Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:25

Janinevv schreef:
Oh mag ik even inbreken met een vraag? :+

Waren er hier ook bokkers die voorheen niet zo sportief waren? En toen het “licht” de positieve leuke kant hebben ervaren?

Ik ben zo iemand die liever niet sport, vroeger wel gevoetbald tot mijn 16e en dat vond ik wel heerlijk altijd tot mijn knieën het niet meer zo leuk vonden :')

Ik was vroeger super sportief! Ik vond sporten echt super leuk, zelfs op school was ik de fanatiekeling :')

Janinevv

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:38

Haha okee beetje van beide dus!

Mijn vriend is heel sportief, haha.
Maar hardlopen kan ik niet, aan ene kant zou ik graag een fiets willen kopen, geen mountainbike. Wel normaal zadel en iets om dan met hem off-road ook te kunnen gaan. Dan doe ik er ook iets naast.

Maar ik heb een behoorlijke fysieke baan, ik loop en sta bijna de hele dag. Dus voel mij dan vaak lichamelijk wel moe. Maar qua conditie en kracht is het bagger.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:43

Ik heb een normale fiets in de schuur staan maar ik kan nog niet goed fietsen, mijn balans is prut. Ik kan ook niet goed opstappen en afstappen, dan val ik bijna. :o
Het fietsen zelf gaat prima maar op en afstappen dus niet. Ik hoop dat ik ergens rond juni wel weer kan fietsen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 12:13

Janinevv schreef:

Waren er hier ook bokkers die voorheen niet zo sportief waren? En toen het “licht” de positieve leuke kant hebben ervaren?

Ik ben zo iemand die liever niet sport, vroeger wel gevoetbald tot mijn 16e en dat vond ik wel heerlijk altijd tot mijn knieën het niet meer zo leuk vonden :')

Ja, ik. Ik ben ondertussen veranderd in een semi-fitgirl :+ Had je me dat 3 jaar geleden gezegd, dan had ik je echt niet geloofd. :') Maar het is echt een way of life geworden.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen in de sportschool en ben toen een beetje op mijn eten gaan letten. Afgelopen juli ben ik het allemaal wat serieuzer gaan nemen en ben ik begonnen met een coach. Ik hou nu al mijn eten bij en train echt met een goed plan, en ik voel me beter dan ooit. :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 13:27

Esmee_RS schreef:
Janinevv schreef:

Ja, ik. Ik ben ondertussen veranderd in een semi-fitgirl :+ Had je me dat 3 jaar geleden gezegd, dan had ik je echt niet geloofd. :') Maar het is echt een way of life geworden.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen in de sportschool en ben toen een beetje op mijn eten gaan letten. Afgelopen juli ben ik het allemaal wat serieuzer gaan nemen en ben ik begonnen met een coach. Ik hou nu al mijn eten bij en train echt met een goed plan, en ik voel me beter dan ooit. :D

Goed om te horen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 16:34

Altijd wel redelijk actief geweest en veel buiten, maar geen hele fanatieke sporter. Nu zou ik niet meer zonder kunnen.

Ik voel mijn knie nog steeds iets, dus uit voorzorg net maar ff rondje wezen fietsen ipv hardlopen. Ook lekker, en better safe than sorry.

15 maart ga ik een proefles rol skiën doen, ben ik heel benieuwd naar.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 21:11

gaucho schreef:
Altijd wel redelijk actief geweest en veel buiten, maar geen hele fanatieke sporter. Nu zou ik niet meer zonder kunnen.

Ik voel mijn knie nog steeds iets, dus uit voorzorg net maar ff rondje wezen fietsen ipv hardlopen. Ook lekker, en better safe than sorry.

Rol skieën... Daar heb ik nog nooit van gehoord. Moet ik dan een beetje denken aan langlaufen op het droge? :o?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 06:14

MuSLi schreef:
gaucho schreef:

Rol skieën... Daar heb ik nog nooit van gehoord. Moet ik dan een beetje denken aan langlaufen op het droge? :o?

Ja!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 07:09

Het was duidelijk carnaval, er was 1 ander persoon in de sportschool gisteren om 17.00 uur. :=
Plus dan de 2 instructeurs. Die man ging al vrij snel weg en toen was ik alleen voor een half uur. Toen kwamen er 2 andere mensen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:29

Normaal is het hier op dinsdag ochtend altijd een stuk rustiger dan op een maandag, woensdag of vrijdag, maar het was vanmorgen wel echt druk om kwart over 6 :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:32

Wat een tijdstip om druk te zijn. :=
Ik rij om 06.30 langs mijn sportschool en dan brandt er ook al licht maar dan is het echt niet druk.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 11:45

Dat is inderdaad vroeg :')

Ik ga straks uit werk meteen door voor een leg workout. Morgenochtend vertrek ik naar het buitenland voor werk en dan ben ik 5 maart weer thuis, dus de komende 2 weken staat het sporten weer even op een iets lager potje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 11:49

Geen mogelijkheid om in die 2 weken daar te wandelen ofzo?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 11:50

Jawel, ik beweeg daar sowieso veel, maar dat valt voor mij niet helemaal onder sporten. Dat zie ik meer als rust/actieve rust. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 11:50

Haha! Ok, dat kan ook. Maar je beweegt dan iig en dat is al super goed.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:48

Ja klopt. Ik kom dan normaal wel aan de 10.000 - 12.000 + stappen per dag. Dus het is niet alleen maar zitten en niks doen :+ Maar dit is voor mij inderdaad bewegen, niet sporten. En daarbij eet ik ook echt wel anders dan thuis en drink ik ook wat meer dus mijn progressie zal wel even stagneren. :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:49

Ach, mag best een keertje. :=
Waar ga je heen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:08

Valencia, Barcelona en Milaan. Meestal zie ik niet veel van de omgeving waar we zitten als ik weg ben voor werk (ik zie doorgaans het vliegveld, het circuit en het hotel waarin we verblijven :')). Maar nu hebben we 3 dagen in Valencia tussen de eerste 2 events door dus dan kunnen we 's avonds leuk de stad in. En na Barcelona ga ik solo een paar dagen naar Milaan, dat is ook pleasure en geen werk dus dit keer wel echt een leuke trip voor de boeg. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:14

Dat klinkt idd super leuk!! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:29

Super leuk :j ik heb Milaan al eerder met werk gecombineerd, heerlijk eten. Over 3 weken weekend Rome aan mijn werktrip geplakt en in juni wil ik dat ook mtu Barcelona doen, en later dit jaar porto.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 20:58

Vanavond toch voorzichtig lesje weightlifting mee gedaan en echt nul last van mijn knie. Split jerks en front squats met 3 seconden in de squat blijven zitten, dus dat zal wel spierpijn worden.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 13:02

Mag ik mij hier ook melden en gezellig mee kletsen? Ik ben heerlijk bezig met sport en bewegen! Zwem twee keer in de week, elke week bodypump en doe zelf 2 keer per week krachttraining! Ik heb via Ai wat geschikte oefeningen gevonden die een beetje aansluiten bij het zwemmen. Het is druk icm werk (36 uur) huishouden en sociaal. Maar ik vind het leuk! Mijn sportschool zit direct aan mijn fiets route naar het werk dus dat scheelt!

Ik heb donderdagavond deze oefeningen gedaan.
Afbeelding

Ik zwem elke woensdagavond bij de trimgroep mee en elke zaterdagochtend bij de masters. Ik zwem nu z'n 3 kwart jaar fanatieker dan enkel baantjes voor mezelf. Maar ik merk dat ik nog niet snel (genoeg) ben van mezelf, dat anderen sneller zijn. Ik weet dat het gewoon trainen, trainen en trainen is. Maar ook een stukje mindset, ik merk dat ik heel makkelijk in de comfortzone blijf trainen. In plaats van even een stapje sneller, een stapje harder of zwaarder. Moest vanochtend rugcrawl met enkel armen doen. Dus ik doe mijn baantje en trainer staat naast mij en zegt "hup hup, kom op" ik voelde mij echt een beetje knullig want idd volgende baantjes was veel pittiger. Maar dat moet ik wel constant tegen mezelf zeggen. Anders ga ik gewoon op een simpel drafje door haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 13:36

Welkom! Je bent lekker actief bezig!

Ik heb vanmorgen even buiten gelopen.
Afbeelding

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 13:51

Heerlijk lekker buiten! Ik vind wandelen ook heerlijk. Ik ga morgen een route met mijn moeder wandelen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 18:24

Goed bezig iedereen!

Hier ontbreekt het me echt aan motivatie. Maar ook om thuis mijn bovenlichaam te trainen. Ik merk dat het me mentaal ook wel iets doet, dus wil maandag met de fysio overleggen. Misschien kan ik wel gaan sporten met brace tijdelijk of door te tapen.