Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:13

Goedenmorgen, @ Patricia, ik blijf liever in dit topic :)

Zo dadelijk eventjes bijlezen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:33

Wat is dat toch met die andere topics, die steeds maar denken óf hier te kunnen Temmen óf andere dingen? :roll:
Nahja, zal wel aan mijn hormonale gemoed liggen ofzo...Maar ik vind dat we hier genoeg advies en steun aan elkaar hebben.
Neem nou bijvoorbeeld Suzanne F een poosje geleden; helemaal niet blij met zichzelf en gefrustreerd over weinig eten maar niet afvallen. En nou lees ik gisteren een heel pleidooi van haar over volkoren boterhammen enzo :D +:)+
Wij redden het best met ons allen hoor en het is en blijft internet; iemand kan hier bij wijze van spreken 'liegen' dat hij/zij écht wel minimaal 1500 Kcal eet en echt wel fruit en groente, maar ondertussen gewoon stiekem hongeren. Dus de volle controle heb je toch nooit.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:40

nee vindt het hier ook super met zijn allen
ik wil elke keer een keurig iets schrijven hier en ben ik tevreden op me zelf
nee laten we elkaar helpen hoe we nu al doen
super!!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:58

Ik zit hier super, vind het wel best met andere topics.
Misschien wat kleine steekjes vanuit andere topics dat wij het hier zo leuk met elkaar hebben????

Ik had ook al zo iets bedacht voor mijzelf, door de week gewoon echt lijnen en dan in het weekend alles wat losser laten (is ook handiger op wedstrijd). Is het weekend wat leuker (en die zijn al zo leuk en dat 3 dagen) :D.........

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:29

Het lijkt wel alsof ze per toerbeurt even ons op ons vingers komen tikken dat we niet goed bezig zijn :D :D

ik heb me vanmorgen weer gewogen, ben weer iets afgevallen. Het gaat niet echt hard maar dat hoeft ook niet :)

Mijn schema voor vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met halvajam
T: iets van fruit
L: 2 boterhammen met 10+ kaas (ik had iets gelezen in dit topic over de 10+ kaas en het is idd goed te eten!)
T: ontbijtkoek denk ik :j
D: Vegetarische burger met groente (salade denk ik) en aardappeltjes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:11

MamaMiesje schreef:
Neem nou bijvoorbeeld Suzanne F een poosje geleden; helemaal niet blij met zichzelf en gefrustreerd over weinig eten maar niet afvallen. En nou lees ik gisteren een heel pleidooi van haar over volkoren boterhammen enzo :D +:)+

_O-

Ja dat komt omdat ik nu begeleiding heb die me een enorme preek gaf over mijn eetpatroon en me ook echt kon uitleggen waarom ik niet meer afviel ondanks mijn weinige eten.
Mijn stofwisseling was zo langzaam geworden dat eigenlijk mijn lichaam zich aanpaste aan mijn eetpatroon. Zodra ik ook maar een aardbei meer at, kwam ik al aan. Mijn lichaam moest eerst op de vetverbrandingsstand komen en daarom moet ik meer maar gezond eten.

Jajajajaja.... :D

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:30

Goedemorgen allemaal!!

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik zag tot mijn schrik dat er weer een kilo :wow: bij was gekomen! Mijn eetschema van gisteren:
O: bakje kellogs met melk
T: eierkoek
L: 3 bruine boterhammen met kipfilet en een cup a soup
T: peer en een plakje ontbijtkoek
A: gekookte aardappels, sperziebonen, een gehaktbal en een glas optimel
T: plakje ontbijtkoek
Verder heb ik ong 2 liter water, 4 bakken koffie en 2 kopjes thee op en ik heb hardgelopen.

Hoe kan het dat ik een kilo aangekomen ben??
Mijn schema van vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met pindakaas
T: ?? Heb laat ontbeten voor mijn doen
L: 2 bruine boterhammen met light jam
T: ontbijtkoek of eierkoek
A: andijviestampot(kant en klaar maaltijd van Unox....Ik weet het, slecht en vet, maar ik heb avonddienst)
T: bakje activia yoghurt

Wat vinden jullie van dit schema?? Moet ik wat aanpassen? Ik wil nl niet dat mijn lijf in de hongerstand komt en dat ik ga jo jo-en...... Help!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:33

Luffie, die kilo is echt niet van gisteren. Een keer slecht poepen en je bent al een kilo zwaarder. En als je veel water hebt gedronken kan er ook zomaar een kilo bij zijn.

Zou me er niet te druk over maken en gewoon zo door gaan. Ik zou misschien die 3 boterhammen 2 van maken en de cup a soup weglaten of op een ander tijdstip zodat je het meer verdeelt.

En die koffie en thee is prima maar heb je daar melk en suiker in?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:43

Suzanne F, bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad af en toe last met poepen....Kan daar dus van komen. Je bedoeld dat ik tussen de middag 2 boterhammen eet ipv 3? Is dat dan niet te weinig??
Wat de koffie en thee betreft: Ik drink de koffie met melk(poedermelk) en 1 zoetje en de thee met 1 zoetje. Zoetjes kunnen geen kwaad toch??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:45

Nee zoetjes kunnen geen kwaad maar poedermelk wel. Ik probeer mijn koffie ook te beperken tot 2 koppen per dag. (houd ook van poedermelk)

2 boterhammen (volkoren) is genoeg.
's ochtends mag je er ook 2 maar dan doe je cornflakes toch?

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:54

Dag allemaal!

Ben nieuw hier in dit topic en sinds 4 weken met Sonja bezig. Ben nu bijna 6 kilo kwijt en voel me erg goed!! Heb weinig moeite om te vol te houden en af en toe maar honger. Zit nu tegen mijn maandelijkse periode aan en de chocola was gister niet veilig hahaha! Heb er aan toegegeven zonder schuld gevoel en ga vandaag weer vrolijk verder met de SB.
Ik heb een doel waar ik naartoe wil met afvallen en vergelijk het voor mezelf een beetje met mijn stoppen met roken van 2 jaar terug (resultaat bijna 30 kilo aangekomen...)
Als ik even moeite heb om het vol te houden dan hou ik mezelf voor dat als ik kan stoppen met roken ook best kan afvallen :D

Iedereen die nog bezig is met afvallen, ga zo door!!!!! ;)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:54

Weer wat geleerd! Raar eigenlijk dat poedermelk kwaad kan doen als je af wil vallen......Weet je misschien ook waarom? Wat zit er dan in poedermelk dat niet goed is?? Ben best wel nieuwschierig eigenlijk.
Ik eet vaak(eigenlijk bijna altijd) 's morgens cornflakes, alleen dat was vanmorgen op, dus dan maar 2 boterhammen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:57

Ik bedoel ook niet dat jullie met zn allen naar dat andere topic moeten komen, blijf gezellig hier :)
maar jullie kunnen er denk ik wel wat tips uithalen voor een goede dag, omdat ik eerlijk gezegd de dagen die ik hier voorbij zie komen best mager vind, en zelf heb ervaren dat je daarmee niet afvalt, eerder aankomt..

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:00

Tari2007 schreef:
Dag allemaal!

Ben nieuw hier in dit topic en sinds 4 weken met Sonja bezig. Ben nu bijna 6 kilo kwijt en voel me erg goed!! Heb weinig moeite om te vol te houden en af en toe maar honger. Zit nu tegen mijn maandelijkse periode aan en de chocola was gister niet veilig hahaha! Heb er aan toegegeven zonder schuld gevoel en ga vandaag weer vrolijk verder met de SB.
Ik heb een doel waar ik naartoe wil met afvallen en vergelijk het voor mezelf een beetje met mijn stoppen met roken van 2 jaar terug (resultaat bijna 30 kilo aangekomen...)
Als ik even moeite heb om het vol te houden dan hou ik mezelf voor dat als ik kan stoppen met roken ook best kan afvallen :D

Iedereen die nog bezig is met afvallen, ga zo door!!!!! ;)

Hoi Tari2007.......
Hoe kan het dat jij zo veel aangekomen bent toen je gestopt was met roken??? Ik ben nu nl bijna 3 maanden gestopt met roken en ben bijna 10 kilo aangekomen, maar als er nog 20 bijkomen dan ga ik weer roken hoor!!!!! :D Ik ben nu sinds deze week bezig met afvallen, hoop echt dat ik niet meer aankom doordat ik gestopt ben met roken.
Jij bent trouwens ook lekker aan het afvallen! Goed bezig hoor, succes ermee!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:03

_Patriciaa schreef:
Ik bedoel ook niet dat jullie met zn allen naar dat andere topic moeten komen, blijf gezellig hier :)
maar jullie kunnen er denk ik wel wat tips uithalen voor een goede dag, omdat ik eerlijk gezegd de dagen die ik hier voorbij zie komen best mager vind, en zelf heb ervaren dat je daarmee niet afvalt, eerder aankomt..

Ik blijf ook zeker lekker hier, maar ik heb het andere topic wel gelezen. :j Wat vind jij dan van mijn eetschema?? Ik moet zeggen dat ik met mijn schema geen hongergevoel ervaar en ik voel me vol energie, maar als je nog tips voor me hebt dan hoor ik het natuurlijk graag!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:04

goeienmorgen allemaal!
pfff heb net alles weer bijgelezen moest nog 3 blz:P
Hier mijn schema van vandaag:
o:cruesli (appel met rozijnen) met melk en een glas milk and fruit
t: wat druiven en de fruitsap die over was van gister( meloen+ sinasappel+kiwi+yoghurt)--> klein beetje
l: 2 geroosterde boterhammen met kaas of vlees en thee
t: wat fruit en misschien een theebiscuitje
a:wat pasta(in plaats van rösti)met spinazi en 1/2 biefstuk--> in pasta zit ook nog vlees en tomatensaus
t: geen idee
voor de rest heeel veeel water:P:P
Heb vanochtend weer 30 minuten gerend, dit keer met de 2 honden van bij mij thuis (= magic en bear) en magic moest ik tijdens het rennen de helft van de tijd meetrekken... dus die gaat morgen niet meer mee.

Ik weet niet of dit een goed schema is voor iemand die de hele dag op de bank ligt en maximaal 1 keer per dag 30 minuten sport?

edit: jullie zijn wel snel met posten zeg:P
kom er niet tussen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:04

Jullie zijn echt goed bezig hier zeg!
Bij mij kwakkelt het deze week heel erg, het gaat niet het lukt gewoon niet Haha.
Ik snoep vrijwel niet meer dat is wel een pluspunt.
Maar ben elke dag pas rond dit tijdstip wakker, en dan ben ik sosm zo lui dat ik wel tot 12 uur in me bed hang :o
dus dan alweer geen ontbijd op..

Vandaag:
O: Special K met melk
T: Niets
L: 2 maisboterhammen met pasta i think
T: Droge crackers
A: Bak sla
T: Nog geen idee, waarschijnlijk 1 brinky koekje ofzo

Probeer ik 2 liter te drinekn FOEI het is wel ijsthee als dat nou is water gaat worden zal ook al helpen denk ik

Owja kwa sporten is het heel verschillend,
Gister 5 paarden flink getraind op 1 dag.
Maar meestal train ik 2 paarden op 1 dag. .
Is het lekker weer fiets ik naar stal.
Probeer uur per dag op de wii fitt te staan en dan ben ik daar vrij fanatiek in!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:09

hermlein1989 schreef:
Ik weet niet of dit een goed schema is voor iemand die de hele dag op de bank ligt en maximaal 1 keer per dag 30 minuten sport?

_O- _O- Lig je alleen vandaag de hele dag op de bank of is dit chronisch?? :D

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:11

Ik ga mijn schema's ook maar weer eens bijhouden (op mijn iPhone)

Vandaag in de planning:

O: twee crackers met smeerkaas light
T: 250 gr snoepworteltjes
L: Krentenbol met kaas, twee boterhammen met mager beleg
T: ontbijtkoek
A: Pasta met een salade of boerenkoolstampot

Wie praat me even bij over de koolhydraten? Moet je die nu minderen om af te vallen? Want zo'n schema als hierboven zitten er aardig wat in volgens mij, maar het lijkt me zo lastig om te minderen met ontbijt en lunch...

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:13

luffie schreef:
_Patriciaa schreef:

Ik blijf ook zeker lekker hier, maar ik heb het andere topic wel gelezen. :j Wat vind jij dan van mijn eetschema?? Ik moet zeggen dat ik met mijn schema geen hongergevoel ervaar en ik voel me vol energie, maar als je nog tips voor me hebt dan hoor ik het natuurlijk graag!!

ik vind je dag van gister er goed uitzien! Al zou er nog wel wat fruit bij mogen :j !
van vandaag zou ik je middag tussendoortje en/en doen, en ik mis het fruit..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:16

@ luffie: ik heb al sinds september pfeiffer, dus daarom lig ik zoveel op de bank...
Zelf ben ik juist iemand die de hele dag aan het rondrennen is, dushet op de bank liggen is geen pretje, heb er nu ondertussen ook wel genoeg van....
maarjah:... ik ga eens in bad liggen:P een variatie van op de bank liggen:P

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:17

Ik meld me ook weer eens.
Lees wel nog steeds mee hoor :D

Heb weer even een dip. Kan m'n snoep/chipsverslaving deze week niet de baas. En daar baal ik ontzettend van.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:20

patricia mijn dag van gister ziet er idd wat magertjes uit volgens sommigen (al vind ik het zelf wel meevallen)
wat anderen eten daar hebben we geen controle op, ze kunnen wel zeggen ik heb dit en dit gehad terwijl ze zich misschien wel volgestopt hebben bij de mc.
iedereen zit hier voor zijn eigen en neem dan ook aan dat niemand liegt over wat ze eten.

wat betreft het andere topic ik vind het hier goed, leuk en gezellig.

kom net uit bed rollen en heb dan nog niks gegeten dus m'n tussendoortje van de ochtend word m'n ontbijt denk ik.
zit alleen nog in dubio wat ik ga eten.
een krentenbol een tosti (zonder saus) of gewoon een cracker met kaas.

luffie netjes, je krijgt nu persoonlijke begeleiding? super!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:24

Oeff ik neem werkelijk nooit fruit :o

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:25

hermlein1989 schreef:
@ luffie: ik heb al sinds september pfeiffer, dus daarom lig ik zoveel op de bank...
Zelf ben ik juist iemand die de hele dag aan het rondrennen is, dushet op de bank liggen is geen pretje, heb er nu ondertussen ook wel genoeg van....
maarjah:... ik ga eens in bad liggen:P een variatie van op de bank liggen:P

:o *schaamt zich heeeeeel diep* :o
Sorry hermlein1989, ik wist niet dat je pfeiffer hebt......Was echt als grapje bedoeld. Hoop dat je snel beter word!