[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:30

Daar geef ik je gelijk in Tieneke!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:33

Hallo mensen! :)

Zo af en toe duik ik ook op in dieettopics, omdat ik altijd mee bezig blijft. Vooral sinds ik op kamers woonen druk bezig ben met de studie valt het gezond eten en sporten niet mee.

Helaas heb ik de ervaring dat ik, wat ik ook doe, niet meer afval. Daarom ben ik nu ook bezig met een andere manier. En ik vond het het wel waard om die hier te melden!

Ik volg nu Ultrashape/cavitatiebehandelingen. Bij zo'n behandeling worden er met behulp van geluidsgolven vetcellen geimplodeerd. Deze vetcellen worden in de 10 dagen erna afgevoerd, mits je geoeg water drinkt en enkele dagen gaat sporten. (niet heel zwaar, maar gewoon cardio).

Met een bepaald aantal behandelingen kan dit het zelfde effect opleveren als liposuctie. Maar dan ervaar je geen pijn, geen herstelperiode, en geen risico's. Meestal heb je per gebied 3-6 behandelingen nodig.

Ik was eerst heel sceptisch, maar omdat ik nergens van afval heb ik het toch geprobeerd.
Ik heb inmiddels 1 behandeling gehad voor mijn buik. En daar moet je geen wonderen van verwachten, maar ik zie serieus verschil. :j
Ook heb ik voedingsadvies meegekregen. Al is er niet veel aangepast aan mijn dagelijkse schema.
Deze donderdag krijg ik mijn tweede behandeling. En ik ben benieuwd!

Ik dacht, misschien iets om hier neer te zetten. Aangezien het een vrij onbekende techniek is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:41

Daar heb ik nog nooit van gehoord maar ik ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen!!!
Ik ben nu lekker ruim 7 kilo kwijt. eigenlijk wilde ik nog 1,3 kilo kwijt voor 1 februari. maar dat gaat niet lukken denk ik.... vanaf zaterdag tot net had ik een vriendin op bezoek. Tja...... toch ff lekker wat chips gegeten en wijn gedronken..... moest gewoon even hoor!!!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:42

Heeft iemand nog tips om plaatselijk wat slanker te worden?

Met alleen eten aanpassen blijf ik bij mijn bovenlichaam steeds meer afvallen (ik zie er in de bovenste helft dan ook slank uit), maar vanaf mijn navel naar beneden ben ik gewoon grof gezegd dik en hoeveel ik ook afval, ik blijf dezelfde broekmaat houden. Het verschil tussen boven en beneden scheelt bijna 3 kledingmaten :-(

Iemand goede oefeningen die je gewoon thuis kunt doen? Heb geen geld en geen tijd voor een sportschool helaas.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:49

Suuzepuus, ik zal jullie op de hoogte houden! Meer dan 2 behandelingen kan ik helaas niet betalen, maar ik vind het wel iets om eens in de zoveel tijd te laten doen. :j

Oja, mijn eetpatroon ziet er gemiddeld zo uit:

O: 1 gekookt ei
L: 2 x knäckebröd. Met meestal boterhamworst, smeerkaas of kipfilet, en boter.
T: schijfjes komkommer en/of een tomaatje. Soms een La Vache quirui kaasje.:9
A: Groenten, met 2 stukken vis. Of vlees.
T: Kop Sojamelk.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:51

jeetje Red.. daar zou ik denk ik de dag niet mee doorkomen! Vooral je ontbijt en lunch vind ik karig... *of ik eet zoveel*

Luce..ik heb hetzelfde. de bovenkant slanker dan de onderkant (boven maat 44-46 en broekmaat 50-52)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:55

Ik drink overigens alleen nog water en thee. En probeer steeds aan de 1,5-2 liter per dag te komen.
Uiteraard zonder suiker en zoetjes. Ook geloof ik niet in lightproducten of zoetstoffen. Mij is geadviseerd dit niet tenemen, aangezien dit de verbranding aanzienlijk vetraagd.

Helaas kom ik echt overal van aan (reden is nog steeds niet gevonden). Dus eet ik liever niet meer, omdat ik bang ben dat ik aan kom.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:13

wiebke schreef:
jeetje Red.. daar zou ik denk ik de dag niet mee doorkomen! Vooral je ontbijt en lunch vind ik karig... *of ik eet zoveel*

Luce..ik heb hetzelfde. de bovenkant slanker dan de onderkant (boven maat 44-46 en broekmaat 50-52)

Het is gewoon super frustrerend, ik heb boven S/M en onder XL grrr. Ik baal altijd als ik ga kledingshoppen, zeker als het leuke jurkjes zijn of iets dergelijks.. dan zit het altijd raar. Het verschil tussen boven en beneden is echt heel lelijk om te zien en maakt met best onzeker over mezelf :-(

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:46

@_Luce dat is inderdaad een groot verschil, kan me voorstellen dat je je daar onzeker over voelt.

Heb net op de weegschaal gestaan ben een halve kilo kwijt in een week. Niet echt veel, maar ja ik heb de tijd tot de zomer om af te vallen en hoef ook maar 7 kilo van mezelf.

Mijn eten vandaag:
O: 3 crackers met smeerkaas 20 +
L: 2 bruine boterhammen met filet american
D: Brocoli, aardappeltjes en een klein balletje gehakt.

Tussendoortje: Sinaasappel.

Gehakt is niet zo super, maar ja kon het qua calorieen vandaag makkelijk aan en heb dat liever dan 's avonds nog honger en gaan snaaien.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:23

RS: dat is wel heel erg weinig hoor, dat zou ik echt niet trekken...

Dit eet ik vandaag:
O: 2x volkorencracker met mager beleg en een mandarijn
T: 1 kiwi
L: volkorenpistolet met slankie en komkommerplakjes, 1 beschuitje met magere pathe
T: 1 Snack a Jack rijstwafel
A: Aardappels, Peen/erwtjes en een schnitzel
T: misschien iets van sultana of fruit

Vocht: 1,5 liter water, 3 bekers thee, 1 glas vers sap

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:27

Mijn dagje vandaag:

O: 2 boterhammen --> 1 met magere filet american en 1 met sandwichspread komkommer + Glas dubbel friss
L: 2 boterhammen --> 1 met magere filet american en 1 met sandwichspread komkommer + water
T: snack a jack, 2 rijstwafels met smeerkaas 20+ mini paprika en een appel + Water
A: Macaroni + Bakje yoghurt

Die tussendoortjes heb ik niet allemaal in een keer op hoor! :))

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:27

Ik heb vanmorgen een bak yoghurt op met haverzemlen
tussendoor 2 plakjes kipfilet (dat broodbeleg)
Lunch 2 gekookte eieren zonder dooier en 2 plakjes kipfilet
tussendoor wat surimisticks (stuk of 4) en dan zometeen nog ff kijken naar avond eten...... ik denk plakjes kipfilet....

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:30

Huh eet jij alleen kipfilet? Geen brood eromheen ofzo??

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:31

Nee, geen brood!! mag niet van dokter Dukan....

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:37

Aah vandaar, je volgt een speciaal dieet! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:02

Ik had vanmorgen als ontbijt wat magere yoghurt met wat cruesli (de oranje van dorset cereals, zit o.a. in rozijnen, hazelnoten, gedroogde abrikozen, havervlokken enzovoorts) met nog een handje rozijnen, een halve peer en wat roosvicee. Ik was laat uit bed dus geen tussendoortje, als lunch 2 meergranen vloerboterhammen met salami (niet heel mager, maar de broodjes waren vanaf de zijkant dus kleiner dan een normale boterham haha) en als tussendoortje een snack a jack barbecue paprika en als avondeten boerenkool stamppot! :9

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:16

RS, Wat balen dat je nergens van af valt :(:)
Heb even gegoogled op ultrashape, maar het is bedoeld voor plaatselijke vetophopingen, en laat ik nou 1 grote vetophoping zijn :')
Luce en Wiebke, ik verschil 1 maat (42 / 44) en vind dat al lastig.... Al heb ik liever een zwaardere onderkant dan bovenkant, want ik ben allergisch voor buikvet... Daar word je zo topzwaar van O:)

Ik heb net 45 minuten hardgelopen.... Moest even door mijn trekkende kuiten heen en heb daarna als een dieseltje doorgelopen :D

Ik heb vandaag het volgende gegeten (en 1/2 l water, 1 1/2 l groene thee :+ )
O: Plakje roggebrood met 1/2 plakje 30+ kaas
T: Appel
L: Kleine fruitsalade, 1/2 l karnemelk, 2 donkere boterhammen met filet americain en een ei
T: 1/2 pepermakreel met sla en kappertjes
Na het sporten/ D: 2 eieren, banaan, 1 volkoren cracker met rucola en smeerkaas

Vanavond zal het nog wel een bakje magere kwark met een handje walnoten worden.

Na het sporten heb ik nooit trek, maar dwing mijzelf wel te eten. Eerst eten en dan hardlopen werkt bij mij niet :')

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:22

Lekker ofniet Mootje, zo'n stuk lopen :j :)

Ik eet ook geen brood hoor. Lust alleen wit brood (en nee ik ben niet verwend, krijg bruin brood ook gewoon echt niet weg, jaren geprobeerd), dus daarom laat ik het liever helemaal weg. Eet gewoon yoghurt etc en met cruesli en dergelijke.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:25

Cruesli wordt gebonden met suiker.... Dan kun beter muesli oid nemen :)
Vroeger weigerde ik ook bruinbrood te eten, nu is het 'hoe donkerder, hoe beter'. Zuurdesumbrood vind ik ook heerlijk :9

Hardlopen is leuk, dit is ook een heel leuk pad, aan het water en het riet!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:55

Ik volg dukan dieet en heb vandaag gegeten:

ochtend gekookt ei
middag 1 kipfilet
tussen middag niks
avond eten tartaar/ halve rundervink met ui gebakken in de grill zonder boter of olie.
drie schijfjes augurk gebakken ei (gebakken in het vocht van ui en tartaar rundervink)
En een beetje ketchup.

Op mijn toetje moet ik nog even wachten ik neem rond 20:00 yoghurt met zoetstof en haverzemelen.
Ik drink over de heledag twee bekers water ( dit moet beter/meer ) thee met zoetstof, crystalclear, rivella, of slimpie limonade.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:04

caj2008 : ik zou dan echt 10x flauwgevallen zijn _O- Bij dat van Redsavage ook trouwens :')

Ik had vandaag:
O: Special K pure choco + groene thee
T: Appel + volkoren boterham
L: 2 Volkoren boterhammen kipfilet, komkommer en kaas ( :o )
T: Banaan en een bounty, had zooo'n honger aan het eind van mijn stage en ging gelijk door naar paardlief dus ben even gestopt bij de BP :o
A: Spinazie met een ei, vlees (geen idee hoe het heet :+ )
Verder qua drinken alleen groene thee..

Hopelijk morgen een betere dag maar ik vrees van niet, studiedag op stage en de lunch wordt verzorgd door mensen die de afgelopen 2 weken jarig waren (3 mensen) dus dat wordt ook weer veel te lekker vrees ik :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:19

Caj2008, Dat kan volgens mij nooit gezond zijn O:)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:28

Mootje schreef:
Caj2008, Dat kan volgens mij nooit gezond zijn O:)

Ik heb geen honger.

Je eet in de eerste vase alleen mager vlees, vis, eieren, mager melk, yoghurt dit mag onbeperkd.
Ik was vandaag aan het werk van 13;00 tot 18;00 in de pauze van 15 min heb ik thee gehad en had ik geen trek.
Om 17;15 begon ik trek te krijgen en was om 18;05 thuis woon vlak bij.

Als ik dus vanavond weer trek heb mag ik gewoon nog een plakje kipfilet of ham met augurk.

In vase twee voeg je er meer groeten aan toe, maar dan word er nog steeds geen aardappels pasta rijst brood gegeten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:29

En hoelang ga je dat volhouden? Je zal toch ooit weer normaal moeten eten lijkt me?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:30

Ja klop dit doe je maximaal 10 dagen.
Je gaat langzaam weer brood etc eten.