Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:19

Janneke2 schreef:
*... voelt zich bijna schuldig... *

Ik begon over vogelgriep, en dan krijg je zo'n soort reactie.

Zullen we zeggen 'I touched a nerve' met de vogelgriep...?

Niet nodig. Anders was het wel scheef gelopen op een ander onderwerp. Ik mag hopen dat het is om te trollen. Anders is het wel echt ziekelijk.

gohya

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:46

Sorry dat kom binnenvallen.
@Dinopino vogelgriep bestaat echt hoor,al vele jaren,en de mexicaanse griep is tot nu toe de meest dodelijkste geweest.
Ik ben ook een wappie,althans dat word gezegd,maar virussen zijn echt hoor! Komen er nog veel meer vanwege de klimaatverandering,die je niet kan stoppen,wel vertragen.

Veel vogels,zwanen,ganzen,eenden gezien op t.v. met vogelgriep.Nee ik heb geen bewijs dat het vogelgriep is,maar weet wel zeker dat het echt bestaat.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:08

Op deze kaart staat waar dode vogels met vogelgriep zijn gevonden. Er is vast een plekje bij je in de buurt om eens te gaan kijken of je ook een vogel met vogelgriep ziet. Ze zijn te herkennen aan afwijkend gedrag, raar draaien met het hoofd, bijna dood zijn. etc. etc.

https://ez.maps.arcgis.com/apps/webappv ... e14dce9680

Ik heb overigens nog nooit een paard met rhinovirus gezien. Dat bestaat dan zeker ook niet? Die berichten van vorig jaar over zieke paarden waren vast fakenews of die paarden hadden wat anders. Een gewoon griepje of zo.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:54

Hier nog een wappie *\o/* .
Afgelopen zomer een roofvogel zo uit het land kunnen pakken.
Vogelbescherming gebeld.
Kwamen niet eerder dan dat we zijn geheemelte hadden bekeken.
Deze was bleek ipv rood.
Volgens hun dus vogelgriep,we moesten hem maar weer loslaten op het land.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:12

Oh wat verschrikkelijk. Heb je je daarna wel ontsmet? Dat waren ook typische vogelgriep verschijnselen.
Mijn vriendin heeft een roofvogelopvangcentrum. Mocht er laatst nog een bonte specht heen brengen. Die hield zijn kopje helemaal scheef en heeft het helaas niet gered. Die is waarschijnlijk besmet toen ie met zijn lijfje tegen de bushalte vloog.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:18

Dinopino schreef:
Oh wat verschrikkelijk. Heb je je daarna wel ontsmet? Dat waren ook typische vogelgriep verschijnselen.
Mijn vriendin heeft een roofvogelopvangcentrum. Mocht er laatst nog een bonte specht heen brengen. Die hield zijn kopje helemaal scheef en heeft het helaas niet gered. Die is waarschijnlijk besmet toen ie met zijn lijfje tegen de bushalte vloog.

Gewoon handen wassen en klaar.
Mijn man heeft dat arme dier natuurlijk niet op het land weer gezet.
Nek omgedraaid ,in een vuilniszak en weg ermee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:58

Dinopino schreef:

Besmet door de bushalte ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:19

Dit topic is gewoon hilarisch ;)
Zeldzaam wat sommige bokkers mee maken :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:18

Dinopino schreef:

Nu geloof je ineens wel in vogelgriep of wat?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:19

IMANDRA schreef:
Dinopino schreef:

Volgens mij niet, volgens mij maakt ze een grapje (altijd leuk, over dode vogels) en juist een statement dat de vogels die vogelgriep hebben eerder ergens tegenaan zijn gevlogen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:25

Ja ik snap Dino’s berichten nooit, veel te vaag. Dus waarschijnlijk heb je gelijk :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:30

Ilse_123 schreef:
IMANDRA schreef:

Volgens mij niet, volgens mij maakt ze een grapje (altijd leuk, over dode vogels) en juist een statement dat de vogels die vogelgriep hebben eerder ergens tegenaan zijn gevlogen.

Ik denk dat pluimveebedrijven dit helemaal niet zo grappig vinden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:48

Babootje schreef:
Twiggy2008 schreef:
Babootje, blijft lekker invullen voor jou. Heb inderdaad geknuffeld en gehugd, met de mensen die daar ook behoefte aan hadden. Ik zoek en zocht geen menigte op en hield afstand van oudere en kwetsbare mensen. Al was dat lastig bij de begrafenis van mijn eigen vader. En was ook lastig bij mijn beste vriendin haar vader zijn crematie.... Tja, dan gaat de knuffel wel eens vóór op de regeltjes. Juist geen ikke, ikke, ikke, op die momenten.

Oja, en ik ben getrouwd, heb het heerlijk buiten gevierd met onze innercircle afgelopen nazomer. Geen zieken, geen doden, wel gezelligheid, warmte en liefde. En het mocht, hoor, of is dit ook al egoistisch? Vast wel in jouw ogen.

Manlief en ik hebben C opgelopen van zijn gevaccineerde én geboosterde zoon (arts) en schoondochter (zorg).
Ook zij zijn mensen.... dus ik neem het ze niet kwalijk.

Zo bijzonder, dat je niet meer mag leven, echt LEVEN, volgens 'de mondkapjes- en vaccinatiepolitie'.

Jij geeft nu een nuancering aan die ik niet heb gelezen in jouw eerdere post. Ik heb mijn antwoord gebaseerd op jouw eerdere post, die zoals het daar staat geen blijk geeft voor respect voor een ander.

Ach ja, wellicht bedenken dat dingen wel eens véél genuanceerder kunnen zijn, dan jij denkt. Dit is een simpel en vrij zwart/wit forum.

Ik kijk zelf liever mensen aan, bij discussies. Jij hebt bv geen idee wat ik voor werk doe, wat mijn achtergrond of opleiding is, hoe mijn gezondheid is, mijn leeftijd, mijn situatie en hoe ik mijn leven leid. Toch roep je meteen dat ik 'Ikke, Ikke, Ikke' leef. Niets is minder waar, maar whatever. Dat bedoel ik met het woord invullen. Zo jammer.

Mensen als jij en ik zullen het NOOIT eens worden over de aanpak van deze pandemie. Dat is een feit, vrees ik. En om er nog veel woorden aan vuil te maken, ach.... Wat ik al zei, dit is een onpersoonlijk forum. De tijd zal recht zetten, hoe het echt zit. Ondertussen versoepelt men eindelijk steeds meer. En gelukkig maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:26

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:45

BeFunny schreef:
https://nos.nl/l/2417352

Dit zou wel heel lekker zijn
Gewoon weer vrijheid.

Ik hoop er ook heel erg op. Vooral de mondkapjes elke dag en overal staan mij tegen. (Op de uni en in de trein is al heel wat uur per dag).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:38

Dinopino schreef:

Tuurlijk, pracht verhaal :D :D . Denk dat ie zijn nekkie gebroken heeft door tegen een bushalte??? aan te vliegen, het is niet meer wat het was tegenwoordig met die vogels.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:39

bigone schreef:
Dinopino schreef:

Besmet door de bushalte ?

Ja ja, daar kijk je van op he :D , daarom ga ik nooit met de bus :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:46

Ik geloof niet in bushaltes.
Ook niet in Duitsland, dat is een verzinsel. Aangezien Dinopino zegt in Duitsland te wonen geloof ik ook niet in dat bestaan. Logisch ook want Dino‘s zijn een grapje van God om de atheisten in de war te maken en over pino‘s zullen we het helemaal maar niet hebben….

Het wordt hier langzaam echt een beetje holliwood

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:01

Sizzle schreef:
.... Dino‘s zijn een grapje van God om de atheisten in de war te maken.....

Wacht even hoor, hier moet ik even een poosje op kauwen.... :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:55

Babootje schreef:
Twiggy2008 schreef:
Babootje, blijft lekker invullen voor jou. Heb inderdaad geknuffeld en gehugd, met de mensen die daar ook behoefte aan hadden. Ik zoek en zocht geen menigte op en hield afstand van oudere en kwetsbare mensen. Al was dat lastig bij de begrafenis van mijn eigen vader. En was ook lastig bij mijn beste vriendin haar vader zijn crematie.... Tja, dan gaat de knuffel wel eens vóór op de regeltjes. Juist geen ikke, ikke, ikke, op die momenten.

Oja, en ik ben getrouwd, heb het heerlijk buiten gevierd met onze innercircle afgelopen nazomer. Geen zieken, geen doden, wel gezelligheid, warmte en liefde. En het mocht, hoor, of is dit ook al egoistisch? Vast wel in jouw ogen.

Manlief en ik hebben C opgelopen van zijn gevaccineerde én geboosterde zoon (arts) en schoondochter (zorg).
Ook zij zijn mensen.... dus ik neem het ze niet kwalijk.

Zo bijzonder, dat je niet meer mag leven, echt LEVEN, volgens 'de mondkapjes- en vaccinatiepolitie'.

Jij geeft nu een nuancering aan die ik niet heb gelezen in jouw eerdere post. Ik heb mijn antwoord gebaseerd op jouw eerdere post, die zoals het daar staat geen blijk geeft voor respect voor een ander.

Twiggy2008 schreef:
Ach ja, wellicht bedenken dat dingen wel eens véél genuanceerder kunnen zijn, dan jij denkt. Dit is een simpel en vrij zwart/wit forum.

Ik kijk zelf liever mensen aan, bij discussies. Jij hebt bv geen idee wat ik voor werk doe, wat mijn achtergrond of opleiding is, hoe mijn gezondheid is, mijn leeftijd, mijn situatie en hoe ik mijn leven leid. Toch roep je meteen dat ik 'Ikke, Ikke, Ikke' leef. Niets is minder waar, maar whatever. Dat bedoel ik met het woord invullen. Zo jammer.

Je kunt niet iemand een reactie kwalijk nemen als jij niet duidelijk bent. Zo jammer dat jij dat niet snapt...

Twiggy2008 schreef:
Mensen als jij en ik zullen het NOOIT eens worden over de aanpak van deze pandemie. Dat is een feit, vrees ik. En om er nog veel woorden aan vuil te maken, ach.... Wat ik al zei, dit is een onpersoonlijk forum. De tijd zal recht zetten, hoe het echt zit. Ondertussen versoepelt men eindelijk steeds meer. En gelukkig maar.

Nee, we zullen het niet eens worden over de aanpak van de pandemie. Dat hoeft ook helemaal niet. Ik begrijp hoe moeilijk het is om op zo'n pandemie een goed besluit te nemen. Je doet het altijd voor iemand verkeerd. Waarom? Omdat je niet in de toekomst kunt kijken. With hindsight is every decision easy. Ik heb dus heel veel waardering voor de aanpak die inderdaad niet perfect is geweest. Ik ben blij dat de aanpak een groot aantal slachtoffers heeft voorkomen. En inderdaad, nu de kans pakken om het nog beter te doen, voor de volgende pandemie zich aandient. Dus de zorg meer efficiënt inrichten; daar moet echt werk van gemaakt worden. Want dat is al die tijd onze handrem geweest.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:22

Sizzle schreef:
Ik geloof niet in bushaltes.
Ook niet in Duitsland, dat is een verzinsel. Aangezien Dinopino zegt in Duitsland te wonen geloof ik ook niet in dat bestaan. Logisch ook want Dino‘s zijn een grapje van God om de atheisten in de war te maken en over pino‘s zullen we het helemaal maar niet hebben….

Het wordt hier langzaam echt een beetje holliwood

:') Ik weet niet waar ik harder om moet lachen, de dino's of de pino's.. Je maakt mijn dag goed :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:44

Ik las twee dagen geleden een tweet op Twitter van Pfizer zelf.

Over ernstige diepe bloedklonters en long embolieën, mocht je een van de klachten hebben niet wachten en direct na de huisarts toe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:53

Die tweet heeft niets te maken met de Pfizer Covid vaccins.. hoezo dit bericht?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:57

Janinevv schreef:
Ik las twee dagen geleden een tweet op Twitter van Pfizer zelf.

Over ernstige diepe bloedklonters en long embolieën, mocht je een van de klachten hebben niet wachten en direct na de huisarts toe.

Dat lijkt me een zeer goed advies bij bloedklonters :? Wat is er mis met deze tweet?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:01

Dacht dat het ging om het vaccin. Nou goed iets wat dus Pfizer gemaakt heeft kan dit blijkbaar veroorzaken, dat kunnen we daar wel uit begrijpen.

Ik dacht ik kijk eens bij Lareb over Corona vaccin en bijwerkingen en daarin zie ik wel de genoemde dingen, misschien zelf dan die link gelegd.

Of plaatsen ze gewoon rondom tweets met adviesen over bloed klonters en embolieën ?