Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:46

Ik ga vandaag schaatsen met een vriendin. Morgen mega spierpijn denk ik! xD

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 13:53

Mijn 5 km zit erop :D

Om te beginnen was het KOUD. := Gure wind zo bij de startlocatie aan het water.

Maar had het na de start al vrij snel niet meer koud.
Heb heel fijn kunnen lopen. Tot 3 km iemand achter me gehad die toen zei dat ik zo'n fijn, stabiel tempo had en een hele mooie loophouding heb. Even een duim opgestoken ter dank, want dat vind ik heel leuk om te horen. :D

Wel een klein stukje gewandeld. Longen lieten het even afweten, hartslag voelde ineens heel hoog en ik zag een steil pad omhoog (vestingwal op). Maar daarna kon ik wel weer probleemloos richting finish hardlopen.

Knie heeft zich koest gehouden, dus ik ben dik tevreden. En nog netjes in de middenmoot gefinished ook.

Afbeelding
Afbeelding

Zie alleen wel dat ze niet mijn echte achternaam gebruikt hebben. :')
Denk omdat ze via mijn Facebook naam mijn inschrijving hebben omgezet van virtueel naar live :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:52

Heel goed gedaan Dilan, dit komt je zelfvertrouwen ook weer ten goede!

De spierpijn... als ik wandel gaat het aardig. Als ik een tijdje stil heb gezeten moet ik weer even op gang komen.
Net lekker 7km in het bos gewandeld, eind van de middag ook nog een stukje wandelen denk ik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:00

Top Dilan.

Klinkt niet verkeerd SV.

Ik heb echt heerlijk gelopen in Leersum. Constant tempo van 9 km per uur. 2e lus meer heuvels en dat gaat mij heel makkelijk af en mijn vriend kreeg daar juist last van zijn knie. Ik ben dus alleen verder gelopen vanaf 14 km, vriend in zijn eigen tempo verder gegaan. Op het eind ook echt niet moe, smaakt naar meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 15:03

SV, lijkt dus nog mee te vallen met de spierpijn :j
Ja, voor mijn zelfvertrouwen is het loopje van vandaag idd goed :)

Gaucho, super prestatie hoor :j :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:11

Wat is iedereen weer lekker bezig. Ik heb gister de hele dag vooral niks gedaan. Ik was vrijdagavond wezen borrelen en had hem goed zitten zegmaar. Het oorspronkelijke plan was om een grote ronde te gaan fietsen maar met 7 graden was het daar voor mij net iets te koud. Ik heb het zelf de hele rit wel warm, maar mijn lichaam koelt af zonder dat ik het door heb en ik kan met onderkoelingsverschijnselen thuis komen. Dat gecombineerd met een kater maakte dat ik toch maar in bed ben blijven liggen. Is wel iets waar ik aan aan het werken ben, een laagje meer aan dan dat ik nodig heb en door het "verdomme, wat heb ik het warm" gevoel heen te bijten.

Vandaag de langere rustige duurloop. Ik wilde een uur op easy pace doen en had met een vriend afgesproken. Die heeft 1 rondje Sloterplas mee gelopen, ik heb na kort gedag te zeggen zelf nog een 2e rondje gedaan. Nu is dat 5.5k per rondje en toch wel een stukje meer dan ik in een uur op easy pace doe. Na 60 minuten 6 keer 30 seconden voorzichtige sprint, 1 minuut wandelen gedaan en daarna door gewandeld naar de supermarkt en naar huis. Wel echt lekker gelopen, verder dan de laatste paar keer maar goed beheersbaar. Uiteindelijk ongeveer 7:10-7:15 per km gelopen easy pace en versnellingkjes die te kort zijn voor de gps om goed op te pakken maar op ongeveer 5:15-5:30 pace zitten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:49

Wat lekker @Dilan. Fijn dat je met een goed gevoel de 5km gedaan hebt :) leuke foto ook! Het was inderdaad echt wel fris vanochtend.

@Gaucho wat een mooie prestatie hebben jullie geleverd. Netjes gelopen hoor en wat is het heerlijk om niet het gevoel te hebben dat je helemaal kapot bent na het lopen. Heeft je vriend uiteindelijk ook lekker gelopen? Geniet van de rest van de dag :j

@IMAY klinkt als een goede training. Lastig inderdaad dat de gps niet alle kortere versnellingen goed op kan pakken. Dan moet je inderdaad meer naar gevoel kijken dan naar de tijd!

Hier vanochtend al vroeg m'n nieuwe trailschoenen getest in het duin/bos. Erg lekker gelopen, schoenen deden het helemaal prima, maar toch een klein schuurplekje/blaartje gelopen. Hopelijk is het gewoon even wennen aan de nieuwe schoenen >;)

Het was wel heel fijn in het duin! Lekker rustig ook.
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:28

Super gelopen, Dilan en gaucho & vriend!

Lekkere loopjes, Musli en Imay!

Goed geshopt, BB80!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:10

Leuk verslag SV en mooie foto's! Leuk dat je veel met anderen samen hebt kunnen lopen, dan gaat de tijd toch een stuk sneller :) die sfeer in het trailen is zo leuk! Ontzettend knappe prestatie heb je geleverd gisteren.

JesdaJinn, Sinatra, Faringo, Lien, allemaal mooie loopjes en enthousiaste verhalen!

BB80 ik had sinds eind september niet meer op de racefiets gezeten :x maar ik hoop nu het seizoen weer begint wel weer wekelijks 1 of 2 keer te gaan naast het hardlopen. Lekker dat je flink hebt geshopt! Met korting mag het altijd toch :D

Poes leuk zo lopen in een nieuwe omgeving! Ziet er mooi uit ook.

Puera was een vroege vogel vandaag, lekker langs de vogelkijkhut :D

Dilan goed gedaan! Fijn dat je knie het goed heeft gehouden en je lekker hebt kunnen lopen :) Nu vol vertrouwen verder opbouwen richting je marathon!

Gaucho ook super gedaan en een welverdiende medaille!

Imay een kater dagje moet ook af en toe kunnen en je hebt je vandaag gelijk weer goed herpakt! Klinkt als een prima training :)

Musli lekker de nieuwe schoenen uitgelaten, wat loop jij toch altijd snel!

Ik ben vandaag ook weer geweest! Dit keer wel succesvol, ik ging voor rustig 5k proberen maar het werd een vrij vlotte 7km. Heerlijk gelopen en geen last meer van longen of wat dan ook. Alleen een bloedbad in mijn sok toen ik thuis kwam, kennelijk had een teennagel zijn buur-teen lekgeprikt 8)7 niks van gevoeld overigens...

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:27

Oh ja zo'n teennagel, heb ik ook eens gehad. Schrik je je kapot met al dat bloed. Lekker loopje zo!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:07

Oja, teennagels die elkaar niet zo enthousiast begroeten is ruk |o @Kylan.

Geen witte sokken hoop ik? Jij hebt ook een lekker tempo gelopen :j

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:45

Oehhh dan ben ik heel blij dat ik dat nog niet heb gehad en ook niet hoop te krijgen met mijn nieuwe ‘witjes’ _/-\o_

(JesdaJin ik ben de enige hier die wél met een borsteltje en vanish mijn gympies koester ... :+ hahaha)

Lekker gelopen Dilan en de juiste kleding aan? Het was veel kouder dan het eruit zag hè? Ik had ook last van de koude wind vandaag.
Gaaf die medaille, kroon op je (blessure/herstel) werk afgelopen periode!

Gaucho wat goehhoed! :)F Gewoon 20 km en zoals je schrijft leek het “op je sloffen”en makkelijk. Knap hoor, zelfs met zand en steile stukken.
En een troffee mee naar huis, mooie plak! Jammer dat je vriend hem niet uit kon lopen, sterkte!

Fanatiek MuSli, je hebt mij enthousiast gemaakt een beetje meer naar links af te reizen volgende keer! :o

Ik ging met mijn fiets naar het startpunt van vandaag. Softshell en flesje water in tasje op de snelbinder en een fijn rondje wat al een tijdje in mijn hoofd zat.
Net te lang om vanuit huis te rennen en door mijn fiets even te parkeren ontweek ik de slechte stukken onderweg.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:11

Dat ziet er ook heerlijk uit @BB80. Lekker door de polder :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:09

Heerlijk zonnig bij iedereen, dit is toch echt top weer.

Vastgelegd door de fotograaf vanochtend :

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:14

Superleuk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 22:16

Gaucho, leuke foto!

BB80, had idd de juiste kleding aan :j
Netjes gelopen hoor :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:50

Ik had voor het avondeten alweer zin in een loopje, ik kon het niet laten. Heb echt lekker gelopen! Nog wel wat spierpijn in de hamstrings, maar eigenlijk met redelijk gemak 6km op 5.19 min/km weg kunnen tikken.
Superblij met dit herstel! Morgen even wat kracht en rekken/strekken en dan woensdag het bos weer in. Nu al zin in, het wordt weer heerlijk weer.
Meteen nog een keer mijn instinct vest testen, kijken of hij deze keer minder schuurt.

Gaucho nog spierpijn overgehouden van je 20km?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:55

Ik zag je loopje voorbij komen inderdaad @SV. Fijn dat je lichaam het goed oppakt, die zware belasting van zaterdag _/-\o_ ik snap helemaal dat je met dit weer niet binnen wil blijven...

Vanmiddag heb ik even m'n 1.6km afgerond. Rustig tempootje, want normaal gesproken is maandag rustdag. Vond het wel frissig. Maar dag 7 is in the pocket :)F

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 20:58

Snap dat je eruit wilde SV.
Ben zelf vandaag ook een rondje gegaan.
Twijfelde even of mijn knie dat leuk zou vinden, maar die hield zich goed :)

Met heel veel moeite het tempo laag kunnen houden, zodat mijn hartslag rond de 155 gemiddeld zat.

Normaal tikt ie al gauw de 170 of hoger aan, dus was er best blij mee dat ie gedurende mijn loopje steeds meer richting 150 ging.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:03

Dat klinkt ook als een fijne training @Dilan. Bewust rustiger lopen zorgt er wel voor dat je een veel effectievere training hebt dan maar gewoon wat lopen. Rustig trainen is ook zo belangrijk :j

Hier gisteren ook nieuwe "gewone" schoenen besteld. Had nog een cadeaubon van een hardloopwinkel, mijn kerstcadeau van m'n werk (inwisselbare code). Heb nu Mizuno Wave Riders 23 en heb Mizuno Wave Skyrise 2 besteld. Ben heel benieuwd. Hopelijk komen ze goed overeen met wat ik nu heb :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:08

Hier vanochtend 6 km gewandeld, geen spierpijn :D Morgenochtend rondje hardlopen weer :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 21:11

Hopelijk bevallen je schoenen :D

Ik vind dat rustig lopen dus echt heel lastig.
Ben al niet snel, maar voel me echt een bejaarde als ik met een snelheid van 7:30 min/km over straat tuf. :=
Voel me ook echt een beetje voor lûl lopen op dat tempo. Maargoed, daar moet ik maar aan wennen. :')

Vanmiddag wel weer bij de huisarts gezeten. Onder andere voor die tintelingen in mijn voet. Nou had ik in november een behoorlijk laag ijzer- en hb-gehalte. Dokter heeft dus ijzertabletten voorgeschreven. Donderdag bloedprikken en dan over een maand weer, om te kijken in hoeverre het ijzergehalte dan omhoog is gegaan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:16

Fijn SV, Dilan en gaucho weinig spierpijn en klachten na jullie actieve weekend :)
Lekkere rondjes weer allemaal! Langzaam lopen is inderdaad moeilijk soms, maar wel goed. En nieuwe schoenen is nooit weg Musli :D

Ik kan hopelijk morgen een rondje als ik het ergens in mijn planning gepropt krijg en anders wordt het woensdag. Het is een beetje druk deze week dus misschien moet ik maar weer eens extra vroeg opstaan voor een rondje...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:04

Hier vanochtend vroeg met zonsopgang een rondje gedaan. Heel relaxed met hartslag rond de 140. Nergens last van, alleen van mijn buik naar dat had ik als sinds gisteravond. Genoten van het mooie weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:06

Prachtig!