Astorga schreef:Dat komt door het begrip 'nauw contact' wat door veel GGD's wel heel nauw wordt gesteld. Genoeg berichten van kinderen die niet getest hoeven te worden terwijl ze naast een besmette klasgenoot hebben gezeten. Dat vind ik bizar.
Edit: voorbeeld -> https://twitter.com/mdradvies/status/13 ... 9565265920
Hier moeten ze op de middelbare school wel in quarantaine als ze naast een besmette leerling hebben gezeten. Op de basisschool dan weer niet. Het blijft met kinderen erg lastig vind ik. Laatst een vriendin van me positief. Haar dochtertje met klachten was negatief en haar 13 jarige zoon zonder enkele klacht bleek positief.
Vrij kort geleden een andere vriendin van mij positief. De andere dag haar man ook en 2 van de 3 kinderen bleken ook positief. De jongste hebben ze niet laten testen. De geteste kinderen hebben enkel een dag spierpijn gehad en zijn verder niet ziek geweest.
Een nauw contact ben je niet zomaar. Toevallig ben ik laatst gebeld vanwege bron- en contactonderzoek. Ik ben 3,5 uur op de koffie geweest bij een vriendin en mijn dochtertje is daar gebleven om bij haar dochtertje te logeren. De andere dag in de avond kreeg zij koorts en klachten. Andere dag direct getest en positief. Toch hoefden wij niet in quarantaine. Mijn dochtertje vanwege de leeftijd. En ik omdat ik na overleg toch geen nauw contact ben geweest.