als je je gezicht daarna maar wel met rust laat, en er niet met vuile handen oid hebt aangezeten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hadas schreef:Flugel schreef:Tot ik las over tea tree... Naar de kruidvat en een potje tea tree olie aangeschaft (als laatste redmiddel, anders toch Vichy). En ik ben om.
Wauw, wat een fijn spul. De dagcreme en scrub heb ik inmiddels ook en denk dat de reiniger ook niet lang op zich laat wachten.
Eerst deed ik de olie op m'n hand en dan op m'n gezicht. Maar vond dat veel te vettig worden. Op een vochtig watje en dan over m'n gezicht werkt super. De scrub is ook heel fijn en krijg er absoluut geen trekkerige huid van. De eerste keer dat ik de dagcreme op deed dacht ik:Wat een rare substantie. Olie-achtig en waterig tegelijk en het bleef zo op de huid liggen. Maar na enkele minuten was het mooi ingetrokken en zag je er niks meer van. Oke gelukkig, toch wel een fijn product.
Doe je de olie dan puur op je gezicht als reiniging of dag creme?
Flugel schreef:hadas schreef:Doe je de olie dan puur op je gezicht als reiniging of dag creme?
Ik doe de olie 's avonds voor ik ga slapen. Eerst goed reinigen en dan met een vochtig watje met olie over de huid. Daarna niet meer afspoelen. Dus meer als iets voor 's nachts.
Liinn schreef:En dan is het de volgende dag minder/weg? Of hoe moet ik dat zien?
Flugel schreef:Liinn schreef:En dan is het de volgende dag minder/weg? Of hoe moet ik dat zien?
De puisten of de olie?
Ehm, ja... beide.![]()
De puisten zijn dan minder en de olie is natuurlijk ook wel weg. Je moet ook niet denken dat je echt z'n glimmend hoofd hebt als je de olie erop hebt gedaan en dat het er vanaf druipt.![]()
Het is heel simpel:
- Je pakt een watje, maakt deze nat en knijpt hem uit (watje is dus vochtig, maar niet meer nat).
- Je doet ongeveer 5 druppels tea tree op het watje.
- Vervolgens wrijf je over je hele gezicht.
- En klaar.
Je huid zal er dus iets vettig uitzien, maar omdat ik het voor het slapen gaan doe maakt dat vrij weinig uit.
Duidelijk?
MaartPaard schreef:Oh ik doe de olie gewoon puur op mijn gezicht. Ik doe het bijv eerst op mijn handen of ik druppel het meteen op mijn gezicht. Laat het even intrekken en doe dan gewoon mijn creme eroverheenJe ziet het eigenlijk echt al meteen dat pukkels etc veel minder rood worden! Heel bizar!
Flugel schreef:MaartPaard schreef:Oh ik doe de olie gewoon puur op mijn gezicht. Ik doe het bijv eerst op mijn handen of ik druppel het meteen op mijn gezicht. Laat het even intrekken en doe dan gewoon mijn creme eroverheenJe ziet het eigenlijk echt al meteen dat pukkels etc veel minder rood worden! Heel bizar!
Ook 's morgens?![]()
Ik vond het puur wat teveel olie. Moet wel zeggen dat ik nog geen 2 weken met een flesje doe.![]()
Ik vind het bijna een wonderolie, ja. Na alles wat ik gebruikt hebt en zo'n flesje van 2 euro werkt zo goed. Dan vind ik dat verbazingwekkend.
xAylie schreef:tea tree olie heb ik geloof ik ook een keer gebruikt, omdat de sterilon op was.. :p
ik tip eigenlijk elk puisje/wondje op m'n hoofd aan met sterilon, maakt 't goed schoon en dan is het zo weg.
maar denk dat tto (tea tree olie) wel een beetje hetzelfde effect heeft, miss wat minder heftig..