Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:31

Ja irritant is dat de squat al bij een legpress zit. Anders had ik die gepakt.
Straddle lift kan wel.
Of evt een sissy squat.

Needje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:35

Maar ik heb gewoon geaccepteerd dat ik nooit met een beetje redelijk gewicht kan squatten.
Hbe nu en low bar en high bar in m'n programma. :+
High bar is al helemaal niet te doen voor me :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:08

Wel erg knap dat je wel die stap al voor jezelf hebt kunnen maken Joanne, ik wens je heel veel sterkte toe <3

Needje, reageer je op iemand die ik niet zie by any chance of waren er expres 2 berichten achter elkaar? Hahaha, ik heb m'n relatie met squatten ook al lang opgegeven. Niet mijn ding, stukje acceptatie dat je niet alles kan of leuk zal vinden.

Iris, soms heb je even wat mindere weken. Dat mag ook en wees niet te streng naar jezelf. Je bent in ieder geval geweest, het is niet altijd een top PR week of geweldig, positieve ervaring. Dat komt echt wel weer!

Hier ging afgelopen week op het gebied van sporten wel okay, 130PR op de hiptrust (4 reps) gehaald wat mij echt verbaasde maar er zat nog wel meer in volgens mij. Kijken of we dat volgende week eruit gaan krijgen. Mijn eetpatroon is nog een beetje off dus ik wil niet al te hard gaan omdat ik anders redelijk snel een drop in m'n bloedsuiker krijg. Wel erg blij met de zon en lichtinval weer, is toch beter voor foto's :D

Afbeelding

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:10

Squats <3 Mentaal vond ik squats lange tijd wel een dingetje, maar de laatste tijd gaan ze zo lekker. Heb vandaag squat doubles, vorige week gingen sets van 3 @117.5kg erg lekker dus ben benieuwd!

Ligt inderdaad heel erg aan je verhoudingen, hoe squats je af gaan. Met lange femurs wordt het lastig, op zich kan iedereen het natuurlijk maar als je geen powerlifter of weightlifter bent zijn er prima alternatieven.

Lekker bezig courses!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:17

Ja ik reageerde op Iris over r squats.

Mijn lijf is echt niet geschikt iig.
Maar prima verder. Ik hoef ze niet te doen natuurlijk.
Wat ik weer een heerlijke oefening vindt zijn front foot elevated split squats.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:08

Goed bezig Courses! Ik vind hip thrusts drie keer niks, ook al doe ik ze wel braaf elke week. :+

Ik heb zelf lang gestruggeld met squats (ik heb ook redelijk lange bovenbenen), maar oefening baart kunst! Als ik kijk naar filmpjes van twee jaar geleden en naar filmpjes van nu dan is dat echt een wereld van verschil. Qua techniek, diepte, gewicht. En zelf zie ik er ook anders uit. :Y) Maar inderdaad als je geen powerlift/weightlift ambities hebt dan zijn er genoeg alternatieven.

Ik heb morgen nog mijn laatste SBD dag van dit blok (alleen maar singles) en dan begin ik aan een nieuw blok. Zin in. :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:03

Ik lig er helaas al een week uit, heb m'n onderrug verdraaid op werk...

Wel hele mooie vooruitgang daarvoor, 130x4 hipthrust (lekker bezig @Courses!!!) en 85kg deadlift dus alsnog heel tevreden.

Ondertussen zit ik qua lichaamsgewicht tussen de 52-55, langzaam komt er wat bij... Aankomen is zo moeilijk!

Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:26

Netjes hoor!
Sterkte met je rug

Hier net ook weer verhoogd op revalidatie, wordt nu lichtjes aan pittig :')
Veel is nu naar 5x5 gegaan en dat is wel prettig

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:18

ZoeyDercks schreef:

Wel hele mooie vooruitgang daarvoor, 130x4 hipthrust (lekker bezig @Courses!!!) en 85kg deadlift dus alsnog heel tevreden.

Ondertussen zit ik qua lichaamsgewicht tussen de 52-55, langzaam komt er wat bij... Aankomen is zo moeilijk!

[ [url=m/9LSSN6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Balen van je rug zeg!
Aankomen is vreselijk moeilijk als je van jezelf super slank bent.
Maar na je 40e…. Hahahaha
Hoe lang ben je eigenlijk?
Want ik vind jou niet mager. Toen ik dat woog was ik echt een spillepoot.
(Nu nog maar iets minder)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:27

Ik heb elke keer last van m’n polsen met squatten. Vooral low bar.
Maar uiteindelijk toch nog 45-50-50-55 (8-6-6-4) gedaan. Wat voor mij best heel goed is. Haha
Heb als laatste in het schema van vandaag hipthrusters. Vind dat wel taai als je gaar bent.
En lastig inschatten wat je qua gewicht doet itt als je het aan het begin van je training doet.
110-115-120 er uit geperst.
Wil weer terug naar de 140 voor sets. En dan uiteindelijk naar die 175 die ik ooit had voor 2 reps. :')
Nog ff te gaan. Áls ik het al weer opnieuw haal ooit.

Hebben jullie ook zo’n vreselijk rood hoofd met sporten?
Ik begrijp niet hoe sommige mensen eruit kunnen zien alsof ze uit gaan als ze klaar zijn.
Ik ben echt zo’n tomaat!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:30

Heb je wrist wraps? Zonder krijg ik ook last van m'n polsen bij low bar squats!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:32

Nee. Maar misschien wel handig ja.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:33

Wilde ik ook net zeggen, kan veel schelen!

Netjes ZoeyDercks! Aankomen is ook echt lastig. Heb er zelf ook lang over gedaan, uiteindelijk wel ruim 10 kilo aangekomen, maar nog steeds zou ik liever minder eten. Ik heb gewoon niet zoveel trek. Of alleen lekkere trek. :Y)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 28-02-22 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:34

Maar vind dat allemaal zo wat. Squat amper gewicht en dan overal ondersteuning. HahA.
Ik heb ook sleeves voor als ik last van m’n knieën heb nl. En belt.
(Op het moment gebruik ik die beide niet)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:00

Needje schreef:
ZoeyDercks schreef:

[ [url=m/9LSSN6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Balen van je rug zeg!
Aankomen is vreselijk moeilijk als je van jezelf super slank bent.
Maar na je 40e…. Hahahaha
Hoe lang ben je eigenlijk?
Want ik vind jou niet mager. Toen ik dat woog was ik echt een spillepoot.
(Nu nog maar iets minder)

Ik ben 164 hele centimeters!
Maar voor ik trainde was ik net een plank :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:17

Ik ruim 1.72 :D
Vandaar dat jij er met dit gewicht mooi uitziet.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:16

Hier ook nog aan het trainen, al staat het wel op een wat lager pitje. De laatste tijd weinig energie/ niet zo lekker in m'n vel en sleep mezelf dan ook naar de sportschool. Waardoor er dus ook minder uitkomt.

Wat een mooie gewichten komen er hier voor bij. 170kg met hiptrust :o. Ooit wil ik daar ook komen. Voor nu hou ik het op 90 en alleen wanneer m'n enkel het doet.

Met squats ben ik een beetje aan het kijken wat lukt. Op dit moment squat ik alleen als m'n enkel het oke vind. Hierdoor gaat opbouwen ook niet lekker. Vaak voel ik m'n enkel een stuk eerder dan m'n spieren. Ik moet nog uitproberen of minder herhalingen met hoger gewicht wel gaat.

ZoeyDercks, je mag wel wat van mijn kilo's hebben :P. Ik heb juist het tegenovergestelde afvallen kost heel veel moeite. Niet aankomen moet ik al heel erg op m'n eten letten.
15 kg mag er dan ook wel af.
Denk dat er maar weinig mensen tevreden zijn met hun gewicht.

Waar maken jullie je progressie foto's? In de sportschool voel ik mezelf zo ongemakkelijk om er echt voor te gaan staan.
Ik heb ze dus ook niet..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:36

Progressiefoto's maakte ik altijd thuis. In ondergoed en BH. En dan gewoon filmpje maken en voorkant, zijkant en achterkant "poseren" en daarna gewoon stills uit het filmpje halen :D :D :D

Maar op het moment zal ik het mezelf niet aandoen om ze weer te maken. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:38

Ik train niet voor aesthetics maar voor kracht dus ik maak ze niet, maar voorheen gewoon thuis in ondergoed. En dan zo eerlijk mogelijk zonder te poseren :+ Maar ben eigenlijk heel blij dat de focus daar niet meer op ligt, vind dit veel fijner.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:31

Lekker bezig allemaal weer dames.
@Zoey, jouw billen <3
@Courses, ziet er echt super uit!

Ik wilde hier net wat gaan vragen over polsen en zie dat het er al over ging. Merk nu de gewichten wat zwaarder worden dat ik sneller last krijg van mijn polsen. Niet tijdens het trainen maar vooral de dag erna.

Hier moet ik ook altijd wel opletten dat ik niet té veel eet, afvallen is lastiger dan aankomen ;-)
Deze week even wat minder motivatie maar nog steeds wel lekker bezig. Gisteren na buikspieren lag ik 5 minuten plat op de grond haha, lag zoooo lekker :-P

De gewichten gaan nog steeds omhoog dus tevreden!
Squats gisteren 2x8 met 60 kilo - vanavond weer rack pulls en leg press.
Heerlijk om hier mee te lezen.

Oh foto's maak ik als ik naar de zonnebank ga 8-) daar hebben ze een mooie grote spiegel.

Gebruiken jullie pre-workout/caffeïne?
Ik gebruik nu sinds een paar weken creatine, juist gestopt met enerydrank en pre-workouts omdat ik merk dat ik echt super gevoelig ben voor caffeïne. De hype met sporten is heerlijk - maar het niet kunnen slapen snachts vind ik het niet waard.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:14

Fijn dat je wat meer balans kan vinden Joanne, dat lijkt me ook heel lastig, maar goed dat je nu ook voor de wat leukere dingen kiest!
Haha Needje ja squatten moet je wel aan geloven bij MC :')
Mooi lichaam Courses! <3
En wauw Eugoly jouw gewichten altijd, zo goed!
Vervelend van je rug Zoey, dat voelt zo naar als daar iets verkeerd is geschoten. Ik zou willen dat aankomen bij mij moeilijk ging, bij mij is afvallen een hele struggle. Als ik niet overal heel erg op let kom ik meteen weer aan :+
Progressie foto's maak ik niet echt.
Pre-workout gebruik ik niet, vind dat persoonlijk een beetje onzin, vooral voor de 'HTK-sporter' :x Maargoed ik drink ook geen koffie of cola o.i.d. dus ik heb het ook niet 'nodig' om te kunnen functioneren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:22

Ik ook niet inderdaad! Vind het zelf geen fijn gevoel en wil ook niet zo laat op de dag nog caffeine of zo, dus ook geen energy drankjes oid. Creatine gebruik ik wel, is het best onderzochte en een van de goedkoopste supplementen :j

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:29

Ik heb het trouwens 1 of 2 keer geprobeerd omdat ik gratis samples had gekregen en vond het zonde om het weg te gooien. Ik had wel verwacht dat ik het écht zou merken vooral omdat ik door de dag heen eigenlijk geen cafeïne binnenkrijg, maar ik kreeg alleen een jeukende neus en vingers en verder niets. Dus dat heeft mijn mening gesterkt dat het voor een deel ook wel een mentaal effect zal zijn :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:33

Precies dat had ik ook, vond het alleen maar een vervelende afleiding en kan me ook niet voorstellen dat dat nou echt gezond is :') Vind het ook een beetje een hype lijken eigenlijk eerlijk gezegd.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:34

Hier alleen koffie, maar niet per se bewust voor een training. Ik heb wel een pot pre staan, maar ik vind die tintelingen/jeuk echt drie keer niks. :Y)

Af en toe maak ik weleens foto's van mezelf, maar niet op een vast moment of op een vaste manier. Ik vind het leuk om het verschil te zien tussen nu en één/twee jaar terug, maar mijn focus ligt ook niet op het uiterlijk.