Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:03

Ik denk eerder dat Pfizer ook medicatie tegen trombose en longemboliën maakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:07

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:33

Janinevv schreef:
Ik las twee dagen geleden een tweet op Twitter van Pfizer zelf.

Over ernstige diepe bloedklonters en long embolieën, mocht je een van de klachten hebben niet wachten en direct na de huisarts toe.

https://twitter.com/pfizer/status/1493238623633870850

Het gaat waarschijnlijk om deze tweet. Er wordt dus inderdaad niet specifiek verwezen naar het vaccin. Wel is handig om te weten dat een besmetting met sars-cov-2 ook een flinke verhoging van de kans op DVT (deep vein thrombosis) geeft.

https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(20)30383-7/fulltext

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:38

Janinevv schreef:
Dacht dat het ging om het vaccin. Nou goed iets wat dus Pfizer gemaakt heeft kan dit blijkbaar veroorzaken, dat kunnen we daar wel uit begrijpen.

Ik dacht ik kijk eens bij Lareb over Corona vaccin en bijwerkingen en daarin zie ik wel de genoemde dingen, misschien zelf dan die link gelegd.

Of plaatsen ze gewoon rondom tweets met adviesen over bloed klonters en embolieën ?

Misschien moet je je eerst eens inlezen in Pfizer als bedrijf. En het los zien van de vaccinatie.Een bedrijf als Pfizer die een bericht plaatst over dvt is niet meer dan normaal en heeft niks met random te maken.Het is gewoon een tweet om hier aandacht aan te besteden. Als ze plaatsen dat het goed is om regelmatig jezelf te controleren op onregelmatigheden rondom/op je borsten betekent het nog niet dat het vaccin borstkanker kan veroorzaken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:01

Ik snap nu wel hoe makkelijk sommige mensen dingen de wereld in slingeren en hoe makkelijk er dus eigenlijk geen “onderzoek” gedaan wordt maar gelijk paniek gemaakt wordt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:03

Mensen die nu op social media een dikke vinger uitsteken naar mensen die zich hebben laten vaccineren en zeggen hoe dom.dat nou toch was dat je dat voor een qr code deed..

Wake up door die domme.mensen kunnen ze weer vrij leven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:09

Ik vind beide kampen vrij vermoeiend. Alsof alleen vaccinaties het probleem opgelost hebben. Dus wat mij betreft heeft iedereen die zijn best heeft gedaan zoveel mogelijk de regels te respecteren geholpen, zowel gevaccineerd als ongevaccineerd. En daarbij het natuurlijke verloop van het virus natuurlijk

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:17

Dat is ook zo Capopjecop :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:19

En ongevaccineerden die zich wel aan alle andere regels hebben gehouden vind je niet bij de kleine schreeuwende minderheid.

Shadow0

capopjekop schreef:
Alsof alleen vaccinaties het probleem opgelost hebben.

Hmm, eigenlijk wel. Vaccins zijn de enige reden dat de opnames niet enorm snel oplopen, de besmettingen worden vrijwel niet meer geremd.
(En omikron is ten opzichte van het oorspronkelijke virus veel besmettelijker en ongeveer net zo schadelijk / dodelijk. Dat de gevolgen minder zijn is te danken aan vaccins en eigenlijk alleen maar aan vaccins.)

Echwel

Ik gaf alleen aan hoe er nu gewezen weer wordt..
Mij maakt het niet uit, maar stop met dat stomme wijzen..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:22

Shadow0 schreef:
capopjekop schreef:
Alsof alleen vaccinaties het probleem opgelost hebben.

Hmm, eigenlijk wel. Vaccins zijn de enige reden dat de opnames niet enorm snel oplopen, de besmettingen worden vrijwel niet meer geremd.
(En omikron is ten opzichte van het oorspronkelijke virus veel besmettelijker en ongeveer net zo schadelijk / dodelijk. Dat de gevolgen minder zijn is te danken aan vaccins en eigenlijk alleen maar aan vaccins.)

Dikke b*llshit.

Omicron is minder schadelijk/gevaarlijk omdat het de neiging heeft zich in de keel op te houden ipv in de longen.

De booster die je hebt genomen (neem ik maar even aan) kan omicron trouwens zeer goed ontwijken. Stellen dat de booster het wondermiddel was is dus b*llshit omdat het wetenschappelijk echt niet te staven is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:35

Sunnda schreef:
Omicron is minder schadelijk/gevaarlijk omdat het de neiging heeft zich in de keel op te houden ipv in de longen.

Omicron is minder schadelijk dan delta. Niet minder schadelijk dan het oorspronkelijke virus.

Citaat:
De booster die je hebt genomen (neem ik maar even aan) kan omicron trouwens zeer goed ontwijken. Stellen dat de booster het wondermiddel was is dus b*llshit omdat het wetenschappelijk echt niet te staven is.

Er is geen wondermiddel. Maar dat er nu versoepelingen zijn komt omdat het virus een stuk minder slachtoffers maakt, omdat veel mensen zijn gevaccineerd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:01

Shadow0 schreef:
Sunnda schreef:

Omicron is minder schadelijk dan delta. Niet minder schadelijk dan het oorspronkelijke virus.

Citaat:

Er is geen wondermiddel. Maar dat er nu versoepelingen zijn komt omdat het virus een stuk minder slachtoffers maakt, omdat veel mensen zijn gevaccineerd.

Heel kort: je stelt dingen nu voor als feiten terwijl die wetenschappelijk nog niet bewezen zijn.

Je brengt je mening als feit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:07

Sunnda, dat doe jij ook met je opmerking dat de boosters niks doet tegen Omikron toch ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:08

bigone schreef:
Sunnda, dat doe jij ook met je opmerking dat de boosters niks doet tegen Omikron toch ?

Precies +:)+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:18

@sundda

Ook jou bericht is gewoon nog steeds een mening en geen feit.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:33

bigone schreef:

Ik stel niet dat boosters niets doen.
Ik stel dat ze huidige booster (lees: het gewone vaccin dat je al eerder kreeg) beduidend veel minder effectief is tegen de omicronvariant en je op dit moment onmogelijk kan stellen dat de booster de grootste oorzaak is van het mildere verloop dat je nu ziet.

Dan zou je alle andere oorzaken uitgesloten moeten hebben en dat kun je op dit moment nog niet eens.
Dus wetenschappelijk..neehh.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:39

Volledig gevaccineerd dus inclusief booster voorkomt het grootste gedeelte van ziekenhuisopnames. Dat is te vinden in allerlei gepubliceerde ziekenhuis cijfers over de hele wereld.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:34

Ik ben nu heel nieuwsgierig naar de ziekenhuis cijfers in landen met een lage vaccinatiegraad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:39

Zal ze mogen, voor zover aanwezig even opzoeken.
En wat vind je laag? Bvb usa hebben velen nog geen booster gehaald en twee keer valt onder niet voldoende gevaccineerd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:49

Dat is niet te vergelijken, de vaccinatiegraad is in veel armere landen laag maar daar zijn de ziekenhuiscijfers waarschijnlijk ook laag omdat het zkh niet voor iedereen toegankelijk is. En omdat er anders (of überhaupt niet) geteld wordt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:05

verootjoo schreef:
Dat is niet te vergelijken, de vaccinatiegraad is in veel armere landen laag maar daar zijn de ziekenhuiscijfers waarschijnlijk ook laag omdat het zkh niet voor iedereen toegankelijk is. En omdat er anders (of überhaupt niet) geteld wordt.

Dat is dan gek, dat de conclusie dat omicron milder is door vaccinaties wél getrokken kan worden op basis van dezelfde gegevens

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:20

996981 schreef:
verootjoo schreef:

Dat is dan gek, dat de conclusie dat omicron milder is door vaccinaties wél getrokken kan worden op basis van dezelfde gegevens

Wordt dat gedaan dan? Zijn die onderzoeken puur vergelijkingen met armere landen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:28

En als je internationaal gaat kijken : veel 'derde wereld' landen hebben een jonge bevolking.
Deze pandemie spaart de jongeren, dus wordt het rijke 'Noorden' relatief hard getroffen.