4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:15

Hey babes, I'm back! Door omstandigheden even eruit geweest maar ik ben weer terug. Ik heb krachttraining helemaal ontdekt en sta momenteel 6 keer per week om 07:30 's ochtends in de sportschool waarna ik naar mijn stage vertrek. Ik ben echt helemaal verslaafd en in mijn vrije tijd voornamelijk bezig om de juiste work-outs en het juiste voedingsplan uit te pluizen. (Als iemand nog goede fitgirl sites/blogs weet... lol).
Ik heb een beetje sporadisch meegelezen en het topic doorgestruind maar ben niet helemaal op de hoogte van hoe het met iedereen gaat. Maar komt vanzelf weer :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:20

Mara, ik ben echt wel blij dat ik foto’s heb van toen ik begon met afvallen van paar jaar geleden. Laat ze niet snel aan iemand anders zien, maar pak ze er soms zelf wel eens bij om te vergelijken. Fijn om er soms bij stil te staan hoever ik gekomen ben in die tijd, fysiek maar vooral ook mentaal.

En zo leuk altijd als ik lees dat mensen fietsen bij mijn klanten hebben gekocht :') al heb ik daar dan weer niks aan zolang je geen verzekering hebt afgesloten bij je fiets..

Geniet van je vakantie! Hopelijk blijft het reisadvies geel in Italië en geen gedoe daarmee.

Castilja, welkom terug! Leuk dat je het sporten zo fanatiek gevonden hebt. Wat doe je voor oefeningen en waar focus je op?

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:33

Ik ben jaloers op je reis naar Italie Mara! Ik zou dit jaar voor de derde keer gaan, maar helaas. Wel iets fijns om naar uit te kijken (: Waar precies ga je heen, Rome?

Dank Lino! Ik doe nu veel groepslessen (Body Pump) om bepaalde oefeningen te pikken en te leren kennen en bouw dan vervolgens zelf een schema. Ik train nu nog iedere dag full body maar wil eigenlijk de ene dag 'bovenkant' en andere dag 'onderkant'. Ben een beetje aan het freestylen omdat ik mijn max nog niet weet, maar doel is overall sterker worden en alles strakker krijgen. (:

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:45

Ja wij houden echt van Italië. We reizen normaal rond, maar dat willen we nu niet ivm corona. Dus we blijven nu op 1 plek en gaan een beetje ons eigen ding doen op rustige plekken. We zitten in het noorden, beetje middle of nowhere op een agriturismo!

@Castilja, Leuk weer van je te horen en super leuk dat je zo fanatiek bent gaan sporten! Leuk om daar je weg in te gaan vinden :D

@Linoleum, Jaloers op die foto’s! Maar nog beter inderdaad om te merken hoeveel je mentaal vooruit bent gegaan. Dat herken ik ook heel erg.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:22

@Linoleum: Dankjewel! Wandelse deze ochtend!

@Mara: Dankjewel! Heel mooi dat je squatrek er is! Heb je ook een foto? :)
En heerlijk dat je nog even op vakantie gaat :D
Ja denk dat mijn trainingsverleden echt meespeelt. Ik herstel gewoon redelijk snel en kan al snel veel aan. Want eigenlijk doe ik nog niet eens 3 maanden Crossfit (en daarvoor maand hardlopen). Dus heel lang ben ik nog niet bezig

@Castilja: Lekker bezig!
Qua tips, ik volg Rachel John, Nochtli en growing ananas. Eigenlijk doe ik niks met hun filmpjes, want mijn trainingen staan vast. Maar vind het wel motiverend. En ik volg veel schaatsers. Eigenlijk al van vroeger, maar nu is het ook wel interessant qua oefeningen die ze doen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:22

Oh Rachel John en Nochtli vind ik inderdaad erg leuk! Growing ananas ken ik niet, ga ik eens opzoeken. Dank!
Ik heb zo in de sportschool om 09:30 een half uur 'booty les' staan, even oefeningen afkijken. Ben benieuwd.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:33

Castilja, je wil dus wel naar meer echt krachttraining en een schema en niet de groepslessen volgen? Geen medewerkers die je hiermee kunnen helpen? Ik vind zelf vaak een eigen gemaakt schema lang niet zo effectief, zeker als je nog niet echt bekend bent in de sportschool.
Oja je vraag over mensen om te volgen. Ik volg maar één iemand qua sporters en dag is Megsquats. Ik vind de meeste 'fitgirl' accounts echt verschrikkelijk om te volgen, maar haar vind ik wel echt leuk.

Ik heb net lekker 1,5 uur gewandeld, zo'n 10km. Daarna hier in de stad even koffie met cheesecake gegeten :9 De rest van de dag is beetje luieren in huis en nog paar kleine klusjes in het huishouden. Helemaal prima.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: wortels met hummus, cracotte met kaas, 2 gekookte eieren
A: wortels en aardappels uit de oven met feta
S: cliff bar
Totaal 1.707 kcal
B: 9K stappen en uur krachttraining

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:27

Ja daar heb je gelijk in! Of nouja, ik vind groepslessen gezellig dus die blijf ik zeker doen, maar doordeweeks kan ik die lessen niet volgen omdat ze onder stage vallen. Doordeweeks train ik zelf en in het weekend doe ik dan groepslessen :) Ik denk er inderdaad over om een keer een personal training te boeken om een schema samen te laten stellen en uit te zoeken waar mijn beginpunt ligt; ik doe nu maar wat. Dankjewel voor de Megsquats tip, ik ga eens zoeken!

Heerlijk lijstje heb je trouwens. Ben je aan het cutten? (Ja ik ben dus echt niet op de hoogte haha)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:41

Ik ben momenteel aan het cutten ja. Even de kilo’s eraf die afgelopen maanden eraan zijn gekomen :') daarna wil ik weer wat hoger gaan zitten om spiermassa te gaan creëren, maar momenteel zit ik net niet lekker genoeg in m’n vel om daar op te focussen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:45

@castilja wauw!! Wat ontzettend fijn dat je zo je draai hebt gevonden in kracht! Ik denk inderdaad dat een PT jouw goed kan helpen om een schema samen te stellen. Zeker als je vooral strakker wil worden komt dat wat nauwer dan bijv. bij mij (vetjes eraf).

@lino oooh lekker jouw avondeten zeg! Welke kruiden gooi je daar overheen? En inderdaad ik heb zulke foto's ook van mezelf. Durf niet iemand zomaar door m'm foto's te laten scrollen in de angst dat ze ze tegenkomen, maar als ik er naar kijk ben ik toch wel blij dat ik ze heb. Erg motiverend om daar ook niet naar terug te gaan.

-----------------------

Hier liepen de afgelopen dagen iets anders, maar ik heb berekend dat voor mijn weekgemiddeld (1800 p/d) aan te houden ik vandaag en morgen rond de 1750 kcal moet zitten, dus dat is echt helemaal prima. Het geeft me meer houvast dan ik dacht omdat ik weet dat de afgelopen dagen niet helemaal verloren zijn!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:35

Magrathea, bij mij is dat ook altijd zonder lichaamsbeweging. Ik kijk er alleen een beetje naar dat ik genoeg eet als ik heel veel bewogen heb, maar verder kijk ik er niet naar.

Joanne, oeh jodenkoeken, zo lekker! Ik heb ze ook al lang niet gehad, maar dat ik misschien maar beter ook :') Zo fijn dat de weegschaal precies aangeeft wat je verwachtte!

Lino, goede tip. Over twee maanden ben ik van plan daar wat meer naar te gaan kijken. Ik wil mezelf eerst zo wat sterker maken, zodat ik dat evenwicht ook wel daadwerkelijk kan houden. Slim dat je foto's van jezelf hebt gemaakt toen! Ik heb wel sommige van eerst, maar toen was ik een stuk dunner dan nu, dus eerder andersom :D Wel weer een goede motivatie. Heerlijk lijstje!

Leoni, gefeliciteerd met je contractverlenging!

Mara, gelukkig al een beetje wel! Ik ben een beetje aan het struggelen met mijn hormonen nu en dat zorgt ervoor dat ik me niet altijd top voel. Maandag ga ik de huisarts weer even bellen. Ik heb ergens wel zin in nieuwe dingen leren, alleen niet zo'n zin in constant online en constant hoofdpijn. Je hebt wel gelijk, ik had alleen het liefst wat lager willen zitten, omdat ik weet dat het dit weekend meer wordt. Geniet van je vakantie! Ik ben jaloers op je reis naar Italië!

Castilja, welkom terug! Is 6 dagen per week full body iedere dag niet wat veel? Mij raadden ze op de sportschool juist aan om ook rustdagen te pakken om weer te herstellen en zo sterker te worden. Wel heel leuk om weer van je te horen en ook wel weer super dat je zo fanatiek aan het sporten bent!

Gisteren ging het een beetje in de soep. 's Avonds echt te veel gegeten. Sowieso overdag meer dan ik wilde. Wel zelf heerlijke doperwtenburgers gemaakt :9
O: twee boterhammen met eiersalade en aardbeien.
L: kampioentje met filet americain en zeezout boter met rosbief, tijgerbroodje met nutella en halvarine met vruchtenhagel.
T: peer.
T: door mijn zusje gemaakte speculaascake.
A: doperwtenburgers op een broodje ed, friet met mayo en als toetje speculaascake.
T: nootjes, kaas en toastjes met krabsalade en hummus.
B: 11.000 stappen, 50 minuten spinning, 90 minuten paard verzorgen, 40 minuten paardrijden.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:50

Travel_me: ik had dit keer verschillende soorten eiwitrepen besteld waaronder de gewone smart bars maar ook een aantal van barebells en de perfection deluxe (die heb ik vandaag geprobeerd en echt heeel lekker :wow: ) om uit te proberen :).
Daarnaast breakfast proteïne poeder om af te wisselen en whey :D. Wat bestel jij er meestal?
Gefeliciteerd met je contractverlening!!

Linoleum: ben uiteindelijk niet meer naar terras geweest := het was inderdaad niet zo'n lekker weer en ik was ook best moe.
Oeh lekker cheesecake! En weer een nette lijst!

Mara: hierboven heb ik toevallig al geschreven wat ik van body and fit heb besteld :D. Whey crispy ga ik de volgende keer ook eens proberen!
Fijn dat je gewicht gelijk is gebleven en geniet van je vakantie!!

Castilja: Wauw je bent fanatiek zeg iedere dag zo vroeg!
Ik volg zelf op instagram een aantal topsporters vooral schaatsers en wielrenners. Daarnaast lees ik altijd de blog van Irene Schouten :)

Kimmie: Je bent wel weer fanatiek aan het bewegen geweest!
En succes met je online lessen die bijna weer beginnen. Welke studie volg je? :)

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: 300 gram wortels (moesten op)
L: 2 vkb runderrookvlees
T: smart bar
A: spinazie, champignons en kaas in bladerdeeg uit de oven, witte rijst
T: 150 ml yoghurt, zandkoekje

B: uurtje fietsen.

Lijstje vandaag:
O: 150 ml yoghurt, 10 gram whey. Cracker met kaas
T: pakje halfvolle chocolademelk, krakeling
L: perfection bar, speltboterham met runderrookvlees
T: 250 gram kwark met 10 gram chcolade muesli
A: stoofpotje met kip, rijst en veel soorten groente

B: dik uur wielrenfiets, uur privéles met paard

De chocolademelk en krakeling vandaag was bij mijn oma. Ik help haar op zaterdagochtend altijd met het poetsen van haar huis en het is voortaan ritueel geworden om dan gezellig samen chocolademelk te drinken. Ik ben echt dankbaar voor deze momenten met mijn oma dus vind het het niet waard om dit dan af te slaan :).
Vanavond ook nog lekker uiteten geweest maar alleen een hoofdgerecht op, zat daarna al behoorlijk vol.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:53

@Castilja: Hoe was de bootyles?
Qua training denk ik ook dat het handig is als je iemand zoekt die een schema voor je kan maken. Die heeft er toch wat meer verstand van. Ik deed vroeger ook mijn eigen schema's maken qua training voor het schaatsen, maar ik studeerde wel fysiotherapie. Maar dan nog had beter iemand anders het kunnen doen.
Je doet dus meerdere keren achter elkaar krachttraining? Dan zou ik zeker met een splitschema gaan werken. Zelf doe ik ook wel fullbody 5x per week, maar dat is Crossfit en daar zijn iedere dag andere oefeningen (waarbij je meerdere spiergroepen per oefening gebruikt). Met een schema in de sportschool train je meer losse spiergroepen en doe je die dan iedere training.

@Linoleum: Mooi dagje zo te zien :)

@Aight: Fijn! 1750 is wel te overzien :)

@Kimmie: Dankjewel!
Doperwtenburgers? Nog nooit van gehoord, maar klinkt best goed. Heb je een recept?

@Joanne: Ik ga eens kijken bij body en fit. Ik heb zelf eigenlijk alleen whey die ik gebruik, maar wel meerdere smaakjes. Op dit moment is dat voldoende voor mij, omdat ik de rest wel uit gewoon voedsel kan halen. Maar wil uiteindelijk wel langere trainingen gaan doen en dan is een bar tussendoor misschien wel handig.
Qua whey vind ik cookies en cream, white chocolate en vanille het lekkers. Heb nu ook peach en mango, maar die vind ik wat tegenvallen
En chocomelk drinken met je oma, zeker erin houden gewoon hoor! Dat is toch veel waardevoller dan die 10 gram afvallen?

-------------------------
Ik heb weekend! En dit keer ook meteen 2 dagen achter elkaar (normaal meestal maximaal 1 dagje achter elkaar vrij). Even bijkomen, want ben best moe. Spierpijn heb ik nog een klein beetje van al die push ups donderdag, maar trekt langzaam weg.
Gisteren een mooie training gehad. Wel weer extra uitgedaagd door de coach. (dumbell power snatches). Het was op het randje, maar vind het altijd wel erg fijn dat iemand je toch een beetje pusht. Nu lukte het net wel/net niet, maar volgende training moet het dan gewoon wel lukken.

Vandaag dus vrij. Ik ga even kijken hoe ik mij vanmiddag voel en wat het weer doet. Misschien dat ik even richting het bos rij en daar of ga wandelen of een half uurtje ga hardlopen op rustig tempo.

Lijstje gisteren:
O: eiwitshake
L: magere kwark met havermout, banaan, lijnzaad, perzik, chocopasta en pindakaas
A:wraps met kip, phildelphia en paprika
T: Melt ijs Caramel swirl

Totaal: 2206
B: 1 uur wandelen, 1 uur Crossfit en 5,5 uur horecawerk

Lijstje vandaag:
O:1,5 tosti met banaan en pindakaas
L: Havermout met appel, rood fruit, blauwe bessen en pindakaas
T: Eiwitshake (als ik ga hardlopen of wandelen, anders wordt het iets anders)
A: Zoete aardappel met kip, paprika, tomaat, rozemarijn uit de oven
T: Griekse yoghurt met perzik, pindakaas en lijnzaad

Totaal 1974 (nog wat ruimte vrij, wil vandaag maximaal 2100)
B: 1 uur wandelen + oefenen handstanden/double unders + wandeling bos/hardlopen bos

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:22

Dank voor de tips ladies, ik ga er inderdaad iemand even naar laten kijken. Het is ook zonde om iedere dag te gaan en 'wat aan te modderen' terwijl je betere resultaten boekt als je er even een professional naar laat kijken. De bootyles was fijn! Beetje awkward omdat ik de enige was, maar met een brrrrrandende kont achter gebleven dus dat was goed }:) Vandaag staat BodyPump op het programma met daarvoor 25 minuten hardlopen en wat buikspieren.

Ah Joanne wat lief die chocomelk.. Geniet nu het nog kan met je oma, groot gelijk! Leuk ook die krakeling, da's echt zo'n oma koekje haha. Fijne lijstjes hebben jullie trouwens (jij ook Travel); volgens mij zitten we qua eten een beetje gelijk. Ik eet eiwitrijk en ietsie koolhydraat verlaagd (150, dus alsnog flink) maar kom soms in een eetcirkel terecht dat ik niet meer weet wat ik moet eten, kan mooi hier even afkijken. Ik heb nu voor het eerst overnight oats gemaakt. Normaal ontbijt ik met magere kwark en 30 gram Tasty Basics muesli, maar ik heb altijd halverwege de loopband in de sportschool trek. Probeer even wat anders nu, hoop dat het bevalt :')

Heb trouwens een ideale 'eiwitshake' gevonden die ik altijd neem na het sporten, wil 'm jullie niet onthouden:
8 IJsblokjes van (cafeïne vrije) koffie
300 ML Amandelmelk (kan ook ietsje minder)
Scoop eiwitpoeder chocola/vanille/cookies/wat je wil
Vloeibare zoetstof
Alles in de blendert en je hebt echt een heerlijke eiwitshake/koffie.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:14

I'm back! :wave:

Wij hebben een geweldige week in Zuid-Frankrijk gehad (groene zone). Een weekje paardrijden, relaxen en heerlijk eten. :9

Natuurlijk waren er wat voorzorgsmaatregelen, maar man wat leek de hele corona-crisis ineens een ver van je bed show. Was daar zo rustig en afgelegen. Alleen in de winkel en onderweg bij het tanken mondkapjes enzo.

Vanochtend even gewogen. 64 kg tov de 62,9 kg die ik voor de vakanties woog. Had ik na afgelopen week wel verwacht. Was genieten op bourgondische wijze :))

Vandaag gaan we nog sushi eten met familie voor mn verjaardag en vanaf morgen weer normaal eten.

En hier weer wat actiever reageren :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:32

@Castilja: Ja precies. Kijk iedere keer personal training hoeft niet (mag uiteraard wel XD), maar iemand die je even op gang brengt qua schema en dan meteen ook kijkt naar de uitvoering van de oefening is wle fijn. Bij veel sportscholen kun je iemand voor 1x inhuren. Dan zou je bijvoorbeeld dat (of 2x kunnen doen). En dan over een tijd weer een keer om bij te sturen.
Oeh dat lijkt mij inderdaad wel awkward ja ook. Maar fijn dat het wel een mooie les was.
Succes vandaag!
Hmm ja dan beter iets meer vullends kiezen. Ik eet zelf behoorlijk wat koolhydraten ( vaak ongeveer 200). Vooral omdat ik 5x per week train minimaal. Zelf maak ik vaak overnight oats met kwark. Dat vult goed

@Dilan:Klinkt als een top vakantie!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:48

Aight, ligt aan de groenten welke kruiden ik er overheen gooi. Ik had nu alleen aardappels en wortels en heb ik enkel peper en zout gedaan. Maar ik pak ook nog wel vaak komijn, nootmuskaat erbij.
Gelukt om dit weekend ook aan de kcal te houden?

Kimmie, wel slim om ook wat sterker te worden eerst. Sta je straks ook wat steviger (letterlijk en figuurlijk) in je schoenen met losse gewichten. En die speculaascake van je zusje klinkt echt heerlijk.

Joanne, haha toch maar niet naar terras dus. Snap ik. Die barebells repen zijn lekker he? Ik moet binnenkort ook weer eens wat bestellen aan repen. Ben ook heel erg fan van de Cliff bars.
En wat leuk om zo'n ritueel te hebben met je oma! Groot gelijk dat je dat er gewoon inhoudt.

Leoni, heerlijk om echt twee dagen na elkaar vrij te zijn. Geeft toch maar rust dan één dag vond ik altijd. Volgens mij als je het weer beetje in de gaten houdt, kan je best nog wel prima wat tijd vinden om te wandelen en ook droog te blijven.

Castilja, lekker toch om alleen te zijn! Alle aandacht en gaat het inderdaad extra hard branden :')

Dilan, al jouw foto's zagen er echt fantastisch uit! Ik heb de naam opgeslagen voor wie weet ooit in de toekomst. Dat gewicht gaat er wel weer af, vakantie is om van te genieten.

Ik heb gisteren goede dag gehad, overdag beetje ingehouden zodat ik gisteravond op de bank nog wat hapjes kon nemen met mijn vriend.

T: cheesecake
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: cliff bar
A: 2 kaiserbroodjes met kaas en gebakken ei
T: stukje chocola en 6 melba toastjes met brie, filet americain en kaas-pesto dip
Totaal 1.796kcal
B: 15K stappen

Vandaag gaan we met mijn ouders en zusje + vriend een dagje uit. Dus we gaan straks beginnen met koffie en gebak, waarschijnlijk ergens lunchen en de rest vandaag zien we nog wel. Gaat weinig actief en wel heel lekker worden. Ik vind het helemaal prima!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:26

Hahahaha ja ik snap je opmerking Lino, maar die vrouw was meer met zichzelf bezig en riep af en toe 'YOU'RE DOING GREAT' terwijl ze niet naar me keek en ik liep te rotzooien met een oefening :') :') Maar geen probleem hoor, ik heb een prima lesje gehad en had vandaag lekker spierpijn. Vanmorgen 25 minuten cardio, een lesje BodyPump en nog wat losse apparaten gedaan. Morgen schouder/borst/armen/buik en cardio. (:
Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: Overnight oats (35 Gram havervlokken, 150 ml amandelmelk, 10 gram eiwitpoeder en 8 amandelen)
Tussendoor: Eiwitshake, B'tween light
Lunch: 6 Vezelrijke crackers met 125 gram kipfilet, beetje ketchup en mosterd erbovenop
Tussendoor: Diet Gingerbeer, 3 proteine crackers grilworst
Avondeten: 2 Vegetarische Braadworstjes, 200 gram krieltjes, 100 gram ijsbergsla
Tussendoor: Bak kwark met wat eiwitpoeder.

Zat flink vol vandaag en heb het idee echt 2000 kcal gegeten te hebben maar ik kom nog niet eens op de 1500. Vind het wel prima zo, had gisteravond wijn op dus ik ga niet bij eten. :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:55

@Linoleum: Ja zeker weten! 1 dag rust je eigenlijk niet uit, vooral omdat ik die dag ook train, boodschappen moet doen en meerdere wassen draai.
Was je dag leuk?

---
Helaas was het hier in de ochtend en begin van de middag telkens slecht weer. Dus mijn geplande hardlopen in het bos ging niet door (had geen zin in modder XD)
Daarom om 4 uur nog maar op de racefiets gestapt en 2 uurtjes gefietst. Was alweer paar maanden geleden, dus ik voel hem wel qua vermoeidheid. Dat wordt op tijd naar bed vandaag.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:54

Castilja, beetje jammer van de booty les dan ja, als ze gewoon d'r riedeltje afspeelt en niet extra aandacht voor jou heeft :')
En als je inderdaad wijn hebt gedronken zaterdag, kan dag erna prima met wat minder kcal.

Leoni, jammer van het slechte weer. Gelukkig toch nog wel twee uur kunnen fietsen. Snap dat dat wel pittig is als je al een paar maanden niet gefietst had.

Ik heb gisteren een leuke dag gehad. Zijn eerst naar een dieren/plantentuin geweest. Goede keuze, want volledig overdekt en het regende. Daarna nog geluncht in Blokzijl aan het water en daar rond gekeken. Was erg gezellig en zowaar niet eens echt veel gegeten.

Lijstje gisteren
O: koffie met appelgebak
L: broodje tonijnsalade
T: blok chocola (ik vroeg om een blokje, m'n vriend kwam met bijna de halve reep aan :') )
A: kipsaté met gebakken aardappelschijfjes
Totaal 1.767 kcal
B: 6K stappen

Vandaag weer een normale saaie werkdag. Heb mijn eetplanning voor de hele werkweek gisteren alweer ingevuld in MFP en weet vanavond precies wat ik voor boodschappen moet doen. Dus gaat helemaal goed komen :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:38

Oh leuk!!! Zo dat heb ik lang niet gedaan, de dierentuin.. Naar welke was je? Lekkere lijst! Ik vind het zo jammer dat ik geen tonijn lust, past prima in een fitnessmeal maar ik krijg het echt mijn strot niet door.

Vanmorgen fijn gesport; 25 minuten loopband en toen zo'n 50 minuten armen/schouders getraind. Ik zit bij Basic-Fit en ontdekte daar dat ze gewoon schema's in hun app hebben staan; die doe ik nu. Bevalt goed!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:52

Castilja, wauw je bent fanatiek zeg iedere dag zo vroeg! Jammer dat de bootyles niet helemaal was wat eigenlijk de bedoeling is! Wel lekker om alleen te zijn!

Joanne, ik volg de studie leraar Nederlands. Ah wat lief die chocomelk.. :D toch maar niet naar terras dus.

Lino, mooi dagje zo te zien :)

Aight, fijn!

Leoni, ze waren echt heerlijk! Ja, ik zal het even uittypen voor je hier:
Doperwtenburgers

Ingrediënten:
Onderstaande ingrediënten zijn voldoende om 4-5 doperwtenburgers te maken.
* 130 gram doperwten
* 1/2 rode ui - grof gesneden
* 1 teentje knoflook
* 3 blokjes diepvriesspinazie
* 1 blik kikkererwten van ongeveer 400 gram - uitgelekt en afgespoeld
* verse peterselie - iig meer dan een paar takjes die in het recept stond :')
* 1 theelepel komijnpoeder - pas op dat je niet te veel doet.
* 1/2 theelepel chilipoeder - dit mocht dan wel weer iets meer naar mijn mening.
* 2-3 eetlepels paneermeel
* peper en zout
* 3 eetlepels bloem - om te bestuiven
* 4-5 hamburgerbroodjes
* garnering voor op de vegaburger, tomaat, komkommer, sla, avocado, augurken etc.

Bereidingswijze:
1. Begin met het ontdooien van de doperwten en de blokjes spinazie.
2. Stop de doperwten, kikkererwten, spinazie, ui, knoflook en peterselie in een keukenmachine en maal tot een grof geheel.
3. Doe de grove puree in een andere kom en meng hier de paneermeel, komijn, chilipoeder, peper en zout doorheen.
4. Maak van de puree 4 tot 5 burgers en bestuif ze met wat bloem.
5. Leg de doperwtenburgers op een groot bord en zet het bord 10 minuten in de vriezer - of in de koelkast als je de burger van tevoren maakt.
6. bak de doperwtenburgers in een koekenpan met wat olie goudbruin aan beide kanten. Dit duurt ongeveer 8-10 minuten.
7. Snijd een broodje open en leg hier de burger tussen. Bedek met wat saus (ketchup of eigengemaakte hamburgersaus (mengsel van mayo, ketchup, tabasco en nog wat kruiden) en top de vegaburger af met wat lekkere garnering.

Heerlijk om echt twee dagen na elkaar vrij te zijn. Jammer van het slechte weer.

Dilan, klinkt als een topvakantie! Al jouw foto's zagen er echt fantastisch uit!

Gisteren had ik een ongezonde dag.
O: boterham met nutella. (166)
T: pepermuntje. (20)
T: banaan. (124)
L: boterham met filet americain. (130)
T: speculaascake. (190)
A: zelfgemaakte macaroni-broccolischotel uit de oven. (615)
T: chocolate, koek, confetti, chocolade. (411)
B: 9000 stappen en 180 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1664.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:59

Travel_me: Ja ik vind het ideaal om wat repen in huis te hebben om mee te nemen of eens wat af te wisselen. Wat ik zowel met de repen als met sommige smaken whey vindt, is dat de smaak ooit zo lekker klinkt dat het daardoor wat tegenvalt. Er zit toch altijd een beetje een gekke smaak aan.
Hopelijk heb je genoten van je twee dagen weekend! Dat zal inderdaad niet vaak voorkomen in de horeca.
Fanatiek meteen twee uur fietsen, super lekker!

Castilja: herkenbaar dat je niet zo goed weet wat je er nog bij kunt eten. Ik wil ook snel in hetzelfde patroon blijven hangen en dit topic is echt een enorme inspiratiebron haha.
En je shake klinkt echt heerlijk!! Ik ga hem opslaan en binnenkort een keertje uitproberen.
Lekker lijstje!!

Dilan: Fijn dat je van je vakantie hebt genoten, klinkt echt super! Hopelijk heb je gisteren ook nog lekker genoten en ga je nu weer lekker terug naar het normale haha :D

Linoleum: De barbells reep heb ik nog niet geprobeerd maar nu ben ik wel erg benieuwd geworden. Cliff ken ik niet maar ga het onthouden en eens proberen!
Lekker lijstje gisteren! En goed dat je het bij één blokje kunt houden als er een halve reep chocolade onder je neus geschoven wordt :')
En heerlijk om te weten waar je aan toe bent voor de rest van de week.

Kimmie: Leuke studie zeg! En die doperwtenburgers klinken wel erg lekker. Ondanks je ongezonde dag, niet heel hoog uitgekomen in kcal dat is fijn :D!
_______
Gisteren een gekke dag gehad en wat minder gelet op wat ik gegeten heb. Daardoor was wel bijna alles wat ik heb gegeten ongezond, maar gelukkig niet te veel gegeten := moet ook wel eens een dagje kunnen. Wel heel de ochtend op stal bezig geweest bij de paarden van mijn vriendin en in de middag een fotoshoot gehad met paard en jurk (heb een foto bovenaan in mijn profiel staan voor degene die het leuk vinden om te zien).

Vandaag een dagje wat minder want morgenavond ga ik chocolade fonduen met een vriendin :D :9

Lijstje van gisteren:
O: bruin pistoletje met kaas, gekookt ei.
L: Worstenbroodje, pistoletje met kaas
A: Frietjes met een kroket
T: twee handjes paprika chips

Ik voel me altijd heel slecht na dit soort dagen en was vanmorgen ook blij dat ik weer in het normale ritme kon gaan eten haha. Ben dan ook best wel een control freak :o

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:04

@Linoleum: Nee pff mijn benen waren vandaag ook pudding. Maarja eigen schuld.. Coach ook vanochtend: Heb je lekker gefietst? Nou uhhh nee t waaide vet hard XD (had t in mn fb verhaal staan).
Oh Blokzijl, daar moet ik ook ooit nog eens naar toe. Nog nooit geweest, maar leuk zo te horen dus :)
Handig! Ik doe tegenwoordig ook mijn avondeten iig een paar dagen vooruit plannen, want heb geen tijd van di tm do voor boodschappen.

@Castilja: Lekker bezig! Handig dat er ook schema's staan.

@Kimmie: Top! Dankjewel! Ik heb je recept opgeslagen :)

@Joanne: Ja daar heb je gelijk in. Mijn broertje gebruikte vroeger de aardbei whey. Nou ik heb nog nachtmerries van die geur. Echt te vies. Ik vind sws de fruitsmaken tegenvallen. Dus gebruik de wat zoetere XD
Ja was heerlijk! Gelukkig heb ik komend weekend zelf 3 dagen achter elkaar vrij. Het is nu de bedoeling dat ik di tm vr van 9-5 werk en dan af en toe een dag in het weekend. Maar dat was afgelopen tijd wel anders :)
Ik ga je foto's kijken :) En oehhh chocolade fondue :D

--------------------------
Mijn training zit er weer op voor vandaag. Eerst handstand walks oefenen. Handstanden tegen de muur gaan prima, maar los vind ik spannend. Daarom een walk geoefend waarbij de coach mijn benen vasthield. Dat ging prima en ik ging als een speer. Moet gewoon meer durven, want kan het wel.
Vervolgens flink wat backsquats gedaan. Gefocused op diep squaten en iets meer gewicht opbouwen, maar vind ik zwaar. Vooral omdat je zover omhoog moet komen vanuit die diepe squat.

Als laatste een mooie wod:
100 touwtje springen - 200 m run - 4 robe climbs (kan ik niet, dus van zit naar stand met touw) - 200 m run - 30 front squat - 200 m run - 20 dumbell power snatches - 200 m run - 100 touwtje springen.

Eigenlijk zouden de 200 m hardlopen 400 zijn, maar dat lukte niet qua tijd meer. Wel mooi, want zaterdag deden we ook de power snatches. Toen begon ik met 10 kilo en kreeg halverwege een 12,5 vd coach. Dat ging, maar wel moeizaam. Vandaag meteen 12,5 gepakt en ging prima :)
Uiteindelijk als eerste vd les gefinisht met bijna 1,5 minuut voorsprong op nummer 2. Helaas dat het lopen korter was, want dat is nou juist mijn sterkste punt.

Lijstje:
T: Eiwitshake met amandelmelk
O: Havermout met amandelmelk, whey, water, frambozen, blauwe bessen, appel, pindakaas, lijnzaad en granola
L: Wraps met ei, kipfilet, tomaat en spinazie
A: Pasta met roomsaus, spinazie en kip
T: Griekse yoghurt met banaan, gepofte tarwe, chocopasta, granola en lijnzaad

Totaal 2157 (dus nog klein beetje ruimte)
B: 1 uur wandelen, 1 uur Crossfit en vanmiddag nog even uur fietsen + handstanden oefenen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:29

Wat heb jij een fantastische eetlijst Travel :wow: :wow: Ik heb havermout ook ontdekt (vond het vroeger niet lekker, maar gooi er nu dingen doorheen waardoor ik het top vind) en jouw combi's lijken me heerlijk <<) Ik maak het nu een avond van tevoren en doe er wat chaizaad doorheen, dan krijg je zo'n pudding achtige vibe. Heb je trouwens een foto van je shape? Heb het idee dat je enorm in vorm bent *pum* Geen idee of je erop zit te wachten dat te delen hoor, maar kan het altijd vragen.

Heb mijn lunch net naar binnen geschoven en het is best lekker weer dus ik ga even wandelen. Vanavond ook nog een uur fietsen voor een afspraak. Lijstje verder:
O: Havermout (40 gram), amandelmelk (150 gram), 10 gram eiwitpoeder en 10 gram chipzaad
Tussendoor: Proteine ijskoffie (300 ml amandelmelk, 30 gram eiwitpoeder en 6 ijsblokjes van cafeïne vrije koffie)
Lunch: 6 Vezelcrackers met 125 gram kipfilet, besmeerd met een beetje ketchup en yogomild
Tussendoor: Soort kokosdeeg (50 gram kokosmeel, 2 eetlepels vloeibare zoetstof en vanille aroma). Heel lekker. Avond eten moet ik nog plannen.