Babootje schreef:Twiggy2008 schreef:Babootje, blijft lekker invullen voor jou. Heb inderdaad geknuffeld en gehugd, met de mensen die daar ook behoefte aan hadden. Ik zoek en zocht geen menigte op en hield afstand van oudere en kwetsbare mensen. Al was dat lastig bij de begrafenis van mijn eigen vader. En was ook lastig bij mijn beste vriendin haar vader zijn crematie.... Tja, dan gaat de knuffel wel eens vóór op de regeltjes. Juist geen ikke, ikke, ikke, op die momenten.
Oja, en ik ben getrouwd, heb het heerlijk buiten gevierd met onze innercircle afgelopen nazomer. Geen zieken, geen doden, wel gezelligheid, warmte en liefde. En het mocht, hoor, of is dit ook al egoistisch? Vast wel in jouw ogen.
Manlief en ik hebben C opgelopen van zijn gevaccineerde én geboosterde zoon (arts) en schoondochter (zorg).
Ook zij zijn mensen.... dus ik neem het ze niet kwalijk.
Zo bijzonder, dat je niet meer mag leven, echt LEVEN, volgens 'de mondkapjes- en vaccinatiepolitie'.
Jij geeft nu een nuancering aan die ik niet heb gelezen in jouw eerdere post. Ik heb mijn antwoord gebaseerd op jouw eerdere post, die zoals het daar staat geen blijk geeft voor respect voor een ander.
Twiggy2008 schreef:Ach ja, wellicht bedenken dat dingen wel eens véél genuanceerder kunnen zijn, dan jij denkt. Dit is een simpel en vrij zwart/wit forum.
Ik kijk zelf liever mensen aan, bij discussies. Jij hebt bv geen idee wat ik voor werk doe, wat mijn achtergrond of opleiding is, hoe mijn gezondheid is, mijn leeftijd, mijn situatie en hoe ik mijn leven leid. Toch roep je meteen dat ik 'Ikke, Ikke, Ikke' leef. Niets is minder waar, maar whatever. Dat bedoel ik met het woord invullen. Zo jammer.
Je kunt niet iemand een reactie kwalijk nemen als jij niet duidelijk bent. Zo jammer dat jij dat niet snapt...
Twiggy2008 schreef:Mensen als jij en ik zullen het NOOIT eens worden over de aanpak van deze pandemie. Dat is een feit, vrees ik. En om er nog veel woorden aan vuil te maken, ach.... Wat ik al zei, dit is een onpersoonlijk forum. De tijd zal recht zetten, hoe het echt zit. Ondertussen versoepelt men eindelijk steeds meer. En gelukkig maar.
Nee, we zullen het niet eens worden over de aanpak van de pandemie. Dat hoeft ook helemaal niet. Ik begrijp hoe moeilijk het is om op zo'n pandemie een goed besluit te nemen. Je doet het altijd voor iemand verkeerd. Waarom? Omdat je niet in de toekomst kunt kijken. With hindsight is every decision easy. Ik heb dus heel veel waardering voor de aanpak die inderdaad niet perfect is geweest. Ik ben blij dat de aanpak een groot aantal slachtoffers heeft voorkomen. En inderdaad, nu de kans pakken om het nog beter te doen, voor de volgende pandemie zich aandient. Dus de zorg meer efficiënt inrichten; daar moet echt werk van gemaakt worden. Want dat is al die tijd onze handrem geweest.