Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:59

Ik kom niet echt langs een weg dus ik laat haar wel loslopen dan :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:08

Ideaal! Ik kan hierzo wel de polder in, maar dat durf ik echt niet in het donker hoor! Ik loop meestal over de dijk en dan wel achteraf, buitengebied.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:51

Pfff wilde vandaag wer na 3 weken gaan lopen, wil ik net de deur uitstappen komt er zo'n stortbui naar benden.. nu is mijn motivatie flink weg haha :')

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:58

Mijn hond loopt een aantal stukken los, maar hij moet vast bij het passeren met andere honden (weet niet of ie dan de straat oversteekt) en langs de stukken weg met meer verkeer.
Maar aangelijnd doet ie het ook superbraaf. Was wel flink trainen, maar hij weet nu dat hij alleen aan het begin een plasje en snufje mag doen en daarna moet ie volgen. Soms is hij wel afgeleid, maar op 95% van het hardlooprondje gaat het al echt probleemloos. En soms ziet ie een lekker konijntje :9, dan wil het ook even niet haha.

Ik kijk altijd even op buienradar voor ik ga, vind het niet lekker om met regen te starten. Als ik eenmaal aan het rennen ben vind ik het niet erg meer als het dan gaat regenen, maar met opstarten brrrr.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:56

Ik heb vandaag les 13 van Evy gehaald!! dat was 2-3-5-5-5 hardlopen...
Zondag op naar de 3 x 6!!

Ik heb 3 Jack Russels, denk niet dat het een strak plan is om die mee te nemen haha..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:03

Vandaag stond eigenlijk les acht voor mij op de planning, helaas zit ik er momenteel zo bij:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3483_n.jpg

;( heb vanmiddag een paard van 700 kilo op mijn voet gehad en lopen doet echt pijn. Waarschijnelijk alleen gekneusd (gelukkig), maar toch balen :(

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:03

Leuk topic is dit!

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met hardlopen. Helaas ben ik afgelopen maand flink ziek geweest en heb ik ruim 4 weken niets kunnen doen. Ik ben nu weer rustig aan het opbouwen en heb vanochtend Les 10 van StR gelopen, en ik merk dan mijn conditie langzaamaan weer terugkomt.

_MG: Dat is balen zeg, veel beterschap!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:08

Auw _MG, dat klinkt pijnlijk.
Beterschap!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:45

kay27 schreef:
Lopen jullie met de hond los? Ik durf dat niet, bang dat hij zo een keer de weg overvliegt (onbenul :') ), maar aangelijnd lijkt me eigenlijk ook niet fijn. Ik heb ook geen uitrollijn. Het gaat over een boxer, dan snappen jullie het type hond een beetje. :')

Haha dat klinkt bekend, hier ook een aantal x met de hond van mn ouders gerend (een peuterboxer van 1 1/2) als ik met haar ga rennen doe ik sowieso altijd in het bos en als het rustig is laat ik haar los... maar als het druk is in het weekend bind ik haar vast aan mijzelf en dat moet ze nog echt leren, eerste stuk wordt ik zowat voortgesleept, laatste stuk is ze erg moe en wordt ik geregeld getorpedeerd omdat ze geen zin meer heeft en wilt snuffelen of zoiets...

Ik kan ook echt goed merken dat ik haar baasje niet ben, ze luisterd enorm goed naar mn ouders maar naar mij helemaal niet, omdat ze mij meer als speelmaatje ziet :')

edit: balen MG, beterschap!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:56

Beterschap MG!
CarovdG schreef:
Karin: hoe is het nu met je knie, wat zei de fysio

Twee weken rust en dan kijken hoe het gaat en rustig opbouwen. Dus een stukje lopen en dan weer een poosje wandelen. Dat langzaam opvoeren zal lastig voor me zijn. :D

Ik heb ook een tijd gehad dat het even duurde voordat ik lekker in m'n ritme zat, maar dat was de laatste tijd steeds sneller goed.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:03

_MG schreef:
Vandaag stond eigenlijk les acht voor mij op de planning, helaas zit ik er momenteel zo bij:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3483_n.jpg

;( heb vanmiddag een paard van 700 kilo op mijn voet gehad en lopen doet echt pijn. Waarschijnelijk alleen gekneusd (gelukkig), maar toch balen :(

Auw!
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:14

Auw, beterschap _MG!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:29

MG, beterschap!
Karin de komende 2 weken dus verplicht rust, moeilijk als je verder fit ben. Is fietsen een alternatief? Toch bewegen maar minder belasting?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:38

Ik vind fietsen vreselijk.... :D
Maar ik doe wel dagelijks een workout en bijna elke dag een kwartier buikspieroefeningen. En Lekker paardrijden natuurlijk. :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:41

Genoeg om fit te blijven Karin!
Normaal fietsen is ook niet mijn ding, maar op de mtb lekker door de bossen crossen, heerlijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:44

Die heb ik niet.
Ik heb wel een fiets maar die staat mooie zijn in de garage....
Mijn zitbeenknobbels vinden fietsen niet zo grappig. :D

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:02

KarinvdM schreef:
Die heb ik niet.
Ik heb wel een fiets maar die staat mooie zijn in de garage....
Mijn zitbeenknobbels vinden fietsen niet zo grappig. :D

Is net als hardlopen, een kwestie van meters maken en dan gaat het steeds beter, ook met de zitbeenknobbels.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:08

Ik heb vroeger meer dan genoeg gefietst, van en naar school en stal. Ik ga echt niet voor m'n lol een stuk fietsen. :n
En mijn zitbeenknobbels zullen daar helaas nooit aan wennen ivm mijn pijnpunten van de reuma. Ik doe dus wel wat anders. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 01:38

Ik loop ook altijd met hond. Een berner. Heb hem nooit aan touw. En naast is naast. En op commando loopt hij links of rechts van mij. Op sommige stukken mag hij zijn eigen gang gaan. En krijg dan commando voor. Maar zodra ik naast zeg. Loopt hij ook weer naast mij.

Heb er dus weinig last van

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:05

Wollie, dat lijkt me lachen, hardlopen met een enthousiaste boxer erbij :j . Ik denk dat je dan meer bezig bent met de hond van allerlei wandelaars aftrekken (en uit kinderwagens peuteren) dan met hardlopen _/-\o_

Ik loop heel regelmatig in Epe op de heide, daar mogen alle honden los, dus dat is een gezellige boel. Mijn 2 hondjes zijn heel makkelijk en van een rustig ras; die sjokken wel mee dus daar hoef ik helemaal niet op te letten. Alleen als we het pluizenmeertje naderen, dan moet de grootste van de 2 altijd even lekker in de modder en in het water plonzen, en dan gaat hij even een tijdje helemaal los (rennen, plonzen, rollen, rennen, plonzen, rollen etc). Maar dan wacht ik wel ff op'm. Dat moet gewoon even. Dus meestal stretch ik daar wat.

Tis wel handig als je hond goed luistert, en anders vind ik dat ook echt niets, hardlopen met een hond. Ik ga niet telkens teruglopen om een hond op te halen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:35

Hardlopen met een hond heb ik nog nooit gedaan :n
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik tijdens het hardlopen de honden die ik tegenkom vaak juist een bron van ergernis vind: ze lopen los waar dat niet mag en staan best vaak niet goed onder appél, en gaan dus mee rennen.
Vind het sowieso al aso dat mensen ze overal maar los laten lopen, zeker in het bos waar allerlei dieren nu gaan broeden etc.

Gisteren weer een wat langere ronde gelopen van bijna 13 km met een gemiddelde snelheid van 10,1 km/u. Keurig dus voor een lange duurloop :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:26

Ja precies, ik wil ook niet dat andere mensen last hebben van mijn hond, dus dan indd maar aangelijnd, haha alleen moeten we daar nog even op oefenen.

Wauw wat een gave afstand en mooi tempo Wendy!

Karin, volgens mij ben je actief genoeg naast je hardlopen! knap hoor!

Morgen wordt het lekker weer! zo'n zin in!
Vandaag flink aan de studie, verkoudheid nog niet over, straks even langs peerd en dan kijken of ik nog even ga rennen...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:36

Ik meld me hier ook, wat een heerlijk inspirerend topic is dit. Door dit topic ben ik ook bij de 'Colours By The Sea' run terecht gekomen. Dat gaat waarschijnlijk het eerste hardloop iets zijn waar ik aan mee doe :)

Hoe komen jullie bij dat soort leuke hardloopevenementen terecht? Via google of andere sites?

Vandaag staat m'n eerste rondje hardlopen sinds ik een lichte hersenschudding heb opgelopen op de planning, dus ik hoop dat het een beetje gaat.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:44

humpf hij ging niet zo lekker vandaag, wilde zeker 6/6,5 gaan lopen vandaag, maar ben weer blijven steken bij 5km op de 35 min. zit een spier in mn rug die niet echt mee wil werken, misschien maar eens naar de fysio of masseur maandag..

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:04

Hmmm, balen Arie!! Wel goed dat je naar je lichaam luistert :j

Ik had eergisteren les 15 gelopen (4,5km) en 's avonds had ik een verjaardag en bij mijn outfit pasten het best een paar hakken. Gisteren had ik spijt, haha mijn kuiten namen het mij niet in dank af :+

Gisteren dacht ik dus; dat wordt morgen (oftewel vandaag) misschien een extra rustdagje. Maar vandaag had ik geen last meer, dus toch gaan lopen! Maar het ging echt, blehhhhh. Begon meteen met misselijkheid? Heb echt niets bijzonders gegeten of gedronken en het kwam echt pas naar boven met lopen. 32 minuten lang misselijk geweest -O- Ook voor het eerst een nieuwe les (5-7-7-5). Och jeetje en die 7 minuten, ahhhhw ik kreeg pijn mijn kuiten/achilles/schenen. Was echt wel ineens een grote verandering die 7 minuten achter elkaar (langste was tot nu toe 5 minuten), maar heb doorgebeten & de les wel volbracht }:0

Ben de misselijkheid nu aan het wegdrinken met cola :')