Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:03

Ik betaalde in 1x 120 euro voor jaar lang onbeperkt fitness en sauna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:06

Maar dat bedrijfsfitness gebeuren is dus 51,95 per maand.... Dat lijkt mij totaal niet rendabel :O Dus ik meld me wel gewoon via de reguliere weg aan bij de sportschool.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:18

Ik betaal 6 euro per maand voor de sportzaal die bij het pand zit waar ik woon (maar het gaat hier om een kleine zaal met fiets, hardloopband, 2 crosstrainers, roeiapparaat, boksbal en een krachthonk met gewichten en geen begeleiding). Moet zeggen dat ik liever wat meer betaal voor begeleid sporten, maar omdat ik weer is geen keuzes kon maken en nu bij de fysio loopt is dit een prima tussen oplossing.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:01

Ik betaal 100 euro per jaar voor onbeperkt sporten. (Met studentenkorting, normaal 200 euro, of 25 euro per maand) Groepslessen zijn inbegrepen, idem voor alle begeleiding en het opstellen van schema's. Heb 'thuisthuis' eerder ook in de sportschool gelopen, daar betaalde ik 40 euro/maand voor onbeperkt sporten, sauna en zonnebank. Maar die sauna en zonnebank hoeven van mij niet zo nodig.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:05

Oh dan sport ik wel duur, namelijk 47 euro per maand voor onbeperkt, abbo is voor een jaar afgesloten.

2x vond ik te weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:21

Ik wil inderdaad ook kunnen gaan wanneer ik wil.

Iemand trouwens nog recepten voor lekkere ovenschotels voor 4 personen waar vlees en groente inzit? Mijn moeder en ik zijn de gewone aardappelen, vlees en groente een beetje beu. Iedere week hetzelfde. Dus kwam ik op het idee om n ovenschotel te maken. Buiten lasagne en spinazieschotel hebben we geen inspiratie haha.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:29

Ik had laatst onwijs lekkere, zal morgen opzoeken!!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:00

Wat zijn jullie sportscholen duur zeg!
Ik sport voor 7,50 per maand onbeperkt.
Ik mag tussen 8 uur sochtends en 5 uur smiddags sporten.
Voor een paar euro meer tot 10 uur savonds. Maar dan ga ik meestal naar mijn paard dus daarom het andere abbonement.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 06:43

Ik betaal 47,50 voor 2x per week crossfit. Niet helemaal vergelijkbaar dus, aangezien dat relatief duur is.

Ik had van de week een lekkere overschotel met kip spinazie, champignons en zoete aardappel van leogoespaleo.nl
Was hier een groot succes!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 06:53

Toch best wel uiteenlopend die prijzen. Maarja, hier in de regio is het wellicht ook duurder. Ik ga maar voor een jaar abonnement denk ik. Heb ik toch weer een stok achter de deur.

Laura, check de allerhande site even. Dan kan je ook op slanke recepten zoeken. Zal zo ff een paar voorbeeldjes geven!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:29

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:10

Renee1991 schreef:
Maar dat bedrijfsfitness gebeuren is dus 51,95 per maand.... Dat lijkt mij totaal niet rendabel :O Dus ik meld me wel gewoon via de reguliere weg aan bij de sportschool.

Misschien als je het via de reguliere weg doet het is zonder groepslessen enz enz? Dat als je dat erbij wil dat je ook meer moet gaan betalen?

Mijn sportschool is een dure ik zou de exacte prijzen niet weten maar je betaald al snel 60 euro.

Gister toch niet gaan sporten zit aan de antibiotica doordat ik al 5 weken lang hoest. Is niet echt lekker tijdens een groepsles dat gehoest dus volgende week als het over is een nieuwe kans :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:39

Oh dat zou inderdaad wel kunnen. Maar goed, ik loop nu 3x in de week hard, en wil daarnaast dus nog 1x per week gaan sporten. Dus groepslessen of een volledig abonnement hoeft echt niet, een dalurenabbo volstaat ook.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:45

Zo wat gaan jullie hard haha.

Ik vind BP helemaal te gek, de 28ste weer nieuwe release...leuk!
Ik betaal 50 e voor onbeperkt ( ik ga gemiddeld 3 x p.w.)maar daar zit de sauna niet bij in.

Heb gister een zooi chocoballen opgegeten...pfff...voel me nu schuldig.

Vanavond lesje shake. Ik ben zo benieuwd of het was is. Het is alleen jammer dat het zo laat is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:04

Je moet bij bedrijfsfitness even navragen of er evt. nog belastingregelingen zijn. Dat is bij ons zo.... dan krijg je op zich niet veel korting, maar je kan het dan indienen als een soort onkosten wat dan verrekend wordt met je loon. Dan krijg je dat bedrag ipv bruto als nettoloon uitgekeerd. Heel gedoe, maar het scheelt je iig zo'n 40% wat je op indirecte wijze dan terug krijgt.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:10

Hoi! Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben Iris, 20 jaar. :) Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar zou ook graag willen meeposten.
Half november ben ik begonnen met afvallen. Ik woog toen 73 kg (1.72m). Ik heb dit gedaan door gemiddeld 4 x per week cardio te doen, gemiddeld 2 uur te wandelen met de hond, zo min mogelijk suiker te eten, bewustere keuzes voor tussendoortjes / meer groente en fruit eten.

Inmiddels weeg ik 57 kg en heb ik de cardio in de sportschool omgeruild voor krachttraining (schema gekregen). Ik wil niet meer afvallen, maar spieren gaan opbouwen. :) Wel loop ik nog dagelijks 2 uur met de hond(inclusief andere bezigheden kom ik dagelijks aan gemiddeld 15000 tot 21000 stappen), fiets ik 12 km naar mijn werk en ga ik nog 4 a 5 keer in de week naar de sportschool.
Ik las in dit topic veel over de app 'myfitnesspal', die heb ik afgelopen week gedownload om bij te houden wat ik binnen krijg op een dag. Ik vind het alleen heel lastig om in te schatten hoeveel ik ongeveer moet eten aan kcal, maar ook aan verhouding koolhydraten/vetten/eiwitten. Zou iemand mij daarbij kunnen helpen/uitleggen? Mijn vetpercentage is overigens op dit moment 17,4 %. Volgens mij is dit aan de lage kant? Ik wil dus nu spier opbouwen.
Ik ga mijn eten/kcal ook een weekje bijhouden en bij de sportschool eens om advies vragen, maar misschien weet iemand van jullie het ook? :o :D

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:16

jeetje, wat zijn zijn jullie sportscholen goedkoop!! Hier is het 481 euro voor een gans jaar, alles incl behalve zonnebank dan..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:29

Jullie sportscholen zijn wel goedkoop, ik heb de eerste 3 maanden voor 29€ onbeperkt via Social Deal.. Als ik daarna een abbo af wil sluiten kan dat pas vanaf 19.95 per maand en dan gelijk voor 2 jaar. Ik ben nog aan het kijken hoe ik het wil doen heb nu nog 1 maand..

Welkom Iris! Knap zeg, ik kan je niet helpen met de app..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:47

Welkom iris! Wat ontzettend knap dat je al zoveel bent afgevallen.

Ik ben ongeveer even groot als jou maar vind 57 zo weinig klinken dus ben eigenlijk erg benieuwd hoe dat eruit ziet! Had me doel nu op 60/61 gezet

Ik heb vanochtend weer is paardgereden heerlijk 45min genoten. Mag als ik wil 1x per week komen rijden zo! Super leuk.

Ga vanmiddag niet meer naar de sportschool ben zaterdag vrij dus ga dan in de ochtend nog even vandaag toch al wat beweging gehad. Is het wat beter verdeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:05

Welkom iris! Knap dat je zoveel bent afgevallen! Ik ben nu ook bezig met een klein beetje afvallen. Ik ben begonnen met sporten en inderdaad ook opletten met wat voor tussendoortjes ik pak.

Leuk dat je weer gereden hebt :D ik ben ook al vanaf december toos paardloos. Ik ga vandaag ook niet meer sporten. Wel straks van 6 tot 9 werken. Morgen ga ik denk ik even de fitness in. Volgende week kan ik ook al heel weinig gaan helaas.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:09

Goed hoor Iris, knap! wij hebben ongeveer dezelfde lengte en ik vind jou gewicht ook wel laag klinken, dus ben ook benieuwd :D Je vetpercentage is inderdaad aan de lage kant, maar niet te laag in principe. Hoe heb je dit laten meten? Je vetpercentage gaat niet stijgen als je spiermassa opbouwt he?
Verhoudingen zijn erg lastig en erg persoonlijk. Als je krachttraining doet zou ik zeggen: tussen de 1,3-1,8gr/kg lichaamsgewicht aan eiwitten; 1gr vet/kg lichaamsgewicht en de overige koolhydraten. Je vet kun je het beste tussen de 25-35en% hebben. Ik houd met deze verdeling zelf 40%khd; 30%eiwit; 30% vet aan, maar het is ook kijken wat bij jou past :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:43

Ik kom weer heel even uit mijn meelees modus. :)) Haal nog steeds veel motivatie uit jullie berichten en foto's. :j
Heb alleen een klein probleempje. Vaak als ik 3x per week naar de sportschool ga, denk ik niet heel erg om m'n eten. Dit komt denk ik omdat ik dan denk 'ach heb toch gesport, dit kan er best bij'. Ben trouwens niet te dik of te dun, maar vind dit zo zonde omdat ik wel echt hard train in de sportschool...
Laatst bijgewerkt door Xivura op 19-03-15 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:47

Lastig lijkt me dat. Ik heb juist de dagen dat ik sport dat k het zonde vind om slecht te eten.

Mss als je trek heb ipv slecht komkommer paprika etx eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:52

Heb ik paar jaar geleden ook gehad. Ik ging een aantal keren per week sporten, maar na het sporten had ik honger en dacht ik achja kan wel. Ik kwam toen alleen maar bij. Nu pak ik gewoon standaard na het sporten een appel. Dit vult goed en is gezond.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:54

Ik hoef niet op mijn eten te letten als in afvallen.. Maar merk echt wel verschil aan mijn huid als ik gezond if ongezond eet.. Vooral bij MN benen wordt MN huid er echt minder mooi van!