Bloodymary schreef:Waarschijnlijk morgen al persconferentie wordt er gezegd.
https://nos.nl/l/2360469
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Waarschijnlijk morgen al persconferentie wordt er gezegd.
lenaa_tje schreef:Suzanne F. schreef:Kappers dicht zou ik wel sneu vinden. Ik geloof nooit dat daar nou de besmettingen plaatsvinden. Gooi dan de middelbare scholen een maand dicht, online onderwijs.
Sluit dan de scholen waar besmettingen zijn
moonsparkle schreef:lockdown en Enkel winkels met voedingsmiddelen open.Wat zouden jullie dan willen zien qua maatregelen? Ik ben voor maar 1 persoon op bezoek met kerst, maar ja dan nog weet ik niet hoe je gaat voorkomen dat mensen dan elke dag naar een ander gaan. Qua winkels zou ik denken of niet essentiële winkels dicht of juist ruimere openingstijden zodat mensen meer kunnen verspreiden. Maar is er een recent onderzoek met waar de meeste besmettingen nu vandaan komen?
moonsparkle schreef:Jullie maken me bang, ik begin net met een opleiden. Het is 1 dag per week, de meeste lessen zijn online maar praktijk kan natuurlijk niet online.
Popstra schreef:moonsparkle schreef:lockdown en Enkel winkels met voedingsmiddelen open.Wat zouden jullie dan willen zien qua maatregelen? Ik ben voor maar 1 persoon op bezoek met kerst, maar ja dan nog weet ik niet hoe je gaat voorkomen dat mensen dan elke dag naar een ander gaan. Qua winkels zou ik denken of niet essentiële winkels dicht of juist ruimere openingstijden zodat mensen meer kunnen verspreiden. Maar is er een recent onderzoek met waar de meeste besmettingen nu vandaan komen?
lenaa_tje schreef:Ze kunnen nog steeds de ‘vakantie’ vervroegen (het is natuurlijk geen vakantie) ik weet dat veel scholen dat liever hebben en terecht ook.
Verder snap ik niet zo goed waar het idee vandaan komt dat middelbare scholieren nauwelijks getest worden. Dat is echt onzin.
moonsparkle schreef:lenaa_tje schreef:Ze kunnen nog steeds de ‘vakantie’ vervroegen (het is natuurlijk geen vakantie) ik weet dat veel scholen dat liever hebben en terecht ook.
Verder snap ik niet zo goed waar het idee vandaan komt dat middelbare scholieren nauwelijks getest worden. Dat is echt onzin.
Ik snap je eerste deel niet helemaal, maar als ze de vakantie zouden vervroegen, dan zou morgen de vakantie eigenlijk in moeten gaan of het scheelt maar 2 of 3 dagen.
moonsparkle schreef:lenaa_tje schreef:Ze kunnen nog steeds de ‘vakantie’ vervroegen (het is natuurlijk geen vakantie) ik weet dat veel scholen dat liever hebben en terecht ook.
Ik snap je eerste deel niet helemaal, maar als ze de vakantie zouden vervroegen, dan zou morgen de vakantie eigenlijk in moeten gaan of het scheelt maar 2 of 3 dagen.
moonsparkle schreef:@lena maar de presco is toch dinsdag avond? Of wordt dat ook eerder? Dan heb ik dat even gemist.
Jessix schreef:moonsparkle schreef:@jessix ik ken juist best wat mensen die de regels volgen zoals ze zijn. Dus nu mag een verjaardag als ze verspreid komen en max zoveel per dag, nu mag kerst ook op die manier. Een aantal mensen die ik ken zullen als de regels worden aangescherpt zich er ook aan houden. Natuurlijk vast niet iedereen, maar het zal wel helpen.
Vast wel, alleen voelt het voor mij even niet zo op dit moment.
lenaa_tje schreef:Ze kunnen nog steeds de ‘vakantie’ vervroegen (het is natuurlijk geen vakantie, waar dat toch vandaan komt? ) ik weet dat veel scholen dat liever hebben en terecht ook.
lenaa_tje schreef:Als het dinsdag in gaat zijn dat toch 4 dagen?
Maar de term suggereert inderdaad dat er geen les gegeven wordt en dat is niet zo.. daarom stoort de term mij zo.
Verder blijft het een heel erg naar iets voor te veel kinderen en ouders. Dus ik houdt m’n hart echt vast.
Jessix schreef:Het voelt voor mij een beetje als dweilen met de kraan open. Zelf kijk ik juist helemaal niet naar het kabinet voor nog meer regels. Een grote groep mensen hier in NL zoekt toch altijd weer naar manieren om die om te buigen. Je beperkt er i.m.o. alleen maar de mensen mee die zich er wel aan houden. Veel mensen om me heen hebben hun eigen kerstdiner al afgeblazen omdat ze het risico gewoon niet aan willen gaan en vieren het enkel in eigen huishouden. En de mensen die er maling aan hebben die vieren het toch wel gewoon zoals ze van plan waren of het nog met 3, 2 of 1 persoon mag.
Astorga schreef:Heb je het voorbeeld wat ik heb toegevoegd gelezen? Ging over een standaardbrief van de GGD.
Vraag is dus: zijn er geen besmettingen op die COVID-vrije scholen, of worden de besmettingen niet waargenomen? Dat eerste kun je nu echt niet met zekerheid zeggen.
Ik heb meerdere besmettingen onder patiënten en collega's gezien, en dus ook waargenomen hoe besmettelijke COVID wel niet is.
Maar ik ga naar buiten, ben je ff van mijn kritische geblaat af![]()
bigone schreef:Het is op scholen soms wel heel verschillend geregeld, vriendin heeft op verzoek van school haar kinderen getest en beide negatief maar zelfs met die testuitslag zijn ze niet welkom. Zolang er nog een drup aan de neus hangt mogen ze er niet in.