Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:26

Goed bezig, Jesdajinn! +:)+ Wees wel voorzichtig met teveel lopen. Je lichaam moet aan de belasting van het hardlopen wennen. Het programma baseert zich niet voor niets op 3 keer per week lopen.

Superrrr, Tessa! _/-\o_

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:39

Puera schreef:
Goed bezig, Jesdajinn! +:)+ Wees wel voorzichtig met teveel lopen. Je lichaam moet aan de belasting van het hardlopen wennen. Het programma baseert zich niet voor niets op 3 keer per week lopen.

Superrrr, Tessa! _/-\o_

Thanks voor je tip. Dan laat ik t voor nu hierbij. Tijdens de training en op t werk beweeg ik ook genoeg.

Sintara

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:25

Goed gedaan sv! *\o/* wat een eind weer.
En de rest is dusook allemaal aan het genieten van het mooie weer :D ik heb vandaag ook een langer rondje gedaan, weet niet precies hoelang maar ik denk al met al richting de 10km. Het ging echt heel goed, midden op de dag was de zon best sterk en was het een prima temperatuurtje.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 19:31

Super gedaan hoor SV! :D

JesdaJinn, goed bezig +:)+

Ik twijfel nog een beetje voor morgen qua kleding. Denk aan een lange broek en longsleeve. Start is om 11u en het is maar 5 km.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:10

Echt een knappe prestatie Supervixen!

Veel plezier morgen dilan! Lastig inderdaad wat aan te trekken.

Iedereen is lekker bezig. Langer, korter, interval. Ik leer een hoop in dit topic al post ik niet heel frequent. Loop ook echt nog maar korte stukjes, maar dat gaat goed dus blij mee en ik vind het leuk. Vandaag even met de auto naar een leuk park gereden voor m'n loopje.
Afbeelding

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:25

Superknap gedaan supervixen. Fijn dat je genoten hebt, benieuwd naar je verslagje :)

JesdaJinn, goed bezig. Mag je zeker trots op zijn :j

Lekker gelopen dus Sintara. Loop je zonder apps die je afstand bijhouden dan?

Succes morgen Dilan!

Leuke foto’s Faringo, fijn dat het goed gaat!

Ik heb gisteren bijna 12km naar het observatorium gelopen. Heerlijk weer, langs de rivier, laatste stukje heuvelop. Daarna nog gewandeld en geboulderd, toen was ik wel klaar :)) vandaag rust en morgen hopelijk weer een rondje lopen
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:29

Verslagje van vandaag.

Vanmorgen waren we rond half 9 ter plekke, daar kregen we de tracker die je mee moest nemen.
Nog even wat gegeten en gedronken, vaseline gesmeerd tegen schuurplekken en nog even naar de wc geweest.
Er deden 29 mensen mee op de 50km.
Een lekker klein groepje dus.

Na de start eerst even warmlopen, want het was wel frisjes.
De man van insta die ook meeliep had het tempo er flink in en net toen ik dacht dat ik dit echt geen 50 km zou kunnen volhouden, viel hij bij 9km en verstuikte daarbij zijn enkel. Helaas kon hij niet verder. De organisatie gebeld en hij zou opgehaald worden.

Mijn vriend en ik liepen samen verder. We genoten van de schitterende route. Na 15km waren we bij de eerste verzorgpost. Daar mijn flessen bijgevuld en wat gegeten en gedronken. Daarna door. Bij 25km heeft mijn vriend de route afgesneden, omdat hij herstellende is van een lopersknie. Hij heeft uiteindelijk 42km gelopen.

Ik was daarna dus op mezelf aangewezen. Ik ben eerst bij een man aangehaakt, maar die liep te langzaam. Dus weer verder en daarna met twee vrouwen meegelopen. De ene liep wat te snel, maar de andere ging precies op een lekker tempo. Dus lang samen gelopen. Zij liep veel ultra's tot ongeveer 120 km. Inspirerend!
We kwamen samen aan bij de tweede VP op 30km. Even wat langer pauze genomen, flessen weer bijgevuld en gegeten en gedronken. Op 33km was ik een stuk voor de vrouw uit met wie ik eerst samen liep. Ik merkte dat ik te weinig had gegeten, dus ik ben even gaan zitten. Ook mijn horloge even aan de powerbank gehangen, want 50 km gpx kan hij net niet aan.

Daarna weer verder en haalde ik de vrouw in met wie ik eerst samen liep en gingen we weer samen verder. Op 44 km ongeveer ben ik zelf iets sneller verder gegaan en samen gaan lopen met een jongen die ik tegenkwam. Ook daar weer gezellig mee gepraat en zo vlogen de kms voorbij en was ik alweer bij de finish.

Dit maakt het trailrunnen ook zo leuk. Bijna niemand is echt met tempo bezig, er is tijd voor een praatje bij de VP en onderweg. Iedereen geniet van de route.

Het lopen ging echt boven verwachting goed na het kwakkelen met corona en griep.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 21:00

Leuk verslag! En gave foto's :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:06

Hele gave foto's SV, ik heb helemaal zin in morgen nu. Nog even twijfelen over korte of lange broek.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:15

Leuk verslag, SV!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:18

Dilan93 schreef:
Super gedaan hoor SV! :D

JesdaJinn, goed bezig +:)+

Ik twijfel nog een beetje voor morgen qua kleding. Denk aan een lange broek en longsleeve. Start is om 11u en het is maar 5 km.

Volgens mijn weerapp is het morgen om 11 uur 5 graden, zonnig en een klein windje. Als je het, in tegenstelling tot mij, niet snel te warm hebt kan het op 5k denk ik geen kwaad om voor een lange broek en long sleeve te gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:21

Ik vind vooral de opmerking 'gezellig mee gepraat' zo grappig. Na 44km rennen nog de puf hebben om tijdens het lopen ook nog een gesprek te voeren op je dooie gemak :+

Nee hoor, goed gedaan weer. Leuke foto's ook.
En van de rest ook weer.
Faringo, goed bezig met opbouwen.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:25

Love. Dit. Topic! 8-)

Wat een heerlijke grafiek en lekker steady Musli!

Lekker op de racefiets Kylan. Deed ik ook regelmatig en dacht er vandaag nog aan.
Had een rustdag maar hoe fijn om met dit weer toch je km’s te kunnen maken.
Ga je vaak?

JesdaJinn, hartstikke knap dat je vanaf dag 1 de smaak te pakken hebt! Rustig aan hoor - ook al gaat het lekker!
Mooie omgeving ook daar, kun je daar vanuit huis al starten?

Klinkt als een fijn en makkelijk gelopen rondje Sinatra!

Morgen de vestingloop toch Dilan? Kleding keuze zou mij alleen al stress opleveren _O- En dan moet ik nog beginnen...
Hahaha..
Gaat zo’n kortere loop hetzelfde als een marathon qua organisatie vooraf?
Zet hem op morgenochtend en have fun!

Welkom terug Faringo! Yeahhh!
Zo blij dat je pijnvrij kan lopen en weer mag opbouwen. Super leuke foto’s van het park, maakt het toch wel leuker dan al mijn gras en grijs asfalt hier!

Alsof je op vakantie bent Lien, over andere omgeving gesproken.
Prachtig - langs de rivier. Sportief dagje ook!

En dan SV - echt het is dat je al een medaille/lintje hebt _/-\o_
Wat een held ben jij, 50 km - beetje kletsen, gewoon nog wat harder en mensen inhalen... klinkt bijna leuk! Hahaha..

Het is zo ver van mijn bed show jouw afstanden maar je verslag lees ik met veel plezier! Echt knap en het klinkt alsof het een gave ervaring is waarbij je leuke mensen tegenkomt die allemaal van lopen houden. Eten, powerbank en alles wat je nodig denkt te hebben gaat dus mee in je rugzak?
Had je geen schuurplekken van vandaag?

Ik heb vanmorgen Kellersport leeggekocht. Heel veel Nike trail (en vast ook andere merken) in de sale.
Veel voor weinig, daar hou ik van! :Y) (Tip voor de shopliefhebber)

En succes Gaucho!! Heel veel plezier morgen en 20 km dat kan jij!! #spierbalsmiley
Ook benieuwd naar jouw verhaal morgen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:36

BB80 schreef:
JesdaJinn, hartstikke knap dat je vanaf dag 1 de smaak te pakken hebt! Rustig aan hoor - ook al gaat het lekker!
Mooie omgeving ook daar, kun je daar vanuit huis al starten?

Nee. Ik ga rustig aan doen. Blijf gewoon hardlopen als ik nu doe en dat houd ik echt super goed vol. Ga ook niet meer dagen hardlopen.

Nee, ik 'moet' met de auto naar het losloopgebied. Ik zou dat eventueel kunnen lopen/hardlopen maar ik zet de auto op de PP in het losloopgebied en kan dan direct starten en wanneer ik klaar ben dan spring ik weer in de auto en rijd weer naar huis.

@SV. Echt respect voor je. Wat een afstand! Leuk verslag :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:37

Korte broek kan ik aanraden voor morgen!
Gaucho de route is prachtig, lekker genieten.

Haha Goof, dat kletsen lukt omdat je op een rustig tempo loopt. En je went ook echt aan zulke afstanden. Je leert ook de pijntjes steeds beter accepteren en kunt er beter mee omgaan als je even een dipje hebt tijdens het lopen.

Bb80 dat is het ook een gave ervaring met leuke mensen.
Alles gaat mee in de tas ja.
Vandaag wel mijn oude vertrouwde salomon en mezelf ingesmeerd met vaseline, dat helpt enorm.

Inhoud van mijn tas: isolatiedeken (verplicht), pleisters, 6 gelletjes, twee kwarkbolletjes, vier repen, powerbank plus kabel, zakdoeken, autosleutel, twee drinkflessen, opvouwbare beker, tracker.

Heerlijk om zo lekker inkopen te doen! Nooit genoeg sportkleren haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 21:51

BB80, welnee, mijn grootste 'zorg' voor een 5 km is dus welke kleding ik aan doe. :+

Aan echte organisatie doe ik pas vanaf een halve marathon.
Ben ook heel benieuwd hoe dit voor de hele marathon is. :j

Imay, ik heb het opzich snel warm, maar 5 graden vind ik toch best fris.
En ik ga niet voor een top tijd, lekker op mn gemak lopen en genieten, dus als ik wat langzamer loop omdat ik het toch warm krijg, is dat niet zo erg.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:00

Dank voor het antwoord Dilan. Benieuwd welke combi je kiest. Ik bedoelde meer qua organisatie of je voor een 5 km bijv. ook een tracker krijgt zoals bij SV, spullen ingeleverd kunnen worden en er veel dixie’s en posten zijn.

Geen stress voor de 5, dat is mooi! Goede nachtrust en morgen fit weer op! +:)+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 22:05

Ohh op die manier.
Spullen afgifte is er bij de meeste evenementen wel. Dixies zijn er op het startterrein wel, maar onderweg, geen idee eigenlijk :=
Waterposten waren er vorig jaar voor de 10 km wel. Voor 5 km weet ik het niet, maar is voor mij niet echt nodig.
Tracker heb ik nog nooit mee gehad, maar denk dat dit meer iets is voor (langere) trail runs.

Had bij de Zevenheuvelenloop wel een chip die je via een app kon volgen en geloof dat dit bij de marathon in Amsterdam ook zo gaat zijn. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:53

Een tracker is echt voor lange trails die je op gpx loopt ivm veiligheid.

Bij kortere wedstrijden heb je een chip aan je schoen of in je startnummer die alleen je tijd registreert.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:57

Dubbelpost

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:50

Mooie loopjes allemaal!

Ik ben op huisoppas en kon dus lekker in een nieuwe omgeving lopen. Heb een route op RunGo genomen en die was ok. Het weer was echt heerlijk! Ik liep echt heel fijn. Geen moeilijke opstart maar gelijk genieten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:47

Mooie omgeving, poes! Altijd leuk, ergens anders lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:08

Mooi poes! Een nieuwe omgeving is altijd top.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 10:19

Altijd lekker motiverend, een nieuwe omgeving :j

Vandaag stralend weer voor een loopje.
Ik hoop die 5 km te kunnen finishen met het gevoel alsof ik ook prima de 10 zou kunnen uitlopen.
Maar ik ken mezelf, dan ben ik lekker bezig en ga ik weer te enthousiast doen :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:20

Genieten vandaag, Dilan!

Hoe is het met de spierpijn, SV?

Vanochtend uit bed de pony’s en de tuinvogels gevoerd, hardloopkleren aan en gaan met die banaan! Een lekker rustig rondje gelopen. Ik kwam bij een vogelkijkhut langs, en het was een drukte van jewelste qua vogels. Heerlijke voorjaarsgeluiden!