Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:17

Ik hoop dat je eerder behandeld kunt worden Cassie!
Jammer dat het herstel nog niet zo snel gaat Eline..

Mijn mobiel is helaas gecrashed, dus heb de foto's van net na de operatie niet meer (van de zwelling en blauwe plekken), de voor en nafoto's krijg ik hopelijk van de kaakchirurg of orthodontist...

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:51

hey iedereen, het gaat al wat beter! ik kom al buiten en de zwelling is echt al afgenomen vind ik!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:36

Mooi dat het beter gaat xEliine!!
Het is even doorbijten maar dan heb je er ook wat voor he, tegen mij zeiden ze vroeger "wie mooi wil zijn moet pijn lijden".
Ik hoop dat het verdere herstel snel gaat.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:38

Goed nieuws Eline, fijn dat het beter gaat! :)

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:04

@eline, fijn dat t nu een stuk beter gaat!

Ben hier n tijdje niet geweest vanwegr drukte op t werk. Zal binnenkort even bijlezen! Bij mij weinig nieuws, alles gaat zijn gangetje. Heb helemaal geeb last meer van de operatie. Alleen heb ik t idee dat mijn mond nog niet zover open kan als eerst.. komt dat iemand bekend voor? Verder kan het mij niet snel genoeg gaan met de beugel.. ben er wel klaar mee haha

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:01

Ik kan mijn mond even ver opendoen als eerst, maar ik had daar ok wel een tijdje een beetje last van..

14 maart mag mijn beugel er uit!!! *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:18

Wauw enniee wat snel! Heerlijk zeg. Kan niet wachten tot ze dat ook tegen mij gaan zeggen...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:11

Ohh heerlijk enniee!!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:28

Prairy schreef:
Wauw enniee wat snel! Heerlijk zeg. Kan niet wachten tot ze dat ook tegen mij gaan zeggen...

Het is inderdaad vrij snel nu ik er over nadenk.. ze zeiden dat het ongeveer 2 jaar zou duren maar het heeft 1 jaar en 5 maand geduurd.. :j
Maar ik ben superblij :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:18

ohh wat leuk! kijk ook al uit naar de dag dat m'n beugel eruit mag, maar dat zal nog even duren

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:48

Over 2 weken ben ik aan de beurt! Zijn arnica druppels nu wel of niet een goede tip?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:14

Het kan iig geen kwaad... Alle beetjes helpen :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:21

Je kan het proberen he.. je kan er niks verkeerd mee doen. Maar ik had het gevoel dat het helemaal niks uitdeed. Ik ben wel niet echt geel of blauw geworden dus mss dat het daar wel iets goeds aan deed maar aan de zwelling deed het niet veel :P
Mijn zwelling is al heel fel afgenomen en heb geen last meer. 1 maart terug op controle, ben benieuwd :D

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:05

Wat een rust hier weer opeens, het gaat hier wel van 3 pagina's op 1 dag, tot 3 weken op 1 pagina!

Eline, hoe is het nu met je? Is de zwelling nu helemaal weg? En ben je al helemaal hersteld? En vooral: ben je tevreden en is het mooi geworden?

Even een vraagje aan de anderen, hoe lang duurde het voor jullie je paard weer konden / mochten rijden?

Ze hebben bij mij 6 weken gezegd, maar jeetje, dat ga ik echt niet overleven haha!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:07

Manieki, zwelling is 80 procent denk ik weg. Kan nog niet eten dus dat is nog irritant.. zachte dingen zoals een boterham en pasta lukt nog wel. Ik weet niet, ik kan nog niet echt oordelen of ik het mooier vind of niet :P ik ga pas oordelen wanneer m'n beugel er weer af mag..
Tegen mij zeiden ze 4 weken geen sport, dus in principe mag ik vanaf volgende week woensdag terug paardrijden. Het is vandaag exact 3 weken geleden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:24

Fijn dat de zwelling grotendeels weg is :)

Bij mij hebben ze een elastiek van de achterste kies naar de voor-ondertand getrokken om het gat te dichten dat ze gemaakt hebben door er een kies tussenuit te halen...

Dat doet nu al zeer en ik kijk echt niet uit naar de komende paar dagen :+

Sandrita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:12

He iedereen,
Ik heb afgelopen dinsdag mijn osteomie operatie gehad. En ik moet zeggen dat het mij meegevallen is qua pijn. Ze hebben mijn onderkaak 5mm na voren gezet.nu zie je t alleen als ik mn lippen van elkaar haal maar van de buitenlant is mn hoofd net n ballon..van oor tot oor ben ik ingetapes vor tegenhouden van de ergste zwelling(iemand hier ook gehad?want zit erg straks phoe) morge mag tape eraf dus ik ben heel benieuwd hoe t er dan uit zal zien.
Aangezien ik vaak honger heb en echt n lekkerbekje ben is soms frustrerend dat ik niet mn buik "vol" kan eten of je moet mij 2uur laten zitten en tussendoor opwarmen want via theelepel gaat niet Zo snel en ik heb een kleine mondopening. Alles word gepureerd voor me en babypotjes fruit vind ik n uitkomst!
Dinsdag voor controle..spannend! Hopen dat ik lossere elastieken krijg.
Eline hoe gaat het nu met je? Kan je inmiddels al wat beter eten?
Ik mag 6weken niet paardrijden :n
Hoeland duurde t voor jullie dat jullie weer aan het werk ging of na school?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:04

Mama deed ook alles in de babymix voor mij haha :D met mij gaat alles goed hoor! kan al wat beter eten ja!
Ik ben na 3 weken naar school gegaan terwijl ik nog enkele dagen mocht thuisblijven van de dokter, maar ik voelde me goed en wou geen lessen missen. Werken weet ik niet.. ik let bv. toch nog op met zware dingen te heffen. Zoals mijn paard zijn stal uitmesten vind ik nog zwaar en ben snel moe.

Sandrita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:04

Wat fijn dat het goed met je gaat en beter kan eten :)) Ik wou dat ik al zover als jou was hihi.
ik heb officieel 2 weken ziektewet van werk dus ik ga 4 maart ook gewoon weer beginnen en dan zien of het gaat. gelukkig geen zwaar werk maar toch veel praten,bukken etc..
hoe is jou gevoel in je onderlip? rechtsonder tintelt steeds en soort rare "schokjes" wel goed teken maar best irritant. maar goed ik ben net pas geholpen dus gaat ook niet gelijk over.
stal uitmesten is idd veel te zwaar nog, doe maar rustig aan!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:08

Och voor je het weet zit je ook 3 weken ver! Het gaat snel hoor :D vrijdag moet ik weer op controle :D
Ja bukken is nog lastig vind ik, dan krijg ik zeer in mijn volledige hoofd, dan voel ik het zo 'bonken'.
Gho begint steeds beter te worden denk ik.. kan toch al terug kussen met m'n vriendje, haha :D en ja het tintelt en heb ook schokjes maar dat is inderdaad een goed teken.. denk dat het nog enkele maanden duurt eer het volledig weg is, nuja als het nog volledig weggaat..
mag ik je wel een tip geven? Zorg dat je genoeg drinkt.. ik ben na 1 week(toen ik net thuis was) met de ambulance opgehaald omdat ik zulke buikpijn had.. bleek dat ik volledig geconstipeerd was..
heb nu nog steeds last ervan.. sinds de operatie ben ik nog geen enkele keer 'van mezelf' naar het toilet kunnen gaan.. ik moet altijd laxeermiddel nemen.. en vind het toch wat raar worden..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:52

Sandrita, fijn dat je het achter de rug hebt!
Ik was ook lichtelijk ingetaped, mijn oudste dochter herkende me aan mijn neus toen ze op de uitslaapkamer kwamen :o
Ik ging na drie weken weer aan het werk voor halve dagen maar dat was telefonisch werk dus dat viel wel mee!

xEliine, ik heb daar altijd last van als ik in het ziekenhuis lig en zeg het al bij voorbaat! Ik krijg dan een pilletje en dan gaat het goed!

Sandrita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:14

hihi is je vriendje ook weer blij eline! Maar die tip...sorry voor de "vieze"info..ik heb maandag nog flink gegeten en tot en met nu nog steeds niet gepoept..maar ik heb nog geen buikpijn. Mama is naar de winkel pruimensap (laxo) kopen en anders maandag dokter bellen..en ik heb nog geen drang dus ik vind wel eng worden. ik zal het in de gaten houden.

@chanicha mochten ze in de uitslaapkamer komen? ik werd wakker met allemaal zusters om mij heen die ik nauwelijks helder kon aan kijken. telefonisch werk lijkt me vermoeiend voor je kaken.. Hoe gaat het nu?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:16

@xElinne; Fijn dat het de goede kant op gaat met je zwelling en gevoelloosheid..
@Sandrita; lekker dat je het achter de rug hebt..

Ik mocht na ongeveer 3-4 weken weer paardrijden. Na 12 dagen ben ik weer naar school gegaan omdat ik de lessen niet wilde missen, maar dat was wel erg vermoeiend en werd me soms te veel.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:17

Prairy schreef:
Fijn dat de zwelling grotendeels weg is :)

Bij mij hebben ze een elastiek van de achterste kies naar de voor-ondertand getrokken om het gat te dichten dat ze gemaakt hebben door er een kies tussenuit te halen...

Dat doet nu al zeer en ik kijk echt niet uit naar de komende paar dagen :+

Gaat het goed met je tandjes? :(:)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:42

Sandrita schreef:
hihi is je vriendje ook weer blij eline! Maar die tip...sorry voor de "vieze"info..ik heb maandag nog flink gegeten en tot en met nu nog steeds niet gepoept..maar ik heb nog geen buikpijn. Mama is naar de winkel pruimensap (laxo) kopen en anders maandag dokter bellen..en ik heb nog geen drang dus ik vind wel eng worden. ik zal het in de gaten houden.

@chanicha mochten ze in de uitslaapkamer komen? ik werd wakker met allemaal zusters om mij heen die ik nauwelijks helder kon aan kijken. telefonisch werk lijkt me vermoeiend voor je kaken.. Hoe gaat het nu?

ja je moet het echt in de gaten houden hoor! want meisje dat ik ken heeft het ook laten doen en die had hetzelfde als mij.. is ook naar spoed moeten gaan omdat ze zulke pijn had van de opstopping..