bobomelo schreef:@jarrah
oke, nja, klinkt ook wel leuk en leerzaam indd!
ikheb het vooral op het werk tegen collegas die enorm gebekt en dominant zijn.
zij mogen wel nee zeggen, maar als jij het zegt in precies dezelfde situatie,nou dan ben je onderwerp van de dag zeg maar!
en leer je daar dan bv ook bepaalde zinnetjes van: nou als dit weer gebeurt, zeg het dan es op zus of zo'n manier? (zij hebben nl altijd wel een excuus klaar liggen, ik niet......, ja in me hoofd, en dat excuus is niet al te vrolijk zeg maar, maar zit dan vol met wraak, irritaties enz)
@jarrah,
mijn ademhaling is wel rustig verder, mijn hartslag is allen gewoon zo torenhoog! in me hoofd verder nu ook wel rustig, kan mss ook wel komen door de medicijnen dat mijn hartslag weer hoger is....?
dat leer je ook zeker ja, en daar ga je ook mee oefenen 
Je leert veel over communicatie en feedbackregels, hoe je op een vaardige manier feedback kan geven en ontvangen. Tijdens de bijeenkomsten ga je hier ook met elkaar mee oefenen.
Ook bijvoorbeeld jouw situatie kan je de voorkeur voor geven om die in de groep te oefenen. Dat is in het begin heel onwennig, dan zoek je een paar mensen uit die jouw collega's zijn, je geeft ze instructies over hun gedrag en dan ga je een situatie nabootsen zoals jij hierboven omschrijft. Je kan dan zelf in de veilige omgeving van de training lekker losgaan met het oefenen hiervan. Het zal ook herkenbaar zijn voor anderen, en dan kan je elkaar tips meegeven en dergelijke. Echt ontzettend leuk, en tot nu toe ook veel positieve reacties gehoord 
Vervelend zo'n hartslag, heb je dat vaker?