Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Ik las twee dagen geleden een tweet op Twitter van Pfizer zelf.
Over ernstige diepe bloedklonters en long embolieën, mocht je een van de klachten hebben niet wachten en direct na de huisarts toe.
Janinevv schreef:Dacht dat het ging om het vaccin. Nou goed iets wat dus Pfizer gemaakt heeft kan dit blijkbaar veroorzaken, dat kunnen we daar wel uit begrijpen.
Ik dacht ik kijk eens bij Lareb over Corona vaccin en bijwerkingen en daarin zie ik wel de genoemde dingen, misschien zelf dan die link gelegd.
Of plaatsen ze gewoon rondom tweets met adviesen over bloed klonters en embolieën ?
capopjekop schreef:Alsof alleen vaccinaties het probleem opgelost hebben.
Shadow0 schreef:capopjekop schreef:Alsof alleen vaccinaties het probleem opgelost hebben.
Hmm, eigenlijk wel. Vaccins zijn de enige reden dat de opnames niet enorm snel oplopen, de besmettingen worden vrijwel niet meer geremd.
(En omikron is ten opzichte van het oorspronkelijke virus veel besmettelijker en ongeveer net zo schadelijk / dodelijk. Dat de gevolgen minder zijn is te danken aan vaccins en eigenlijk alleen maar aan vaccins.)
Sunnda schreef:Omicron is minder schadelijk/gevaarlijk omdat het de neiging heeft zich in de keel op te houden ipv in de longen.
Citaat:De booster die je hebt genomen (neem ik maar even aan) kan omicron trouwens zeer goed ontwijken. Stellen dat de booster het wondermiddel was is dus b*llshit omdat het wetenschappelijk echt niet te staven is.
Shadow0 schreef:Sunnda schreef:Omicron is minder schadelijk/gevaarlijk omdat het de neiging heeft zich in de keel op te houden ipv in de longen.
Omicron is minder schadelijk dan delta. Niet minder schadelijk dan het oorspronkelijke virus.Citaat:De booster die je hebt genomen (neem ik maar even aan) kan omicron trouwens zeer goed ontwijken. Stellen dat de booster het wondermiddel was is dus b*llshit omdat het wetenschappelijk echt niet te staven is.
Er is geen wondermiddel. Maar dat er nu versoepelingen zijn komt omdat het virus een stuk minder slachtoffers maakt, omdat veel mensen zijn gevaccineerd.
bigone schreef:Sunnda, dat doe jij ook met je opmerking dat de boosters niks doet tegen Omikron toch ?
verootjoo schreef:Dat is niet te vergelijken, de vaccinatiegraad is in veel armere landen laag maar daar zijn de ziekenhuiscijfers waarschijnlijk ook laag omdat het zkh niet voor iedereen toegankelijk is. En omdat er anders (of überhaupt niet) geteld wordt.
996981 schreef:verootjoo schreef:Dat is niet te vergelijken, de vaccinatiegraad is in veel armere landen laag maar daar zijn de ziekenhuiscijfers waarschijnlijk ook laag omdat het zkh niet voor iedereen toegankelijk is. En omdat er anders (of überhaupt niet) geteld wordt.
Dat is dan gek, dat de conclusie dat omicron milder is door vaccinaties wél getrokken kan worden op basis van dezelfde gegevens