Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMAY1990 schreef:@Aight Ik ben half april zonder ooit op een racefiets gezeten te hebben de Decathlon ingelopen en heb daar gezegd dat ik op zoek was naar een racefiets die geschikt is voor een beginner in een niet al te idiote prijsklasse. Ik ben naar buiten gelopen met deze fiets. Ik heb er wel bewust voor gekozen om geen 2e hands fiets te kopen, voornamelijk omdat ik er zelf (nog) geen verstand van had en ook niemand mee kon nemen die wist waar hij/zij het over had. Dan is 2e hands erg risicovol, zowel als het gaat om de maat als om het beoordelen van de algemene staat van onderhoud. Decathlon heeft in hun assortiment racefietsen een goede prijs kwaliteit verhouding en over het algemeen ook wel kundig personeel op de fietsafdeling staan. Je kan ook eerst huren, of kijken naar een beginnerscursus waar en een fiets voor zou kunnen huren. Al is huren ook al snel een paar tientjes per dag dus als je niet naar een hele dure fiets aan het kijken bent is het al snel voordeliger om de sprong te wagen. Racefietsen behouden redelijk wat waarde als je er goed voor zorgt dus als het niet bevalt kan je met beperkt verlies de fiets vaak nog wel doorverkopen. Het verschil tussen een paar dagen een fiets huren om uit te proberen en het verlies als je een koopt en het bevalt toch niet is volgens mij niet zo groot.
Aight schreef:IMAY1990 schreef:@Aight Ik ben half april zonder ooit op een racefiets gezeten te hebben de Decathlon ingelopen en heb daar gezegd dat ik op zoek was naar een racefiets die geschikt is voor een beginner in een niet al te idiote prijsklasse. Ik ben naar buiten gelopen met deze fiets. Ik heb er wel bewust voor gekozen om geen 2e hands fiets te kopen, voornamelijk omdat ik er zelf (nog) geen verstand van had en ook niemand mee kon nemen die wist waar hij/zij het over had. Dan is 2e hands erg risicovol, zowel als het gaat om de maat als om het beoordelen van de algemene staat van onderhoud. Decathlon heeft in hun assortiment racefietsen een goede prijs kwaliteit verhouding en over het algemeen ook wel kundig personeel op de fietsafdeling staan. Je kan ook eerst huren, of kijken naar een beginnerscursus waar en een fiets voor zou kunnen huren. Al is huren ook al snel een paar tientjes per dag dus als je niet naar een hele dure fiets aan het kijken bent is het al snel voordeliger om de sprong te wagen. Racefietsen behouden redelijk wat waarde als je er goed voor zorgt dus als het niet bevalt kan je met beperkt verlies de fiets vaak nog wel doorverkopen. Het verschil tussen een paar dagen een fiets huren om uit te proberen en het verlies als je een koopt en het bevalt toch niet is volgens mij niet zo groot.
Oh thanks hier heb ik wat aan!! En qua accessoires, heb je die ook bij de decathlon gehaald?