2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:50

Verkeerd omschreven zie ik, maar het helpt je zeker niet altijd om sneller af te vallen.
Wat jij zegt, cardio idd val je wel sneller vanaf. Krachttraining val je slomer vanaf, wat ik doe dus.

@Dovahkiin, afslanken is hier idd het juiste woord. _/-\o_ Ik slank wel af, maar val qua kg's nu slomer af. :D

Zware bodybuilding ook niet hoor, gewone krachttraining 3-4 keer per week bouw je ook goed spieren op.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:51

Supervixen schreef:
Ik snap echt niet hoe je dat kan zeggen.. natuurlijk helpt sporten met afvallen. Ga maar eens drie keer per week een uur hardlopen, zwemmen, fietsen, flink wandelen, cardio volgen bij de sportschool, op de crosstrainer enz enz. Reken maar dat je dan sneller afvalt.

Het enige dat ik kan bedenken is dat het misschien langzamer gaat is als je zware bodybuilding doet.

Ik denk dat ze bedoelt dat als je qua eten met de pet er naar gooit, dat er dan niet zoveel gebeurt. Dat is zo ja. Ik zou dat doodzonde vinden, ik sport omdat ik af wil vallen en resultaat wil zien. Niet om al mijn gevreet weg te moffelen :D
Maar inderdaad sporten draagt bij aan het afvallen en zorgt ervoor dat het sneller gaat, en je strakker wordt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:58

http://www.optimavita.nl/bewegen/feit-o ... r-dan-vet/

Citaat:
"Het kan daarom zijn dat je geen verschil ziet op de weegschaal, maar wel aan je kleding merkt dat je bent afgevallen!

Dit is wat ik dus heb, ik slank af zichtbaar en voelbaar, maar de kg's gaan wat trager eraf (nog steeds wel gemiddeld 600/800 gram per week dus nog steeds weinig te klagen, maar daarvoor zonder sporten maar wel gewoon bewegen zoals normaal viel ik gemiddeld 1 kg af per week)

Interessant artikel, en geeft precies aan wat ik bedoel te zeggen. Er zijn niet voor niets bepaalde oefeningen beter voor afvallen dan bijv voor spieropbouw. Sporten is een groot woord in deze. :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:00

Supervixen schreef:
Ik snap echt niet hoe je dat kan zeggen.. natuurlijk helpt sporten met afvallen. Ga maar eens drie keer per week een uur hardlopen, zwemmen, fietsen, flink wandelen, cardio volgen bij de sportschool, op de crosstrainer enz enz. Reken maar dat je dan sneller afvalt.

Het enige dat ik kan bedenken is dat het misschien langzamer gaat is als je zware bodybuilding doet.

Je hoeft niet perse bodybuilding te doen om niet af te vallen maar wel strakker te worden. Met twee keer in de week krachttraining gebeurt dit ook al. Ik spreek uit eigen ervaring.
Spieren wegen zwaarder dan vet. Door sporten ontwikkel je spieren en wordt je vetpercentage minder maar kan je wel gelijk in gewicht blijven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:05

Ik heb die ervaring ook hoor, maar er wordt hier gedaan alsof je helemaal niet afvalt als je sport. Daar heb ik moeite mee, want dit klopt gewoon niet en ontmoedigt mensen om te sporten, terwijl er natuurlijk zoveel meer voordelen zitten aan sporten dan alleen maar afvallen.

Ik doe sinds acht maanden drie keer per week aan krachttraining en inderdaad was mijn gewicht op een gegeven moment hetzelfde en had ik een lager vetpercentage en had er 500 gram spier bij. Klopt dus wat je zegt. Dit was zonder dat ik op mijn calorie inname lette.

Daarnaast loop ik nu een jaar of vier drie keer per week hard (nu 25-30km per week).
Maar ook ik als behoorlijk intensieve sporter val gewoon af als ik rond de 1900kcal eet terwijl ik er 2400 nodig heb.
Sinds 1 jan ben ik op deze manier 2.5 kilo kwijt (nu 64 kilo bij 1.73m)
Over anderhalve week word ik weer doorgemeten in de sportschool en ben ik benieuwd of mijn vetpercentage lager is en ik meer spiermassa heb gekregen.

Mizora

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:06

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:02

Ik heb anders ook een tijdje 2 kledingmaten minder gehad maar echt geen gram afgevallen/minder gewogen. Dus moet echt wel redelijk wat vet ingeruild hebben voor spiermassa...

Ga hier vnl op vetpercentage kijken want de kilo's alleen werken demotiverend...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:41

Supervixen schreef:
Ik heb die ervaring ook hoor, maar er wordt hier gedaan alsof je helemaal niet afvalt als je sport. Daar heb ik moeite mee, want dit klopt gewoon niet en ontmoedigt mensen om te sporten, terwijl er natuurlijk zoveel meer voordelen zitten aan sporten dan alleen maar afvallen.

Ik doe sinds acht maanden drie keer per week aan krachttraining en inderdaad was mijn gewicht op een gegeven moment hetzelfde en had ik een lager vetpercentage en had er 500 gram spier bij. Klopt dus wat je zegt. Dit was zonder dat ik op mijn calorie inname lette.

Daarnaast loop ik nu een jaar of vier drie keer per week hard (nu 25-30km per week).
Maar ook ik als behoorlijk intensieve sporter val gewoon af als ik rond de 1900kcal eet terwijl ik er 2400 nodig heb.
Sinds 1 jan ben ik op deze manier 2.5 kilo kwijt (nu 64 kilo bij 1.73m)
Over anderhalve week word ik weer doorgemeten in de sportschool en ben ik benieuwd of mijn vetpercentage lager is en ik meer spiermassa heb gekregen.

Dit komt al heel anders over als je voorgaande berichten. Daar doe je het namelijk over komen als of het niet mogelijk is dat mensen niet afvallen maar wel strakker worden door het sporten.

Als je gaat sporten kan je naast het wegen ook gaan meten, dan kan je dat ook bijhouden :)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:08

Hier 4,5 kilo eraf deze maand :D :D

Denk dat het volgende maanden wel ietsje minder gaat worden. Althans, dat hoop ik, anders is het ook niet gezond.

Maar voor nu ben ik heel blij :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:03

Ik heb de afgelopen paar weken t niet volgehouden.. ook sporten is niks geworden

Even een vraagje, wat eten jullie als je echt verschrikkelijke trek hebt?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:39

Als ik trek heb dan kijk ik naar wat ik gegeten heb en waar mn lichaam eventueel behoefte aan heeft. Soms heb ik iets vettigs nodig dan eet ik zalm of avocado. De andere keer weinig eiwit dan pak ik bv een bakje skyr. Meestal helpt het wel.

Verder heb ik wortels, banaan, nootjes en frambozen om mijn snaai behoefte onder controle te houden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:41

Oh ja en voldoende drinken. Ook heel belangrijk.

Iets gaan doen waardoor je geen tijd hebt om te eten helpt mij ook.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:53

108.3 vanmorgen, oftewel bijna 2 kilo kwijt in 3 weekjes :D
Heel blij mee, eindelijk lukt het me :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:54

Gister was ik 124 dat maakt 6 kilo eraf in januari !

Maar ben naar de wok geweest gister :+ ,zo nog even blokje om met mam om in elk geval wat eraf te lopen .

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:26

Goede resultaten rebecca, jennanne en tigress!

Met hele zoete trek moet ik mezelf gewoon afleiden, gaan sporten, wandelen oid, maar iig niet toegeven. 1 koekje/chocola is gewoon geen optie. Tandenpoetsen kan ook nog wel helpen.

Als ik hartige trek heb neem een heel klein beetje gezouten nootjes. Of als dat niet past dan maak ik een knoflooksausje met magere yoghurt en verse knoflook. Daarna dippen met komkommer.

Gister toch chocola gegeten. Deze week was toch wat lastiger en mn disipine wat minder, ook nog eens last van mn voet waardoor voluit sporten niet gaat. Toch ook niet heel slecht qua kcal.
Maar vanaf morgen weer proberen om er de hele week voor te gaan.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:13

Rebecca schreef:
Gister was ik 124 dat maakt 6 kilo eraf in januari !

Maar ben naar de wok geweest gister :+ ,zo nog even blokje om met mam om in elk geval wat eraf te lopen .

Wauw super Rebecca, das echt veel!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:34

Gaat goed met iedereen zo te lezen :D super leuk!

ik heb geen idee hoe het hier gaat, zal morgen eens op de weegschaal staan. Naar aanleiding van eten gister zoui k zeggen, ben wel aangekomen, ware het niet dat ik gisteravond er vanalles weer uitgegooid heb.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:57

Ik ga dinsdag weer op de weegschaal.
Ben benieuwd hoe ik er voor sta.
Qua kleding merk ik er nog niet veel van helaas.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:04

Gisteravond heb ik nogal lopen vreten. Eerst oreo koekjes met witte chocola, daarna met mijn vriend een hele zak thai sweet chili crackers en 2 flesjes jillz. We hadden ook wel wat te vieren, want hij had intern gesolliciteerd en is aangenomen! Hij zou zijn huidige baan kwijt zijn per 1 maart.

Vandaag meegedaan met de acht van Apeldoorn. Acht km hardlopen dus, met een mooie tijd van 43.49. Daarnaast nog 40 min gewandeld.
Dus wel wat gecompenseerd. Morgen weer in het gareel met gezond eten en niet snaaien 's avonds.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:33

Renske_W schreef:

Ik kon pas na minimaal 15 kilo afvallen een maat kleiner.. duurde echt heel lang.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:58

Ladybird schreef:
Renske_W schreef:

Ik kon pas na minimaal 15 kilo afvallen een maat kleiner.. duurde echt heel lang.

-O- dan heb ik er nog wel wat te gaan...
Had gehoopt het eerder te merken. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:54

Britt_Sisi schreef:
Supervixen schreef:

Je hoeft niet perse bodybuilding te doen om niet af te vallen maar wel strakker te worden. Met twee keer in de week krachttraining gebeurt dit ook al. Ik spreek uit eigen ervaring.
Spieren wegen zwaarder dan vet. Door sporten ontwikkel je spieren en wordt je vetpercentage minder maar kan je wel gelijk in gewicht blijven.
De gemiddelde vrouw komt echt niet zomaar significant aan in spiermassa, zeker niet als je in een calorietekort eet en geen zware krachttraining doet :+ Dat is zo'n hardnekkige fabel.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:02

Kon dat maar hahaha waren we snel klaar geweest Yanou :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:18

Renske_W schreef:
Ladybird schreef:

Sorry :(:)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:28

Renske_W schreef:
Ladybird schreef:

Ik ben nu denk ik 5 kg afgevallen en pas een blouse alweer die ik niet paste :D
M'n armen worden niet meer als worstjes samengeperst in de mouwen, maar passen er nu normaal in :')
Dus misschien is dat een schrale troost
Ben geen hele maat afgevallen, maar merk al wel een beetje verschil :)