Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:57

Diëten in combinatie met ongewoon zware lichaamsbeweging lijkt mij niet een goede combinatie.
Luisteren naar je lichaam is heel belangrijk, ook bij afvallen.
Ik hoop dat je morgen van het wandelen kunt genieten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:12

Juist bij die zware lichaamsbeweging wel wat eten inderdaad :j wat koolhydraten mag dan ook best. Ik vind onderweg tijdens het wandelen noten, dadels, vijgen en dergelijke wel makkelijk weg eten.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:33

We gaan nu voor de lichtere dingen. Ontbijten iets lichter en hebben genoeg mee. Was alleen zo dat ik misselijk werd zodra ik iets ging eten. Boeide niet wat (tomaatje of komkommer ging ook niet).

Morgen begin ik meteen met pijnstilling omdat mijn schouders en nek het toch nog zwaar hebben. En met bergetappes is dat niet heel fijn.

Ik heb vorige week nog getwijfeld om naar de fysio te gaan, maar mijn eigen fysio had vakantie dus maar niet gedaan.

Ik loop deze routes ieder jaar wel een keer, maar dit keer viel hij toch flink zwaar. Het weer misschien met toch wrs 10 kilo meer dan vorig jaar.
Edit:
Vorig jaar was ik dan misschien wel bijna 10 kilo lichter, maar heb ik wel een gedeelte van de wandeling mijn hond van 7 kilo op de rug gehad. Die heb ik dit keer bewust niet meegenomen ivm mijn schouder en nekklachten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:53

Ik vind dit een enorm fijn topic, iedereen reageert respectvol op elkaar en geeft fijne tips/adviezen!

Ondanks dat ik niet elke dag post, lees ik wel alles mee en heb voor iedereen hier enorme bewondering!

Mijn weekend was erg slecht wat eten betreft en ik heb er nu nog last van. Last van in de zin van obstipatie -O-
Gisteren echt flinke buikpijn van gehad, dat vandaag niet meer, maar het zit ook nog niet helemaal lekker.
Dit is voor mij wel weer een eyeopener dat ik stapje voor stapje toch gezondere keuzes moet gaan maken.
Het laten staan van frisdrank gaat in elk geval in het normale dagelijkse leven goed. Ook neem ik netjes iedere dag twee stuks fruit. Dus het begin is er.

Nu opzoek naar een gezond ontbijt. Ik ben een slechte én luie ontbijter. Het liefst maak ik 1x per week voor 6/7 dagen het ontbijt klaar, moet ik het sochtends kunnen pakken en opeten. Zelf zit ik te denken aan een soort hartige taart. Die in porties in de diepvries en dan savonds van te voren een stukje er uithalen. Het liefst wel een koolhydraatarme variant. Dus ik ga even Googlen voor een recept. Mochten jullie nog een recept weten, of een ander, makkelijk gezond ontbijt, hoor ik het graag. Dat gaat mijn volgende stap naar een gezond eetpatroon zijn :j

ps: havermout valt af. Hoe ik het ook bereid, daar krijg ik ook enorm obstipatie van :o

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:48

Muffins van ei, met groentevulling? Ik gooi er ook vaak wat speltbloem door en maak ze in batches.

Ik eet ook vaak gezonde pannekoeken, die kun je ook wel in batches maken denk ik.

Bakje kwark met granola?

Ik maak ook vaak Smoothie bowls, maar dat is wel ff 5 minuten werk om te maken, net als een omelet ofzo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:09

Oei mijn hemel zeg wat een bar slechte week is dit. %) %) %)
Ga wel braaf naar de afslankstudio maar veel te veel sociale dingen en ik vlieg nog net niet in de fik als je een aansteker voor mijn neus houdt. En het ergste van alles is: de week is nog niet eens halverwege. Oh boy.. %)

ItsMe2

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:33

Gaucho: bedankt voor de tips!
Bakje kwark met Granola vind ik ook een goed idee, maar een Granola met weinig suiker is lastig te vinden.. heb je daar misschien ook nog een tip voor? :o

Roosch: probeer er van te genieten en na deze week weer een nieuwe week!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:12

Haha, ik heb eerder heel veel geprobeerd via mijn werk.

Deze is bij mij favoriet, samen met de noten versie van Sandra Bekkari.
https://www.glutenvrijewebshop.nl/peaks ... zaden.html
Lekker, 4.3% suiker.

Verder Van der halm granola van de Ekoplaza, granola's van Oot, tasty basics, de granola's van Sandra Bekkari, Bamboo, eat natural heeft ook nog een suikerarme versie.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:22

Ik ben vandaag begonnen aan een 30 dagen yoga reeks.
Ben eens benieuwd, vandaag was al zwaar maar hoop dat het steeds beter gaat!
Beetje rustig aan mijn lenigheid en kracht werken. Veel meer kan ik op dit moment toch niet doen. Ben al veel ste blij dat ik niet bijkom *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:00

Ik ga geen halo top ijs meer kopen :o Eet net voordat ik het door had een hele tub leeg >;) :n :oo

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 20:02

gaucho schreef:
Ik ga geen halo top ijs meer kopen :o Eet net voordat ik het door had een hele tub leeg >;) :n :oo

Maar dat soort ijs is ook bedoeld om de hele tub/pint in 1x leeg te eten hoor :')

Ik moet na mijn vakantie weer even streng worden, maar het lukt nog niet zo goed -O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:13

Ja, maar dat paste dus niet binnen mijn kcal budget := Het was wel echt lekker :j Maar kan voortaan beter mini magnum kopen, die is 'op'

Wat lukt er minder goed Butterfly? Stapje voor stapje wat strenger weer anders?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:17

Ohh die moet ik ook echt nog eens halen. :9

Ik heb echt geen goede week. Volgende week de schouders er maar weer onder. Eten gaat niet goed (was wat overstuur en in plaats van veel eten hou ik dan op met eten). Plus wat sociale dingen (lees: alcohol) is het een groot succes. :+
Focus weer even zoeken. Als iemand die heeft, kom het dan even brengen, ok? Drinken we gelijk een borrel samen. :7

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:48

Hier gaat het eten ook niet zo goed, maar dan vooral wat te veel :o op zich geeneens ongezond, maar wel veel. Heb ook constant trek. Ik ga als ik druk in mijn hoofd ben ook juist veel eten. Tegenwoordig kan ik in ieder geval omschakelen naar gezonde dingen.

Net nog vast een gezonde curry gemaakt vast voor morgen.
Afbeelding

En ik heb alcoholvrije wijn gekocht, minder dan 25 kcal per 100ml :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:51

Interessant, Gaucho.
Waar heb je die wijn vandaan?
En smaakt deze een beetje okay?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:24

Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

En de curry, wat heb je er allemaal doorheen gegooid?

Ik heb vandaag brocolli rijst gehad met kruiden, kipfilet, champignons en een beetje kaas uit de oven. Lekker!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:38

Wijn is merlot van de Appie. Moet m nog proberen, zal verslag doen van de smaak :D

Curry: kipfilet, Thaise gele curry pasta (alleen kruiden, dus weinig kcal), uien, gember, knoflook, rode peper, tomatenblokjes, Griekse yoghurt 0% vet en doperwten. Morgen gaat er nog bloemkoolrijst bij, en komkommer met yoghurt-knoflookdressing.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:23

Moge! Halve nacht op de huisartsenpost doorgebracht met een enorm gezwollen kaak, de appie hamsters zijn er niets bij. Er zit een flink abces onder een kies, naar huis gestuurd met pijnstillers en zo kijken of ik vandaag nog bij de kaakchirurg terecht kan. Dit is wel een hele drastische manier om af te vallen :') Was blij dat ik net nog net een beetje kwark naar binnen kon werken.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:14

Oh bah gaucho, beterschap! Hopelijk kan je inderdaad snel terecht, abcessen zijn zoooo naar.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 18:16

gaucho schreef:
Moge! Halve nacht op de huisartsenpost doorgebracht met een enorm gezwollen kaak, de appie hamsters zijn er niets bij. Er zit een flink abces onder een kies, naar huis gestuurd met pijnstillers en zo kijken of ik vandaag nog bij de kaakchirurg terecht kan. Dit is wel een hele drastische manier om af te vallen :') Was blij dat ik net nog net een beetje kwark naar binnen kon werken.

Oohh bah, beterschap! Vannacht ineens flink erger geworden?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:08

Yep. Nu aan de antibiotica, ontstekingsremmers en pijnstillers. Woensdag als hopelijk de zwelling minder is naar de kaakchirurg om de kies die dit alles veroorzaakt te trekken. Voel me redelijk gesloopt -O- Hoop dat ik vannacht wel een beetje slaap.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:16

Ach wat sneu, veel beterschap!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:35

Ik eet in ieder geval een stuk langzamer, dat schijnt goed te zijn :j

Deze heerlijkheid kostte me bijna 20 minuten om op te eten:
Afbeelding
Havermout pannenkoek met gekaremeliseerde vijgen en blauwe kaas.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:38

Klinkt niet verkeerd :) havermout met gewone melk?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:47

Met amandeldrink en een ei,maar dat is meer omdat ik standaard amandeldrink in huis heb.