Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:47

Misschien beetje domme vraag, maar wellicht kan iemand me helpen...

Vorige week maandag ongesteld geworden, een week te vroeg volgens het boekje en dit keer bijna 8 dagen.. gister was echt de laatste dag.
M'n hele cyclus blijft tot dusver maar rommelen.
Nou hield ik altijd via een app op mn telefoon bij wat ongeveer de beste tijd is om het gezellig te maken. ;) Maar uiteraard kan ik er niet echt een touw aan vast knopen. En hoor dus tot nu toe nog steeds tot het 'pech groepje'

Nou heb ik ovulatie testen (van de action) gekocht... Maar wanneer begin ik hier mee?
Want het is maar weer de vraag wanneer ik volgende maand mn menstruatie krijg; te vroeg, te laat.. (of laten we het positief houden.. gewoon niet :P )

Lau

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:01

Ik moest als ik ging testen beginnen gelijk na mijn menstruatie zodat mijn cyclus duidelijk werd.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:02

Ik heb een korte cyclus. Dus ben toen na m'n menstruatie vrijwel direct begonnen met testen.( had 5 rode dagen( menstruatie), 2 zwarte ( weinig kans) en dan begonnen mijn groene dagen al( hoge kans))

Vaak zit er een beschrijving bij die zegt vanaf welke dag beste vij je past. Maar als hij heel wisselend zou ik liever te breed pakken de eerste keer dan net te laat.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:34

linn1502 schreef:
Ik heb een korte cyclus. Dus ben toen na m'n menstruatie vrijwel direct begonnen met testen.( had 5 rode dagen( menstruatie), 2 zwarte ( weinig kans) en dan begonnen mijn groene dagen al( hoge kans))

Vaak zit er een beschrijving bij die zegt vanaf welke dag beste vij je past. Maar als hij heel wisselend zou ik liever te breed pakken de eerste keer dan net te laat.

Ja klopt, zit inderdaad een beschrijving bij die aangeeft aan de hand van je cyclus dagen op welke dag je moet beginnen...

Maar is inderdaad wel een ideetje ja om gewoon breed te gaan testen ..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:48

Mn collega heeft n zeer wisselende cyclus.. tussen 30 en 36 dagen.. en der piek ene keer dag 14 dan weer 17. Dus die pakt nu gewoon breed zodat ze hem niet perongeluk mist

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:50

Suus-toes, ik zou ook meteen beginnen met testen. Ik heb zelf een korte cyclus van 23 dagen.
Mijn maandstonden zijn begonnen 9/2, ze zijn gestopt na 7 dagen en eisprong was 19/2 al. Dus er zaten maar 4 dagen tussen einde maandstonden en de sprong.
Ik hield het in het begin ook bij in een app, maar die was echt 4, 5 dagen mis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:52

Ik maak mezelf echt helemaal gek met mijn cyclus, maandag was mijn laatste menstruatie dag, en vandaag heb ik weer wat licht bloedverlies.. Heb ik normaal nooit.. Voordat we actief begonnen met kinderwens had ik een normale cyclus en nu niet meer lijkt het..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:26

Wat gek Angela... Daar zou ik ook onzeker van worden :/

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:29

hi lieve dames ,
ik lees al een flinke tijd mee en heb aan het begin van dit topic gepost!
ik heb een tijdje terug bericht gehad van de oncoloog dat mijn vervroegde overgang eraan kwam toen de hormonen meegenomen werden in het bloedbeeld.
ik heb zelf lymfeklierkanker gehad waarbij er 1 eierstok is verwijderd via de fertiliteit in Brussel.
Nu heeft de andere eierstok de chemo's overleefd en zitten we toch wel te twijfelen om m'n spiraal er dit jaar uit te halen en het op de natuurlijke wijze te proberen.
mijn vriend is 34 en ik 26 maar toch vind ik het allemaal erg spannend en hoop ik hier wat mee te mogen kletsen!
mocht ik hier niet welkom zijn of pas wanneer we al wat langer aan het proberen zijn en we toch medisch moeten geef dit alsjeblieft aan !
ik zou niemand tegen het hoofd willen stoten namelijk!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:34

daiswees schreef:
hi lieve dames ,
ik heb een tijdje terug bericht gehad van de oncoloog dat mijn vervroegde overgang eraan kwam toen de hormonen meegenomen werden in het bloedbeeld.
ik heb zelf lymfeklierkanker gehad waarbij er 1 eierstok is verwijderd via de fertiliteit in Brussel.
Nu heeft de andere eierstok de chemo's overleefd en zitten we toch wel te twijfelen om m'n spiraal er dit jaar uit te halen en het op de natuurlijke wijze te proberen.
mijn vriend is 34 en ik 26 maar toch vind ik het allemaal erg spannend en hoop ik hier wat mee te mogen kletsen!
mocht ik hier niet welkom zijn of pas wanneer we al wat langer aan het proberen zijn en we toch medisch moeten geef dit alsjeblieft aan !

Ik zit nog niet heel lang in dit topic, maar volgensmij kan ik wel zeggen dat je van harte welkom bent! Ook als je nog maar net om de hoek komt kijken met het proberen om kinderen te krijgen.
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat je een zware tijd achter de rug hebt. Ben je helemaal genezen verklaard?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:37

Welkom Daiswees! Heftig van je lymfeklierkanker. Fijn dat er een eierstok intact is gebleven! Wat mij betreft ben je welkom om mee te kletsen hoor.. het is een spannende tijd als je er eenmaal voor gaat!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:39

wat lief dankjewel!
jaa ik ben helemaal genezen verklaard en rondom fertiliteit heb ik inderdaad ook al best een traject achter de rug ookal was het niet met een per directe kinderwens maar ik moest natuurlijk wel het een en ander doen om dit veilig te stellen voor de toekomst!
en nog steeds zit ik regelmatig ( elk half jaar)
in brussel om te bespreken hoe ik er voor sta..
daarom voel ik me misschien ook niet helemaal onbevangen eronder en op m'n plek bij leeftijdsgenoten die het gewoon 'even' proberen en zwanger raken!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:08

daiswees schreef:
hi lieve dames ,

Nee joh natuurlijk ben je welkom! Ik heb je tijdens je proces gevolgd op insta en nog steeds en wil je een dikke knuffel geven :knuffel:
Ik gun het jullie dat het jullie voorspoedig verloopt zou toch leuk zijn.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:03

Daiswees natuurlijk ben je welkom! Wat heb je al een heftige tijd achter de rug zeg! Ik hoop dat jullie kinderwens vlot in vervulling mag gaan <3

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:06

Tuurlijk ben je welkom! Iedereen is hier welkom om mee te kletsen <3

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:15

Welkom!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 21:17

Welkom Daiswees! Natuurlijk ben je welkom
Wat fijn dat jouw andere eierstok de chemo's heeft overleefd zeg! Spannende tijd als je overweegt/besluit ervoor te gaan :)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:40

wat zijn jullie lief <3
ik reageer niet vaak mee hier maar weet dat ik iedereen zn berichten wel gelezen heb en jullie 'avontuur' ook volg
dat iedereen in 2024 / eind 2023 maar een gezond kindje mag krijgen !

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 08:23

Daiswees, dat is niet niks. Maar fijn dat er nog een eierstok in tact is waardoor er nog steeds mogelijkheid is!

Tuurlijk ben je welkom om mee te praten. Je zit met een hoop gedachtens en vragen wanneer je serieus gaat nadenken en proberen. Dan is het heel fijn dat te kunnen delen! Dus iedereen, die het overweegt of gaan proberen is welkom :)F

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:14

Daiwees, zo heftig allemaal! Gaat het ondertussen goed met jou? Oh met bijlezen zie ik dat het gelukkig goed gaat! En fijn dat er nog een eierstok intact is, dat geeft toch hoop :)

Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken. Ik voel al 2 dagen krampen en nu maak ik mezelf wijs dat het de innesteling is dat ik voel :') Het zou super zijn mocht het zo zijn, maar dan zou het wel allemaal heel snel gegaan zijn denk ik :+ (van eisprong naar innesteling dan, niet het zwanger-worden-traject :P )

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:41

Ik hoop voor je mee Farjen! Bij mij is de kramp nooit goed nieuws geweest :+ ik was zelfs zwanger op t moment dat ik dacht dat het niks ging worden omdat ik die ronde niets voelde :Y)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:14

Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden ook veel meer "signalen" voel. Vroeger heb ik nooit een eisprong gevoeld, nu voel ik hem duidelijk "springen".
Volgens de gyn komt het omdat ik er bewuster mee bezig ben, maar soms denk ik dat het komt doordat de hormonenbalans/lichaam ed gewoon weer normaler is ofzo?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:55

Ik voel niks van de eisprong dus daar kan ik niet over meepraten. Maar vanaf dat moment tot aan de menstruatie ervaar ik krampen, obstipatie, misselijkheid met vlagen, sterke reuk en meer trek. Ik denk dus bijna elke maand dat ik écht zwanger ben :Y) Elke maand is het helaas nét niet :P

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:54

Hoi,
toch maar de stoute schoenen aantrekken en me melden/voorstellen. Want ik lees ongeveer een weekje mee. Misschien anderhalf.
Ik ben 35 en werk in de zorg, €,5 jaar vaste relatie en totaal niet kinderen en zwanger worden bezig. Sterker nog ik wilde ze stellig niet omdat ik die gevoelens nooit had.
Ik ben bezig met een nieuwe opleiding die ik in december afrond.
Ik ga 1 dag in de week naar school en vorige week zegt een collega/klasgenootje opeens: ben jij zwanger? Ik zeg uh nee hoe kom je daar nou bij? Ja zei ze: dat gevoel kreeg ik. Ik zei dat ik volgende week ongesteld moet worden (afgelopen maandag/dinsdag ongeveer). Mijn cyclus is vrij regelmatig. De dagen erna kreeg ik spraakberichtjes en appjes dat ze zo n sterk voorgevoel had en ze het nooit mis had. Inmiddels is het vrijdag en ben ik tot nu toe nog niet ongesteld geweest. Maar wel 2 testen gedaan en negatief. En ik was blij en teleurgesteld tegelijkertijd. Mijn vriend was wel opgelucht omdat hij weet hoe graag ik de opleiding wil afmaken.

Het stomme is dat het voor mijn gevoel een grote mindfuck is. Want totdat ze het zei had ik nergens last van. En dan ga je googlen en opeens voel je vanalles. Als ik maandag nog niet ongesteld en negatief test ga ik even de huisarts bellen. Maar dit gedoe heeft wel iets in mij losgemaakt.

Dus als ik niet zwanger blijk te zijn wil ik ovulatie testen gaan doen zodat ik daar maar zicht op heb. Gebruik nu de app maar begrijp uit jullie verhalen dat die vaak niet klopt. Ook heb ik gekeken naar een ovulatie tracker. Hebben jullie daar ervaring mee? Gezien mijn leeftijd wil ik er bewuster mee omgaan?

Ohja wat achtergrondinformatie, we gebruiken condooms.

Ik hoop dat ik bij jullie welkom ben.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:58

Welkom :D
De app kan er naast zitten omdat je een afwijkende cyclus hebt. Zoals sommige hier hebben door bijv pcos. Testen is denk ik het meest betrouwbaar dus gewoon na je ongesteldheid starten en dan krijg je een mooi inzicht in je cyclus. Een tracker heb ik geen ervaring mee.