Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 15:46

Ik hoop het! Ik heb net ook een reis geboekt namelijk, we gaan een weekje naar benidorm in januari :o

En mijn droom is een cruise en laat er nu net eentje varen in februari _O- maar ik denk dat mijn mannetje dit te snel vindt maar ik heb eigenlijk wel zin om te gaan boeken :x

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:56

Nu jij zo goed gaat, zou ik zeggen boeken en gaan, juist omdat de toekomst niet zeker is. Maar dat is eigenlijk voor niemand zo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:58

BritHittepit schreef:
Ik hoop het! Ik heb net ook een reis geboekt namelijk, we gaan een weekje naar benidorm in januari :o

En mijn droom is een cruise en laat er nu net eentje varen in februari _O- maar ik denk dat mijn mannetje dit te snel vindt maar ik heb eigenlijk wel zin om te gaan boeken :x

Leuk. Doen!! Jullie hebben zat meegemaakt om te genieten en wat te denken van een jarig huwelijk vieren? Geweldige reden toch voor een verwencruise.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:59

BritHittepit schreef:

Doen meid.
Lekker even genieten. Dat is je zo gegund :j

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 14:13

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, ik had opnieuw een ziektebriefje nodig voor mijn werk, enkele voorschriften voor medicatie (om mee op reis te nemen) en ik heb een pijnlijke voet/enkel…

Mijn man heeft, met recht te komen uit de zetel, op mijn voet gesteund en dat deed enorm veel pijn op die moment maar ging al snel voorbij, de dag erna voelde ik eigenlijk niets maar de dag daarop was het dus wel heel pijnlijk… >;)

De dokter wil nu toch een rx en echo laten nemen voor een breukje uit te sluiten want door de behandeling, de menopauze,… worden mijn botten ook brozer dus een breukje is toch mogelijk (al denk ik zelf van niet aangezien het niet gezwollen is en niet altijd pijnlijk is)

Eeeeeennnnnnnn…

Ze kon al aan het verslag van de scan en deze was stabiel gebleven *\%/* dit is wel enkel de bevinding van de radioloog, de oncoloog doet altijd uitgebreider verslag maar dat is toch alweer goed nieuws!!! En ik kan dus met een gerust hart naar de behandeling toe :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:15

Voet is minder goed nieuws maar die stabiele scan uitslag is fantastisch!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:38

Wat een mooie voorlopige uitslag!
Hopelijk is je in je voet niks gebroken en kan je lekker op vakantie gaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:21

Wat een fijn nieuws over die scan?

Slik jij ook antihormoon?

Ik hoop dat je voet niks ergs is.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:33

BeFunny schreef:
Wat een fijn nieuws over die scan?

Slik jij ook antihormoon?

Ik hoop dat je voet niks ergs is.

Nee ik slik hormonen bij, progynova, omdat ik dus in de menopauze ben, neem ik oestrogeen :o? bij

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:58

O ja. Ik moet juist Oestrogeen remmers (Tamoxifen) om me in de overgang te brengen zeg maar (daar krijg ik ook Osteoporose van)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:44

Oh wat een fijne uitslag *\o/* , dat worden leuke feestdagen {:) [&] !!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 00:49

Vandaag mezelf een vervroegd kerstcadeau gegeven, mijn sleeve is al een stukje verder, h el blij met het resultaat, men schildpadje staat nog wat eenzaam maar er komt nog een kolibri bij en nog wat bloesems/bloemen <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:02

Super Brit! Wanneer gaan ze verder? Ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 10:11

Pas in april, tenzij er misschien een plaats vrijkomt… dus dat is nog laaaaaang wachten… we verwachten in juni klaar te zijn :x

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:21

Oh jeutje, dat is idd lang wachten!

Stiekem dus hopen dat er iemand tussenuit valt haha

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 12:47

Geen breuk in men voet! Barst of kneuzing kan wel maar dat kan enkel bekeken worden met een scan… ga ik dus niet alweer laten doen want uiteindelijk kan er toch niet veel aan gedaan worden

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:56

Super mooi Britt!

En tof geen breuk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 13:03

Goed! Het hangt soms echt af van dag tot dag maar eigenlijk gaat het goed! Ik heb wel dagen dat ik moe ben maar ik ben al blij dat ik geen pijn heb…

dat is meestal mijn antwoord op de vraag hoe het met mij gaat…

Maar hoe het echt met mij gaat? Ben je klaar voor de rauwe waarheid? Lees dan gerust verder, zo niet, scroll dit berichtje dan maar voorbij.

Ik kijk elke dag met afschuw in de spiegel want door ziek te zijn ben ik veel afgevallen, daarbij ben ik in de overgang gekomen en heeft mijn lichaam veel verandering doorgemaakt… ‍♀️

mijn tieten hangen en mijn kont is weg! Mijn buikje daarentegen is wel nog altijd aanwezig ‍♀️ maar van vrouwelijke vormen schiet er niet veel meer over…

mijn huid is droog en veel minder elastisch en door af te vallen zijn er toch wel meer rimpeltjes in mijn gezicht

inwendig is het ook niet allemaal rozengeur en maneschijn…

mijn blaas, darmen en baarmoeder zijn aangetast door de behandeling, ik heb dus constant blaasontstekingen maar zonder bacteriën dus medicatie helpt niet, mijn darmen raken soms overprikkeld door wie weet wat?!, naar huis of het toilet racen en maar net op tijd zijn? Welkom, da s dagelijkse kost! Daarbij komt dan ook nog dat ik altijd contactbloedingen heb… Ik voel me dus op en top vrouw en super aantrekkelijk! ‍♀️ NOT

Mijn spiertjes en gewrichten zijn ook allemaal niet zo soepel meer wat dus toch wel wat pijn en spierzwakte veroorzaakt, men beentjes zijn precies spaghetti dus lang wandelen, trappen doen… NOPE! Zelfs mijn kaak zit zo vast dat ik bijna constant oorpijn heb , de kinesist kan gelukkig ook mijn kaak losmaken.

Lang leven de hormonen die helemaal uit balans zijn! Joepie geen regels meer! Maar ik mag nog wel elke dag hormonen bijnemen om de ergste nevenwerkingen in de hand te houden…

Zoals: stemmingswisselingen , vapeurkes , botontkalking/osteoporose en het hogere risico op hart- en vaatziekten hartproblemen ,… en laat ons dan maar zwijgen van die emoties en gedachten die alle kanten opgaan!

Van vapeurkes heb ik nie veel last meer maar ik heb wel ALTIJD kou wat ook heel fijn is als je al gewrichtspijn hebt…

Ik kan klagen en zagen he!

Maar zo ziet dus wel mijn dagelijks leven eruit, als het GOED gaat! EN JA, HET GAAT GOED! ❤️ Want ik heb geen ondraaglijke pijn van mijn ziekte , Mijn haartjes zijn terug ‍♀️ en…

Ik heb vandaag alweer resultaten gekregen van mijn controlescan en deze zijn SUPER GOED, ‘we noemen dit partiële remissie’ er zijn nog resten te zien van de ziekte maar de ziekte slaapt en is stabiel! Dus de behandeling doet zijn werk!

Als 35-jarige gaat het echt K*T maar als kankerpatiënt gaat het eigenlijk SUPER GOED en ben ik dankbaar voor alles wat ik nog kan en niet boos om wat ik niet meer kan… ❤️

Dus ik antwoord oprecht met goed en misschien kan je zelf, na dit berichtje te lezen, ook wat relativeren… dat je gelukkig bent met wat je hebt ipv ongelukkig met wat je niet (meer) hebt…

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd!

Zoek in elke situatie of gebeurtenis iets positiefs, ook al moet je hard zoeken, het zit erin ❤️

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:16

Wat een eerlijk verhaal, Britt.
Ik herken er heel veel in. Heel veel.
Enerzijds de blijdschap dat je nog zoveel tijd gegund is en dat je lijden niet ondraaglijk is. Anderzijds het moet leven met de harde waarheid dat we ons pensioen niet gaan halen, en dan is het nog heel positief uitgedrukt.
En ook die dagelijkse dingen waar je gelukkig niet aan dood gaat, maar die het leven wel een stuk minder leuk maken. Dat constante gedoe over je lijf (bij mij is het precies andersom, ik ben een soort wandelende plofkip geworden), de narigheid met je darmen/maag/blaas en niet te vergeten de spierpijn en spierkrampen waardoor je een soort trekpop wordt die maar wat doet en z'n eigen weg gaat. En inderdaad die constante kou die niet uit je lijf gaat.
Daarbij ook het onbegrip van anderen, want je want natuurlijk wel een mietje als je niet in een onverwarmd zwembad kunt zwemmen omdat je na 2 slagen kramp hebt en bijna verzuipt, of dat je het nog steeds koud hebt terwijl de kachel echt op 24 graden staat. Het zal zou ook allemaal overkomen.

Maar hey: tussen al dat ongemak is gelukkig ook nog je positiviteit en je levensvreugde. Laat het niet vergallen door anderen of door die k-ziekte. Het is bijna kerst en je hebt het weer gehaald, en hoe!
Geniet ervan <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:26

I.d.d wat een eerlijk verhaal.
Ook ik herken er veel in. Het voor de spiegel staan met een verminkt lijf dat is ook geen pretje. En die ontregelde hormoonhuishouding dat doet ook wat. Na alle ellende die je al hebt gehad.

Je bent een sterke vrouw Brit en ik vind dat je het ook heel goed doet allemaal.

Ik hoop dat je wel fijne dagen tegemoet gaat. Voor mij begint de onderzoeksfase weer opnieuw gezellig zo voor de feestdagen ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:29

Voor jou ook veel sterkte en kracht, BeFunny. Zet 'm op!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 13:39

Voor jullie allebei: heel veel beterschap, sterkte en kracht! En ik hoop dat jullie toch ook een beetje kunnen genieten van kerst en nieuw

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:24

Oscar schreef:
Voor jou ook veel sterkte en kracht, BeFunny. Zet 'm op!

En voor jou uiteraard ook veel sterkte. Is niet niks als je de wetenschap hebt dat je je pensioen niet haalt :(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:56

Zo duidelijk Brit, en zo menselijk en normaal.

Natuurlijk is het goed, als je redelijk pijnvrij er nog zit en je kanker zich koest houdt. Maar je hele leven is totaal op de kop, heel veel nooit meer momenten en heel veel veranderingen, zowel geestelijk als lichamelijk. En dat is niet goed. Dat is gewoon hartstikke klote. Stomme lijf, stomme hormonen, stomme emoties alle kanten uit.

Toch wens ik jou, je man en ook de andere mensen hier in het topic, warme en fijne feestdagen toe met familie en vrienden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:10

Top nieuws van de scan! Het is ook een hele aanslag op je lichaam en eigenlijk maak je teveel veranderingen door dan je eigenlijk aankan. Voor je darmen zou je psylliumvezels kunnen gebruiken, je mag 1 tot 3x daags zo n zakje nemen, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt. Het zal nog wel een hele tijd duren voor je lichaam zichzelf deels hersteld heeft, maar ook om je 'nieuwe' lichaam te leren kennen. Als kankerpatient doe je het top, maar als 35 jarige ook :knuffel: