Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Er is een burgerinitatief gaande om een wetsvoorstel bij de Europese commissie in te dienen om patenten op te schorten. Er is in een veel eerder stadium van de pandemie al gesproken over dwanglicenties dus dat lijkt me geen onmogelijke weg. Alleen het recept verkrijgen is nog een dingetje. Misschien is dat een leuk klusje voor inlichtingendiensten met behulp van bedrijfsspionage.
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... te-breken/
Om heel eerlijk te zijn zou het mij niet meer verbazen wanneer er dergelijke onorthodoxe middelen worden ingezet. Tijdens deze crisis zijn er al zoveel dingen gebeurd die een jaar geleden volledig ondenkbaar waren.
bigone schreef:Verpleeghuisbewoners zijn onder te verdelen in drie groepen, mensen in de aanleunwoningen, mensen die nog onder de huisarts vallen en de mensen die onder arts verpleeghuis vallen. En dan de leeftijdindeling. Deze vallen allemaal onder verschillende prikrondes. Dus kan er zo maar twee maanden tussen zitten terwijl ze wel naast elkaar wonen en samen aan de koffie zitten. Zo haal je het hele voordeel van alle kwetsbaren als eerste vaccineren meteen weg. Ronduit dom.
bigone schreef:Verpleeghuisbewoners zijn onder te verdelen in drie groepen, mensen in de aanleunwoningen, mensen die nog onder de huisarts vallen en de mensen die onder arts verpleeghuis vallen. En dan de leeftijdindeling. Deze vallen allemaal onder verschillende prikrondes. Dus kan er zo maar twee maanden tussen zitten terwijl ze wel naast elkaar wonen en samen aan de koffie zitten. Zo haal je het hele voordeel van alle kwetsbaren als eerste vaccineren meteen weg. Ronduit dom.
secricible schreef:Maar dat is dus volgens het ministerie helemaal niet de bedoeling, daar is dus duidelijk een miscommunicatie geweest die nu ook wordt opgepakt.
Ik vraag me ook echt af hoe die miscommunicatie is ontstaan, want bij ons was vanaf het begin duidelijk dat die eerste 2 groepen gewoon samen onder intramuraal vielen. Alleen de huisartsen hadden daar een ander idee over en zagen constant beren op de weg.
karuna schreef:En als er mensen geprikt wordt door niet hun eigen huisarts krijg je wat er in noorwegen is gebeurd. Een paar ouderen die niet geprikt hadden mogen worden ivm te kwetsbaar zijn door mensen geprikt die ze niet kenden en dit dus niet wisten. En die ouderen zijn nu overleden. Dat wil je ook niet
Pandora2 schreef:Loretta schreef:Er is een burgerinitatief gaande om een wetsvoorstel bij de Europese commissie in te dienen om patenten op te schorten. Er is in een veel eerder stadium van de pandemie al gesproken over dwanglicenties dus dat lijkt me geen onmogelijke weg. Alleen het recept verkrijgen is nog een dingetje. Misschien is dat een leuk klusje voor inlichtingendiensten met behulp van bedrijfsspionage.
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... te-breken/
Om heel eerlijk te zijn zou het mij niet meer verbazen wanneer er dergelijke onorthodoxe middelen worden ingezet. Tijdens deze crisis zijn er al zoveel dingen gebeurd die een jaar geleden volledig ondenkbaar waren.
![]()
Ze willen in een hermetisch afgesloten pot gaan roeren. Ik ben benieuwd
purny schreef:karuna schreef:En als er mensen geprikt wordt door niet hun eigen huisarts krijg je wat er in noorwegen is gebeurd. Een paar ouderen die niet geprikt hadden mogen worden ivm te kwetsbaar zijn door mensen geprikt die ze niet kenden en dit dus niet wisten. En die ouderen zijn nu overleden. Dat wil je ook niet
Nee Karuna dit is NIET waar!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/19/33-bejaarden-overleden-na-coronavaccin-in-noorwegen-geen-duide/
Citaat:Het vaccinatieteam had zijn huisarts niet gecontacteerd. Anders had die kunnen zeggen dat zijn patiënt onlangs negatief op een griepvaccin had gereageerd en dat alle andere vaccinaties beter vermeden werden.
secricible schreef:Citaat:Het vaccinatieteam had zijn huisarts niet gecontacteerd. Anders had die kunnen zeggen dat zijn patiënt onlangs negatief op een griepvaccin had gereageerd en dat alle andere vaccinaties beter vermeden werden.
Dat moet je gewoon niet willen, daar is niemand bij gebaat. Je wil gewoon de eigen huisarts betrokken houden hierin.
secricible schreef:geen idee wat je precies wilt zeggen Loretta?
secricible schreef:ik zie even het verband niet met dit, maar bedankt voor het delen van de link
secricible schreef:ja, maar dit is in Zwitserland? In NL is dat overleg er juist wel, eigen huisarts is verantwoordelijk om iemand te vaccineren. Maar dat vraagt ook wat van de huisartsen...
Pandora2 schreef:Ik denk dat er ook wel mensen zullen overlijden aan de bijwerkingen waarbij de HA wel in beeld is.
Kan goed zijn dat iemand niet of weinig op het griepvaccin reageert, maar dus wel heel heftig op het covid vaccin. Dat weet je nooit vooraf.
En of het dan allemaal zal gemeld worden aan het grote publiek, is ook nog maar de vraag![]()
En het blijft tenslotte één van de grootste medische experimenten aller tijden