[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:05

Sassii schreef:
@Samsie Oh, hoe is het gegaan? En waar zit je MD? :)

Net waar me borsten beginnen, als je snapt wat ik bedoel hahah :)

Ik vond hem best pijnlijk met zetten, maar heb er nu geen last meer van.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:39

Hier gaat het er na jaren twijfelen (vanwege angst voor pijn en naalden) eindelijk van komen in de kerstvakantie: ik ga mijn tongpiercing laten zetten... :D 2 vriendinnen gaan mee voor de mentale ondersteuning :D ik ga naar Passion for Piercing, in Groningen :D

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:01

@Samsie oh wauw, dat is echt een supermooie plek! Ja, ik weet hoe pijn het is... Haha. Ik heb er zelf een bij m'n sleutelbeen. Alleen het laten zetten is even pijnlijk ja, maar verder heb ik er nooooit last van. Het is wel even wennen met sommige dingen.

@Banjer spannend! Passion for piercing is een goede keuze! Daar heb ik 3 van de 4 piercings laten zetten. Die man is super grappig en ook al pieker je, hij duwt de naald er snel doorheen. Hij wilt dat je van de pijn en de zenuwen af bent haha. Wel vraag ik me af of het wel zo verstandig is dat je hem in de kerstvakantie laat zetten... :p Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen met een tongpiercing over het eten en tegen die tijd ga je natuurlijk veel eten met de kerstdagen en oud en nieuw.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:06

ik ga de 25e of 26e uit eten... en ik wil m die zaterdag daarna laten zetten... :D
Oud & Nieuw doe ik niet aan... ik ga dan voor de vorm wel naar mijn ouders, maar geen gekke dingen... hooguit gourmetten ofzo... en dat zijn toch kleine stukjes (nep)vlees, dus dat werk ik wel weg.. piercing of niet... alleen zal het wel afkicken worden van de chocomel en bananenmelk, hoorde nl. dat je geen zuivelproducten mag drinken na het zetten... :P
Dacht dat er bij P4P ook een vrouw werkte?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:08

Oooh oke! Oh, dat kan best over die zuivelproducten haha. Ik heb niet zo heel veel verstand van tongpiercings.
Oja, werkt daar een vrouw? Kun je best gelijk in hebben hoor. Maar die 3 keren dat ik daar ben geweest heb ik geen vrouw gezien haha.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:29

Ahh verdorie ik ging net m'n paarden eten geven en ik ben op een of andere manier met de rand van de emmer aan mijn navelpiercing blijven hangen.. er was vanbinnen wat bloed en het doet een beetje pijn als ik het aanraak (en ik ben m'n hangertje kwijt ;( ) Ik heb er savlon op gedaan, hopelijk infecteert het niet

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:58

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:34

Klopt helemaal! Die steentjes kunnen er gewoon in :j

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:26

huh :o? duurt de genezing van een navelpiercing 11-12 maand, de piercer die heb erin zetten zei 6 maand...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:51

6 maanden is echt te kort. Been there done that.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:53

Nietes schreef:
huh :o? duurt de genezing van een navelpiercing 11-12 maand, de piercer die heb erin zetten zei 6 maand...

De buitenkant, maar dan is de binnenkant nog lang niet genezen, en dan verschilt het ook nog per persoon hoe lang het duurt.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:13

Corelli schreef:

Ik meen te herinneren dat jij bioplast staafjes draagt toch? Geen verschil qua gevoel zeg maar(irritatie enzo). Mijn tragus is nog steeds af en toe aan het bitchen, dus hoop dat de overgang naar ander materiaal niet te veel problemen op gaat leveren :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:22

Mijn navelpiercing duurde ook zowat een jaar...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:38

Targaryen schreef:
Corelli schreef:

Ik meen te herinneren dat jij bioplast staafjes draagt toch? Geen verschil qua gevoel zeg maar(irritatie enzo). Mijn tragus is nog steeds af en toe aan het bitchen, dus hoop dat de overgang naar ander materiaal niet te veel problemen op gaat leveren :Y)

Klopt, ik heb bioplast in mijn tragus :j Ik vind het een uitkomst dat je niet steeds met schroefdraad zit te klooien en vind het qua irritatie geen verschil (zowel metaal als bioplast irriteert bij mij niet)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:23

Mijn navelpiercing begint nu na 10 maanden eindelijk wat rustiger te worden/er aan de buitenkant normaal uit te zien. :D En daar ben ik zó blij mee, maar waarschijnlijk de binnenkant nog te gaan.. Ik wacht rustig af. (:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:35

Mijn navelpiercing zit er nu 3 maanden in en begint juist te ontsteken terwijl t hiervoor van een leien dakje ging.. Ben nu maar begonnen te weken met zout en dat wil ik deze week blijven doen, wordt t niet beter dan ga ik maar even naar de dokter..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:38

Dat is normaal Aranel. Het gebeurt vrij vaak dat een navelpiercing ineens na 3 maanden begint de bitchen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:24

Die van mij is zelfs nog op 8 maanden gaan ontsteken. Heb hem toen in december laten zetten en ben in augustus gaan wakeboarden en toen is hij flink gaan etteren... Maar er is bijna niets wat een zoutbadje niet op kan lossen ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:53

Die van mij ging inderdaad ook irritant doen na een paar maanden, eerst onstoken daarna ineens een bultje, toen deed die weer pijn en daarna weer ontstoken. Heb hem nu al drie jaar en doet niks meer. Zit er wel over na te denken hem opnieuw te laten zetten want ik wil persé een navelpiercing maar nu is hij redelijk uitgegroeid en dat vind ik er niet mooi uitzien.

Met zout heb ik het trouwens nooit opgelost, gewoon altijd met wattenstaafje sterilon er langs en onder de douche met unicura.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:54

Hallo iedereen,,
Ik had nog een paar vraagjes over een forward helix.
Het piercen gebeurt met een holle naald, die prikken ze dan handmatig door je kraakbeen, maar dat duurt toch niet heel lang ?
En voelt het een beetje als een steek ?( als je met je nagel hard in je oor knijp zeg maar )
Moet je dan trouwens na een jaar als je hem kan verwisselen speciale sieraden voor piercings ervoor kopen, of kan er er ook een 'gewone' oorbel in dan ?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:56

De piercing is zo gezet. Je voelt even een steek en that's it. Ik heb een redelijk lage pijngrens, maar het viel bij mij reuze mee. :j
Je kán er een gewone oorbel in doen, maar dan zul je er later geen piercing meer in kunnen doen, aangezien een gewone oorbel dunner is dan een piercing, en hij dan dus een stukje dicht groeit. Dus ik raad het aan om gewoon piercings te kopen. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:59

[***] schreef:
Hallo iedereen,,
Ik had nog een paar vraagjes over een forward helix.
Het piercen gebeurt met een holle naald, die prikken ze dan handmatig door je kraakbeen, maar dat duurt toch niet heel lang ?
En voelt het een beetje als een steek ?( als je met je nagel hard in je oor knijp zeg maar )
Moet je dan trouwens na een jaar als je hem kan verwisselen speciale sieraden voor piercings ervoor kopen, of kan er er ook een 'gewone' oorbel in dan ?

Ik heb een tragus, maar dat is ook een kraakbeenpiercing, dus vandaar dat ik reageer :)

- Het prikken duurt echt niet lang :n De naald is flink scherp, dus dat is echt geen worsteling ofzo :)
- Ik vind het inderdaad wel voelen als een flinke steek, flink met je nagels in je oor duwen op die plek, dat komt wel ongeveer overeen. De prik zelf vond ik echter niet het pijnlijkst, dat was voor mij het priegelen om het sierraad er goed in te krijgen. Het is natuurlijk een vers gemaakt wondje en dat is gevoelig
- Je moet er wel een speciale piercing voor kopen, want een gewone oorbel is te dun en het is ook niet mooi, omdat je dan het achterkantje ziet zitten. Voor een forward helix is een labret erg mooi, die heeft een plat achterkantje

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:08

naomi_g1998 schreef:
Die van mij ging inderdaad ook irritant doen na een paar maanden, eerst onstoken daarna ineens een bultje, toen deed die weer pijn en daarna weer ontstoken. Heb hem nu al drie jaar en doet niks meer. Zit er wel over na te denken hem opnieuw te laten zetten want ik wil persé een navelpiercing maar nu is hij redelijk uitgegroeid en dat vind ik er niet mooi uitzien.

Met zout heb ik het trouwens nooit opgelost, gewoon altijd met wattenstaafje sterilon er langs en onder de douche met unicura.

Als ik omreken heb je hem dus laten zetten toen je 12 was? Dan is het niet raar dat hij uitgegroeid is. Er word niet voor niets geadviseerd pas een navelpiercing te laten zetten als je uitgegroeid ben omdat als je nog in de groei bent de kans op uitgroeien van een navelpiercing groot is.

Sterilon is het slechtste wat je kan doen op een navelpiercing. Het droogt verschrikkelijk uit en dood ook de goede bacterien.
Zeezouten in geval van een ontsteking is het beste en daarna de piercing met rust laten. De beste methode blijft trouwens nog altijd de LITHA methode.

Leave It The Hell Alone.
Dus niet aanzitten en geen middeltjes gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Lous op 07-11-13 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:09

Bedankt voor jullie snelle antwoorden !
Ik wil heel graag een forward helix, maar ik ben dus best bang voor het zetten, dacht strak duurt het heel lang om hem erin te krijgen, maar dat valt dus wel mee.
Ik weet alleen niet hoe je hem moet verzorgen, ik dacht met zeezout ofzo, maar dat vertellen ze daar wel neem ik aan.
Nu alleen nog mijn moeder vertellen dat ze een keer taxi moet zijn om een shop te bezoeken :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:11

Ze zullen je precies vertellen hoe je 't moet verzorgen. Ik kreeg een flesje met een soort ongeparfumeerde shampoo, hier 1 week mee gewassen en daarna gelaten voor wat het is. Zeezout volgens mij alleen als het ontstoken is.. eigenlijk kan je er het beste niks op smeren of mee doen, gewoon zelf laten genezen. :-)

En de piercing is er binnen nog geen seconde in. Valt reuze mee dus!