Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:28

s1993 ik heb nog even zitten rekenen en kom toch ook wel tegen de 5 liter op een dag... verspreid over de dag dan. Ben benieuwd wat je er verder over kunt vinden!
Odlo is de leverancier van de winkel waar mijn vriend werkt, dus hij kon voor ons bij hun kaarten regelen en kleding. Ik had een simpel shirtje en kort broekje verwacht, maar gewoon even voor € 250 aan spullen gehad! Mijn vriend had een thermoshirt eronder aan van Craft, het embleem met de naam was zichtbaar, dat werd echt niet op prijs gesteld, we moesten wel echt in die kleding lopen en geen andere merknamen zichtbaar hebben :)

Ik zou overigens vandaag rustdag nemen als ik jou was. Ik ben er echt alert op geworden na alle blessures en/of overbelastingen die ik gehad heb. Ben enorm eigenwijs en ging altijd maar door, maar geleerd om beter te luisteren naar mijn lichaam. Ik laat mijn benen nu dan ook echt 2 dagen rusten na afgelopen weekend :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:50

Ik wil ook wel voor odlo lopen ....zal alleen weinig reclame opleveren :+

Maar loop eigenlijk alleen in odlo heerlijk merk en nu asics broeken zit weinig elastiekband in

Van je vriend vindt ik eigenlijk stomme actie
Logisch dat dat niet op prijs werd gesteld
Beetje apart dat ie daar niet zelf opkom

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:54

Rust is moeilijk, maar al helemaal omdat de atletiek alleen op maandag en woensdag is en ik in het weekend vaak druk ben en op woensdagavond niet naar de atletiek kan. Maar ik wil wel graag naar de trainingen, dus zit vaak een beetje in de knoop daarmee.... Maar denk idd dat ik morgen ga lopen, dan ga ik over twee weken wel weer naar de training :')

Wel gaaf dat je moeder en jij aan elkaar gewaagd zijn Sintara, goeie motivatie! Klinkt leuk die obstacle run, vind dat ook altijd erg leuk om te doen :D

Anne dankjewel voor het narekenen, heb tot nu toe niet echt iets kunnen vinden, er is véél meer literatuur over dehydratie... Ga vanmiddag even naar de bieb om te kijken of ik de artikelen kan vinden waartoe ik online geen toegang kan krijgen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:01

S1993
Ik train gerust meerdere dagen achter elkaar en Greetje ook
Je moet alleen afstemmen je kunt moeilijk iedere x zelfde doen en meer verwachten

Als ik het red ga ik vanavond weer lopen aangezien het mijn 4e dag aaneengesloten word kies ik voor korte ronde en daarna 2 dagen rust om dan 2x 10km te gaan lopen .....als werk en paard toelaten....... en mijn buik

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:23

Gaaf hee Anne bento, dat je zo model loopt en dan fijne kleren krijgt!

Enne tita, ik denk dat veel vrouwen ontzettend naar je opkijken wbt je zwangerschap en dan zo door blijven lopen. Supergoede reclame denk ik dan :D

@ s1993, ik weet dit van het drinken niet alleen uit eigen ervaring hoor ^^, maar ook van een sportfysio en een sportdietiste. Die kan je eventueel ook eens bellen. Maar daarom had ik zo 1, 2 3 geen digitale bron.

Je kunt o.a. hier wel wat vinden (staan ook boeken genoemd in die eerste link die je zou kunnen opzoeken in de bieb):
https://www.fit.nl/voeding/vochtbalans/hoeveel-drinken
http://www.run2day.nl/drinken-tijdens-hardlopen
https://www.basic-fit.com/nl-nl/blog/he ... et-sporten

Alleen dat natrium waar ze het afentoe over hebben.. Daarbij moet je er wel op bedacht zijn dat mensen al gauw 2 a 3 gram keukenzout teveel eten op een dag. Meestal kom je door iets te zweten juist op een gezonde hoeveelheid uit :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:25

Ik vind 5 liter wel veel! Dat red ik op trainingsstage niet..

Vandaag 9,5 gelopen met de training. Gisteren 50km gefietst waardoor mijn benen nogal stijf waren. Merk dat het conditioneel makkelijk gaat, maar het sterker worden gaat helaas minder snel :Y)

Het was wel echt heerlijk weer om te lopen <3

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:30

Prachtige foto, ben jaloers!
Ik heb drie kwartier krachttraining gedaan na het werk. Daarna was het huishouden aan de beurt helaas.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:57

Ziet er heerlijk uit! Ik heb er net ook nog even van genoten met de zonsondergang. Kon het niet laten :).

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:10

Sintara schreef:
Ziet er heerlijk uit! Ik heb er net ook nog even van genoten met de zonsondergang. Kon het niet laten :).

Ja, die was prachtig! Helaas echt te veel gesport de laatste dagen, dus ik kon beter niet gaan lopen :(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:39

Hier niet gelopen helaas.
Na werk, paard gemest, paddocks gemest, gelongeerd als gek door boodschappen doen en toen suf foto’s geplakt.
Sinds 21:00 op de bank...... misschien morgen, of overmorgen of donderdag

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:54

Bedankt voor de bronnen sintara, ik vertrouw alleen niet zomaar alle bronnen... Heb op mijn studie wel geleerd niet zomaar alles aan te nemen en dingen kritisch te bekijken :p Maar die ene heeft een bronvermelding dus zal dat boek eens bekijken! :)

Heerlijk Doubtless! Mooie foto :)
Hier hadden we helaas niet zo'n mooie zonsondergang, was een beetje bewolkt/regenachtig...

Balen Tita dat het er niet van kwam, maar zijn vast nog genoeg andere momenten!

Ik heb uiteindelijk gister de training over geslagen en zelfstandig de training gelopen, soms vind ik het erg lastig mezelf dan te motiveren maar dat ging vandaag erg goed! Er stond 10x 250 snel-150 dribbelen op het programma en ging heel fijn :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:45

Ja snap ik, ik vond het tegenvallen wat er op internet te vinden was.

Hier ligt alles even stil, mijn knie wordt 2x zo dik als normaal als ik een tijdje stil zit =/. Doet geen zeer, is heel zacht en ik kan het wegmasseren.. Maar echt goed zal het niet zijn. Even een paar daagjes rust dan maar!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:33

Sintara dat is vreemd. Heb je daar ooit een blessure aan gehad?

Ik heb vandaag mijn tweede halve marathonafstand ooit gelopen *\o/* . Trots op mezelf. 21.3 km in 2.20 ongeveer. Hoop de halve marathon in Enschede onder de 2.10 te lopen als alles meezit.

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:54

Zo hee super snel en dat over zo´n afstand!
Ik gebruik ook runkeeper :) fijne app

Nee ik heb nooit een blessure aan een knie gehad, niks verdraaid ofzoiets. Ik heb gister gewoon de hele tijd braaf op mijn bureaustoel gezeten, stond ´s middags op en toen was mn knie dik. Vanochtend toen ik wakker werd was het weg en rond 10 uur weer terug (zat toen al 2 uur op kantoor). Het komt vast vanzelf wel weer goed

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:58

Ik gebruik strava maar ben niet helemaal tevreden.... vind strava zo niet overzichtelijk :=
Is runkeeper wat overzichtelijker?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:02

Geen idee, ken strava niet. Ik ben tevreden met runkeepee.

Voor mensen die runkeeper gebruiken en bij menzis verzekerd zijn heb ik nog een tip. De samengezond app van menzis kun je koppelen aan runkeeper (ik dacht ook aan strava, maar weet ik niet zeker). Elke keer als je dan wandelt of hardloopt krijg je daar punten voor en dan kun je sparen voor verschillende dingen. Ik spaar elke keer voor bioscoop bonnen. Ik heb er nu weer twee bij elkaar gespaard, zo gaan mijn vriend en ik nog wel eens lekker gratis of voor weinig naar de bios. Zijn bonnen voor een gewone film, 3d ofzo moet je voor bijbetalen. Maar toch leuk meegenomen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:07

Netjes Supervixen!

Sintara wat gek van je knie, maar even in de gaten houden...

Ik gebruik al jaren runkeeper. Mijn vriend gebruikt Strava, net als een groot deel van zijn collega's dus dan kunnen ze elkaar volgen. Ik ben erg tevreden over runkeeper :j geen ervaring met Strava zelf maar als ik het bij mijn vriend zie, ziet dat er ook wel goed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:09

Ik vind Runkeeper totaal niet overzichtelijk, Strava juist wel. :P Runkeeper lijkt wel facebook ofzo

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:39

Ik hoef niet gevolgd worden
Heb gewoon mijn horloge en app en voor mezelf registreer ik op looptijden waar ik geen volgers heb

Mensen die mij willen volgen kijken wel op uitslagen.nl

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:52

Ik heb ook geen volgers maar vind het met runkeeper wel handig bijhouden. Maar ik heb dan ook geen sporthorloge dus heb ook geen keus :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:03

Het gaat mij ook niet om het volgen maar vooral om de route en tijd bijhouden :D
Heb wel een fitbit maar geen gps op dat ding, ga denk ik dan toch maar overstappen naar runkeeper.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:08

Goed bezig SV! :):)
Ik gebruik strava en graag :D Ik volg een paar 'bekende' hardlopers die ik bijv ook op youtube volg, en verder voornamelijk mijn Engelse hardloopvrienden. En een aantal bokkers :) Gebruik strava vnl voor mezelf om m'n runs te analyseren en sommige routes terug te kijken, en uiteraard kudos geven aan m'n vrienden!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:09

Hier inderdaad ook een fitbit maar daar heb ik niks aan met hardlopen... een horloge lijkt me wel veel handiger overigens, maar dat komt vast wel een keer :)

Iemand toevallig ervaring met deze draadloze oordopjes: https://all4running.nl/aftershokz-trekz ... 650fg.html
Ik loop nu met oordopjes met draad, en heb er dan 1 in zodat ik omgevingsgeluiden nog kan horen, maar vind het altijd gedoe met de draden. Ga binnenkort bovenstaande bekijken en denk dat ik al wel overtuigd ben als ik de reviews lees :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:13

Ik trek m'n oortjes door m'n shirt heen, zodat er geen draadjes voor me langs hangen te zwabberen. En dan aan de onderkant in m'n broek, zodat er niet te veel speling in zit :) Verder nooit wat anders gebruikt dan apple oortjes. Op insta kregen vorige maand opeens veel 'bekende Nederlandse insta-hardlopers' draadloze oortjes van een bepaald merk opgestuurd, waar uiteraard iedereen ont-zet-tend enthousiast over was. Maarja, dat is ook gewoon sponsoring dus daar trap ik niet in :+

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:10

Jullie gaan lekker! Allemaal persoonlijke records! +:)+
Als ik met muziek loop, doe ik het ook onder m'n shirt door. Ik loop ook wel eens zonder muziek, dat vind ik ook wel lekker!