Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 21:50

QueenE schreef:
Van mij even geen uitgebreid bijleesverslagje sorry, voel me niet zo best laatste paar dagen..

Wij doen eerst ook een cosleeper naast bed en een ledikantje op de kamer, ook omdat ik wil proberen borstvoeding te gaan geven.

Kraamzorg komt hier volgende week voor intake, dat is dan dus al best wel vroeg (23wk dan)

Sterkte QueenE :(:) hopelijk voel je je snel weer wat beter.

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:53

Ik vind het zo lastig wat je dan moet kopen he :') heel veel zijn ook heel tevreden met de kruidvat luiers, is pampers dan beter? En welke soort dan, zijn er ook weer zo veel van :?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:03

QueenE schreef:
Ik vind het zo lastig wat je dan moet kopen he :') heel veel zijn ook heel tevreden met de kruidvat luiers, is pampers dan beter? En welke soort dan, zijn er ook weer zo veel van :?

Wij hebben al 1,5 jaar kruidvat voor onze zoon, voor de volgende kleine wordt het ook kruidvat.

De een heeft liever kruidvat en de ander liever pampers.
Dat is gewoon proberen! Wij zijn met kruidvat begonnen omdat het toch scheelt in kosten en aangezien dat goed bevalt, zijn we er bij gebleven. :+

Feel better soon! :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 22:05

QueenE schreef:

Is denk ik niet perse beter al vind ik andere merken wat plastic aanvoelen. Hoe ze functioneren moeten we gaan meemaken natuurlijk. Kruidvat en etos vond ik persoonlijk niet fijn voelen maar anderen zweren erbij dusja is zo persoonlijk. Maar ik ben sowieso een zeikerd met stofjes enzo, ook met kleding.

Ik heb nu 2 verschillende soorten van pampers genomen.. Kunnen we dan zien of dat nog wat uit maakt.

We hebben trouwens besloten om geen stoel meer te kopen. Bij nader inzien denk ik dat we daar weinig gebruik van maken en anders is een fijne stoel van beneden zo gehaald.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 08:01

Gnome, hebben jullie niet iets van een medikamente in de buurt ? Weet niet waar je woont?

Maar daar scheelt het echt met de prijzen van zwitsal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 09:31

Op 10 minuten zie ik! Is dat een beetje hetzelfde als een op=op? Thanks!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 09:31

Gnome lekkere korting! Dat zijn de betere prijsjes haha.

QueenE naar dat je je niet goed voelt. Sterkte.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 10:55

Gnome schreef:

Nee niet perse. Maar alles is daar echt goedkoop. Kwa eten net voor de houdbaarheiddatum maar is vaak snoep enzo dus altijd nog goed.

Syoss shampoo voor 2 euro bijv. Zwitsal voor 2 euro.
Altijd op voorraad.

Ik moet mij altijd erg inhouden :o

Voor shampoo deo’s douche gel ga ik altijd daar naartoe. Scheelt echt een hoop kwa geld. En dus ook met zwitsal!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 11:59

Freekieee schreef:
Gnome schreef:

Nee niet perse. Maar alles is daar echt goedkoop. Kwa eten net voor de houdbaarheiddatum maar is vaak snoep enzo dus altijd nog goed.

Altijd op voorraad.

Voor shampoo deo’s douche gel ga ik altijd daar naartoe. Scheelt echt een hoop kwa geld. En dus ook met zwitsal!

Is Die Grenze hetzelfde als de Medikamente? :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 13:21

Thanks voor de tip. Ga ik daar zeker even kijken.

Wat halen jullie allemaal in huis voor de baby? Shampoo, gel, zinkzalf... Heb echt geen idee wat er allemaal moet komen.
Laatst bijgewerkt door Gnome op 11-02-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:22

mriek1990 schreef:
Freekieee schreef:

Altijd op voorraad.

Ja die winkel bedoel ik haha. Ik zeg altijd medikamente. Maar is medikamente die Grenze

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:26

Gnome schreef:

Wat halen jullie allemaal in huis voor de baby? Shampoo, gel, zinkzalf... Heb echt geen idee wat er allemaal moet komen.

Ik kijk een beetje naar de uitzetlijsten van oa 24baby.
Maar heb het gevoel dat ik 80% al heb gekregen met alle babytassen en -dozen die ik op heb gehaald. De eerste week kom ik vast wel door al :')

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:30

Gnome schreef:

Niet veel ;) Shampoo, zeep etc. hebben we echt niet gebruikt in het begin. Beetje badolie, maar verder niet. Billenzalf en fijne huidcreme kunnen wel van pas komen.

Wij gebruiken meestal kruidvat luiers. Prijsverschil met pampers is behoorlijk en deze doen hun werk goed. Overigens heeft bol.com wel goede aanbiedingen als je pampers wilt gebruiken.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:34

Ja daar ga ik ook voor, badolie, bodylotion/olie en billenzalf, zeep/shampoo heb je volgens mij eerst nog niet echt nodig

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:40

Ibood heeft ook vaak pampers/luiers in de aanbieding! Houd ik ook vaak in de gaten.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 14:46

Citaat:

Citaat:
Ja die winkel bedoel ik haha. Ik zeg altijd medikamente. Maar is medikamente die Grenze

Ah top! Had ik wel de goeie in mijn hoofd :D
Daar binnenkort maar een keer heen dus, dacht altijd dat dat een beetje een Action achtige winkel was.

Fijne adviezen hier ook voor shampoo/olie enz. :)

Vandaag hebben mijn vriend en zijn vader de commode in elkaar gezet. Kan nu eindelijk de kleren gaan uitzoeken, uitwassen en de kast gaan inpakken. :o Helemaal zin in. ♡

Afbeelding

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 14:47

Mooi!! En lekker ruim ook, heerlijk!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 14:52

Heerlijk Mriek1990! Echt grappig om te zien hoeveel mensen dezelfde commode hebben. Die van ons heeft mijn man al 10 jaar ofzo en gebruikte 'm als kledingkast. Super grappig om te zien hoe die nu als puzzelstukje weer terug komt bij de kleine. Hij was oorspronkelijk zwart en bij de verhuizing heb in best gelobbyd om 'm weg te gooien :Y) :o blij dat m'n man voet bij stuk heeft gehouden.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:25

Wat Mriek! Lekker bezig!!

Hier zijn ze druk aan het slopen. Zelf kan ik helaas echt weinig :( dus ik zorg maar dat er genoeg eten en drinken is voor iedereen. Maar wat een bende en stof pfff. Niet normaal.

Alles is bijna gesloopt en eruit. Dan kunnen we gaan beginnen met opbouwen.

Teckel lief geniet bij haar 2de huis in alle rust _O- (schoonouders)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 15:27

Och wat een ellende altijd hé dat verbouwen. Maar snel opbouwen! Dat is het leukere werk. Welke ruimte gaat dit worden?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:30

mriek1990 schreef:
Citaat:

Citaat:

Ah top! Had ik wel de goeie in mijn hoofd :D
Daar binnenkort maar een keer heen dus, dacht altijd dat dat een beetje een Action achtige winkel was.

Fijne adviezen hier ook voor shampoo/olie enz. :)

Vandaag hebben mijn vriend en zijn vader de commode in elkaar gezet. Kan nu eindelijk de kleren gaan uitzoeken, uitwassen en de kast gaan inpakken. :o Helemaal zin in. ♡

[ [url=m/BkMFJP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk zo in het grijs!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:31

Gnome schreef:
Och wat een ellende altijd hé dat verbouwen. Maar snel opbouwen! Dat is het leukere werk. Welke ruimte gaat dit worden?

1ste foto is onze slaapkamer. Daar meost ook nog alles gedaan worden. Dus meteen meepakken die handel.

En dan wordt dit:

Voorbij de kachelpijp de babykamer. Kachelpijp wordt helemaal netjes dicht gemaakt. Maar zo komt er alsnog de warmte stralingen in de babykamer. Dus swinters wel fijn.

Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:31

Oh ja wat een bende Freekieee maar nu wordt het alleen maar mooier en mooier :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:08

mriek1990 thanks <3 het is trouwens deze luiertas: https://www.nanabeebi.com/products/luie ... 4580351030 Mooie commode heb je!

Je droom is wel erg bizar, gelukkig werkt het in het echt niet zo. :')

Gnome goed geshopt! Da's de moeite waard :wow: Qua andere verzorgingsproducten vind ik het ook lastig. Ik ga binnenkort langs bij een collega die best wel no nonsense is om haar te ondervragen over wat zij wel en niet gebruikte.

QueenE hopelijk voel je je snel beter!

Freekieee ohoh... ja bij verbouwen wordt het altijd eerst veeeeel erger voordat het uiteindelijk veel beter wordt. Ziet er altijd zo heftig uit hè.

Ik was vanochtend bloedchagrijnig. Ik kon alleen maar op m'n rug slapen en ik ben tegenwoordig zo iemand die je elk half uur om moet flippen als een burger. :') Links last van m'n schouder en als ik op rechts lig dan voelt het niet fijn met de kleine bloemkool. De schouder ging na een hele hete douche gelukkig wel beter, dus toen ik weer op links kon liggen is mijn halve zaterdag opgebruikt aan dutten. :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:27

Gnome schreef:

Voor de eerste veel gebruikt de eerste tijd:
- Bad olie/melk
- Haar lotion (had al een flinke bos haar)
- Baby olie of body lotion
- Bepanthen (werkte voor ons beter dan sudo creme)

Denk ook aan spuug doekjes. Veel nodig gehad de eerste periode :+

Mathijs had het eerste 1,5 jaar last van baby eczeem. Hij heeft nog steeds een apart huidje (voelt een beetje ruw, maar is wel gevoelig). Smeren met bepanthen werkte het beste op de rode en droge plekjes. Ook een paar keer een badje met moedermelk gegeven. Verder het eerste jaar eigenlijk geen zeep of badschuim gebruikt voor hem.