[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:02

Dat kan idd sammy1.

Iedereen reageerd heel anders op de implanon. Er zijn ook vrouwen die de eerste 6 maanden continu ongesteld zijn :=
Ik zelf heb tm nu geluk *klopt af* ben sinds de plaatsing, eerste week december, geen één keer ongesteld geweest.

Er zijn dus vrouwen die helemaal niet meer ongesteld worden, vrouwen die het nog maandelijks zijn, maar dus ook vrouwen die de eerste periode alleen maar ongesteld zijn.
Wel schijnt het zo te zijn dat het eerste halfjaar/jaar het het meest kan voorkomen en dat het daarna minder wordt, en volledig kan stoppen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:04

Ik had ook nog een vraagje. Ik heb op dit moment een antibiotica kuur ivm een longontsteking maar ik slik ook de pil. Volgens de dokter blijft die (microgynon 30) gewoon betrouwbaar, maar in de bijsluiter staat van niet? Weet iemand hoe het zit?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:05

ok hartstikke bedankt dan maar even afwachten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:34

_Nelleke_ schreef:
Oh jongens jongens het is weer raak.. Gisteravond begonnen met menstruatie, weer voor het eerst sinds tijden geen hormonale anticonceptie gebruikt afgelopen maand maar het is echt ondraaglijk.

Vanmorgen huilend op handen en knieën gezeten van de pijn. Hartkloppingen, zweet brak me uit, m'n hele lichaam trilde, kon niet meer op m'n benen staan. 2 ibu 400mg en 1 paracetamol 500mg. Toen trok de pijn bij tot stadium 'draaglijk' en ben ik naar werk gegaan. Om 2u weer een ibu en een para om m'n bloedspiegel aan verdovende middelen op pijl te houden. Ben nu weer over naar het stadium 'bijna ondraaglijk', mag geen pijnstillers meer maar ben in staat om een heel pakje ibuprofen weg te spoelen met een fles whiskey. :')

Iemand nog tips?

ik ken het... de ideaale tip word zwanger .. hier bevallen en alle pijntje gelijk weg.

maar bij zoveel pijn laat eens een echo maken, hier ook een goed stukje erover. het kan soms iets meer zijn als zomaar een pijntje http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... n-rug.html

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:40

StalNollie schreef:
ik ken het... de ideaale tip word zwanger .. hier bevallen en alle pijntje gelijk weg.

maar bij zoveel pijn laat eens een echo maken, hier ook een goed stukje erover. het kan soms iets meer zijn als zomaar een pijntje http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... n-rug.html

Alleen jammer dat je dan op gescheept zit met die parasiet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:09

Parasiet? :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:17

Zolang ie niet geboren is/niet volledig onafhankelijk leeft, is het in theorie, een parasiet.
Citaat:
Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme waarmee hij samenleeft (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt (+/-). Het vakgebied dat zich bezighoudt met parasieten is de parasitologie.

Een parasiet kan in het gast-organisme leven, in welk geval men spreekt van een endoparasiet, of buiten het lichaam van het gast-organisme: een ectoparasiet.

De schade aan de gastheer is niet zo groot dat deze aan de relatie ten onder gaat; in dit laatste geval spreken we van een parasitoïde.

Oh en ja cayenne, die opmerking is idioot. Even idioot als zwangerschap aanraden voor menstruatie problemen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:45

sammy1 schreef:
ik meld mij ook even met de vraag,ik heb zo n staafje in de arm laten plaatsen,nu las ik dat veel vrouwen niet meer menstuerde op dit staafje,ik heb hem eind dec laten plaatsen ik ben in januari 17 dagen ongesteld geweest en en in febr nu al 9 dagen is dit normaal?

Ik heb sinds kerst 2012 een staafje in mijn arm, en ben 12 januari 7 dagen ongesteld geweest, en een week later ben ik 14 dagen lang ongesteld geweest. Het was geen normale ongesteldheid, maar (klinkt heel vies sorry) oud bruin bloed.. En sinds vanmorgen ben ik weer ongesteld, gelukkig wel minder buikpijn dan voor het staafje! Wel had ik de eerste maand veel last van misselijkheid en ik kon overal om huilen en boos om worden.
Dit is gelukkig wel weg gegaan..

Volgens mijn huisarts is het ongesteld zijn normaal, je kan er de eerste 6 maanden onregelmatig last van hebben!

Hoelang heb jij het staafje al? En heb je nog meer klachten?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:18

Hoi,

Mag ik hier ook even een vraag stellen.
Ik neem normaal gezien maandagavond mijn laatste pil in, ben dan vrijdag ongesteld en neem dan de week er op dinsdag mijn eerste pil in.
Nu was ik donderdag al ongesteld en dat vond ik al zo raar omdat ik altijd stipt ben. Verder geen aandacht aan besteed en nu is het dus dinsdagavond en wil ik terug mijn eerste pil innemen. Zag ik dat ik vorige week maandag mijn laatste pil niet heb ingenomen. Dus daarom was ik ook een dag vroeger ongesteld.
Nu heeft mijn stopweek dus 8 dagen ipv 7 dagen geduurd en heb ik vanochtend met mijn vriend gevreeën.
We hebben geen condoom gebruikt maar hij trekt wel altijd terug en komt dus niet klaar binnen in mij.

Zouden jullie je nu zorgen maken?
Kinderen zijn echt een no go :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:24

Ik zou zsm een MAP gaan halen als ik jou was...
De stopweek verlengen mag nooit, dan ben je dus gewoon niet veilig meer. Terugtrekken voorkomt niet dat je toch zwanger kunt worden.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:29

annibel schreef:
sammy1 schreef:
ik meld mij ook even met de vraag,ik heb zo n staafje in de arm laten plaatsen,nu las ik dat veel vrouwen niet meer menstuerde op dit staafje,ik heb hem eind dec laten plaatsen ik ben in januari 17 dagen ongesteld geweest en en in febr nu al 9 dagen is dit normaal?

Ik heb sinds kerst 2012 een staafje in mijn arm, en ben 12 januari 7 dagen ongesteld geweest, en een week later ben ik 14 dagen lang ongesteld geweest. Het was geen normale ongesteldheid, maar (klinkt heel vies sorry) oud bruin bloed.. En sinds vanmorgen ben ik weer ongesteld, gelukkig wel minder buikpijn dan voor het staafje! Wel had ik de eerste maand veel last van misselijkheid en ik kon overal om huilen en boos om worden.
Dit is gelukkig wel weg gegaan..

Volgens mijn huisarts is het ongesteld zijn normaal, je kan er de eerste 6 maanden onregelmatig last van hebben!

Hoelang heb jij het staafje al? En heb je nog meer klachten?

ik heb wel dat als ik ongesteld word super maar ook super slechte zin nooit zo erg gehad,voor de rest valt het wel mee,ik heb hem 27 dec geloof ik geplaatst gekregen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:39

En heb weer 15 dagen met menstruatie gezeten...

Begin er langzamerhand moe van te worden dat spiraaltje....

En oei oei... terugtrekken... gevaarlijk hoor als je de pil niet goed slikt.
Risico op zwangerschap is nog best groot..
Zou zeker even een MAP gaan halen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:55

StalNollie schreef:
_Nelleke_ schreef:
Oh jongens jongens het is weer raak.. Gisteravond begonnen met menstruatie, weer voor het eerst sinds tijden geen hormonale anticonceptie gebruikt afgelopen maand maar het is echt ondraaglijk.

Vanmorgen huilend op handen en knieën gezeten van de pijn. Hartkloppingen, zweet brak me uit, m'n hele lichaam trilde, kon niet meer op m'n benen staan. 2 ibu 400mg en 1 paracetamol 500mg. Toen trok de pijn bij tot stadium 'draaglijk' en ben ik naar werk gegaan. Om 2u weer een ibu en een para om m'n bloedspiegel aan verdovende middelen op pijl te houden. Ben nu weer over naar het stadium 'bijna ondraaglijk', mag geen pijnstillers meer maar ben in staat om een heel pakje ibuprofen weg te spoelen met een fles whiskey. :')

Iemand nog tips?

Tnx voor de link. Ga ik lezen.

Zwanger worden wil ik voorlopig nog niet :=

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:17

Mars schreef:
Ik zou zsm een MAP gaan halen als ik jou was...
De stopweek verlengen mag nooit, dan ben je dus gewoon niet veilig meer. Terugtrekken voorkomt niet dat je toch zwanger kunt worden.

I know. Dit doen we toch altijd uit voorzorg. Heeft vriendlief altijd gedaan.
Mijn eerste gedachte was ook de MAP maar wilde hier ook even vragen wat te doen.
Ben nog snel naar de apotheek van wacht gereden en de MAP gaan halen.
Better safe then sorry.
De apothekeres snapte het wel maar zei dat de kans erg klein was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:23

Ik vraag me nu echt iets af, sorry daarvoor. :=
Maar terugtrekken tijdens het klaarkomen.. Dat kan toch niet lekker zijn voor de man...?
Dan ben je toch die stimulans kwijt... En spetter je alleen je kwakkie eruit en het gevoel zakt weg.. :=
Had het er toevallig met mijn vriend over n.a.v dit topic. :P Hij moet 'r ook niet aan denken.

Als jij de pil correct slikt zou hij gewoon in jou kunnen klaarkomen hoor. (ik weet de reden niet waarom jullie dit zo doen, gaat me ook niet aan. maar als het onzekerheid is, het kan prima)

Verstandig dat je een MAP hebt gehaald.
Ik zou het risico ook niet nemen hoor! :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 07:53

Hij doet het eigenlijk altijd. Heeft het ook altijd bij elk meisje gedaan voor mij zegt hij.
Geloof mij de eerste keer dat we vreeën, schrok ik me een bult toen hij dat deed; Ik dacht dat ik hem pijn deed ofzo :+
Ik wil het ook wel anders hoor, maar hij wil er niet van weten. Voor hem hoeft dat niet en ik denk dat dat ook een stuk met die onzekerheid te maken heeft.
Als ik ooit eens een keer de pil vergeten ben een avond te nemen, dan vrijen we wel met condoom om veilig te zijn en dan doet hij dat uiteraard ook niet.

Tsjah zijn keuze :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:55

Ieder zijn keuze inderdaad :)
Verstandig dat je even een MAP gehaald hebt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:56

MAP is sowieso handig om te halen dan idd. De eerste 12 uur is hij het meest betrouwbaar geloof ik.

Ik heb zondag trouwens de laatste pil ingenomen van deze strip. Hoe lang duurt het meestal bij jullie voor je dan ongesteld bent?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:04

Verschilde bij mij per pil. Ik heb de merkloze versie van Microgynon geslikt en dan duurde het een dag of 3-4. Maar bij de Yasmin was ik het na 2 dagen al.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:14

Hoe gaan jullie trouwens om met het nieuws over de mycrogynon pil??

Dit zou namelijk bloedpropjes kunnen veroorzaken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:20

dit zou over de Diana pil gaan toch. en alle pillen nogmaals vergroten de kans hierop.
stopweek verlengen mag nooit, voor het zingen de kerk uit is ook geen zekerheid, een een AB kuur is ook niet veillig.

ik snap soms niet (sorry) dat sommige mensen die algemene regels nog niet kennen, dat mensen nog altijd denken mijn gebeurt dat niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:25

Was gewoon ff een vraag uit interesse he.
Ieder z'n ding ga. Wie weet komt dat later nog wel. Onzekerheid is vervelend..

StalNollie : AB kuur is achterhaalt.. Dit kan inmiddels bij de meeste pillen gewoon! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:40

Nivada schreef:
Hoe gaan jullie trouwens om met het nieuws over de mycrogynon pil??

Dit zou namelijk bloedpropjes kunnen veroorzaken.

Heb ik dankzij spiraal gelukkig geen last van :)
Maar toen ik ooit begon met pil werd door mn HA inderdaad aangegeven dat dit gevaar aanwezig is bij elke pil.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:54

StalNollie schreef:
een een AB kuur is ook niet veillig.

Maar wanneer een dokter en apotheek dat zeggen, en het ook nog eens zo op officiele sites op internet staat, is het toch helemaal niet vreemd dat ik ga twijfelen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:07

Cayenne schreef:
MAP is sowieso handig om te halen dan idd. De eerste 12 uur is hij het meest betrouwbaar geloof ik.

Ik heb zondag trouwens de laatste pil ingenomen van deze strip. Hoe lang duurt het meestal bij jullie voor je dan ongesteld bent?

Binnen de 12 uur zat ik zowiezo niet meer. (iets van een 14 uur) Maar de apothekeres vertelde mij dat het tot 48 uur na de onveilige vrijpartij kan.
Bij mij duurt het toch wel een 3-4 tal dagen eer ik ongesteld ben en dit houdt 6 (ja 6!) dagen aan.