Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:13

Engeltjes misschien heb je een melk allergie, dat kan er natuurlijk wel mee te maken hebben. orry ik ga nu weer snel mijn bed in , heb de griep met volle teugen terug gekregen en ben hondsberoerd, evne nu eruit geweest om iets te eten (ternauwelijk gelukt) en hemicraneal in te nemen, alles doet me weer zeer vooral mijn hoofd/nek en oren en ik hoest zo erg dat mijn hoofd ervan bonkt.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:42

rocymax schreef:
Ik denk dat het meerendeel van migraineaanvallen bewust of onbewust te maken hebben met stress. Bij mij heeft het ook niets te maken met voeding, wou dat het zo was dan zou het voor mij zo simpel zijn om datgene wat migraine veroorzaakt te laten staan. Alles beter dan die hoofdpijnen!

Mij werd gister op hoofdpijnpoli ook afspraak met een psycholoog aangeboden, doen ze daar standaard om te kijken wat de invloed van stress bij je is.

Dat transformated migraine is in mijn geval migraine die ik vroeger had (sterretjes zien, niet tegen licht kunnen..de standaard dingen) die veranderd is in de hoofdpijn die ik nu heb..zo ongeveer geloof ik. Wordt dan soort chronische hoofdpijn, schijnt vaker voor te komen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:12

Pinacolada, daar ben je dan lekker mee als het chronisch is. Mij hebben ze ook wel eesn een psycholoog aangeboden, omdat er megaveel gebeurd is in de afgelopen 10 jaar en ik ben een ontzettende zenuwpees, misschien moet ik er maar eens over nadenken.
Zou het niet watzijn als we allemaal gaan , krijgen we korting en hebben we tegelijkertijd een meeting, hahhaah

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:37

Hier gaat het gelukkig goed! Sterkte voor wie er niet fijn aan toe is ... :(:)
Ik heb er ook last van bij te weinig rust en merk dat het extra uur 's morgens een goed effect heeft.
Daarnaast ben ik begonnen met vitaminepillen slikken sinds 2 weken en heb het idee dat ik daardoor ook fitter ben (Dagravit 30).

Laurabram, jammer dat je hoofd weer niet doet wat ie moet doen, kun je wel naar Ebel dan?

Pinacolada, had nog nooit van die transformated migraine gehoord, maar herken het wel. Jaren terug had ik ook vlekjes en sterretjes bij de hoofdspijn, dat is toen heel lang weggeweest en had ik alleen maar de hoofdpijn, maar sinds een jaar heb ik die bijverschijnselen weer en nu ook regelmatig zonder de hoofdpijn. :? En adt is dan minstens zo vervelend, omdat het heel onverwacht opkomt.

Rocymax, sterkte met je griep! Ik kan trouwens toch ook geen voedingrelatie ontdekken bij mezelf, wel de stressrelatie. ;)

EngeltjeS, jammer dat je net in je feestweek ziek bent!

Joyce2, akelig zo'n stoornis, lijkt me ook wel eng ...

Nate, interessant van die galblaasmigraine, zal er eens wat meer over gaan lezen!

Nefertarie, moeilijk om dan vast te stellen of je migraine of spierspanningshoofdpijn hebt, misschien ook wel een combi van beiden als het met name door gespannen spieren komt. Hopelijk helpt chiropractor, heb er zelf geen ervaring mee.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:24

Zal een gezellige meeting worden rocymax hihihi

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:29

simodi schreef:
Laurabram, jammer dat je hoofd weer niet doet wat ie moet doen, kun je wel naar Ebel dan?

Ja, gelukkig wel. Hoofd deed het weer vanochtend *\o/* .

En ik moet zeggen, soms lijkt het ook wel of je het kunt afdwingen. Als ik buiten en bij de paarden ben heb ik minder last. Maar als ik dan weer thuiskom..... dan komt het weer extra terug, alsof het een inhaalslag moet maken.

Zal de psych raar kijken als we daar een meeting zouden houden Rocymax.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:06

Tja wie weet halen we de krant er wel mee, hahhaa

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:10

Woon jij op Salou?? Dan wil ik daar wel meeten hahaha

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:24

nuo, pinacolada, ik woon niet op salou maar in salou, hahha,
Oh ik ben altijd in voor een meeting, maar stel je nu voor dat we allemaal tegelijkertijd migraine hebben, dan moeten we toch wel een dokter hebben en een reuzevoorraad medicijnen, maar als Lammie meekomt schakelen we gewoon peter in, hhaha

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:25

Jaaa zonder Peter wordt t natuurlijk niks hahaha

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:19

_O-

* Ziet mega voorraad Imigran, zonnebrillen, slechte humeuren en massagetafel ingepakt klaar staan.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:24

:P

Voor wanneer is de meeting? :Y)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:34

_O- _O- :') vergeet de spuugbakjes niet :P
Moeten eerst vragen wanneer peter mee kan :D

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:52

Hello allemaal, ben lang niet in dit topic geweest maar heb een dringende vraag.

Ik heb veel migraine gehad dit weekend en nu dus geen medicijnen meer in huis gebruik normaal naramig, imigran en imigran spuit maar heb 1 spuit verpest door verkeerd te spannend en nu zit ik dus zonder. Ik moet nog tot morgen maar heb geen idee hoe want mn kop knalt nu, zijn er ook andere manieren waarop jullie van de migraine af komen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:56

huisartsenpost bellen en vragen of je medicijnen op kunt halen bij de weekend apotheek?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:27

Als je een bad hebt, zoheet mogelijk water (zo heet mogelijk als je lichaam toelaat) en een zak ijsklontjes in je nek, bij mij helpt het niet , maar bij sommigen wel. sterkte :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:32

Ik heb ook een 'melk' allergie, namelijk lactose-intolerantie.
Dus dat speeld zeker mee :)

ik ga/wil morgen mijn bloeddruk laten meten bij de dokter, want ik word gek van mijn gedachten, dat het steeds erger lijkt te worden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:47

Ja bloeddruk, kan ook meespelen, als je een te hoge bloeddruk hebt kan je ook flink hoofdpijn krijgen. Heb je weer veel last van hoofdpijn dan engeltjes??

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:50

rocymax schreef:
Ja bloeddruk, kan ook meespelen, als je een te hoge bloeddruk hebt kan je ook flink hoofdpijn krijgen. Heb je weer veel last van hoofdpijn dan engeltjes??

het is met vlagen. Als ik nu rustig zit, voel ik het heel lichtjes. Maar als ik op sta en thee wil gaan zetten, dan heb ik zo'n last...
Maar als ik buiten ben heb ik er minder last van dan binnen. En dat vind ik ook apart..

M'n moeder had het over bloeddruk, en waarom ook niet laten testen? :) wie weet heb ik het daar wel van. Maar dan vind ik mijn huisarts wel vreemd, want hij zegt eerst: migraine.
Terwijl hij niet naar mijn bloeddruk keek of vroeg.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:07

Meiden bedankt ik kom net bij de apotheek vandaan kon pas tussen 9 en 10 terecht en ook nog ver weg nu snel naar bed.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:13

sterkte doerakje :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:25

Doerakje, hopelijk werken je medicijnen nu snel, jammer dat je lang moest wachten, beterschap!

Gisteren te vroeg gejuichd, vanmorgen wakker geworden met hoofdpijn, te lang en te onrustig geslapen vrees ik. Nu met imigran achter de kiezen gaat het wel weer, hopelijk blijft het weg ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:29

Beterschap meiden.
Vroeg je bedje in en morgen gezond weer op.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:49

Goedemorgen meiden!!
doerakje en simodi, voelen jullie je weer wat beter??
Engeltjes, ben je nog naar de dokter geweest??
Ik heb ook nog even een vraagje aan jullie, ik heb natuurlijk 2 x achtereenvolgend de griep gehad en ik vole me nu weer opgeknapt maar ik ben aldoor zo duizelig als ik onverwachts ergens naar kijk dan s het net een fractie van een seconde alsof ik ga neervallen en ipv betr lijkt het wel erger te worden, herkennen jullie dit?? Ik wil ook niet wéér naar de dokter gaan, ik ben daar al bbijna kind aan huis.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:24

Mogge!

Rocymax, 't gaat, houdt nog niet over ...

Van die duizeligheid weet ik niet, herken het niet als iets van de migraine, maar grote kans dat dat nog door je griep komt. Ik heb zelden griep dus weet het niet zeker, heb dus ook geen oplossing voor je ... wel heel vervelend! :(:)