Een vraag, ik heb laatst voor het eerst mijn haar geverfd, want ik wordt een pietsje grijs

Zijn er merken haarverf waar je haar wat ‘ruwer’ en stugger van blijft?
Alvast bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Leuk topic!
Een vraag, ik heb laatst voor het eerst mijn haar geverfd, want ik wordt een pietsje grijs, met trekpleister eigen merk verf. Op zich prima qua kleur. Maar mijn haar wordt er super zacht, glad en slap van. Ik heb normaal lichte slag en best wat volume erin. Het duurde nu een week en 4x wassen voor ik weer wat volume terug had. Erg zonde want zo gaat de kleur er ook sneller uit!
Alvast bedankt!
Aight schreef:Help! Het kriebelt bij mij enorm om een pony (fringe) te laten knippen, een soort losse krullerige pony eigenlijk. Foto's waren een beetje groot, dus vandaar in een spoiler. 1e: zoals het nu zit, 2e en 3e zoals ik het wil (met klipjes vastgezet), beetje naar de zijkanten geduwd niet helemaal dekkend. Nu vraag ik me af of het er daadwerkelijk uit gaat zien, omdat ik best een rond gezicht heb, en omdat ik heel fijn+dun+weinig haar heb.
Wat ik wil:
[ [url=m/sA7Qyb.png]Afbeelding[/url] ]Spoiler:
[ [url=m/fnVc2L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BGVREG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kHnQWp.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat vinden jullie?
Dioxide schreef:Hi dames!
Ik kom even ongegeneerd binnenvallen en om advies vragenSinds 2 jaar heb ik lang haar, na bijna 25 jaar kort haar gehad te hebben (in alle varianten van kortpittig
).
Nu ben ik 'gezegend' met een enorme bos dik haar (Cousin Itt van de Addams Family zeg maar...), maar het wordt snel droog op de punten en ik draag het eigenlijk alleen in een staart, knot of zijvlecht omdat dat lekker praktisch is. Verven doe ik het al jaren niet meer...
Hebben jullie nog tips of inspiratie wat ik met m'n haar kan? Ik ben gigantisch onhandig met haar zo blijkt, het moet vooral praktisch zijn om even snel voor het werk te doen maar ik zoek ook eens iets leuks voor een feestje ofzo
Foto's ter illustratie:Spoiler:
[ [url=m/2Qwyft.jpg]Afbeelding[/url] ]Spoiler:
[ [url=m/eeIm4h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dioxide schreef:Schouderlengte krijg ik echt een mega dikke kop vanVorig jaar is het wel in laagjes geknipt, dat vind ik wel erg leuk en is ook echt wel weer de bedoeling. Op het begin had ik ook een schuine pony, maar de "doe maar wat"-kapster van de laatste keer raadde me dat met klem af omdat het niet meer hip is
![]()
Hairtutorials en ik gaan nog niet helemaal samen, op de een of andere manier krijgt mijn hoofd het niet verwerkt om voor een spiegel iets te doen
Dioxide schreef:Schouderlengte krijg ik echt een mega dikke kop vanVorig jaar is het wel in laagjes geknipt, dat vind ik wel erg leuk en is ook echt wel weer de bedoeling. Op het begin had ik ook een schuine pony, maar de "doe maar wat"-kapster van de laatste keer raadde me dat met klem af omdat het niet meer hip is
![]()
Hairtutorials en ik gaan nog niet helemaal samen, op de een of andere manier krijgt mijn hoofd het niet verwerkt om voor een spiegel iets te doen
troi schreef:Leuk topic!
Een vraag, ik heb laatst voor het eerst mijn haar geverfd, want ik wordt een pietsje grijs, met trekpleister eigen merk verf. Op zich prima qua kleur. Maar mijn haar wordt er super zacht, glad en slap van. Ik heb normaal lichte slag en best wat volume erin. Het duurde nu een week en 4x wassen voor ik weer wat volume terug had. Erg zonde want zo gaat de kleur er ook sneller uit!
Alvast bedankt!
BlijNijn schreef:Zijn er hier mensen die hun lange haar hebben ingewisseld voor een bob? Ik vind het er altijd zo tof en stoer uitzien en zou dat eigenlijk ook wel graag willen, maar vind het zo ongelooflijk lastig om te bepalen of het bij mij zal gaan staan. Helaas is mijn vaste kapper er een tijdje geleden mee gestopt waardoor ik het ook lastig vind op het woord van m'n nieuwe kapper te vertrouwen.Wat heeft bij jullie de doorslag gegeven? En hoe bepaal je bij welke gezichtsvorm een bob leuk staat?