[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:24

Leuk topic!

Een vraag, ik heb laatst voor het eerst mijn haar geverfd, want ik wordt een pietsje grijs :Y) , met trekpleister eigen merk verf. Op zich prima qua kleur. Maar mijn haar wordt er super zacht, glad en slap van. Ik heb normaal lichte slag en best wat volume erin. Het duurde nu een week en 4x wassen voor ik weer wat volume terug had. Erg zonde want zo gaat de kleur er ook sneller uit!

Zijn er merken haarverf waar je haar wat ‘ruwer’ en stugger van blijft?

Alvast bedankt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:20

Ha grappig, haren die zacht worden van verven ! Dat wil iedereen. Maar dan wel met behoud van volume natuurlijk !

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:06

Haha wat gek, normaal worden je haren stugger van verven!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:10

troi schreef:
Leuk topic!

Een vraag, ik heb laatst voor het eerst mijn haar geverfd, want ik wordt een pietsje grijs :Y) , met trekpleister eigen merk verf. Op zich prima qua kleur. Maar mijn haar wordt er super zacht, glad en slap van. Ik heb normaal lichte slag en best wat volume erin. Het duurde nu een week en 4x wassen voor ik weer wat volume terug had. Erg zonde want zo gaat de kleur er ook sneller uit!

Alvast bedankt!

Ik herken dit wel! Met donkere kleuren (bruin, mahonie, zeg maar kleurtinten 4,5 en 6 zo'n beetje) heb ik dit ook. Ga ik lichter, wordt het droger en stugger. Maar ook poreuzer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:11

Whoa die krullende voorpony staat je echt onwijs goed! Doen!!

Je kan het altijd nog weer naar achter spelden als je het zat wordt!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:12

Aight schreef:
Help! Het kriebelt bij mij enorm om een pony (fringe) te laten knippen, een soort losse krullerige pony eigenlijk. Foto's waren een beetje groot, dus vandaar in een spoiler. 1e: zoals het nu zit, 2e en 3e zoals ik het wil (met klipjes vastgezet), beetje naar de zijkanten geduwd niet helemaal dekkend. Nu vraag ik me af of het er daadwerkelijk uit gaat zien, omdat ik best een rond gezicht heb, en omdat ik heel fijn+dun+weinig haar heb.

Wat ik wil:

[ [url=m/sA7Qyb.png]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/fnVc2L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BGVREG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kHnQWp.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat vinden jullie?

Doen <3

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:17

Hi dames!

Ik kom even ongegeneerd binnenvallen en om advies vragen :D Sinds 2 jaar heb ik lang haar, na bijna 25 jaar kort haar gehad te hebben (in alle varianten van kortpittig :') ).

Nu ben ik 'gezegend' met een enorme bos dik haar (Cousin Itt van de Addams Family zeg maar...), maar het wordt snel droog op de punten en ik draag het eigenlijk alleen in een staart, knot of zijvlecht omdat dat lekker praktisch is. Verven doe ik het al jaren niet meer...

Hebben jullie nog tips of inspiratie wat ik met m'n haar kan? Ik ben gigantisch onhandig met haar zo blijkt, het moet vooral praktisch zijn om even snel voor het werk te doen maar ik zoek ook eens iets leuks voor een feestje ofzo :D

Foto's ter illustratie:
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:29

hier een mede Cousin Itt :D
Ik heb het laatst voor een feestje in laten vlechten bij de kapper. Ik ben zelf totaal niet handig met vlechten etc, en al helemaal niet bij mezelf.
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:08

@Dioxide: Misschien is afknippen tot net over schouderlengte wel leuk voor je? En dan met wat laagjes aan de voorkant (dan hangt t mooier om je gezicht denk ik). Wel lastig te zien met maar een half gezicht haha :)).
Of gewoon naar de kapper toe gaan en zeggen 'doe maar wat' (is oprecht heel leuk om te doen, doe ik ook vaak!)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:18

Dioxide schreef:
Hi dames!

Ik kom even ongegeneerd binnenvallen en om advies vragen :D Sinds 2 jaar heb ik lang haar, na bijna 25 jaar kort haar gehad te hebben (in alle varianten van kortpittig :') ).

Nu ben ik 'gezegend' met een enorme bos dik haar (Cousin Itt van de Addams Family zeg maar...), maar het wordt snel droog op de punten en ik draag het eigenlijk alleen in een staart, knot of zijvlecht omdat dat lekker praktisch is. Verven doe ik het al jaren niet meer...

Hebben jullie nog tips of inspiratie wat ik met m'n haar kan? Ik ben gigantisch onhandig met haar zo blijkt, het moet vooral praktisch zijn om even snel voor het werk te doen maar ik zoek ook eens iets leuks voor een feestje ofzo :D

Foto's ter illustratie:
Spoiler:
[ [url=m/2Qwyft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/eeIm4h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou het net op de schouders laten knippen. En wat lagen ofz om het wat speelser te laten lijken. Misschien een net niet pony.
Zoiets:

Afbeelding

Ik persoonlijk vind dat lange recht afgeknipte haar altijd een beetje saai. Het doet vaak niks voor je gezicht. Een leuk modelletje erin en je oogt veel frisser en jonger.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:27

Ik vind het net prachtig zo lang! Je kan er wel wat lichte laagjes in laten knippen zodat het niet helemaal zwaar en op één lengte valt. :j

Als je op YouTube zoekt op easy long hair tutorial dan vind je vaak heel simpele en snelle tutorials en leuke ideeën! Voordeel van zo’n prachtig lang haar is dat je er qua vlechten en opsteken zoveel mee kan, en vaak zijn zo’n dingen helemaal niet zo moeilijk als ze er uitzien. Bijvoorbeeld die foto van die fishtail vlecht hierboven is heel makkelijk zelf te doen. :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:07

Schouderlengte krijg ik echt een mega dikke kop van :') Vorig jaar is het wel in laagjes geknipt, dat vind ik wel erg leuk en is ook echt wel weer de bedoeling. Op het begin had ik ook een schuine pony, maar de "doe maar wat"-kapster van de laatste keer raadde me dat met klem af omdat het niet meer hip is :')

Hairtutorials en ik gaan nog niet helemaal samen, op de een of andere manier krijgt mijn hoofd het niet verwerkt om voor een spiegel iets te doen :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:23

Dioxide schreef:
Schouderlengte krijg ik echt een mega dikke kop van :') Vorig jaar is het wel in laagjes geknipt, dat vind ik wel erg leuk en is ook echt wel weer de bedoeling. Op het begin had ik ook een schuine pony, maar de "doe maar wat"-kapster van de laatste keer raadde me dat met klem af omdat het niet meer hip is :')

Hairtutorials en ik gaan nog niet helemaal samen, op de een of andere manier krijgt mijn hoofd het niet verwerkt om voor een spiegel iets te doen :+

Maar schouderlengte en langer zou geen verschil moeten maken qua hoe je hoofd eruit ziet, dat ligt echt aan hoe het geknipt is :j (in laagjes of niet, rechte bob of toch wat onregelmatiger etc).

Haartutorials lukken me ook nooit, heb altijd heel veel moeite met 'blind' m'n haar te doen haha :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:48

Dioxide schreef:

Afbeelding

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:51

Iris dit is echt fantastisch! <3 :wow:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:17

Lijkt me ook prachtig bij je. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:21

troi schreef:
Leuk topic!

Alvast bedankt!

Heb je van die verzorgende crème die vaak bij de verf zit gebruikt? Denk dat dat t nl veroorzaakt.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:51

Zijn er hier mensen die hun lange haar hebben ingewisseld voor een bob? Ik vind het er altijd zo tof en stoer uitzien en zou dat eigenlijk ook wel graag willen, maar vind het zo ongelooflijk lastig om te bepalen of het bij mij zal gaan staan. Helaas is mijn vaste kapper er een tijdje geleden mee gestopt waardoor ik het ook lastig vind op het woord van m'n nieuwe kapper te vertrouwen. :+ Wat heeft bij jullie de doorslag gegeven? En hoe bepaal je bij welke gezichtsvorm een bob leuk staat?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:52

Wat bij mij de doorslag gaf was dat het maar haar is en dat het weer groeit :D Ik heb het meerdere keren in een bob gehad sinds 2011 en sindsdien eigenlijk nooit meer echt heel lang gehad. Elke keer als ik het weer wil laten groeien, wil ik het weer kort :+

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:53

Ik heb het een keer geopperd en toen verklaarde mijn kapper mij voor gek dat ik mijn bos manen wilde inwisselen voor een kort koppie schapenwol :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:54

BlijNijn schreef:
Zijn er hier mensen die hun lange haar hebben ingewisseld voor een bob? Ik vind het er altijd zo tof en stoer uitzien en zou dat eigenlijk ook wel graag willen, maar vind het zo ongelooflijk lastig om te bepalen of het bij mij zal gaan staan. Helaas is mijn vaste kapper er een tijdje geleden mee gestopt waardoor ik het ook lastig vind op het woord van m'n nieuwe kapper te vertrouwen. :+ Wat heeft bij jullie de doorslag gegeven? En hoe bepaal je bij welke gezichtsvorm een bob leuk staat?

Het is maar haar dus je kan je kapper gewoon laten knippen. Ik heb al sinds mijn 12e een bob en ben er nooit meer vanaf gestapt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:54

Afbeelding
Afbeelding
Yes!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:58

Jullie hebben helemaal gelijk, het groeit altijd weer aan. Mijn haar groeit ook wel redelijk snel, dus dat scheelt. Het enige wat me op dit moment tegenhoudt en doet twijfelen is dat ik voor stage voor de klas sta en het dan niet prettig vind als ik me onzeker ga voelen door m'n haar omdat ik ineens spijt heb. :') Aan de andere kant ga ik ervan uit dat het ook weer niet zo ongelooflijk lelijk kan worden..

Eigenlijk moet ik het gewoon gaan doen. Het lijkt me van de zomer ook echt gewoon heerlijk.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:19

Ik heb dat vorig jaar laten doen, maar alles op 1 lengte werkt niet voor mijn haar dus na een week weer laagjes in laten knippen :+

Mijn haar is te dik en te zwaar en bij alles op 1 lengte zit dat dus echt niet -O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:17

Mijn haar groeit ondertussen gestaag verder, het is nu eindelijk op een lengte dat ik het ten minste uit mijn gezicht kan stoppen door middel van een mini-staartje of achter mijn oren.
Afbeelding

Het staartje :+
Afbeelding