Puisten, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:58

achjoh mariska, kan opzich niet zo heelveel kwaad..
als je je gezicht daarna maar wel met rust laat, en er niet met vuile handen oid hebt aangezeten. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:59

Ik ben nu nog druk bezig met Vichy Normaderm en ben sinds gisteren ook aan de brandnetelthee! Heb nog steeds geen gave huid maar ook niet meer echt heel rood, dus hoop dat het over een poos écht over is..

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:02

@ mariska
Uitknijpen is juist goed..
Anders blijft het talg maar zitten, en kan het niet weg!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:06

maar teveel aan je huid zitten is ook weer niet goed, vooral niet met vuile handen, dan gaat alles ontsteken oid, niet fijn. :n

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:09

Nee met vuile handen zeker niet! :j

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:36

hadas schreef:
Flugel schreef:
Tot ik las over tea tree... Naar de kruidvat en een potje tea tree olie aangeschaft (als laatste redmiddel, anders toch Vichy). En ik ben om. :D
Wauw, wat een fijn spul. De dagcreme en scrub heb ik inmiddels ook en denk dat de reiniger ook niet lang op zich laat wachten.

Eerst deed ik de olie op m'n hand en dan op m'n gezicht. Maar vond dat veel te vettig worden. Op een vochtig watje en dan over m'n gezicht werkt super. De scrub is ook heel fijn en krijg er absoluut geen trekkerige huid van. De eerste keer dat ik de dagcreme op deed dacht ik: :\ Wat een rare substantie. Olie-achtig en waterig tegelijk en het bleef zo op de huid liggen. Maar na enkele minuten was het mooi ingetrokken en zag je er niks meer van. Oke gelukkig, toch wel een fijn product. :)

Doe je de olie dan puur op je gezicht als reiniging of dag creme?

Ik doe de olie 's avonds voor ik ga slapen. Eerst goed reinigen en dan met een vochtig watje met olie over de huid. Daarna niet meer afspoelen. Dus meer als iets voor 's nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:52

Flugel schreef:
hadas schreef:
Doe je de olie dan puur op je gezicht als reiniging of dag creme?

Ik doe de olie 's avonds voor ik ga slapen. Eerst goed reinigen en dan met een vochtig watje met olie over de huid. Daarna niet meer afspoelen. Dus meer als iets voor 's nachts.

En dan is het de volgende dag minder/weg? Of hoe moet ik dat zien? :=

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:35

Liinn schreef:

De puisten of de olie?

Ehm, ja... beide. :D

De puisten zijn dan minder en de olie is natuurlijk ook wel weg. Je moet ook niet denken dat je echt z'n glimmend hoofd hebt als je de olie erop hebt gedaan en dat het er vanaf druipt. :P

Het is heel simpel:
- Je pakt een watje, maakt deze nat en knijpt hem uit (watje is dus vochtig, maar niet meer nat).
- Je doet ongeveer 5 druppels tea tree op het watje.
- Vervolgens wrijf je over je hele gezicht.
- En klaar.

Je huid zal er dus iets vettig uitzien, maar omdat ik het voor het slapen gaan doe maakt dat vrij weinig uit.

Duidelijk? :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:20

Oh ik doe de olie gewoon puur op mijn gezicht. Ik doe het bijv eerst op mijn handen of ik druppel het meteen op mijn gezicht. Laat het even intrekken en doe dan gewoon mijn creme eroverheen :) Je ziet het eigenlijk echt al meteen dat pukkels etc veel minder rood worden! Heel bizar!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:29

Klinkt als een of andere wonderolie
Zou het morgen of woensdag ook eens halen!

Alleen ik heb niet echt last van roodheid. Werkt het ook als het probleem echt meer in je huid zit dan op...om het zo maar te zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 06:46

Flugel schreef:
Liinn schreef:

De puisten of de olie?

Ehm, ja... beide. :D

De puisten zijn dan minder en de olie is natuurlijk ook wel weg. Je moet ook niet denken dat je echt z'n glimmend hoofd hebt als je de olie erop hebt gedaan en dat het er vanaf druipt. :P

Het is heel simpel:
- Je pakt een watje, maakt deze nat en knijpt hem uit (watje is dus vochtig, maar niet meer nat).
- Je doet ongeveer 5 druppels tea tree op het watje.
- Vervolgens wrijf je over je hele gezicht.
- En klaar.

Je huid zal er dus iets vettig uitzien, maar omdat ik het voor het slapen gaan doe maakt dat vrij weinig uit.

Duidelijk? :)

Helemaal :D
Ik ga het vanmiddag eens halen, hopen dat het werkt!

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:04

MaartPaard schreef:
Oh ik doe de olie gewoon puur op mijn gezicht. Ik doe het bijv eerst op mijn handen of ik druppel het meteen op mijn gezicht. Laat het even intrekken en doe dan gewoon mijn creme eroverheen :) Je ziet het eigenlijk echt al meteen dat pukkels etc veel minder rood worden! Heel bizar!

Ook 's morgens? :)

Ik vond het puur wat teveel olie. Moet wel zeggen dat ik nog geen 2 weken met een flesje doe.:P

Ik vind het bijna een wonderolie, ja. Na alles wat ik gebruikt hebt en zo'n flesje van 2 euro werkt zo goed. Dan vind ik dat verbazingwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:07

Flugel schreef:
MaartPaard schreef:

Ook 's morgens? :)

Ik vond het puur wat teveel olie. Moet wel zeggen dat ik nog geen 2 weken met een flesje doe.:P

Ik vind het bijna een wonderolie, ja. Na alles wat ik gebruikt hebt en zo'n flesje van 2 euro werkt zo goed. Dan vind ik dat verbazingwekkend.

Ik heb het potje vandaag in huis gehaald, ben benieuwd :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:21

Wow Flugel dan doe je wel veel olie op :P Ik doe altijd de tea tree olie op een wattenstaafje en dan stip ik de pukkels aan. Als ik van bed kom doe ik er dagcreme overheen en snachts alleen de tea tree olie.

Iemand ervaring met Roc producten?

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:42

ik heb zo'n borstel geval van garnier ( van de reclame)
& het helpt maar niet : ( & morgen ga ik ook nog uit ook ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:29

Dan zit dr maar 1 ding op hea: dikke laag foundation! :') en kijk ook ns naar de tips in dit topic ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:34

Camouflagestift kopen. Werkt super goed. Met alleen foundation kom je er niet (tenminste bij mij zie je dan nog net zo goed) Wel opletten dat je een goeie dagcreme aanbrengt voor je make-up op doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:36

Ligt er ook aan hoe erg het is he of je er alleen met foundation komt of niet :P

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:39

Dat maakt bij mij niet uit. Maar mischien komt het ook omdat ik een vrij lichte huid heb dat een puistje of rood plekje meteen erg opvalt.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:01

Ik doe de tea tree soms ook savonds en sochtends op.. Maar ik wissel beetje af met argan olie. Is op zich wel goed denk ik. Maar ik vind die tea tree echt geweldig! Maar hoe kan het dat jou potje 2 euro kost en de mijne 7.5? :P

Heb vandaag verse brandnetelthee gehaald. Hopelijk werkt dat nóg beter! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:44

Mijne is ook 2 euro. Kruidvat huismerk. Weet niet waar jij het haalt? De dag/ nacht-crème is ook spotgoedkoop. Had ik dat nou maar eerder geweten. Ik heb echt zoveel geld uitgegeven aan allemaal dure zooi die toch niet echt goed werkte :')

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:09

Die tea tree olie van Kruidvat eigen merk is geen pure tea tree olie, vandaar het prijsverschil. Bij De Tuinen hebben ze wel pure tea tree.

Ik heb het ook wel gebruikt, beide soorten en ook de Kruidvat lijn. Het ene moment dacht ik dat het wel werkte, het andere moment zat mijn hoofd weer vol ontstekingen... En het stinkt :+

Mijn laatst aanwinst is de Etos Spotgel, het ruikt en voelt als lijm, maar ik heb wel het idee dat het de boel wat minder dik maakt en uitdroogt. Maar ik heb het dus pas net. Ik zal jullie wel op de hoogte houden van de werking op lange termijn :)

Ik zag bij de DA ook nog van alles staan en als ik pukkels heb, ben ik erg vatbaar om alles maar te kopen wat enigszins zou kunnen helpen :') Maar ik heb me ingehouden, één voor één proberen maar.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:29

Glossi schreef:
Wow Flugel dan doe je wel veel olie op :P Ik doe altijd de tea tree olie op een wattenstaafje en dan stip ik de pukkels aan. Als ik van bed kom doe ik er dagcreme overheen en snachts alleen de tea tree olie.

Iemand ervaring met Roc producten?

Roc producten vind ik wel fijn...wel fijn merk :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:34

tea tree olie heb ik geloof ik ook een keer gebruikt, omdat de sterilon op was.. :p
ik tip eigenlijk elk puisje/wondje op m'n hoofd aan met sterilon, maakt 't goed schoon en dan is het zo weg.
maar denk dat tto (tea tree olie :') ) wel een beetje hetzelfde effect heeft, miss wat minder heftig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:34

xAylie schreef:
tea tree olie heb ik geloof ik ook een keer gebruikt, omdat de sterilon op was.. :p
ik tip eigenlijk elk puisje/wondje op m'n hoofd aan met sterilon, maakt 't goed schoon en dan is het zo weg.
maar denk dat tto (tea tree olie :') ) wel een beetje hetzelfde effect heeft, miss wat minder heftig..

Ik gebruik nu 2 dagen tea tree, en het helpt beter dan sterilon! Ik heb hiervoor altijd sterilon gebruikt, maar het leek net alsof ik er na een tijd resistent voor was. De Tea Tree, werkt tot nu toe wel goed, bij mij wordt het elke dag iets minder :)