Britt wat ben je fantastisch eerlijk.
En je bericht doet me goed.
Ik kreeg door te voorkomen omstandigheden clusterhoofdpijn, het nare zusje van migraine.
Ik heb nu de keus of dodelijke hoofdpijn met verlamming of 10 kilo eraan wat 15-20 kg was.
Het zijn bijwerkingen van het medicijn die kilo’s mijn hormonen zijn ook van slag.
Binnen 24 uur 15 kilo eraan, na de injectie.
Daar is flink veel van af zeker 8 a 10 kg nu, maar in het begin zoveel oedeem, vreselijk.
Als ik in de spiegel kijk herken ik mezelf niet meer, maar mijn neuroloog zei het en mijn fysio: je leeft nog.
En ik had niet durven hopen dat dat zo zou zijn, ook mijn vriend zei dit.
Hij moest weg voor werk maar van de week hebben we samen stil gestaan bij dat we 2024 in gaan mét mij ipv zonder mij.
Mijn fysio zei: magere hein stond om de hoek op je te wachten.
Ik heb dus ook een middel wat langdurig inwerkt wat zo een jaar kan duren.
Ik heb net een half jaar gehad, en was in no time ineens 8 kilo kwijt, in een maand ofzo.
Mijn cyclus was volledig van slag ik was 3 van de 4 weken ongesteld per maand in het begin.
Ik heb van de week samen even wel tranen gelaten en we hebben stilgestaan bij dat het goed gaat naar zover dit kan.
Ze weten omdat dit pas sinds 2018 op de markt is ook de lange termijn niet.
Het kan dus dat ik er ooit kanker van krijg, zei mijn neuroloog als voorbeeld.
Maar dit staat te boek als suïcide headache, 1 op 3 overleeft het niet.
Ik ben er nog en ga steeds wat beter.
Gister bij de fysio, voor jou kinesist, nog gelachen terwijl dat niet moest.
Ik had non stop verlammingen maar dat heb ik alleen nog met trigger nu.
Dus behandeling nek of iets anders.
En mijn rug en nek was behandeld, en ik zat met gestrekte armen, viel ineens alles uit.
Ik kon niks meer het is dat mijn armen op slot stonden anders was ik zo van tafel gelazerd.
Dus mijn fysio zag aan mijn ogen al dat ik een aanval had en moest me weer plat krijgen terwijl ik al zat!
Dus het voeteind werd mijn hoofdeind, en hij heeft echt alles op zijn plek moeten leggen en mij op mijn zij gewurmd.
Terwijl ik stekeblind was omdat mijn pupillen omhoog gaan dan, ik kan alleen horen.
Maar ik vertrouw mijn fysio wel dus blind en wel heeft hij me op mijn rechterzij gekregen.
Maar op een gegeven moment kwam ik mijn aanval uit, en toen was het heel droog:
‘Dit heb ik ooit geleerd in mijn opleiding maar hoe moest dit ook alweer?!’
Mijn fysio schóót in de lach, ehh ja zoiets, best lastig als iemand al zit en verlamd is.
Maar ik ben blij dat je er zelf nu om kunt lachen en vertrouwde dat je echt niet zou vallen, je lag behoorlijk bij de rand.
Ik: ik had het vermoeden dat jij tegen de tafel stond om dat te voorkomen, dus heb het laten gebeuren.
Hij: nou dat je me blind nog steeds vertrouwde is in elk geval fijn om te weten.
Maar nee dit is me nooit eerder gebeurt, en jij kunt het boek met rare acties aardig vullen.
Beweeg ik mijn been valt deze in het gat waar je gezicht normaal ligt.
Dus ik schóót in de lach, en daarop hij ook en toen was het: gelukkig kunnen we erom lachen, beter dan anders
.
Trigger bleek een oorontsteking te zijn.
Dus daar heb ik nu druppeltjes voor.
Maar de term blind vertrouwen heeft nu een beeld gekregen voor ons.
Ik ben gewoon gevoelig op mijn nek en dat gaf oorpijn en ineens sloeg alles uit.
Oeps, maar ineens rommel uit mijn oor, ja toen wisten we het gelijk wat de trigger was.
Maar we hebben stiekem hele duistere humor gehad, en het is nooit saai was de conclusie.
Lig ik bij te komen lag er op de stoel ernaast een post-it.
Ik draai hem om, staat erop: ‘mannen’
Ik lag acuut dubbel Britt, en hij kwam langs en ik zei draai dat briefje eens om.
Ja toen hadden we het niet meer haha
We hebben hem voor de volgende laten liggen. 
Waar jij trouwens je sleeve hebt, heb ik piercings laten zetten.
Piercings om de littekens van het acute snelle aankomen wat af te leiden.
Niet in mijn gezicht, wel mijn oren en wat plekken waar ik gevoelsverlies had van mijn noodzakelijke pijnstilllers.
Zo voelt mijn buik nu anders nog daar zit niks dus daar gaat een navelpiercing in omdat elke tot nu toe een groot gebied weer gevoel gaf maar zonder de pijn!
Dus van braaf alleen oorbellen heb ik nu 13 oorbellen en piercings. 
Maar ik ben er blij mee, ik voel me echt veel lekkerder in mijn vel met normaal huidgevoel.
En het leidt lekker af van de schade, mijn vriend vind het ook mooi en chique.
Ik heb dus subtiele gekozen met betekenis, en modellen die hij uitgekozen heeft.
Wat linkjes verzameld en gevraagd wat hij vond en voorkeur had.
Nu mijn navel nog.
Ik twijfel enorm tussen een steentje of onzichtbaar, omdat mijn buik niet zo mooi is door het oedeem.
En ik wil een langer staafje, omdat ik van de medicijnen opzwel na het prikken 2x per maand.
Zodat het ruimte heeft.
Dus ik denk gewoon een compleet titanium model zonder gedoe, ik heb ook een diepe navel dus dan met dit staafje zie je weinig.
Maar hopelijk wel het dovige van mijn buikhuid weg.