Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:57

Hier nadat de operatie van 30 oktober was uitgesteld, nu 2de poging op 8 januari.
Hopelijk wordt ze niet weer uitgesteld maar hier worden de cijfers gestaag beter, dus heb er redelijk goed oog in.

Vanaf zaterdag pre-dieet, alles al îhuis gehaald, dinsdag ook naar diëtiste geweest omtrent uitleg over wat je wel en niet mag eten na de operatie.

Patty: Hoe gaat het nu?

PeeltjE
Berichten: 182
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:57

Hoop dat het doorgaat Dromertje! Zou toch wel echt een teleurstelling zijn als het weer uitgesteld wordt, je leeft er toch echt naar toe.

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat Patty.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:49

Met mij gaat het eigenlijk best wel goed. Vind het echt nog wel lastig wat ik allemaal kan eten. Als jullie tips hebben voor tussendoortjes hoor ik het graag :).

Vandaag weer even een stukje gewandeld maar merk wel dat m’n conditie nog echt niet terug is.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:04

Dat komt allemaal vanzelf, lekker rustig aan doen

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:05

Bij mij is een tussendoortje bijvoorbeeld een appel, of een paar blokjes kaas en een rauwe paprika, of een stukje kerststol in deze tijd haha. Als ik wat meer op gezond let natuurlijk geen kerststol. Evt mozarella (light) met tomaat en basilicum, handje ongebrande noten. Heb je hier iets aan qua ideeen Patty?

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:07

Ik ben vanmiddag gebeld en mijn eerste groepsbijeenkomsten is 8 januari gepland online *\o/*
Ik was er zo'n beetje vanuit gegaan dat het allemaal stil zou liggen nu, maar blijkbaar doen ze nog wel wat. Al zei de mevrouw dat er nu ongeveer 300 wachtende voor mij zijn op dit moment ... Naja we gaan het meemaken. We gaan gestaag door iig.

putzy
Berichten: 347
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 04:06

Hoihoi, mag ik hier komen meekletsen? Ik ben in juli geopereerd en heb een mini gastric bypass gekregen. Ben inmiddels 50 *\o/* *\o/* kilo kwijt maar wil er het liefst nog minimaal 30 kwijt. de keuze voor de operatie was voor mij de beste die ik gemaakt heb, voel me een nieuw mens

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:31

Wooow wat is dat snel gegaan bij jou putzy! Gaaf!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:52

Hier ben ik na mijn zwangerschapschap nog steeds 5kg zwaarder dan ervoor. Wil er eigenlijk nog 15af. Het lukt alleen echt niet en ik heb geen idee meer wat te doen. Diëtiste heb ik inmiddels er 6 maanden weer opzitten en die weet het eigenlijk ook niet goed. Laatste advies wat ze geeft is terug naar de hoeveelheden direct na de operatie. Maar dat is 800kcal en voor iemand bijna 4 jaar na een operatie is dat echt niet te doen...

Iemand nog goede tips? Ben inmiddels soort voor hulpeloos. Mijn jonge paard is net thuis uit de opfok maar met die 15,kg er nog bij durf ik er niet op...

Qua hoeveelheden: voor het idee ik kan na 4 jaar nog steeds geen Happy Meal op om dat het teveel is

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:19

Ik weet niet wat je nu allemaal eer maar misschien terug eventjes 6 keer per dag eten, veel eiwitten, weinig suikers en vetten.
Maar misschien doe je dat al.

Wat mochten jullie eten na de operatie?

Hier is het 1 week vloeibaar ( dus pudding, yoghurt, platte kaas, alle onder de 5g suiker per 100gr).

De 2de en 3de week is het gemixt, dus aard, groenten en vlees mixen, cracotte, beschuiteb en derg mag dan ook met mager beleg.

En vanaf de 4de week terug gewoon. Rauw kost mag dan ook weer.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:12

Ik vraag me af hoe het voelt na de operatie wat betreft eten: hebben jullie ook echt minder zin in eten of kan er gewoon niet meer in, maar hou je wel de trek?

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:42

Vind ik moeilijk zeggen Zimbabwe,
Extra sporten dan Romeo, is dat nog een optie?

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:17

Ik heb wel eetlust maar als ik vol zit na t eten is het ook weg. Als ik druk aan het werk ben vergeet ik te eten, dat is wel onhandig soms...

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:05

fokfanaat schreef:
Vind ik moeilijk zeggen Zimbabwe,
Extra sporten dan Romeo, is dat nog een optie?


Ik zit met een slijmbeursontsteking in mijn heup :(

PeeltjE
Berichten: 182
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:18

Zimbabwe: Ik had na de operatie echt absoluut geen trek in eten, had voor mn gevoel echt een steen in mn maag. Dat gas wat zich daar ophoopte werkte ook niet bepaald mee, was er behoorlijk misselijk van. 3 happen yoghurt en ik zat stampvol. Dus ook echt geen trek in eten of een hongergevoel. Nu 3,5 maand later heb ik soms wel eens honger, vooral als ik aan het werk ben, en wel eens vergeet op tijd wat te eten, dan eet ik bijv. Een beschuit met kaas en heb ik genoeg gehad, en het hongergevoel is dan ook echt weg.

Patty: Qua tussendoortjes eet ik vaak een cracker met een plakje kipfilet, wat sandwichspread en een plakje tomaat, een beschuit met kaas, een gekookt ei, schaaltje magere yoghurt met wat Slimpie ranja en een paar stukjes appel erdoor bijv. Ook de breaker high proteïne vanille heb ik altijd in huis, die zijn ideaal om mee te nemen. Of zo’n mager plakje ontbijtkoek met minder suiker, die kun je ook voorverpakt kopen, dus ik heb er altijd een in mn tas zitten voor het geval ik langer weg ben dan vooraf gedacht. Altijd prettig om dan wat bij je te hebben.

Dromertje: ik moest 2 weken vloeibaar na de operatie. Mocht wel alles pureren qua warm eten. Eerste week heb ik zo ongeveer geleefd op yoghurt, appelmoes en ranja, de week erna ging het snel beter, en eerlijk gezegd heb ik een paar dagen voor de 2 weken om was al wel een paar hapjes macaroni gehad zonder te pureren, omdat ik dat gepureerde eten echt vreselijk vies vond. Niet dat ik dat adviseer.

Het is natuurlijk ook zo verschillend per persoon wat je kan verdragen. Ik heb het geluk dat ik eigenlijk bijna nergens problemen mee heb, maar ik weet ook dat dat heel anders uit kan pakken. :)

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:45

zimbabwe schreef:
Ik vraag me af hoe het voelt na de operatie wat betreft eten: hebben jullie ook echt minder zin in eten of kan er gewoon niet meer in, maar hou je wel de trek?


Ik heb bijna nooit trek, ik eet op de klok. Doe ik dat niet, word ik niet goed en ik ga gerust tegen de vlakte. Daar staat tegenover dat ik echt nooit moet denken ach dat ene hapje kan nog wel want het moment dat ik twijfel moet ik acuut stoppen want dan ben ik eigenlijk al een paar happen te ver.

Sommige dingen kan ik slecht tegen, andere weer heel goed. Vanmiddag heb ik een struisvogelbiefstukje op met patat. Binnen een kwartier lag ik in coma :D :D ik val echt in slaap en daar valt niet tegenaan te vechten maar ik vond het wel lekker en dacht kan geen kwaad vandaag!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:48

zimbabwe schreef:
Ik vraag me af hoe het voelt na de operatie wat betreft eten: hebben jullie ook echt minder zin in eten of kan er gewoon niet meer in, maar hou je wel de trek?


Natuurlijk heb je wel gewoon zin in eten. Maar je kan gewoon niet veel eten. En als je over eet straft je lichaam althans bij mij. Iets te veel eten is hevige pijn in je maag. Er kan gewoon niet veel in en dan kan je wel zin hebben maar dat is bij mij heel erg weggetrokken. Voor mij is wat kan genoeg :D

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:01

zimbabwe schreef:
Ik vraag me af hoe het voelt na de operatie wat betreft eten: hebben jullie ook echt minder zin in eten of kan er gewoon niet meer in, maar hou je wel de trek?


Ik heb echt hongergevoel, ik kan ook een aantal dagen ook eten als een beer maar andere dagen gaat er ineens maar een halve cracker in. :') ben 1,5 jaar post op. Ik sport ook veel heeft er ook vast mee te maken. De eerste maanden waren echt drama qua zoeken, ik vond t moeilijk om te bepalen wat mn lichaam nodig had.

ruitje

Berichten: 12448
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:05

Bij een sleeve kun je wel redelijk veel eten als je het verspreid.


Gourmetten is bijv. Ideaal. Maar ja, het is nog steeds niet 'veel' zoals vroeger veel was :+

En precies wat hierboven gezegd word, soms na 4 happen vol, soms denk ik zo jezus wat een hoop eten :+

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:06

Zo ga ik graag met vriendinnen mee tapas of sushi eten. Dan eet ik elke ronde wel iets maar doordat er wat meer tijd tussen zit kan ik toch voor mijn gevoel de hele avond iets eten.

Ik ben al 5 weken thuis omdat ik een ongeluk gehad heb en vooral in de eerste twee weken at ik soms echt maar 2x op een dag. Dat is echt zo niet goed.....heel je systeem gaat daarvan op tilt. Nu begin ik wat meer in mijn ritme te komen en eet regelmatiger maar de 6x haal ik niet.

ruitje

Berichten: 12448
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:08

Ja sushi en tapas is inderdaad fijn! Vervelend van je ongeluk...

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:09

ruitje schreef:
Bij een sleeve kun je wel redelijk veel eten als je het verspreid.


Gourmetten is bijv. Ideaal. Maar ja, het is nog steeds niet 'veel' zoals vroeger veel was :+

En precies wat hierboven gezegd word, soms na 4 happen vol, soms denk ik zo jezus wat een hoop eten :+


Ik heb zelf een bypass :j zo intens gelukkig mee.

Je ziet mn collega's soms echt kijken hoe ik mn bord kip met rijst en sperziebonen wegwerk, ten eerste omdat ik klein van stuk ben (1.47) en dan een maag ter grote van een kiwi heb :')

ruitje

Berichten: 12448
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:23

Even ter verhouding, wat kan iedereen max op?

Ik over een uur 3 bruine boterhammen met kaas en boter.

Of
Een kipnuggets happymeal: 2 kipnuggets en 10 patatjes

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:29

4 jaar post op: maximaal 2 boterhammen met 1 plak kaas en boter

Happy meal met cheeseburger lukt niet. Burger blijft half over en nog wat frietjes gaan naar mijn man.

Gemiddeld eet ik 1200kcal per dag maar val helaas niet meer af.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:31

In een uur 2 boterhammen of bijv een cheeseburger + een paar frietjes