Sabri, helaas kan ik je een hand geven. Sinds ik begin dit jaar flink de griep heb gehad is het weer mis. Ik ben 2 weken geleden weer gestart met antibiotica en gelukkig weer wat aan het opknappen. Ook ik was super moe, hele lichaam pijn alsof je de griep krijgt, verhoging en ingewanden van slag. Ik ga uit van een opleving van de lyme. Hoop dat jij het ook weer de kop ingedrukt krijgt.
Sabri
Geplaatst: 29-04-19 15:03
Jeetje Sussie85 vervelend dat bij jou ook weer opnieuw is begonnen de lyme klachten! Typisch dat jij ook dat gevoel had dat je de griep krijgt en verhoging. Schijnt echt ook bij die borrelia te horen..Ik dacht ook even er vanaf te zijn tot het ineens weer terugkwam. Wel goed om te lezen dat bij jou de antibiotica lijken aan te slaan! Dit is mijn derde keer, vorige twee kuren hebben geholpen om er een tijd stuk minder last van te hebben. Ik heb nu als antibiotica minocycline en neem er ook resveratrol(is Japanse knotweed) tegen evt herxheimreactie bij. Vorige twee keer had ik doxycycline. Ook neem ik probiotica. Ik heb al wel beter kunnen slapen en ben sochtends wat uitgeruster lijkt het al. Laten we hopen dat die spirocheten nu definitief kunnen verdwijnen! Ik mag er ook over een tijdje eventueel plaquenil bijnemen, maar arts zegt ook probeer wat werkt, van plaquenil schijn je ook angstig te kunnen worden..Nu dus eerst de minocycline opbouwen, ben begonnen met 1 tablet 50 mg en moet opbouwen tot 200 mg..Welke antibiotica heb jij? Beterschap en sterkte in ieder geval!
Ik heb helaas niet veel keuze qua antibiotica. Alleen van doxycycline kreeg ik geen allergische reactie. Dus ik ben weer aan de doxy.
melody7
Geplaatst: 29-04-19 16:35
Wat balen dat het bij jullie allebei weer slechter gaat Ik hoop heel erg dat de antibiotica aan gaat slaan!
Ik ben vorig jaar tijdens de infusen dus enorm verslechterd, helaas ben ik daar nog niet bovenop gekomen. Ik zit nu nog steeds aan de rifampicine en azytromicine. (+ probiotica en supplementen/vitamines) Woensdag moet ik weer naar mijn arts, dan gaan we waarschijnlijk met de antibiotica stoppen. Het is erg onvoorspelbaar en ik heb heel veel pijn. Ondanks de Tramadol komt het er meestal doorheen. (Als ik naar school ga binnen een uur) Doordat de pijn steeds verspringt heb ik soms wel wat dagen of weken waarin ik wat meer kan op bepaalde gebieden. Laatst zat het vooral in mijn hoofd (heel erg hoofdpijn en slecht tegen licht/geluid kunnen) maar doordat mijn stage in een vrij donkere en rustige loods is kon ik dat ineens wel heel goed, want mijn benen en nek deden toen wel normaal.. Nu zit het door bijna heel mijn lijf maar niet zo erg in mijn hoofd waardoor ik juist weer bijna niks kan. Vooral mijn nek/rug/schouders zijn nu echt een ramp maar dan kan morgen weer anders zijn. Ik hoop dat het wat stabieler wordt als de antibiotica weggaat, maar we gaan het zien. Ik kan me gelukkig best goed aanpassen aan wat ik kan en mijn school en stage zijn daar ook heel makkelijk in, dat is wel heel fijn!
Wat vervelend dat het met jou ook nog steeds niet goed gaat Melody! Wel fijn dat je school en stage zo meedenkend zijn. Dat maakt het allemaal wat gemakkelijker. Bij welke arts ben jij nu?
Hier van de week twee controlebehandelingen gedaan, het gespuis is nog steeds slapende en in elk geval niet merkbaar aanwezig. Nu al 2,5 jaar bijna, terwijl ik ook in chronisch stadium zat. De restschade is wel enorm, en dan heb ik niet eens een behandeling met antibiotica gehad want dat was pas echt drama qua pijn en ik ben van mening restschade. Het is ook heel raar en een ver van mijn bed show de Lyme, maar hoe gezonder ik word hoe bizarder ik die ziekte vind qua symptomen. Jezus wat is het heftig zeg, en wat krijg je bizarre dingen. Ik ben nog altijd arbeidsongeschikt en hard bezig met revalideren, maar ik maak het goed en ga vooruit.
Hannanas
Geplaatst: 29-04-19 21:36
Hier ook nog steeds same story dus een update is weinig interessant. Wel weer natuurlijk dingen behandeld, fysiek/mentaal/emotioneel/spiritueel noem maar op, maar het blijft geen ene r*k uitmaken.
Verdrietig van mijn mede lijders op Bokt...hou jullie taai.
Sabri
Geplaatst: 02-05-19 17:18
Jeetje wat een heftige verhalen ook. Ik heb net overlegd met mijn arts van de lyme poli, ik heb vermoedelijk een allergische reactie op de minocycline. Voor nu moet ik onmiddellijk stoppen ermee en wachten tot volgende week mijn eigen arts terug is Mijn klachten namen toe en vooral mijn huid werd branderig in gezicht en schilverig. Misschien dat ik net als @sussie85 niet veel antibiotica kan verdragen. Minocycline schijnt ook wel bekend te staan om zijn bijwerkingen. Ik werd hele dag zo lamlendig en misselijk en voelde me ook angstig, dus ik ben nu wel even opgelucht dat ik moet stoppen en dan maar afwachten wat planb is..
Sabri
Geplaatst: 09-05-19 11:57
Gelukkig kan ik zeggen dat het nu weer even de goede kant op lijkt te gaan. Na doodziek te zijn geweest en weken met griepgevoel en lichte koorts en veel pijnen, gaat nu al paar dagen beter. De antibiotica dus gestopt, de allergische reactie is nu grotendeels weg, en ik ben begonnen met een maal daags Resveratrol te nemen(is Japanse knotweed) , Buhner een man met verstand van Lyme en kruiden raad dat onder andere ook aan. Daarnaast neem ik tegen de zenuwpijn in mijn arm nu extra vitamine b12. Ik durf voorlopig denk ik even niet aan de antibiotica, toch wel geschrokken van de hevige reactie. Ik doe het nog wel even heel rustig aan want gevaar is dat je als beter gaat al snel teveel gaat doen en dat dan mogelijk je lichaam het niet aankan
Hannanas
Geplaatst: 09-05-19 14:04
Sabri schrikken!! Gelukkig lijkt het voorbij te zijn.
Ik ben zowat een lopend lichtgevend buhner en klinghardt vat, zoveel over 15 jaar van kruiden ingenomen Eigenlijk doet super sterke artemisinine met sterke allicine nog het meest. Heb nu net de kruiden van Zhang geprobeerd, babesia protocol. Maargoed echt wauw nee. Zelfde effect als heel streng dieet en heel strikt dagregime van niks doen: weinig dus.
Maris
Geplaatst: 17-06-21 13:50
Oud topic, maar ik vraag me af of er hier nog mensen zijn die onder behandeling zijn bij dr van meerendonk ?
Maris
Geplaatst: 21-06-21 14:22
Maris schreef:
Oud topic, maar ik vraag me af of er hier nog mensen zijn die onder behandeling zijn bij dr van meerendonk ?