Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:16

Wat een leuk hondje Marlinde! En lekker gelopen!

Mooie tekening SV!

Ja die hitteberoerte komt vaak onverwacht volgens mij. Zag er bij Amsterdam noord ook paar liggen, echt net 300 m voor de finish.
Ik neem zelf altijd drinken mee, dan kan ik of stoppen en het water over me heen kieperen, of doorlopen als het lekker gaat.

ieris

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:06

Lisitano, gatsie wat naar om dat te zien.
En gecondoleerd met degene uit je loopgroepje, mooi dat jullie dat loopje hebben opgedragen.
Wat fijn dat je zo lekker gaat! Komt vast helemaal goed met je hv marathon!

SV, wat leuk zeg van die kinderen, en mooi dat je over je run vertelde!
Wel handig van je vriend, hoeft hij geen nieuwe slingers te kopen, en jij blijft je jong voelen!

Marlinde, fijn dat je nu een een nieuw dorp woont, waar je lekker kan lopen met je leen hondje.
Goed bezig!

Morgen word het geloof ik 25 graden, vind het wel lekker, ik houd wel van mooi weer.
Wel belangrijk om goed te koelen en genoeg te drinken onderweg.
Ik start morgen om 10:30, gelukkig voor het heetst van de dag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:21

Leuk van de kinderen SV.

Ik start morgen om 2 uur. Het is geheel uitverkocht lees ik. Maar dus eerst mijn neefje aanmoedigen met zijn kidsrun. Anders was ik er ook niet veel eerder geweest. Ze hebben hier nu ergens halverwege een douche waar je onder door loopt gemaakt las ik. Meestal kan ik wel aardig tegen de hitte, maar soms is het ineens niet fijn. Ik zweet overigens altijd echt enorm, en ook echt enorm veel. Ook al bij 15 graden. Gisteravond was ik na die 55 minuten met die loopgroep doorweekt.
Vandaag kwamen er 23 pakken tegels voor de badkamer a 25kg per stuk, die moesten van net voor de voordeur naar de woonkamer, het zweet liep me echt overal.
En ook als ik met dit weer gewoon rustig naar de supermarkt wandel, dan loopt het in straaltjes over m'n hoofd en kin. Het meest vervelende vind ik dat het in de ogen prikt.

Het valt me wel op dat heel veel hardloopwedstrijden tegenwoordig gewoon vol zitten, dat was voor mijn gevoel vroeger echt niet zo. Net of iedereen ineens met runs mee wil doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 17:49

Lisitano schreef:
Wat lief van de kinderen SV.

Ik denk dat de ervaren lopers wel al wat kilometers op de warmere dagen hebben gemaakt. Maar goed, het is altijd oppassen natuurlijk.
Ik heb ooit helaas een overleden persoon gezien, die was ook goed getraind en was al op kilometer 6 bezweken. Het was toen 17 graden…

Wat heftig zeg.. dan moet er toch al bijna een soort van onderliggend gezondheidsprobleem zijn zou je bijna zeggen.
Kon je daarna nog wel verder lopen? Lijkt me dat je dit heel erg bij blijft.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:40

Supervixen schreef:
Lisitano schreef:
Wat lief van de kinderen SV.

Ik denk dat de ervaren lopers wel al wat kilometers op de warmere dagen hebben gemaakt. Maar goed, het is altijd oppassen natuurlijk.
Ik heb ooit helaas een overleden persoon gezien, die was ook goed getraind en was al op kilometer 6 bezweken. Het was toen 17 graden…

Wat heftig zeg.. dan moet er toch al bijna een soort van onderliggend gezondheidsprobleem zijn zou je bijna zeggen.
Kon je daarna nog wel verder lopen? Lijkt me dat je dit heel erg bij blijft.

Ja, op dat moment kon ik doorlopen want je gelooft niet zo goed wat je ziet. Althans, dat had ik. Die man was overal donkerpaars van kleur. Heel bizar gezicht. Er is later verklaard dat hij gezond en goed getraind was. Ik heb er nog wel heel vaak aan terug gedacht.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:51

O wat heftig zeg, brr. Vind het altijd heel heftig als ik iemand zie liggen langs de kant.
In Utrecht toen meerdere gezien, op een gegeven moment hoorde je overal sirenes.
Laatste x Amsterdam noord ook een aantal gezien.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:29

Gefeliciteerd SV! Wat lief van de kids!

Heftig Lisitano, ik heb ooit bij de Vestingloop in Den Bosch iemand in elkaar zien zakken. Dat was ook wel heel erg heftig, het was toen wel erg warm.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:33

Veel plezier en succes allemaal dit weekend!
Gaat er ook nog iemand de trail in Boeschoten lopen toevallig? Ik kwam vanmiddag ocer een stukje van de route toen ik met de honden in het bos liep.
Zelf helaas geen energie om mee te lopen (of überhaupt te lopen).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 19:34

Ik had wel gewild, maar ja iets met visite.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:38

Ik zou zelf andere prioriteiten hebben dan visite _O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:48

SV van harte gefeliciteerd Y)(^)
Zag het in een ander toppic dus dacht wip hier even binnen.

Iedereen veel succes met jullie loopjes. Ik duik weer in mijn grote en lees af en toe bij :j

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:02

Degene die de Dam tot Dam lopen veel plezier en succes!

Lisitano, o bah dat is naar om mee te maken.

Marlinde, leuke loopgenoot heb je!

Goof, mijn idee!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:10

SV van harte! *\o/*

Lisitano wat een mooi eerbetoon aan de loper uit jullie groep :(:).

Ik hoop zondag weer een rondje te doen. Met twee jonge kinderen en beide 4 dagen werken is het wel een uitdaging om aan sporten toe te komen :=. Hoe doen anderen met (jonge) kinderen dit?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:15

Noeps schreef:
SV van harte! *\o/*

Ik hoop zondag weer een rondje te doen. Met twee jonge kinderen en beide 4 dagen werken is het wel een uitdaging om aan sporten toe te komen :=. Hoe doen anderen met (jonge) kinderen dit?

Hier ook een struikelblok.. kind, paard, honden, werk, huishouden, sociaal leven..
af en toe accepteren dat het niet allemaal kan en keuzes maken..
dus soms is het dan of poetsen of hardlopen.. hele moeilijke keuze.. :D

Nu onze zoon wat ouder is (4) en zelf kan fietsen is dat een optie voor de kortere runs.. maar het is en blijft schipperen..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:31

Snap ik ja dat dat lastig is.
Mijn kids zijn al ouder, dus die slapen meestal nog als ik ga lopen. :')
Ik werk 5 dagen en heb een paard, en voed mn kinderen alleen op. Dus soms ook wel even lastig ja, pubers hebben geen oppas nodig maar wel begeleiding met veel dingen.
Merk nu in de marathon training dat ik weinig tijd over houd voor sociale dingen, feestje, avondje kroeg of uitgaan. Maar dat komt straks wel weer. Wel 2 festivals gedaan hoor dus niet alleen maar gelopen. :D
En m’n huis kan ook wel een flinke poetsbeurt gebruiken. Weinig puf om eens flink te poetsen of ramen te doen ofzo.

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:44

SV van harte gefeliciteerd zo op de valreep! *\%/*
En iedereen die dit weekend een wedstrijd loopt: succes en zorg goed voor jezelf in de hitte {:}

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:24

Gefeliciteerd supervixen! Leuk dat je de kinderen over de airborn run hebt verteld en ze zo geïnteresseerd waren! :D

Ieris, heel veel plezier morgen! Geniet maar wat extra voor mij. Vind het zo jammer dat ik niet kan lopen, maar het is even niet anders!

De rest ook veel plezier en succes met alle runs dit weekend, volgens mij zijn er een hoop. Ben benieuwd naar al jullie verhalen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:36

Noeps schreef:
SV van harte! *\o/*

Prioriteit geven aan sport (of in mijn geval eerst de paarden, dan de hond en dan sport :') ) en het huishouden in de overgebleven gaatjes proppen. En ik ben minder gaan werken (tijden zijn voor mij minder, maar voor het gezin ideaal). Ik heb ook geluk dat mijn man aan huis werkt en vaak pas om 9.00 start. Dus op mijn vrije dagen sta ik rond 6.30 op om te gaan lopen/andere dingen voor mezelf te doen. Dan heb ik de dagen met de kinderen en als ze 's avonds op bed liggen, doe ik de paarden (ook aan huis gelukkig).

Ook doe ik krachttraining waar de kinderen bij zijn. Gaat eigenlijk hartstikke prima. Ze doen gezellig "mee" bijv ik heb een fitness bag en zij een kussentje. En ze krijgen ook altijd iets van een stiek of booty band om mee te pielen. Vinden ze hartstikke interessant :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:59

Ik ben zo blij dat ik geen kinderen en geen paard heb. Alle tijd om te sporten en uren in het bos te wandelen met de honden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:13

Goof schreef:
Ik ben zo blij dat ik geen kinderen en geen paard heb. Alle tijd om te sporten en uren in het bos te wandelen met de honden.

Hier ook geen kinderen, ik kom nu al tijd te kort. Wel een paard, die kost ook tijd en ga ik zo eerst weer naartoe voordat ik m'n neefje ga aanmoedigen en dan zelf nog ga lopen.
Ik kan met een beetje geluk de hoeven vandaag bekappen en even haar kort aan de longe doen, of kort rijden. Maar de ruin lukt vandaag niet.
M'n vriend wilde dan nog graag dat ik nog meeging daarna naar een markt in Weener, maar dan rij ik 146km i.p.v. 46km. Dus dat is mij te gek. Ik kom in die 46km met de auto weer langs m'n paard (2km om), dus dan ben ik eerder geneigd om daar op de terugweg nog even langs te gaan om evt. de ruin nog te doen of nog even een extra aai te geven.
Druk druk druk dus. ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:49

Ik heb een kind van 3 (bijna 4) en eentje van 10 maanden. De peuter leert nu fietsen en dan kan hij hopelijk weer mee. De baby gaat vaak mee in de speciale hardloop-kinderwagen. Ik heb ook twee honden en combineer het vaak met de jongste hond.
Ik heb het heel luxe zonder baan momenteel en dat mijn partner altijd vanuit huis werkt. Dus de oudste laat ik weleens bij hem thuis.
Plus dat we nog twee dagen opvang hebben nu :D Op die dagen haal ik vooral huishouden in en krijgen de honden hun extra aandacht en training.

Krachttraining doe ik ook met hen erbij en eens per week een uurtje op de sportschool als ze op de opvang zijn.

Toen ik nog werkte stond ik om 5 uur op en ging ik dan hardlopen. Dan om 21:30u in je bed liggen en hopen dat je een beetje een oké nacht had. En toch ben ik leuker met hardlopen dan zonder dus ik heb altijd wel doorgebikkeld. Dan maar even kleinere doelen.

Ik ben nu sterker dan ooit. Nouja misschien was ik sterker toen ik 20 was :')
Zonder kinderen was het leven een stuk eenvoudiger :)) Ik vind het wel heel gezellig om samen met hen te sporten en het is ook wel een goed voorbeeld vind ik.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 10:28

Hier 2 kindjes van 4 en 2. Ik werk 4 dagen en m’n vriend fulltime + 2e jaar van z’n master. Ik ga ‘s ochtends rennen voor iedereen wakker is/eruit moet en daarnaast vaak 1x in het weekend (maar vaak ook voor alle activiteiten moeten beginnen). Ik ben zo geen ochtendmens, dus doet wel pijn haha := maar anders past het niet..

Veel plezier met rennen iedereen dit weekend *\o/*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:25

Ik heb geen kinderen maar wel een paard rn fulltime baan. Ben gaan hardlopen omdat ik een poos niet kon rijden. Maar de verzorging gaat wel door, dus merk wel dat het elke avond wat is doordeweeks. Lijkt me met kinderen erbij echt pittig.
Iedereen veel plezier en succes dit weekend met alle runs!

Hier weer een fijn loopje gehad, had mijn nieuwe favoriete shirt aan, word helemaal gelukkig van de kleur en textuur :P .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 14:25

D2D Lijstje

Leonie87 10:45
Tiggs 14:20
Samantha 13:40 startnummer 30711
IMAY1990 15:35 startnummer 47915

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 15:00

Ja ik vind de avonden ook het lastigste. Ik wil m’n kids ook niet zoveel alleen laten ‘s avonds en ook wel eens met mn vriend afspreken doordeweeks.
Dus ik heb een bijrijder voor 2 dagen, en 1 dag is hij vrij.
Hoef ik maar 2 avonden, en in het weekend dan za en zo.