[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:07

Faelivrin schreef:
Onttrekkingsbloeding is volgensmij het bloed wat je los laat tijdens ELKE zwangerschap, die paar druppels. Toch?

Ik heb geen idee hoe een bloeding tijdens een zwangerschap heet, maar een bloeding in de stopweek van pilgebruik heet (en is) zeker weten een onttrekkingsbloeding.
Kijk hier maar voor een uitleg van het woord: http://www.kiesbeter.nl/medischeinforma ... yId=137791

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:22

Bloed tijdens zwangerschap is een innestelingsbloeding. Knipoog Die bloeding treedt overigens niet bij iedereen op.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:06

Dus de maandelijkse bloeding bij pilgebruik terwijl je zwanger bent, is toch nog steeds een onttrekkingsbloeding? Leuk al die termen Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:16

Heerlijk, al die namen. Haha. Maar een onttrekkingsbloeding is dus als je de pil slikt. En dat is hetzelfde als ongesteld zijn, en is net zo betrouwbaar [Als ik ongesteld ben, ben ik niet zwanger] correct? Clown

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:32

En toen waren we weer op het punt waar we begonnen Tong uitsteken

Een onttrekkingsbloeding KUN je dus ook hebben als je zwanger bent en aan de pil. Omdat de baarmoederwand (slijmvlies) onder invloed van de pil opgebouwd en afgebroken wordt. Dus als je zwanger wordt door de pil heen, zal de pil ervoor zorgen dat het slijmvlies gewoon weer afgebroken wordt (met het risico dat het vruchtje meegaat) en je dus een bloeding hebt.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:36

Ja. Máár HUH nou laatmaar. Nagelbijten / Gniffelen Ik krijg van doktoren te horen dat als je ongesteld bent tijdens de pil dat gewoon een teken is dat alles in orde is. En als je zwanger bent heb je alleen maar een paar druppen. Dus hoe komen jullie er dan bij? Scheve mond

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:41

Faelivrin schreef:
En dat is hetzelfde als ongesteld zijn, en is net zo betrouwbaar [Als ik ongesteld ben, ben ik niet zwanger] correct? Clown

Haha! Haha! Het is niet hetzelfde als ongesteld zijn, en niet net zo betrouwbaar. Inderdaad het punt waar we begonnen zijn Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:04

Wáárom zou mijn dokter dat dan zeggen, en IEDEREEN die ik ken zegt hetzelfde? Denken jullie serieus dat het NORMAAL is dat je zoveel bloed verliest terwijl je zwanger bent? Nagelbijten / Gniffelen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:13

Weetje, laatmaar. Tong uitsteken Laat mij maar in mijn leventje leven en leven jullie maar lekker in onzekerheid. Knipoog Ik sta in voor de gevolgen, tis mijn leven en mijn baarmoeder. Doei! Haha. [Als ik hier nu niet weg ga word ik gek. Puur bescherming voor mezelf. Clown ]

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:19

Citaat:
Conclusie: je kunt erop vertrouwen dat als je de pil goed inneemt, je niet zwanger raakt. Mocht je door omstandigheden (onregelmatige inname, diarree, overgeven, antibiotica) toch zwanger raken, dan veranderd je bloeding. ALS je een bloeding hebt tijdens zwangerschap.

Mezelf maar even gekwoot Clown

Normaal gesproken:
1. ben je niet zwanger als je de pil juist gebruikt
2. heb je geen onttrekkingsbloeding/menstruatie als je zwanger bent
3. kun je een lichte bloeding (innestelingsbloeding) hebben als je zwanger raakt.

Uitzonderingen:
1. kun je zwanger raken bij juist gebruik van de pil (die ene 0,1%)
2. heb je een onttrekkingsbloeding/menstruatie bij zwangerschap

Zo? Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:21

Ja. Met nadruk op de laatste UITZONDERINGEN.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:41

Alleen gaat het helemaal niet om uitzondering 1, maar om iets wat helemaal nog niet in het rijtje staat: als je de pil onjuist gebruikt én sex hebt gehad kan je zwanger zijn. Daarna is dit hele verhaal pas van belang. Uitzondering 1 is wat mij betreft zo klein dat je er helemaal geen rekening mee hoeft te houden (maar hoe vaak is dat nou al wel niet gezegd?)

Verder geef ik het op Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:46

Nee, het ging erom dat je volgens jullie als je zwanger was gewoon je onttrekkingsbloeding bleef houden. Rolleyes

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:48

Nee, dat dat kán, en dat je je daar alleen zorgen over hoeft te maken als je de pil niet juist gebruikt hebt.
Je mag van mij terug zoeken, maar volgens mij heb ik niet één keer gezegd dat je altijd een onttrekkingsbloeding krijgt, ook als je zwanger bent. Alleen dat die bloeding niet altijd als bewijs dat je niet zwanger bent gezien kan worden.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:49

Nienke schreef:
Alleen dat die bloeding niet altijd als bewijs dat je niet zwanger bent gezien kan worden.

En dat is dus WEL het geval. Nagelbijten / Gniffelen

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:53

Laten we het er maar op houden dat we hierover niet eens worden Haha!

Kunnen hier verder gewoon weer vragen gesteld worden Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:40

Faelivrin schreef:
Nienke schreef:
Wat betreft de discussie sluit ik me helemaal aan bij wat Poes en Bealy gezegd hebben Ja Faelivrin: dat je je bij goed gebruik geen zorgen hoeft te maken, dat zeggen wij ook al de hele tijd Knipoog Wat dat betreft ben ik het gewoon met je eens hoor. Maar dan mogen we het toch wel even hebben over wat er kan gebeuren bij slecht gebruik? Dat is volgens mij het enige dat poes in eerste instantie even duidelijk wilde maken, kennelijk las jij daar in dat we ons altijd zorgen zouden moeten maken, maar dat is natuurlijk niet waar Knipoog

Ik las dat je ongesteld kunt worden, ook tijdens de pil, want dat zou je volgens poes altijd hebben omdat dat een zogenaamde onttrekkingsbloeding zou zijn, alleen is een onttrekkingsbloeding weer totáál wat anders dan wat zij bedoelde. Kortom; poes zei andere dingen dan ze bedoelde. En dat je ongesteld word tijdens je zwangerschap komt ook ZELDEN voor. Al is het bij poes natuurlijk overal om haar heen gebeurt.

Jij zegt in dit topic heel veel dingen die ik zogezegd gezegd heb... Laat het duidelijk wezen dat ik iig met een gerust hart ga slapen en dat ik deze discussie erg beu ben, geloof ervan wat je wilt Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:42

Faelivrin schreef:
Wáárom zou mijn dokter dat dan zeggen, en IEDEREEN die ik ken zegt hetzelfde? Denken jullie serieus dat het NORMAAL is dat je zoveel bloed verliest terwijl je zwanger bent? Nagelbijten / Gniffelen

Nog even dan: Neen het is niet normaal, net zoals de pil nemen niet normaal/natuurlijk is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:03

Net zoals het niet normaal is dat je helemaal geen ontrekkingsbloedingen krijgt als je de pil slikt.
Het kan allemaal, en er zijn vele uitzonderingen voor dat ene zinnetje:" ik wordt gewoon ongesteld ( ontrekkingsbloeding dus ) dus ben niet ongesteld". Bullshit het is idd allang achterhaald dat dat echt geen betrouwbare stelling is. Althans... je moet daar niet op gaan bouwen.
De pil blijkt gewoon een raar ding met velen zijwegen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:00

Ik vertrouw gelukkig nog altijd op mijn eigen HA die ervoor geleerd heeft. Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:10

ja huisartsen weten het beter Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

(volgens mijn huisarts was ik niet zwanger en zeker omdat ik buiten condoom ook de pil gebruikte , de test negatief was , niet ziek geweest , dus ook geen medicatie die kon beinvloeden , geen diaree en elke avond rond de zelfde tijd innam ..zelfs binnenwaarts onderzoek gehad maar nee hoor was niet zwanger Clown , Danny (zo heet niet nu Knipoog ) is ondertussen 8 jr oud ..)

gewoon naar je eigen lichaam luisteren , als je het niet vertrouwd naar de HA en poot stijf houden Vork

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:36

Dan heb je een rare huisarts en klopte je test niet > Samenloop van omstandigheden en dus pure pech. Niet iedereen overkomt dit; eigenlijk niemand.

Ik ga wederom slapen, en ik vind deze discussie wel klaar. Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:55

neem aan dat je wel begrijpt dat er meer dan 1 testje gedaan is Knipoog
gezien de gekantelde baarmoeder (wat dus later bleek ..) kan het idd
moeilijk gezien worden bij een inwendigonderzoek
erger nog zelfs de echo was blank ..toen begon zelfs mijn man aan mij te twijfellen Bloos
pas bij de inwendige echo kwam naar voren dat we al 4 maanden zwanger waren Haha!

niet ieder lichaam werkt exact het zelfde

wat ik dus wil zeggen is luisteren naar je eigen lijf
vertrouw je het niet trek je aan de bel ,
niet ieder lijf houd zich aan de regeltjes Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:47

Had je met 4 maand niet een dikke(re) buik? Scheve mond
Lijkt mij dat je zoiets echt wel moet merken.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:03

Paardennamen schreef:
Je zit helemaal goed Lachen Het is of direct stoppen en met je stopweek beginnen (max 7 dagen lang) of strip afmaken en direct doorgaan met de volgende.

Kan je niet strip afmaken en dan stoppen Verward