld rond de 80 met periodes op een dag van dus 92....of het zwangerschapsgerelateerd is, geen idee!

maar ben nu wel lekker moe, en hoop dat ik kan slapen vannacht! had eigenlijks nog wat opdrachten moeten invullen voor de psycholoog morgen, maar kon me er niet toe zetten, en met 1 opdracht was ik bezig om het uit tewerken, maar toen ik bezig was dacht ik ook: jaaaaa is al 2 week geleden dat het gebeurt is, en ik heb het geloof ik al losgelaten, want als ik er nu zo weer naar kijk naar die voorval, dan denk ik ook: joh, haha, je weet welke mopperkont het was en dat diegene zo is, naar iedereen toe, dus gewoon volgende dag weer vrolijk niet, en het niet als een olifant in je geheugen opslaan, dus eigenlijks een goed teken dacht ik!!!!

en nu maar es niet gaan stressen dat ik geen cognitieve gedragstherapie dingen heb ingevuld, maar morgen gewoon zeggen: ja, nou, weinig gebeurt, en met dit voorval was ik bezig, maar ik dacht echt: ja daaaag, is al 2 week geleden, heb me er maar 3 dgn aan geergerd en dat het me bezig hield, maar nu ik ermee bezig was dacht ik echt: oh my god, waar gaat dit over, stelt toch niks voor!!!!
dus op zich ook wel een oefening op zich dat ik es "niet voorbereid"kom opdagen!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:07

Zou het wel in de gaten houden, met de hartslag. Maar dat doen ze bij de verloskundigepraktijk neem ik aan ook gewoon :) Dus zal wel los lopen.

Fijne avond gehad dus. Hoop ook dat je heerlijk slaapt vannacht.
En over die opdrachten voor morgen: dan maar een keer niet hoor. Is inderdaad al een heel nieuw inzicht zoals je er nu naar kijkt. En als de psych het heel belangrijk vindt dat je het alsnog maakt wordt dat wel aangegeven morgen :)
Succes morgen!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:28

Hoe zijn jullie gesprekken gegaan bij de psycholoog?

Ik moest vandaag alweer, en ging goed :)
Heel leuk en erg lief mens. Erna lekker buiten in het zonnetje gaan wandelen en alles even door me heen laten gaan. Ben nu wel erg moe.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:34

Goedeavond,

Fijn dat je gesprek dus zo goed is gegaan! En ook heel fijn dat je je er wel goed bij voelt bij deze psychologe..
Ik ben ook altijd heel moe als ik daar weg kom, vreet gewoon emotioneel en geestelijk ook veel energie!

Ik ben vandaag ook geweest, blij dat ik even heen kon gaan, want had vandaag serieuze kill-neigingen naar 1 van die k*t collegas van me!
Ze loopt te stoken(tsjah, wanneer niet) over dat ik mijn uren niet vol zou maken..... :+
Dus 1 van de leiding nam me even apart van dat dat de ronde ging, dus dat ik daar even om moest denken...Maar goed aangezien ik gewoon 4,5 uur aanwezig ben, leek me dat geen probleem...(en zei, tenzij je niet die 5 minuten eerder weg mag om de bus te halen...zei de leiding, ja natuurlijk wel, dat doet IEDEREEN

Duss, in elk geval, dat vreet dan weer aan me, en later nog met 1 van de teamleiders erover gehad, van HOE ze altijd stookt, en maar een paar voorbeelden gebruikt, waar die teamleider zelf ook bij was! Dan was het in elk geval duidelijk dat ik niet uit me nek banketstaaf!
Want die bitch stookte zelf die ene teamleider wel es op tegen een andere collega die in haar ogen weer es dit of dat deed.....Dus ik zei: ja ze loopt dan lekker de brut op te vieren en op te stoken, met de boodschap dat JIJ daar wat aan moet doen, en mevrouw doet er zelf niks mee.....alleen maar stoken en aanwakkeren dat meer mensen zich daar aan gaan ergeren.

En zo kregen we het dus op van HOE kan het toch dat sommige mensen zo zijn.....en waarom....en dat je daar soms ook niet tegen kunt praten, ook al heb je gelijk!

Maar in elk geval zou zij vanmiddag ook op kantoor geroepen worden en als't goed is zou de leiding zeggen tegen haar dat ze zich es minder op anderen moet focussen....

En dat ik het verder niet zo hoog moest nemen, want als de leiding zelf verneemt dat ik er een potje van maak, dan zou ik het wel horen van DE LEIDING! en niet van die bitch....

Nou jullie begrijpen wel, dat was een stress dag voor mij, ook al hoef ik me helemaal niet schuldig te voelen of wat dan ook....

Maar ben gewoon zooooo allergisch voor dat geroddel en hoe ze dan de brut opstookt....

Hoop dat ze snel es van d''r paard af flikkert want ook zij rijdt paard, kan me geen reet schelen of ze op bokt zit en me hier volgt, kind mag dood van mij! (Zo, dat is eruit, en ja, ik meen het, en dat is niet voor niets.....gaat al 8 jaar zo....)en ja, ook mij "kleineert"ze kwa rijden, want ZIJ is goed, gaat pas een klasse hoger als ze minstens 5 wedstrijden ofzo dikke 190ers rijdt en prijzen, want anders heb je een klasse hoger niks te zoeken....ja ik ga over lekker met 180-185ers, en ben trots dat we nu M2 mogen starten....laat mij mijn puntjes maar sprokkelen, ik heb d'r plezier aan en heb nou eenmaal geen Totilas...
maar goed, haar paard is super, ze gingen ook supersnel door de klasses heen, maar 't paard staat nu al half jaar stil, kreupel kreupel en nog eens kreupel! goh, errug jammer met dat perfecte paard van je,(lees: engels volbloed achtige, lange zwakke rug, groot spectakel voorbeen werk, maar achterhand??? die blijft achterwege, maar goed, het lijkt heel wat!
Zo sorrry voor mijn even negatieve wens voor d'r, maar heb nu even een bui van! zooooo ben vet pissig.....

Nou dit lucht vast even op, blij dat ik vanmiddag door kon naar psych, dus wat handige tips gekregen, mag niet zo streng voor me zijn dat ik NU wil dat ik het van me kan afzetten, want zo werkt het nou eenmaal niet.
Moet me gewoon deze dag gunnen van: jah, ze is nu eenmaal even erg aanwezig in mijn hoofd, laat het er even zijn, vecht er niet tegen, het mag even, want ze heeft je ook gewoon wat geflikt, en het speelt al zooo lang, dus logisch dat je ermee zit!
(net als het verhaal van: denk nu 1 minuut lang aan iets, maar NIET aan die roze olifant....nou als je NIET aan een roze olifant mag denken, dan denk je daar JUIST aan!
dus mag het mezelf niet verbieden, laat het er even zijn, en morgen weer een nieuwe dag zeg maar zo!
(gelukkig is ze vrij morgen als't goed is :P)

Nou welkom in mijn denk en ergenis wereld aan haar....

@iedereen, las iets over tips over boeken, ik lees heel weinig boeken, dus daar hebben jullie weinig aan, sorry!

Nou, ik zal naar bed, en proberen te slapen!
Voor jullie ook allemaal een goeie nachtrust gewenst, en sorry dat ik verder even niet specifiek heb gereageerd!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:18

Zo, bobomelo, dat was een dag zeg! Kan me voorstellen dat die collega het bloed onder je nagels vandaan haalt. Wat een kreng om te stoken zeg! En inderdaad, gun jezelf dan even een dag dat je er mee zit. Het van je afzetten, nou ik vind het altijd heel knap als mensen dat kunnen hoor. Ik kan dat in ieder geval niet. Bij mij moet het slijten. Door er gewoon veel over te praten en dat gevoel gewoon even aanwezig te laten zijn. Als ik dan weer een nachtje geslapen heb is het grootste gevoel al weer weggeëbd. Hoop dan ook dat jij je vandaag weer wat meer happy voelt.

Bruintje, fijn dat het gesprek weer goed was met je psycholoog. Herkenbaar dat wandelen. Ik heb ook na het gesprek de benenwagen genomen in plaats van de bus. (het eerste stuk, niet helemaal terug naar huis :D)
En over boeken. Bij mijn psychologe liggen dus duizenden boeken in de wachtkamer. Zal haar eens om wat boeken vragen als je dat wilt. Wat voor boeken moeten het precies zijn?

Mijn gesprek ging wel goed. Had ervoor al een verhaal dus geschreven van 3 kantjes vol. Meegenomen en aan het eind gegeven. Ik was een kwartier te vroeg, want wilde niet te laat zijn en wist niet precies waar het was. Alleen je kunt niet zomaar de wachtkamer binnen lopen, want de deur zit op slot, dus je moet aanbellen. Ze keek niet al te blij toen ik aanbelde dus ik dacht: help!
Maar eenmaal tijdens het gesprek liep het wel goed. Ze vroeg goed door en had volgens mij wel precies door hoe of wat. Ze vroeg ook dingen waar ik normaal gesproken niet aan denk. Zoals: "Had je vader ook een nieuwe vriendin?" O ja, dat mens bestaat ook nog. En o ja, ik heb dus ook nog officieel een halfzus en een halfbroer. Tja, ik vergeet dat helemaal omdat die geen onderdeel van mijn leven zijn en ik daar ook geen behoefte aan heb. Moest ik wel om lachen :D

Aan het eind vroeg ze of ik medicijnen slikte. Nee. Of mijn huisarts daar over had gesproken. Nee. Of ik dat zou willen. Nou, als ik eerlijk ben niet. Ik ben daar niet zo'n voorstander van. Zij dus ook niet, maar er moest wel wat gebeuren zei ze. Want met alleen praten gingen we er niet komen. Eerst moet er ook wat aan dat sombere gevoel gebeuren. En als ik niet aan de antidepressiva wilde, dan moest ik meer gaan sporten. Ook al is mijn energielevel 0, ik moet me toch voortslepen naar een half uur yoga of iets anders. Dus dat wil ik ook echt proberen, want ik wil het liefst gewoon niet aan die troep.

Toen dus richting station gelopen. Nog even mijn zus gebeld en verteld hoe het ging, maar merkte eigenlijk pas hoe moe ik was toen ik op mijn station uitstapte en nog 5/10 minuten moet fietsen. Een beetje alsof je 'stal' ruikt, je huis in het vooruitzicht, en dan boem. Moe! Ik kwam bijna niet vooruit met de fiets. Heel raar.

Iemand nog tips voor sporten waar je in het begin 0,0 conditie voor nodig hebt?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:34

Hoihoi,
Heel herkenbaar polivy, maar goed, waar zou je dan precies medicatie voor krijgen? voor depressieve gevoelens? en slaap je ook slecht? ik voel me gelukkig stuk beter met medicatie, ook omdat ik stuk beter slaap nu!
en sporten, ik ben toen begonnen met mijn energienivo ver onder het vriespunt, met fysiofitness! en dat was wel lekker!
Had ook rugklachten, en vaak gaan rugklachten gepaard met stress en psychische klachten, dus ik deed het mooi voor beide tegelijk zo! niks moet, alles mag zeg maar zo! en er zitten daar veel meer mensen die daar "sporten"voor zowel lichamelijke als psychische klachten, iedereen heeft wel wat, en dat is wel fijn!
En als je goed verzekerd bent, wordt het nog vergoedt ook! :P

Nou, gelukkig was die bewuste collega niet aan het werk! Mijn opdracht van de psych was: Neeee, niet navragen of ze indd op kantoor is geweest en hoe&wat, nee, gewoon zo laten!
En dat is gelukt! Ik dacht: Nou als teamleider of teamhoofd erop terug wil komen, dan hoor ik het wel!
En ze spookte af en toe wel door mijn hoofd, dat je in je hoofd gewoon in discussie met haar bent, maar het nam niet meer de overhand zo! dus ja, heerlijk! die andere rot collega negeerde mij verder, dus heb daar ook geen energie ingestoken, gewoon lekker niks terug zeggen..laat haar maar es het eerste woord doen...
enals zij niet begint, nou waarom zou ik dan wel gesprekje beginnen :+

weet niet of ik nog zo rustig ben als ik die rot collega maandag of dinsdag weer zie, maar denk da tik gewoon moet proberen om "normaal"te doen. Geen leuke koetjes/kalfjes praat, nee heb ik d'r nodig, dan praat je normaal, heeft zij je nodig en het is redelijk, dan normaal terug antwoorden, en voor de rest, haar lekker laten gaan!

Maar ergens ligt het ook wel voor op het puntje van mijn tong van: Goh, als je wat tegen mij hebt of je hebt commentaar opmijn doen en laten, mag je ook wel eerst bij mij komen hoor, ipv direct naar de leiding te gaan.....(maar goed, dat durf ik vast toch nog niet....)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:26

Bobomelo,
jeetje wat een collega's zeg.... Ongeloofelijk!
Ben je niet beter af op ander werk? Want dit werk voor jouw persoonlijke gemoedstoestand ook niet echt mee he. Wel fijn dat je goed met je leidingsgevende kunt praten, dat scheelt veel. Stom is dat he, die schuldgevoelens die je dan hebt, al ben je het niet schuld. Klinkt heel bekend... %) Ik blijf er dan ook uren over piekeren. Goede tip trouwens van de psycholoog, om er niet zelf achteraan te gaan, maar als er wat te melden is, dat ze maar tot bij jou moeten komen :j
En haar ook maandag, gewoon links laten liggen. Vind zelf zoiets ook onwijs moeilijk :D maar ik zou het toch proberen. Te erg voor woorden, dat ze al jaren bezig is. Bij zo een mensen probeer ik altijd te denken, ach ze zijn onzeker en hebben blijkbaar geen leven, als je je zo moeten focussen op ander mans leven... Grow up and get a life! Voel jij je nu wel weer een beetje beter?

Polivy,
Lief dat je dat wilt vragen! Liefst boeken met een goed verhaal, waar ik meteen wat van kan opsteken :) Mag ook best een boek zijn over psychologie. Of met tips en leefwijze's.

Fijn dat je gesprek goed ging! Mij werk gezegd dat het heel belangrijk was dat je ook echt een goede klik hebt ermee, zodat je ook alles goed durft te vertellen. Ik slik nu sinds een week ook medicijnen. Heb een jaar lang nee geroepen ertegen, wilde het absoluut niet. Maar na een goed gesprek met de huisarts ben ik toch ermee begonnen. Hij zei mij ook dat ik er niet kwam met alleen de psycholoog... Kwam wel even hard aan toen. Nu ben ik wel blij met de medicijnen, heb nu nog goed last van de bijwerkingen, maar dat mocht max. 3 weken duren. En ik voel me erdoor toch wel al wat beter :)

Sporten gewoon lekker rustig aan beginnen, misschien beginnen met een uurtje wandelen? En eens vaker overal de fiets mee naartoe nemen? Rij je wel nog paard? Of is er geen leuke sportschool in de buurt? Daar kunnen ze meestal een goed schema voor je opzetten, hoe je kunt beginnen en heb je ook begeleiding.

Ik ben vandaag naar de Arbo arts geweest, wat een geweldig leuk en lief mens +:)+ Ik was al bang dat je zo een heks zou krijgen met 0% gevoel. Maar gelukkig niet. Ze begreep me echt, gaf me wat tips (eigenlijk precies dezelfde als de psycholoog) en ben er met een goed gevoel weggegaan. Ik mag van haar vanaf nu nog 4 weken niet werken. En erna opbouwen met uren. En dat was echt een opluchting, zodat ik nu ook met mijzelf aan de slag kan. Erna het werk gebeld, krijg er fijne reactie's op en heb er een goed gevoel bij. Ben alleen bang dat hierdoor mijn contract aan het eind van het jaar niet verlengd zal worden...Daar zit ik ook behoorlijk mee, maar goed, heb mezelf lang genoeg op de 2e plaats gezet en nu moest ik echt wat ermee doen.

Wat een heerlijk weer is het buiten!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:09

hoi, ik kom weer even binnen vallen, ik heb de laatste tijd wel meegelezen en aan jullie gedacht maar niet de energie gehad om te reageren.

heb de laatste 2weken heel erg afgezien op mijn werk, het is ondanks alle gesprekken ongeveer 1week goed gegaan, nu zijn we weer bij af.
ik heb dan ook besloten om mijn contract na oktober niet te laten verlengen, dus ben bij deze op zoek naar ander werk.( maakt niet uit wat, zolang ik maar mijn boterham kan betalen, en het in de buurt van st. willebrord is)
verder heb ik de afgelopen 2 weken als ik thuis kom ook amper kunnen lopen, zo hard werk ik me krom letterlijk en figuurlijk. en ik ben het ZAT.

ben wel blij dat het super goed weer is! haha het enige plus punt afgelopen dagen :\

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:43

@bruintje,
fijn dat ook jij een goeie arbo arts hebt getroffen!!En heel dapper van je, dat je toch je rust neemt, ondanks het risico dat je contract niet verlengd wordt dan, maar als al je collegas toch goed en lief hebben gereageerd, heb je dan niet de kans dat jouw contract toch wordt verlengd???

@Crazyshar,
balen dus dat het na 1 week al weer verkeerd gaat op het werk....Weet even zo niet meer precies wat voor werk je deed, en wat "er aan de hand was"op je werk, maar klote is het wel!
Maar ik hoop voor je dat je snel ander werk hebt gevonden! Doen wat het beste voor jou is!!

Hier gaat ie wel weer goed hoor!
Helpt wel, om even je verhaal kwijt te kunnen bij de psych, en om het hier neer te kwakken hihi...Ja lijkt er gewoon op dat mijn collega zichzelf gewoon voedt met dit soort gedoe. Zolang er maar geroddeld wordt over een ander, wordt er niet geroddeld over haar...dus zorgt ze er gewoon voor dat er altijd wel wat te roddelen valt: ja, erg zielig voor haar indd!
Maar ik had vandaag wel leuke/luie/vermoeide dag. Huishouden, boodschappen en bij vriendin op wedstrijd wezen kijken! nou das wel weer genoeg voor mijn zwangere lijf whaha
Maar wat een heerlijk weer hadden we hier!

Hoe is het met jullie vandaag?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:36

De combinatie moe en snel een trap opwillen is niet slim...
Nu blauwe plekken en een zeer pijnlijke schouder...
Vrijdag was dus pech dag want had ook al een barts in de ruit...

Bobo hoest met je buik groeit die al?

Bruintje een fijne arbo!

Verder nog wat gelezen maar t blift niet hangen...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:22

@bobomelo: fijn dat je het van je af hebt kunnen schrijven/praten.

@kido : hihi geen beste combi, hoop dat het snel beter gaat.

ik werk met paarden, en de verwachtingen worden hoger, werk wordt meer, verantwoordelijkheid wordt meer, in de zelfde tijd, zelfde vergoeding, veel mindere sfeer, en last but not least mijn lichaam gaat letterlijk naar de kl*ten.
er zijn deze week paar voorvallen gebeurt waar ik echt niet vrolijk van word en die mijn baas doodnormaal vind en werk me letterlijk krom voor haar, wat ze ook normaal vind.
ze is het eerste half jaar tegenover het laatste half jaar 180 graden gedraait, in werk, houding, mentaliteit, verwachting, ...

dus op zoek naar wat anders voor na september 2011

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 07:17

Pff ik heb ook weer een beetje een paar off dagen... ben denk toch weer iets te hard gegaan met werk en scriptie oppakken... Nu alweer even wakker... ga maar lekker vroeg straks voor de paardjes zorgen denk :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:22

goeiemorgen!
@crazyshar, was ook zo, jij werkte op een stal!
snel ander werk gaan zoeken jij ! als je er geestelijk en lichamelijk zo aan onderdoor gaat.......nope

@kido,
nee das niet handig!!!
mijn buikie groeit al aardig...
hoe is het verder met jou?: en je nieuwe therapie?

@jarrah,
nja, je weet het gelukkig, na een paar hele goeie dagen/weken krijg je nou eenmaal een terugval van een paar daagjes, maar gelukkig zijn die terugvallen al veel "liever"en korter....
dus daar moet je je gewoon van bewust zijn, dat de goeie dagen ook snel weer zullen volgen!!
dus even lekker rustig aan met je scriptie!

Ik zal vanmiddag even op buitenrit als dat nog wil met mijn buik! wat kan je je per dag anders voelen zeg!!
Had gister denk ik toch teveel gedaan, boodschappen, huishouden, 3 uur op manege rondgehangen ivm wedstrijd, dan doe je niet veel, maar je staat wel de hele tijd!
gister dus enorm opgeblazen gevoel in mijn buik, net of je ieder moment kan overgeven.....maarhet lijkt te zijn weg gegaan, net 2 mini broodjes in de over gehad, en dat ging er wel in!
en verder koppijn, maar droom de laatste tijd ook maar rare stresserige dingen!(zoals dat ik vast zit in een put 3 mtr diep ofzo en me dan met leidsels om mijn benen probeer op te hijzen, maar dat dat weer niet mag van iemand, heeeeel raaaaar!

het is hier mooi weer! dus maar even paracetamolletjes, douchen, en dan es richting paard, met dit weer moet je toch gewoon verplicht kunnen genieten hihi!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:12

Goedemiddag,
Waar is iedereen??

Ik heb vanmorgen even rondje sportschool gedaan met vriendin(nja, sporten...even op de fiets, krachtoefeningen voor armen en benen, en that's is)daarna met vriendin hier even geluncht!

Gister eindelijk es na jaren weer es een "goed" gesprek met mijn moeder gehad. Die is nu sinds 2 week van die hele nare rot medicijnen af, en er gaat een wereld voor haar open! Niet meer duf en moe en dronken gevoel!
Mijn moeder zei ook: was de afgelopen jaren ook alleen maar met mijzelf bezig....en dat ze af en toe rare kwade buien had etc...En ze weet wel dat ik niet lekker in mijn vel zit, en ze weet ergens wel dat ik bij psychologe liep, maar dat het echt doordrong niet....
Ze vroeg wel es: hoe is het met jou? dus ik zei altijd: goed...en hup er was alweer een ander gesprek.
Gister er maar eens over gehad, ook over vroeger, dat het hun ook verdriet deed dat ik zo gepest werd, dat ik schijnbaar es in elkaar gebeukt werd, dat zag mijn moeder, en dat ikschijnbaar zei, dat ze er niet mee moest bemoeien(ja, omdat je anders nog meer de banketstaaf was op school), maar dat dat hen ook wel echt verdriet deed!
Nou, gisteravond was wel een reden om een doos bonbons zowat op te eten hihi...

Maar zat later ook terug in de auto, zat gewoon te janken, van dat ze dit nu toch zo zei!

En het goede nieuws is, ze wordt 16 mrt geopereerd aan een buikwand katheter, en mag daarna naar huis, zo na een half jaar eindelijk weer thuis(en als thuiszorg op tijd is met regelen van de aanpassing zoals een hoog/laag bed, tillift etc etc etc!

Mijn bui van die rot collega is ook aardig over, kwam d'r gister tegen en dacht: gewoon netjes "goedemorgen"zeggen, zij keek niet op of om maar zei wel goedemorgen terug, dus ik dacht: zoooo ik ben netjes geweest, en hoop je de rest van de dag niet te zien! was gelukt! :+

Arbo maandag aan de lijn gehad, blijf in elk geval nog 3 week 4 uur per dag werken! nou prima! moet ook niet zo streng voor mezelf zijn, en het schijnt wel de bedoeling te zijn dat je na je werk ook nog enigszins puf hebt om iets leuks te doen!(en ik had telkens zoiets van: werken tot zover het kan, ook al lig je daarna helemaal uitgeteld op de bank savonds!)
probeer nu dus te werken, de nodige uurtjes die je bij je psych doorbrengt in de week, thuis aangekomen, even lekker lui op de bank, en dan nog wat puf overhebben voor het huishouden(Die nu op laag pitjes staat)en beetje puf om je paard 3 keer per week te zien!

Nu heb ik weer es koppijn, dus maar even lui op de bank voor een uurtje, daarna paardjes voeren.

Hoe is het met jullie allemaal????

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:22

Jeetje Bobomelo: wat een dapper gesprek zo met je moeder. Kan me voorstellen dat je daarna wel even moest ontladen toen je in de auto zat. Hoe kijk je daar nu op terug?
Verder goed van je houding naar je collega.. laat je niet gek maken hoor!
En wat ontzettend fijn dat je arbo zo met je meedenkt en je een halt toeroept! Klinkt echt goed!

Met mij gaat het goed... ik werk gewoon weer 20 uur per week en ben daarnaast bezig met mijn scriptie. Merk wel dat ik er echt ontzettend veel energie van krijg om weer met werk bezig te zijn, maar dat de energie vervolgens op is als ik weer aan mijn scriptie moet. Ik ben dat ontzettend aan het ontwijken, en daar wordt ik niet vrolijker van. Dat vind ik nog wel heel erg moeilijk, om daar weer de energie en discipline voor te vinden om daarmee aan de slag te gaan. Ben nu ook al drie uur mee bezig, maar staan ongeveer 10 regels op papier... dat is wel frustrerend.
Ga zo denk maar even douchen, en daarna nog even 2 uurtjes knallen en dan laat ik het erbij voor vandaag... morgen weer een dag :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:18

@jarrah,
't is meer dat mijn baas zelf vorige week kwam met van: goh, ga toch gewoon 4 uur per dag werken ipv 6 uur(of straks weer opbouwend tot 8uur). Arbo arts vond dat goed op toen ik haar dat mailde, en maandag hadden we dus telefonisch afspraak, en ik vond het wel moeilijk om dan proberen te zeggen dat deze 4 uur wel goed bevallen zo!
maar ik heb het gedaan! en het was goed!
heb heel in het kort uitgelegd dat gewoon de vermoeidheid wel het grootste punt is, zowel geestelijk als lichamelijk. En heel heel heel in't kort nog even laten vallen van: dat ik eigenlijks weer stoer aan het werk wou, maar puur voor de roddels en gedoe van een collega, maar dat mijn baas mij er even op had gewezen, dat ik NIET voor die collega aan het werk was...
arbo ging daar verder niet echt op in hoor, maar meer van: nou dan is het niet anders en blijven we op deze 4 uur!
ergens knaagt het wel dat ik dan niet duidelijk heb uitgelegd van hoe en wat over die collega, maar ergens denk ik ook van:
heb het in't kort uitgelegd, doel van mij was: om op die 4 uur te blijven: resultaat: gelukt dus......moet eigenlijks "trots"zijn dat dat gelukt is! en nu niet met naar gevoel blijven zitten van: hmmmm wat zal die arbo nu denken.
(net zoals mijn psych dus wel es zei van: het gaat erom wat JIJ vindt/wilt....en wat JOUW doen is!

maar over jouw scriptie, super dat je weer 20 uur werkt, en logisch dat je energie voor je scriptie dan even weg is!!
helpt het bij jou niet om na het werk even een uurtje of 2 uurtjes je ogen dicht te doen, even bijtanken, en dan aan je scriptie te beginnen? ik merk heel erg dat ik na mijn middagdutje(oh klinkt wel heel oudwijvig) opknap voor een paar uur! zowel geestelijk als lichamelijk!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:19

crazyshar,
werken met de paarden lijkt me geweldig, echt super. Maar je hoort het overal, je rot en krom werken voor een paar centen waar je amper van rond kunt komen... Belachelijk voor al dat zware werk wa je moet verzetten! Welke richting wil je nu gaan?

Jarrah,
inderdaad niet te snel en te hard gaan werken. Kan begrijpen dat als je je wat beter voelt, dat je snel zoiets hebt van we gaan er weer tegenaan!

bobomelo,
Hoeveel weken ben je nu zwanger?
Goed zeg, dat gesprek met je moeder! Zal vast ook opluchten. Kan begrijpen dat je erna toch wel even overstuur bent van zoiets, is ook niet niks, al die heftige gevoelens die dan weer opkomen...
Fijn dat het steeds beter gaat met je moeder!
En inderdaad ook aan jezelf denken! Met je eigen gevoel rekening houden en ook niet te hard van stapel lopen.

Hier gaat alles wel redelijk goed! Ben gister op de fiets naar mijn paarden gegaan, heelrijk genoten van het uitzicht en al het land en rust om me heen (woon in zuid-limburg, kom dus door het een na het andere boerendorpje :D ), paarden lekker in de zon gehad buiten.
Vandaag weer een mindere dag, ook gewoon kwa gevoel zit het even niet lekker, weer depri en irriteer me aan alles. Op stal liep ik met een emmertjes wortelen, mijn moeder had daar de wortelen al in gedaan, kwam eem vrouw gillend op me af, DAT IS MIJN EMMER!!! Ik schrok me kapot }:0 Wist echt even niks te zeggen en had echt even zoiets van huh? Waar heb ik dit aan te danken, zo stom dat ze stond te gillen? Schrok er gewoon echt even van.... Stom dat je van zoiets zo onderste boven kunt zijn als je je dag niet hebt... Zit nu thuis, en voel me gewoon echt niet fijn. Dadelijk eten en vanavond maar rustig aan doen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:35

@bruintje,
ik ben nu precies 23 weken zwanger!

en sjee, nou belachelijk van die vrouw, mooie oefening voor jou!
Bedoel, trek het je niet aan, die vrouw had netjes naar jou toe kunnen gaan en kunnen zeggen van: goh, ehhh die emmers zijn van, kan dat? dan had jij heel rustig kunnen zeggen, nou, mijn moeder heeft er gister wortels in gedaan, dus, ja, zou best kunnen. Sorry voor het ongemak, hier heb je ze!
Niks aan't handje dan!
En wie weet had die vrouw zelf ook een mega klote ochtend en zit ze nu zelf ook thuis van: goh, wat zal die meid nu denken, ik reageerde wel heeeel fel!

Dus niet druk om maken! is in principe niks gebeurt! en wie weet komt ze de volgende keer zelfs wel sorry zeggen! en dan denk jij, goh, heb ik me daar zo druk over gemaakt? zieje wel, ik heb niks verkeerds gedaan....
Dus probeer het lekker los te laten, of laat het even een uurtje toe, je vond het een vervelend momentje, bedenk je dit alles even, en probeer daarna te denken: zo genoeg geweest, heb het niet express gedaan, en wáár gáát het nu eigenlijks over!
(maar goed, snap hoe je je voelt hoor, dat heb ik met die rot collega haha)