Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:03

Maar je lichaam is ook in de groei he, dan word je gewoon wat breder en voller :) dus ook zwaarder

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:24

Relaxed schreef:
Idd Anna, opd ie leeftijd moet je niet lijnen.. En 35 kilo bij 1.60 is toch een flink ondergwicht lijkt me zo..

Tamara, helemaal geen ontbijt?? Voedsel als ontbijt dan? En wel cola en witte pistoletjes, daar zit ook niks in behalve calorien..

Nee meer als dit eet ik niet.. Ben gewoon geen grote eter en heb zelden honger.. Een paar maanden geleden ging ik uit verveling eten: chips, snoep, koeken, chocola enz en daardoor ben ik zoveel kilo's aangekomen.. Daar nu meegestopt en de kilo's "vliegen" eraf!! En als ik echt honger heb eet ik meestal een banaan of kiwi..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:01

xTinkertje schreef:
maar als ik zeg : Ik weeg 35 dan zegt iederren
Woow
Toen ik nog op de basisschool zat kon ik pronken dat ik nog zo licht was en nu..
1e klas en boem opeens paar kilo's bij
En ze kwamen er maar bij! en nu .. Ik kom alleen maar aan i.v.p van dat ik vroeger gewoon rustig kon afvallen zonder iets te doen

:roll: We kunnen zeggen wat we willen he, maar het dringt niet tot je door. Je bent alleen maar met je buik bezig, maar volgens mij ben je broodmager. Kan niet anders met zo'n lengte en zo'n gewicht. Echt, sorry, je bent 13, dus ik wil niet te hard tegen je optreden. Je bent echt nog maar een meisje, maar alsjeblieft zeg! Je zegt zelf dat de meeste in je klas 40 tot 50 kilo wegen. Gaat er dan geen belletje rinkelen!? Er is niets om mee te pronken als je zo licht bent. Het is nogal normaal om op jouw leeftijd kilo's aan te komen. En als je buikspieroefeningen niet volhoudt, betekent dat dat je te zwak bent, dus te licht! Ik krijg wel anorexia-gedachten bij je berichten, wil je niet gelijk in een hokje stoppen, want toch moeilijk beoordelen vanaf een scherm...

Maar 'je kon vroeger gewoon rustig afvallen'? Betekent dat jij al ver voor de 13de zo bezig was met je gewicht? Mag ik toch niet hopen! Op jouw leeftijd moet je daar helemaal niet mee bezig zijn!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:40

xTinkertje schreef:
maar als ik zeg : Ik weeg 35 dan zegt iederren
Woow
Toen ik nog op de basisschool zat kon ik pronken dat ik nog zo licht was en nu..
1e klas en boem opeens paar kilo's bij
En ze kwamen er maar bij! en nu .. Ik kom alleen maar aan i.v.p van dat ik vroeger gewoon rustig kon afvallen zonder iets te doen

Trek je het niet zo aan van ''iedereen'' .. wat maakt gewicht nou weer uit.. a;ls je maar lekker in je vel zit meid.
en als je dat niet zit, omdat je een 'buikje' hebt.. dan kan je beter wat meer gaan sportn! ipv minder eten.
zeker op deze leeftijd..

niet alles gelezen, maar Duke, wel fijn dat je even je gedachte ergens anders op kon focussen en copmplimenten kreeg :D

gister..
O: yoghurt met verse aardbeitjes
L: brinta
A: 2 gebakken eitjes met ham & kaas
4 gehakt balletjes in sate saus :o

niet echt best.. maar door mn wang kan ik nog steeds niet alles eten (komkommer, wortel, appel etc)
verder heb ik ook niet echt veel bewogen.. wil vandaag nog wel even gaan hardlopen als het lukt

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:38

Tinkertje, je bent inderdaad nog te jong om te lijnen. Als je nu niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt dan gaat je lichaam problemen krijgen met de groei. Nu lijk je misschien 'vet' maar binnenkort schiet je lengte de hoogte in en verdwijnen die kwabbeltjes. De blijvende kwabbeltjes kan je wegwerken door te sporten.

Vergeet niet, dieeten is niet enkel letten op je eten maar ook genoeg bewegen en gezond eten! Door niet te eten val je af maar zodra je stopt met lijnen kom je zo weer bij.

En mijn mama zegt altijd: een buikje is charmant ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:40

Citaat:
Maar 'je kon vroeger gewoon rustig afvallen'? Betekent dat jij al ver voor de 13de zo bezig was met je gewicht? Mag ik toch niet hopen! Op jouw leeftijd moet je daar helemaal niet mee bezig zijn!

Nee ik heb vroeger me er noooit mee bezig gehouden maar als ik dan een paar dagen bijv geen snoep at dan was ik al lichter
Dat deed ik dan niet eens expres maaar ik kon gewoon niet aankomen
Toen wou ik persee aankomen omdat het toen weer ''in'' was om wat voller te zijn (In mijn klas)
Maar dat lukte dus niet want ik kon alleen maar afvallen (Niet gewild en al helemaal niet toen xd)

Dus nee ik heb me er NOOOOIIT mee bezig gehouden maar nu in de brugklas zegti iederen : ik moet lijnen etc en dan heb ik ook zo gevoel dat ze dat zeggen om ook te zeggen: Jij dus ook

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:48

Lieve schat, je moet echt niet gaan lijnen. Je lichaam is nog zo in de groei, die heeft genoeg voedingsstoffen nodig om zich te ontwikkelen en wat hier ook al gezegd is, is als je lichaam dat krijgt dat je er problemen mee kunt krijgen!

Ik heb 49 kg. gewogen en ben 1.66 lang, nou ik was mager!

Nou en nu, goedemorgen allemaal :D

O: 3 vk bh; appelstroop + light jam, kopje groene thee
T: 2 kopjes koffie
L: 3 vk bh; achterham + light jam, kop optimel
T: Appel, paar glazen water
T: kommetje magere yoghurt met 5 aardbeien (we eten pas na melken, dus rond 19.30 daarom neem ik rond 18.00 alvast yoghurt)
A: Gekookte aardappelen, andijvie en runderlapje
T: 4 kopjes groene thee
Laatst bijgewerkt door Toess op 13-06-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:49

Oké.... Maar hardlopen en buikspieroefeningen .. Verminderen die de kwabbels??

En idd goedemorgen :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:52

Het maakt je lichaam wat strakker ja :)

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:07

Hallo!
Dit weekend is lekker gezondigd haha!
Ik ben nu al zo lang bezig met lijnen en ben nu wel redelijk tevreden met mijn figuur. :)
Dus ik blijf gewoon goed opletten en neem in het weekend is een keer wat lekkers.
Zo kom ik ook niet aan.
Heb ook geen idee hoeveel ik weeg, ik ga volgende week zaterdag weer een keertje op dat ding staan denk ik :+

Vandaag:
O: kellog's special K met magere yogurt
* 7 km fietsen
T: nectarine
* 7 km fietsen
M: 2 VK beschuitjes met aardbijen en een vk boterham met een eitje.
T: appel en groene thee
A: maaltijd salade: veld sla, gemarineerde/gebakken kipfilet, pijnboompitten, tomaat, komkommer.
toetje = optimel kersen yogurt 0% vet.
* veel lopen met zware koffer naar verschillende treinen naar Delft :+
T: Meergranen eierkoek.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:09

Hallo allemaal!

xTinkertje ook ik vind je idd echt te licht! En dat vooral voor je leeftijd, als ik je laatste posts hier een beetje loopt luister je alleen maar naar wat klasgenoten vann je vinden, maar ik denk dat je beter wat kan aannemen van de mensen die je hier proberen te helpen.

Nja over mezelf vandaag ik voel me echt zwaar broerd! Heb vanochtend alleen een bakje appelmoes op kan echt niks binnenhouden! Iemand nog tips wat ik kan proberen maar ttoch heel licht verteerbaar is?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:58

Crackertjes, bouillion, appel in de magnetron met wat kaneel, rijst met kip.
Beterschap :(:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:11

annika_s schreef:
Hallo allemaal!

als ik je laatste posts hier een beetje loopt luister je alleen maar naar wat klasgenoten vann je vinden

Ik snap die zin niet helemaal xd

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:18

Hihi beetje krom opgeschreven ja! Maar ik bedoel dat je veel naar andere mensen luisterd wat hun van je vinden.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:19

Gelukkig heb ik vanavond weer wat kunnen eten :) Heb een kopje bouillion op.

( beweging heen en weer naar de wc hollen haha)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:20

annika beterschap!!
Ik eet dan meestal rijst en crackertjes..

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:21

oja boulion neem ik ook :D
Eigenlijk zei annay-jelly al een hoop :)

Oh wat fijn dat je weer wat hebt kunnen binnen houden!! Nu hopen dat het beter gaat

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:40

Ik kom me hier nu ook maar eens melden, stond net op de weegschaal en schok me echt.
Heb jaren rond de 60 gewogen en weeg inmiddels 75 en ben 1.70m. Echter heb ik dit wel zien aankomen aangezien ik 2 jaar weinig heb mogen doen (heb een ongeluk gehad) en ben van 4x (45 minuten squashen) in de week fanatiek sporten (buiten het paardrijden om) naar niets toegegaan...
Nu wil ik dus toch weer proberen af te vallen op een verantwoordelijke manier, vandaar dat ik me hier kom melden, en wil dus vanaf morgen of eerder vanavond 12 uur serieus aan de slag :)
Dus als jullie goede start tips hebben graag. :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:48

Welkom Serenta,

Nou om te beginnen, plaats je eetschema hier en daar kunnen we tips voor geven.

Aaaarghh... dit hebben mijn ouders op tafel staan: kaas, worst, borrelnootjes en chips :roll: Tot nu toe alleen 3 chippies van mijn zoontje gehad, verder blijf ik lekker aan mijn groene thee.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:56

Tinkertje, je moet echt niet lijnen hoor lieverd. Het is logisch dat je mee wil doen met je leeftijdgenoten maar dat hoeft echt niet. Als iedereen in de sloot springt doe je het toch ook niet?
Dat mensen wow zeggen als je zegt hoe weinig je weegt is omdat ze ervan schrikken het is echt te licht.
Wat zegt je moeder ervan?ik denk niet dat ze vind dat je moet lijnen. Praat eens met haar of een vertrouwens persoon op school. Sommige kinderen gaan roken, sommige kinderen krijgen verkeerde vrienden en jij gaat lijnen dit komt allemaal omdat je in de brugklas ineens heel hard veranderd zowel fysiek als geestelijk. Probeer je niet teveel te laten beinvloeden door anderen blijf zelf nadenken!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:25

Zo ging 't bij mij ook Serenta: ik schrok echt toen ik na jaren weer op de weegschaal (moest van ex) ging staan..
Wel een enorm keerpunt in mijn leven!

't gaat inmiddels wel weer hier.
Mis oma vreselijk,dat wel,maar het doet minder zeer en eten gaat prima.

Gister op t werk witte broodjes, boterhammen & een crossaintje gegeten, appel en banaan :D Hoeveelheden ben ik kwijt..
Na deze feestmaaltijd ging ik bij vriendinnen gourmetten, veel vlees en saus op...Oeps! Maar wel lekker! En ijs..roomijs, mocht ik best een keertje vond ik.

Verder lekker uitgeslapen vandaag,voedsel:
12.30 2x bruine volkeren boterham & 1 cracotte met komijnenkaas

Toen 1/4 appel op de fiets..Maar toen viel ie uit mn hand en baalde ik bestwel :(
In totaal n uur gefietst,
1,5 uur met Skytje naar bos geweest
45min met Pellie gedressuurd.

18:00 biefstuk met sla & 3 VK boterhammen

Daarna 7km gerend, ging prima en was heerlijk!

21:30 een banaan

Wat ik lekker onderaan vermeld is dat ik nog wat truffels en koekjes op heb van 't werk vandaag..Maar heb alles in 1x opgevreten zodat t een eenmalige actie blijft hahaha

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:25

Anna-Jelly schreef:
Welkom Serenta,

Nou om te beginnen, plaats je eetschema hier en daar kunnen we tips voor geven.

Aaaarghh... dit hebben mijn ouders op tafel staan: kaas, worst, borrelnootjes en chips :roll: Tot nu toe alleen 3 chippies van mijn zoontje gehad, verder blijf ik lekker aan mijn groene thee.

Respect...Ik krijg al honger nu ik dit lees :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:29

Goed gezegd Diana!

Welkom Serenta! Kun je het squashen al weer op gaan pakken? Leuke app heb je! :D Ook een stippeltjesfan dus. ;)

@Annika: ziek of te leuk feestje gehad zaterdagavond? ;) I.i.g. hoop ik dat je je vandaag alweer wat beter voelt. :(:)

Pffff, dit weekend niet zo heel netjes geleefd. Vrijdag en zaterdag voor m'n werk op een congres wat wij organiseren. Lekkere broodjeslunch, heerlijk gegeten. Heb van het hele desertbuffet alleen een mini schaaltje creme brulee en een glaasje met iets van vanillevla met iets van jam of compote genomen. Alle heeeeeeerlijke Franse kaasjes, chocoladecakes, slagroom, etc. snel voorbij gelopen. Wel een x aantal wijntjes op. Ontbijt heb ik wel roerei en zalm op m'n broodjes genomen, maar geen bacon enzo. Dus ik heb wel compromisen gesloten, maar me niet volledig ingehouden.
Gisteren bij m'n ouders stonden er met de borrel (vlak voor etenstijd) ook chips, worst, kaas en nootjes op tafel. En ik heb er wel gewoon van genomen. Niet teveel. Maar na vorige week moest ik effe korte pauze in lasten. Weegschaal mag ik niet meer op. Dus dat doe ik ook niet meer. Hubbie zou 'm verstoppen. := Gisteren wel weer 20 min wezen hardlopen, op de fiets naar stal (2x 4 km met de kids op de fiets (extra gewicht :P )) en nog een half uur paardgereden.

Deze week weer netjes verder met het eetpatroon en sporten. Maar nu zonder te wegen, dus ik zal pas over een maandje, als ik me heb laten meten en wegen op de sportschool, weer kunnen kijken of het heeft geholpen. :=

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:43

@t Duke, ik was wel echt ziek, denk dat het kwam door de zalm...hihi ik vind zalm echt super lekker maar op 1 of andere manier kan ik er niet goed tegen ;) gelukkig voel ik me nu weer topfit :)

tot nu toe vandaag gegeten:

o: peer + banaan + groot klas roosvicee
t: eierkoek
l: 3 volkorenbroodjes met achterham,kalkoenfilet, en filet american

Verder weet ik nog niet hoe de dag loopt! Ga in elk geval zo voetbal kijken en mss blijven we daar wel een hapje eten.

beweging: op de fiets naar me werk en vanavond nog 1 1/2 uur sportschool :)

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:53

@ Duke : Helaas kan ik het squashen niet oppakken op dit moment. Gezien het ongeluk wat ik dus gehad heb (had me ribben & mijn rug gekneust.

En ben idd een grote spikkelfan :)