Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:16

Solleke_Noah, wat een zoete foto van die twee! Ik herken je gevoel wel wat betreft je oudere kind missen. De baby wil echt alleen maar mijn aandacht en papa is helaas niet goed genoeg. Daardoor neemt mijn man de zorg van onze zoon automatisch over. Het is voor nu even niet anders.

Ook ik voel me sinds enkele dagen beroerd vanwege een borstontsteking en sinds gisteren slik ik er antibiotica voor. Hopelijk is daardoor de ontsteking gauw weg. Eske, jij ook veel sterkte! Ik wist trouwens niet dat de antibiotica ook invloed heeft op de darmen van je baby. Vervelend van de bekkenpijn, maar fijn dat er al wat verbetering te merken is.

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:29

Ah een borstontsteking dat is rot zeg!!

Ik kan volgende week vrijdag terecht op de psychiatrie afdeling in het ziekenhuis voor hulp, echt heel fijn.

Maar momenteel zitten we in een stijgende lijn.

Ik update later wat uitgebreider .

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:41

Hier ook de 2e en helaas is hij een moeilijkere baby dan z'n broer.... Hij huilt veel meeer en is minder makkelijk te troosten dan dat z'n broer altijd was... Maar ondanks dat, doet hij het heel goed. De oudste heeft ook echt wel begrip lijkt het en is mega lief voor z'n broertje. Momenteel iets minder voor papa en mama, maar is ook de leeftijd denk ik (2,5jr). Ik voel me vooral moe en uitgeput en ben savonds vaak echt wel overprikkeld, zeker als die kleine het dan ook nog op een krijsen zet (ja het is echt krijsen, geen huilen), dan weet ik het vaak echt even niet meer... Ik geef ook borstvoeding, maar heb te veel productie. De kleine krijgt daardoor waarschijnlijk een te grote lading in 1x binnen en spuugt het dus voor een groot deel weer uit. Ben nu bezig met 5min voor de voeding even snel kolven, maar dat kost natuurlijk best een hoop extra tijd en energie....

Gelukkig is de oudste wel helemaal gek op de jongste en is hij mega lief voor m! Wil m ook vaak troosten, komt vaak met speentje aanlopen, enz enz. Afbeelding

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 18:05

iirrssjjee schreef:
Hier ook de 2e en helaas is hij een moeilijkere baby dan z'n broer.... Hij huilt veel meeer en is minder makkelijk te troosten dan dat z'n broer altijd was... Maar ondanks dat, doet hij het heel goed. De oudste heeft ook echt wel begrip lijkt het en is mega lief voor z'n broertje. Momenteel iets minder voor papa en mama, maar is ook de leeftijd denk ik (2,5jr). Ik voel me vooral moe en uitgeput en ben savonds vaak echt wel overprikkeld, zeker als die kleine het dan ook nog op een krijsen zet (ja het is echt krijsen, geen huilen), dan weet ik het vaak echt even niet meer... Ik geef ook borstvoeding, maar heb te veel productie. De kleine krijgt daardoor waarschijnlijk een te grote lading in 1x binnen en spuugt het dus voor een groot deel weer uit. Ben nu bezig met 5min voor de voeding even snel kolven, maar dat kost natuurlijk best een hoop extra tijd en energie....

Gelukkig is de oudste wel helemaal gek op de jongste en is hij mega lief voor m! Wil m ook vaak troosten, komt vaak met speentje aanlopen, enz enz. [ Afbeelding ]

Wat een zoete foto!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:14

Wat een lieve foto Solleke_Noah <3 En wat fijn dat Hektor zo makkelijk is.

@Eske en Adamootje hopelijk zijn jullie weer wat opgeknapt!

En wat fijn Jolliegirl dat je gisteren al terecht kon en dat je een stijgende lijn hebt. Ik hoop dat het een fijne afspraak was.

Jij ook al zon lieve foto iirrssjjee <3 Wel balen dat de baby moeilijker is dan z'n oudere broer.

Hier gaat het eigenlijk best goed :D Ritme begint er steeds meer in te komen en Mila kan sinds 1,5 week echt lachen, dat maakt zo'n verschil in interactie. Gisteravond voor het eerst weer naar het theater geweest, fijn om ook weer een uitje te hebben. M'n vriend had Mila om 20.30 de fles gegeven en om 21 uur was ze in slaap gevallen. Om 3 uur werd ze pas weer wakker voor een voeding :oo Zo lang had ze nog nooit aan een stuk geslapen.
En gisteren ook een overwinning voor mezelf :D Heb 2 wassen gedaan en opgevouwen met Mila erbij en 's middags een grote pan soep gekookt en 's avonds ook weer gekookt. Ik heb inmiddels ontdekt dat ze gewoon heel graag overal bij is.

Dus dan maar zo haha:
Afbeelding

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:23

Och wat heerlijk!!

Hier vd week ook voor het eerst aan tafel gegeten met Kirsten in de stokkestoel. <3

Kirsten gaat eind April al lekker 2 dagen naar de opvang... Om te wennen en voor mijn rust..
Papa mag maandag weer beginnen met werken

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 09:43

@Adamootje: sterkte ook met de borstontsteking :knuffel:

@Jollie: voel je je ondertussen al ietsje beter? Heeft het stoppen met kolven geholpen? Zal ook wel een aanpassing zijn dat je vriend weer gaat werken.

@Naomi: heerlijk zo samen de huishoudelijke klusjes doen :D werkt inderdaad goed he, baby gewoon overal mee naartoe slepen. Als je lichamelijk wat fitter bent, is baby in de draagzak ook heel handig om je handen vrij te hebben.

@iirrssjjee: ah jammer dat je baby veel huilt, dat kan zo uitputtend zijn.. Wat een lieve foto wel, wat een lieve grote broer! Dat overprikkelde is zo herkenbaar. Hopelijk gaat het snel wat beter :knuffel:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 09:58

Hopelijk knap je snel op Adamootje! Hier gaat het al beter gelukkig :D Sommige nachten gaan echt goed, sommige minder (vannacht kwam Matthijs 4x ipv z'n standaard 2 := )

@Iris, lastig dat de baby veel huilt. Wel een hele lieve foto!

Fijn dat je nu hulp krijgt Jolliegirl! Geeft het al meer rust?

@Naomi fijn dat het goed gaat, ziet er gezellig uit zo :D

Vraag aan de mensen hier: gebruiken jullie een slaapnestje? Hij ligt nu overdag veel in de kinderwagen als ie niet bij ons is, maar zo'n nestje lijkt me ook wel handig. We hebben momenteel nog geen box staan.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:19

@Solleke_Noah met soep koken had ik d'r in de draagzak inderdaad, dat doet ze meestal ook goed. Maar met vlees bakken ben ik bang dat er spetters op haar komen dus dan durf ik het niet.

@Eske oh dat opeens vaker komen herken ik ja, hier niet 's nachts gelukkig maar wel regelmatig 's avonds en 's ochtends.
Wij hebben geen babynestje maar laten d'r ook veel in de kinderwagen slapen. Box wil ze niet altijd in slapen, mist ze toch de geborgenheid denk ik.

@Jolliegirl Ah fijn om te horen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:20

Wij gebruiken het babynestje van camcam voor de dutjes beneden. Het nestje ligt hier in de box of op de zetel. Maar in de armen van mama is toch de favoriete dutjesplaats voorlopig :D

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:41

Wij hadden bij de eerste een luxe babynestje van doomoo en uiteindelijk heeft mijn zoontje toen alleen gebruik gemaakt van een voedingskussen van de action met de hoes van een aankleedkussen erom. :+

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:43

Ik ben gisteren op 38+5 bevallen van een gezonde dochter. In de nacht braken mijn vliezen en einde middag is ze geboren op de baarkruk. De verloskundige van het ziekenhuis stelde dit voor en het is me goed bevallen! We hebben er weinig onder te lijden gehad allebei en starten tot nu toe goed op samen :)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:53

Van harte Floko!! <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:23

Dikke proficiat! <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:46

Gefeliciteerd

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:57

Gefeliciteerd!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:49

Floko schreef:
Ik ben gisteren op 38+5 bevallen van een gezonde dochter. In de nacht braken mijn vliezen en einde middag is ze geboren op de baarkruk. De verloskundige van het ziekenhuis stelde dit voor en het is me goed bevallen! We hebben er weinig onder te lijden gehad allebei en starten tot nu toe goed op samen :)

Gefeliciteerd

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:03

Gefeliciteerd Floko! <3

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 02:21

Van harte gefeliciteerd, Floko!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 03:12

Gefeliciteerd Floko!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 05:13

Gefeliciteerd!!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:48

Gefeliciteerd!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:16

Bedankt!
Hoe is het met jullie?
Hier gaat het nog steeds goed, maar wel gewisseld van borstvoeding naar kunst. Ze had er niet genoeg aan en is nu met een flesje weer hartstikke tevreden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:02

Floko schreef:
Bedankt!
Hoe is het met jullie?
Hier gaat het nog steeds goed, maar wel gewisseld van borstvoeding naar kunst. Ze had er niet genoeg aan en is nu met een flesje weer hartstikke tevreden.

Hier ook gewisseld naar kunst.
Maar dat kwam omdat borstvoeding zo niet lukte dus ik was de hele tijd aan het kolven.
En ahhoewel ze het er wel goed op deed.
De tijd die ik extra kwijt was, was extreem.

Plus m'n vriend had z'n voet gebroken dus eh ja... ik had even 2 kinderen ineens :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:42

Hier ook kunstvoeding.
Zitten in week 5, merken dat we in een sprongetje of iets zitten...veel huilen..veel willen drinken kleine beetjes...en gewoon ontroostbaar.

Vk zei dat madame maximaal 630ml per 24 uur mocht..
Dan heb ik dus een huilend, overstuur, hongerig kind.

Consultatie bureau zegt dat ze op 24 uur beetje maximaal 800 mag als ze hierom vraagt.

Dit gaat dus al beter!

De nachten zijn nog wel drama zo nu en dan...
Mijn man is weer aan het werk en dat gaat goed.

Ik heb hulp bij de psychiater en start volgende week een traject/behandeling.
Hopelijk kan ik dan wat beter omgaan met het huilen van Kirsten en mijn overprikkeldheid.