Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:04

hier liggen ook roomboter appelkoeken, choco toffees met chocolaa in de kast
maar kom er niet aan en ben ook nog eens alleen thuis
haha

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:06

cindybijl schreef:
miep: haha! jawel, vertel! is het erger dan mijn bakje?

:j :o

Alles wat ik kwijt geraakt ben de laatste weken vliegt er weer aan, M&M's, drop, chips en nootjes :9
Dat is voor mij ook gewoon het moeilijkste, dat emo eten laten
Maar ik heb een excuus en als ik weer mag gaan paardrijden en sporten ben ik hier weer van verlost ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:06

Dribbelkont schreef:
haha

+:)+ respect!!!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:11

miep1979 schreef:
Dribbelkont schreef:
haha

+:)+ respect!!!

ik weet van me zelf als ik er aan begin ga ik weer halen de volgende dag

het enige wat ik neem is als ik naar mijn veulen ga naar de opfok en dik 2 uur in de auto zit 1 pakje suikervrije snoepjes zitten in een heel klein doosje kan je kopen bij kassa van de alberthein
meer neem ik niet kwa snoep,
eet geen koeken meer en ships,chocola

nu eet ik als ik het moeilijk heb appel,extra broodje

ik ben eerder afgevallen meerdere keren zelfs en dan ben ik op gewicht en zit het er ook zo weer aan
dus ben in prenciepe een echte jojo iemand

maar wij gaat dit jaar op vakantie naar croatie naar een blote konten camping dus ja
en mijn vriendje is superstrak en dan kan er geen lubberige vriendin naar lopen vindt ik

ik wil me aanleren als ik straks op gewicht ben alleen suikervrije lekkernijen te eten als ik het wil en dat ook met mate
zonnatura bijvoorbeeld
vindt die chocolade wel lekker
en is beter denk ik als een gewone reep...
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 25-03-09 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:14

Ik kan heel streng zijn voor mezelf :D
Dus straks gaat de strengheid weer zijn gang :P

Hoop volgende week weer eigen life style te hebben en heb dan geen tijd om te snoepen :P Deze week zie ik het nog niet gebeuren

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:16

Dribbelkont schreef:
naar een blote konten camping

:')

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:17

ik heb me voor de grap eens savonds gewogen en gekeken wat er tussen 20.00 en 6.00 smorgen gebeurt
en is bij mij meestal tussen de 500 gram en 1 kilo verschil toch
je lichaam doet een hoop snacht dus vindt ik

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:19

MamaMiesje schreef:
Dribbelkont schreef:
naar een blote konten camping

:')

ja wij gaan altijd hier ook naar het naaktstrand
vindt het heerlijk maar nu echt naar buitenland op een speciale camping
is toch niks mis mee
ierder lichaam is het zelfde alleen de een is wat dikker ,de ander wat dunner
iedereen moet mekaar respecteren hoe ze zijn toch?

begrijp dat mensen het niet willen of durfen maar die respecteer ik ook
iedereen moet zelf weten wat je wil

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:20

mag ik me hier ook melden?

Kamp op het moment met overgewicht.

Ik heb tot 3 jaar geleden een anorexia gehad ik woog op een gegeven moment 45 kilo. Tot ik 2 jaar geleden zwanger raakte toen kwam ik op een gegeven moment thuis te zitten en raakte min of meer verslaafd aan de big mc met als gevolg dat ik aan het eind van de zwangerschap 96 kilo woog :=

momenteel eet ik vrij weinig in verhouding tot wat je minimaal moet eten, niet omdat ik echt af wil vallen maar meer omdat ik geen honger heb. omdat ik momenteel zwanger ben van de 2e moet ik dus wel gezond eten.
ik eet wel gezond enkel de mate schiet reisd afentoe de pan uit mede doordat ik momenteel weer thuis zit

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:21

ja hoor iedereen is van harte welkom
leuk dat je er bent
Pashon schreef:
mag ik me hier ook melden?

Kamp op het moment met overgewicht.

Ik heb tot 3 jaar geleden een anorexia gehad ik woog op een gegeven moment 45 kilo. Tot ik 2 jaar geleden zwanger raakte toen kwam ik op een gegeven moment thuis te zitten en raakte min of meer verslaafd aan de big mc met als gevolg dat ik aan het eind van de zwangerschap 96 kilo woog :=

momenteel eet ik vrij weinig in verhouding tot wat je minimaal moet eten, niet omdat ik echt af wil vallen maar meer omdat ik geen honger heb. omdat ik momenteel zwanger ben van de 2e moet ik dus wel gezond eten.
ik eet wel gezond enkel de mate schiet reisd afentoe de pan uit mede doordat ik momenteel weer thuis zit

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:22

Dribbelkont schreef:

Zo bedoel ik het ook niet hoor ;)

Moest gewoon lachen om het woord :=

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:22

ja dk, wat een verschil he tussen smorgens en savonds!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:24

MamaMiesje schreef:
Dribbelkont schreef:

Zo bedoel ik het ook niet hoor ;)

Moest gewoon lachen om het woord :=

had zelf al zo iets heb ik het wel goed overgedragen dit bericht
ben niet kwaad hoor haha
begrijp dat je zo denkt doen meerderen
maar geeft niet hihi

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:21

@pashon jij ook hier :D leuk leuk.

nou mensen mijn 3e dagje lijnen zit er weer bijna op.
even mijn lijstje van vandaag........komt ie.

o= 2 botrhammen met achterhamen een glas melk.
t=2 manderijnen en een eierkoek. tijdens pauze ook nog 2 bekers warme chocomel (weet het zoooo fout maar wel lekker :9 )
l= 2 boterhammen 1 met ham en 1 met pindakaas light en nog een eierkoek.en glas optimel drink
t=3 paprika chippies gepikt van mijn dochter tijdens zwemles :o 2 rijsten wafels.
a=aardappelen,broccolie,biefstukje,en als toetje optimel chocolade vla :9
over de hele dag paar kommen thee en light frisdrank en water op.
ik heb nu 2 dagen gewerkt (stal werk) en merk dan wel dat ik meer eten moet hebben.
heb nu al weer weekend :D zal morgen vroeg mijn eigen eens gaan wegen,ben benieuwd of er al iets af is.

vorig jaar ben ik met mijn 2 zussen naar de zwaluw hoeven geweest,dat is een sauna en beauty resort,daar lopen mannen en vrouwen in een badjas,met er onder niks :D als je de sauna in gaat of het zwembad dan loopje dus naakt,moest in het begin wel eventjes wennen hoor,maar daarna was het gewoon..........naakt zwemmen is zo fijn,raad het iedereen aan :D

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:23

Ik wil graag even het volgende met jullie delen:

Ten eerste we willen afvallen maar dan wel vet en zeker geen spieren of vocht. Hoe doe je dit: ga maximaal 3 dagen beneden je normale calorien zitten. Bij mij is normaal 1800 dus dan doe ik rond de 1300 na die 3 dagen ga ik er iets boven zitten. Zo zal je lichaam niet in de spaarstand raken en je verliest wel vet! Doe dit max. 3 keer per maand, werkt super.

Verder de 2000 calorien die er per dag voor een vrouw staan zijn voor iedereen heel verschillend (hoe kleiner/lichter hoe minder je nodig hebt) Ik ga mee met Loess en hou het voor mij zelf ook het liefst rond de 1500.
Laatst bijgewerkt door Ramooontje op 25-03-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:30

Oja en bewerkt voedsel (dus alles wat je niet kunt plukken of van het land is gehaald zoals mueslirepen, ontbijtkoek, eierkoek etc) daarin zitten bewerkte suikers en juist deze zijn eigenlijk heel slecht voor je en sla je snel op. Ik eet het ook nog dagelijks want anders wordt je dieet wel erg karig maar hou er reking mee want door deze suikers gaat je bloedsuikerspiegel ook pieken en dalen en dan krijg je weer lekker trek wat dus weer zo'n vervelende neerwaardse spiraal is.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:33

amazone ja we gaan radicaal alles aanpakken :o

mijn dagschema van vandaag:

o: niks beetje te laat vanmorgen
t: 2 broodjes met kaas
l: niks vanwege het late tussendoortje
t: 2 bananen
a: spaghetti

ramoontje maar als eierkoeken zo slecht zijn waarom mag je je daar dan helemaal vol mee stoppen volgens het sonja bakker dieet

overigens doe ik niet echt aan lijnen. ik snoep afentoe en op verjaardagen of als er visite is dan pak ik ook gerust wat lekkers. het duurd zo misschien wat langer voordat de kilo's eraf zijn maar zo hoop ik dat het wel blijvend is aangezien ik niet mijn hele leven volhoud om niet te snoepen. maar ik ben niet echt van de zoete dingen. meer van het kaas en vlees :9

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:47

Ik ben ook geen voorstander van SB om meerdere redenen. We zouden eigenlijk allemaal wat meer op de etiketten moeten kijken want bewerkt voedsel (daarin zitten geraffineerde koolhydraten) en doordat ze bewerkt zijn hebben ze de werking van enkelvoudige koolhydraten aangenomen (deze zitten in producten gemaakt van witte bloem zoals pasta en witbrood) maar zijn dan nog een stapje erger en slaat je lichaam direct op.

Dus beter etiketten lezen want vetvrij betekend niet per definitie gezond want daar (kunnen) dan weer heel veel suikers in zitten die niet eens als suiker staan vermeld maar bv als fructose, glucosesiroop etc.

Wil je lichaamsvet verbranden dan moet je op 2 zaken goed letten (buiten bewegen, gevarieerd etc.)het schrappen van transvetten/verzadigde vetten en geraffineerde koolhydraten (en de laatste zijn nog erger dan de vetten).
Laatst bijgewerkt door Ramooontje op 25-03-09 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:48

amazone: hmm.. niet zo'n goede dag vandaag zo te lezen. ook zuivel na je avondeten vertraagd je stofwisseling, ondanks dat toetje optimel chocoladevla wel erg lekker is!

pashon: ik denk dat jij het sb dieet dan niet helemaal snapt, want e mag je nergens mee volstoppen volgens dat dieet hoor, ook niet met eierkoeken....

Ramoontje: en hoe staat het dan omschreven op de etiketten? wat moet er zo min mogelijk inzitten?en wat is de max?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:52

Nou liefst zo min mogelijk natuurlijk (of helemaal niet) en etiketten zijn zo opgebouwd dat waar het meest van inzit als eerste aan de beurt komt. Dus staat er bv bruine suiker op maar pas laat op het etiket dan is dat beter voor je dan als het vooraan staat. (dit gaat dan nu over suiker maar zo werkt het natuurlijk met alle ingredienten).

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:54

Ik ga morgen bij de boekhandel kijken of ze het boek, Little black dress dieet hebben van Michael van Straten.
Heb weinig ervaringen gelezen op i-net helaas.

Schema voor morgen:

o: magere yoghurt met aardbeien en krentenbol
t: kruidkoek
m: 2 crackers 10+ kaas en appel
t: fruitkick
a: peen met aardappelen en vlees.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:57

ik snap er niks, van maar goed ben blonT! :?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:02

ik snap er ook weinig van.
wat betreft eten, we eten wel gevarieerd aardappels, rijst, spaghetti en altijd verse groenten en natuurlijk ook gevarieerd vlees.

spaghetti schijnt juist goed te zijn als je daarna nog gaat sporten of wat zwaardere arbeid verricht.

wat betreft de verzadigde vetten daar snap ik echt de ballen niet van.

cindybijl dat bedoelde ik niet letterlijk. maar SB adviseerd wel eierkoeken in haar boek als tussendoortje.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:13

Meiden, mag misschien ik jullie ook op dit topic wijzen; [VT] [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Als ik jullie planning zo zie, is het echt veel te weinig!

ilovelucky; je kan die 2 crackers beter als 2e tussendoor nemen, en dan 3 boterhammen als lunch nemen! Je dag is echt te mager !

Sorry dat ik zo binnenval, maar zo val je echt niet gezond af :o

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:44

hallo ik ben weer 200 gram kwijt!

mijn schema voor vandaag
O: dubbele boterham met kruidenkaas met kop thee
T: appel met pot thee
M: dubbele boterham met achterham met kop thee
T: appel+ glas melk
A: aardappelen,boerenkool,en rundervinkje zonder jus met pot thee