4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:47

Tuurlijk haal ik die Starbucks hier nog een keer in. Kom er heel af en toe, rij niet vaak daar langs. Maar af en toe als ik er langs kom is dat wel een heerlijke traktatie. Kan precies vanaf daar naar huis rijden en dat het thuis perfecte temperatuur is :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:33

@linoleum: Ah ja zou best kunnen. Ik zie heel veel fitgirls op insta het iig wel doen XD Ik doe eigenlijk niks specifieks qua billen, maar dat is sws Crossfit eigen wel een beetje. Niet focussen op 1 spiergroep. Hahha ja normaal kan ik roeien ook wel redelijk. Sws alle cardio oefeningen ben ik snel, alleen 1000 vind ik altijd wel net tikkie te lang XD
Lekker bezig weer qua wandelen. Meestal idd als je er even doorheen bent, dan is het best lekker. Ik heb net terug van trainen ook in de regen terug gelopen. Jongen van trainen vroeg nog of ik echt niet mee wou rijden, maar dacht. Ach ben niet van suiker XD
Hahah wel balen van de Starbucks XD

@Mara: Oh dat klinkt wel lekker. Met tomaat doe ik idd ook wel eens, maar met fruit nog nooit geprobeerd. Eens doen binnenkort :)
Ja heb helaas vaker last van mijn heup. Al van kinds af aan. Gelukkig is het meestal maar een paar dagen en dan is het weer een maand weg. Vandaag was het al weer een stuk beter dan gisteren.
Fijn dat je rug wel oké was :) En irritant van de post… Weet niet wat ze daar aan het doen zijn, want mijn pakketjes gisteren hadden ook al vertraging.

@Aight: Succes! Ik vind roeien niet erg, maar voor tijd en dan als competitie begin ik altijd te hard en sta ik halverwege stil. Hoe ging het qua gewicht toen je de 1600 aanhield? Anders dat nog even volhouden en dan kijken of je misschien wat hoger kunt gaan zitten daarna?
Heb je geen honger zo zonder tussendoortjes?

@Kimmie: Hip thruster lig je op een bankje met barbell op je heupen en die druk je dan omhoog. Beetje lastig uitleggen XD
Qua taart is die inderdaad heerlijk, maar echt heavy XD
En je mag echt trots op jezelf zijn dat je gewoon bent gestopt, omdat je genoeg had. Heel goed!

@Joanne: Oeh ja tosti met pindakaas (of pindakaas en banaan) is echt heel lekker!
Prima lijstje vandaag! Top!
Qua eten afslaan hangt het er bij mij vanaf. Als mijn baas mij iets aanbied, eet ik het niet. Maar ik werk met mensen met Down en als er dan 1 jarig is dan kan ik dat niet afslaan. Want dan krijg je sneue koppies. Dus dan eet ik het wel gewoon en heb ik die dag gewoon wat teveel gehad. Soms laat ik dan 1x tussendoortjes weg, maar niet altijd. Ik ben niet zo erg streng meer op mijzelf. Die opmerkingen vind ik inderdaad ook heeeel irritant. Meestal zeg ik er dan maar achteraan dat ik op mijn eten let om meer spiermassa te krijgen. Dat snappen ze dan wel. (en is ook wel zo)

-------------------

Ik heb net mijn avondeten er weer op zitten. Enorm drukke dag weer op het werk en liep niet zo goed. Mede omdat er eentje was met veel pijn. Dus dan moet je switchen tussen die, maar ook de gasten moeten geholpen worden. Plus ander bijzonder personeel moet ook aandacht hebben.
Hopelijk gaat het vrijdag wat beter met hem.. Want was erg sneu om te zien (reuma).
Workout was prima te doen, maar het roeien ging voor geen meter. Gok nog niet helemaal hersteld van het roeien van gisteren. Plus ik begon echt veel te hard en halverwege stond ik bijna stil.. Gelukkig met buddy en coach ernaast toch nog onder de 4 minuten kunnen blijven, maar zo slecht ging het nog nooit... Volgende keer dus echt rustiger beginnen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:23

Veganist worden werkt ook heel goed om traktaties af te slaan := Lekker makkelijk.
Aan de andere kant: als iemand de moeite heeft genomen om iets speciaal voor mij mee te nemen sla ik het juist niet af, dat is dan ook weer banketstaaf. Dat gebeurt alleen niet zo vaak.
In het algemeen zou ik zeggen: als het mogelijk is, neem een half stukje taart ofzo, voor de smaak. Als het iets is in verpakking kun je het altijd nog aan de buren geven ofzo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:09

Leoni, ik kreeg van de week een melding dat PostNL storing had gehad en daardoor de bezorging langer duurt dan je gewend bent. Weet niet of je via hun wat ontvangt, maar dat verklaar wel wat.
Fanatiek ook om in de regen terug te wandelen als je een lift wordt aangeboden. Ik was denk ik voor de lift gegaan toch :')
Vervelend om een collega zo met pijn te zien lopen :(

Magratea, vegan zijn helpt inderdaad wel goed dan! Blijft er weinig over dat je kan hebben qua gewoon taart en gebak.

--------------
Gisteren lekker dagje gehad, 's morgens stuk gewandeld, 's avonds gesport. Tussendoor nog wat klusjes in huis die hoognodig waren.

Ook vanmorgen weer met uur wandelen begonnen en vanavond na het werk weer sporten. De rest van de dag helaas weer stil zitten achter de pc. Maar ook dat overleven we wel weer.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy en cruesli chocola
T: cracotte met kaas, cliff bar
A: traybake met wortels, aardappelen en geitenkaas
T: cracotte met kaas, stuk chocola
Totaal 1.775 kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:25

@Linoleum: Ja die kreeg ik inderdaad ook. Gelukkig is het intussen binnen :)
Had nieuwe Crossfitschoenen en whey besteld
Haha ja achteraf had ik wel spijt dat ik de lift had afgeslagen, want had ook geen jas mee XD
En ja heel zielig. Vooral omdat het normaal een druk jochie is en nu echt liep te strompelen en ik heb telkens zijn hand moest vasthouden bij kleine opstapjes.
Goed bezig weer! Jij bent ook echt lekker aan het sporten en wandelen!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:26

@Linoleum, Ohhh zo'n domper als je je al hebt verheugd op Starbucks! :') Je bent lekker consequent bezig met wandelen! Sta je er ook echt vroeger voor op op werkdagen of past het goed in je dag?

@Joanna1997, Slim dat je de fiets hebt gepakt om toch nog wat te bewegen! Ik voel me zelf altijd zo blegh als ik over de hele dag vooral stil heb gezeten. Ik vind je lijstje er inderdaad alweer wat beter uitzien! Wat meer variatie, zodat je meer verschillende goede voedingsstoffen binnenkrijgt. Goed bezig :D
Op mijn werk zeg ik vrijwel altijd gewoon 'nee dankje' tegen alle traktaties, omdat we best een groot bedrijf zijn is zo'n traktatierondje ook minder persoonlijk. Als ik het idee heb dat ik iemand voor het hoofd stoot door te weigeren neem ik vaak een klein stukje, in plaats van de volledige portie. Ik vind het overigens altijd zó vervelend als mensen dan opmerkingen maken zoals 'je bent al slank, dus hoeft er niet op te letten'. Vaak geef ik aan dat ik daar dan ook heel bewust mee bezig ben en daarom iets afsla.

@Aight, Iedere dag inschatten wat je eet is natuurlijk uiteindelijk de beste optie! Ik ben benieuwd hoe het resultaat is :)

@Travel_me, Vervelend van je heup joh, enig idee waar het vandaan komt? Hmm, dan zal er inderdaad wel iets mis zijn bij post NL. Het is natuurlijk ook nog eens een groot pakket wat het vast lastiger maakt.
Super sneu dat hij zoveel pijn had. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook super lastig is, omdat je hem veel aandacht wil geven, maar ook nog andere verantwoordelijkheden hebt. Wel fijn dat je daarna nog lekker gesport hebt! Als je weet waarom het roeien minder goed bent is het alleen maar een mooi leermoment geweest, om de volgende keer weer beter te kunnen!

Bij mij was het vanochtend weer tijd voor mijn maandelijkse vergelijkingsfoto's! Goed getimed, want vanaf volgende week heb ik 3 weken vakantie en zal er wel wat meer gecheat worden :D Ik ben super tevreden met de foto's! Ik zie echt wel vooruitgang in spieren, helemaal als ik vergelijk met juni (toen startte ik met foto's, helaas niet eerder..) en nu!
Morgen weer tijd voor mijn weegmoment. Ik heb deze week niet kunnen racefietsen en ben daardoor benieuwd wat de weegschaal doet. Als ik nu eindelijk gelijk ben gebleven i.p.v. ben afgevallen, dan heb ik mijn onderhoud voor weken met alleen paardrijden/krachttraining misschien gevonden. Ik heb goede hoop :D

Mijn eetplanning voor vandaag:
O: Havermouttaartje van 40gr havermout, een halve banaan, een half ei, 50gr magere kwark, 10gr whey cookies&cream en cacao
T: Bosvruchten kokoskoek en een halve banaan
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en oude kaas + 1 cracker
T: Smart bar crunchy
D: Couscous met feta, komkommer en peterselie met chipolata worstjes
T: 250gr magere kwark met wat zomerfruit
Totaal 1852 kcal

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:35

Ik snap echt niet waarom mensen lopen te zeuren over of een ander wel of niet een traktatie aanneemt. Laat ze gewoon := dat gaat diegene toch helemaal niks aan?
Edit: dan bedoel ik dus de "maar je bent al slank" commentaren

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:54

Hahahah helemaal mee eens magrathea!

Wat ontzettend goed m9ara!! Totaal oftopic vraagje: ben jij gewoon begonnen met racefietsen of heb je eerst een gehuurd ofzo? Het lijkt mij ook wel leuk namelijk, maar de wereld is zo groot dat ik niet weet of het wel iets voor mij is...

@lino lekker dat uur wandelen voor je werk, doe je dat ook met slecht weer? Ik voel me dan zo verzopen als ik dan aan meetings wil beginnen

@travel_me nee ben niet zo'n tussendoortjes fan, ik lurk vooral heel veel thee weg op een dag zoals deze haha

--------------------

Gisterenavond onverwachts drankjes en chips gegeten met huisgenoten (maar wel netjes alles geteld en totaal kwam uit op 1933 kcal, wat ik nog binnen de lijntjes vind).
Vandaag een bioscoopdate, we gaan naar Tenet en daar heb ik echt mega veel zin in!! Vooraf/na wsnl wel een speciaalbiertje drinken in het café wat eronder zit. En in de pauze zoute popcorn halen. Als jullie zo'n ''snackmoment'' van te voren al inplannen, houden jullie er dan al rekening mee overdag?

O:
L: kipfilet, courgette, snoeptomaatjes uit de oven
A: crunchy aardappels uit de oven met wortel en doradefilet op de huid
T: zoute popcorn + 4 speciaalbiertjes
B: half uur pilatesoefeningen en half uur wandelen
Totaal: 1779

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:31

@Aight Ik ben half april zonder ooit op een racefiets gezeten te hebben de Decathlon ingelopen en heb daar gezegd dat ik op zoek was naar een racefiets die geschikt is voor een beginner in een niet al te idiote prijsklasse. Ik ben naar buiten gelopen met deze fiets. Ik heb er wel bewust voor gekozen om geen 2e hands fiets te kopen, voornamelijk omdat ik er zelf (nog) geen verstand van had en ook niemand mee kon nemen die wist waar hij/zij het over had. Dan is 2e hands erg risicovol, zowel als het gaat om de maat als om het beoordelen van de algemene staat van onderhoud. Decathlon heeft in hun assortiment racefietsen een goede prijs kwaliteit verhouding en over het algemeen ook wel kundig personeel op de fietsafdeling staan. Je kan ook eerst huren, of kijken naar een beginnerscursus waar en een fiets voor zou kunnen huren. Al is huren ook al snel een paar tientjes per dag dus als je niet naar een hele dure fiets aan het kijken bent is het al snel voordeliger om de sprong te wagen. Racefietsen behouden redelijk wat waarde als je er goed voor zorgt dus als het niet bevalt kan je met beperkt verlies de fiets vaak nog wel doorverkopen. Het verschil tussen een paar dagen een fiets huren om uit te proberen en het verlies als je een koopt en het bevalt toch niet is volgens mij niet zo groot.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:39

IMAY1990 schreef:
@Aight Ik ben half april zonder ooit op een racefiets gezeten te hebben de Decathlon ingelopen en heb daar gezegd dat ik op zoek was naar een racefiets die geschikt is voor een beginner in een niet al te idiote prijsklasse. Ik ben naar buiten gelopen met deze fiets. Ik heb er wel bewust voor gekozen om geen 2e hands fiets te kopen, voornamelijk omdat ik er zelf (nog) geen verstand van had en ook niemand mee kon nemen die wist waar hij/zij het over had. Dan is 2e hands erg risicovol, zowel als het gaat om de maat als om het beoordelen van de algemene staat van onderhoud. Decathlon heeft in hun assortiment racefietsen een goede prijs kwaliteit verhouding en over het algemeen ook wel kundig personeel op de fietsafdeling staan. Je kan ook eerst huren, of kijken naar een beginnerscursus waar en een fiets voor zou kunnen huren. Al is huren ook al snel een paar tientjes per dag dus als je niet naar een hele dure fiets aan het kijken bent is het al snel voordeliger om de sprong te wagen. Racefietsen behouden redelijk wat waarde als je er goed voor zorgt dus als het niet bevalt kan je met beperkt verlies de fiets vaak nog wel doorverkopen. Het verschil tussen een paar dagen een fiets huren om uit te proberen en het verlies als je een koopt en het bevalt toch niet is volgens mij niet zo groot.

Oh thanks hier heb ik wat aan!! En qua accessoires, heb je die ook bij de decathlon gehaald?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:41

Aight, ik ben ook benieuwd naar je resultaat nu je 1600 kcal hebt aangehouden doordeweeks en in de weekenden wat hoger. Ik zou er idd ook voor kiezen om rond de 1800 kcal te zitten. Dat kun je natuurlijk dus ook doen door doordeweeks iets lager te zitten en in het weekend wat hoger en door zo op hetzelfde gemiddelde uit te komen. Met soms wat prutdagen tussendoor, gaat het inderdaad steeds beter! Hoe ging het roeien bij je? Iedere dag inschatten wat je eet is natuurlijk uiteindelijk de beste optie! Ik zorg idd met een snackmoment 's avonds dat ik overdag wat minder eet zodat ik alsnog netjes uitkom.

Mara, ah nu snap ik het! Zoiets hebben wij geloof ik ook op de sportschool. Niet dat ik toen beter kon squatten :') Hmm het is idd wel begrijpelijk met je scoliose, heel vervelend! Ik weet hoe het voelt ;) Je variant met cottage cheese klinkt lekker! Ik heb het mijn moeder niet laten halen overigens, ik had eerst namelijk geen idee wat ik er mee moest :') Wat ontzettend goed van je!

Joanne, als ik er zin in heb of iets heel lekker vind, neem ik het bijna altijd wel aan. Ik hoef het dan niet per se op dat moment op te eten, het kan natuurlijk altijd later zodat ik het mooi kan inpassen in mijn dag. Dingen die ik niet heel lekker vind, sla ik meestal af. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan van wie ik het krijg. Soms deel ik ook dingen met mijn familie, maar meestal bewaar ik het voor mezelf als ik het heel lekker vind, want ik vind dat je ook gewoon moet kunnen genieten met mate. Goed dat je je er al wel bewust van bent dat je weinig eet en dat je het op wil hogen! Oeh ja tosti met pindakaas en banaan is ook echt heerlijk! Slim dat je de fiets hebt gepakt om toch nog wat te bewegen!

Lino, ahw jammer! Hopelijk is een volgende keer het lot je beter gezind! Lekker dat uur wandelen voor je werk, echt stoer dat je dat ook gewoon doet met slecht weer.

Leoni, ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat het is, maar daar kom ik vast nog wel eens achter. Ik zal eens googelen. (Ik weet namelijk ook niet wat een barbell is :o :') ) Vervelend van die heup zeg, weet je ook waar het vandaan komt?

Magrathea, vegan zijn helpt idd wel heel goed dan! Hoewel ik het niet zou kunnen, ik hou toch iets te veel van dierlijke producten, net zoals leer ed. Helemaal eens met je! Hoewel het voor mij soms ook wel als een compliment voelt hoor :D

Gisteren voelde ik me niet heel lekker (geen symptomen van corona gelukkig) en daardoor tussen alles wat ik moest doen door lekker even bankgehangen. Ook mijn bureau opgeruimd en wat dingen voorbereid voor school. Maandag begint het weer. Alles nog steeds online overigens, dat is wat minder. Lekker getraind met Ivy (mijn paard) voor eventuele wedstrijden die nog moeten komen. Nu weer langzaam dat aan het oppakken. Verder heb ik dus wel een ietwat schraal lijstje, omdat ik niet heel veel trek had.
O: twee boterhammen met grilworst en philadelphia. (246)
T: snoepgroente worteltjes met hummus, echt geen combi trouwens, bah. (105)
L: zelfgemaakte focaccia met tomaat en een boterham met eiersalade. (506)
T: rest van het zakje snoepgroente worteltjes. (17)
T: appel. (72)
A: risotto met pompoen en salie. (397)
T: confetti en chocolade. (166)
B: 11.000 stappen, 50 minuten fitness, 10 minuten fietsen, 80 minuten paard verzorgen en 40 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1511.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:55

Aight schreef:
IMAY1990 schreef:

Oh thanks hier heb ik wat aan!! En qua accessoires, heb je die ook bij de decathlon gehaald?

Ja, al kan ik aanraden je fietsbroek van een beter merk te halen. Zale online heeft vaak wel kwaliteitsdingen voor redelijke prijzen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:05

Jullie zijn goed fanatiek in de ochtend!

Leoni, ik ben zeker lekker bezig, heb echt even aan gewerkt om weer een goed ritme te krijgen en merk ook dat ik veel productiever ben in huis en qua werk. Dus erg tevreden momenteel.

Mara, ik sta er inderdaad eerder voor op, maar ik ben ook sowieso wel een ochtendmens, dus het kost me weinig moeite. Ik heb het boek Miracle Morning gelezen en nu toevallig net gisteren in het boek Dear Good Morning begonnen, beide over de voordelen van vroeg opstaan en hoe dat invloed kan hebben op je leven mentaal en op andere vlakken. Erg interessant en ideaal om goede start van de dag te hebben qua beweging en mentaal.
En wat goed dat je zo tevreden bent met de foto's! Ik heb van de week ook 's morgens eens foto's genomen, tijd om weer eens wat op die manier te gaan vergelijken.

Magrathea, ik snap ook niet dat mensen daar commentaar over hebben. Zou daar zelf ook nooit wat van zeggen. Collega die ook goede vriend van me is, heeft hele snelle verbranding en moet dus echt hard zijn best doen om beetje op gewicht te blijven en niet af te vallen, die krijgt ook altijd ongevraagd allemaal eten van collega's 'want jij kan het wel hebben'. Dat is misschien wel zo, maar hij vind het wel vervelend dat hij steeds zo ongevraagd mee geconfronteerd wordt.

Aight, ik doe het altijd ja, maar heb laatst wel keer een goede regenjas gekocht. Zeker nu met thuiswerken kan het heel makkelijk, als het slecht weer is, kleed ik me gewoon om na de tijd of ga erna douchen en dan aan het werk.
Als je nu al weet dat je popcorn gaat eten en een biertje gaat drinken, zou ik er uiteraard rekening mee houden. Lijkt me ook beste manier. Zou je het anders als extra willen zien en dus bovenop je normale kcal? Dan kom je natuurlijk vaak te hoog uit als je dat altijd doet.

Imay, als ik ooit weer pijnloos kan fietsen wil ik ook graag kijken voor een fiets bij Decathlon. Mooi prijzen om mee te beginnen en je kan altijd nog weer verkopen als niet bevalt of als je over wil naar een betere/duurdere fiets.

Kimmie, jij gaat toch naar de sportschool? Aangezien je die namen niet kent. Wat doe je eigenlijk precies op de sportschool als je traint?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:19

Bij mij gaat het nog steeds goed. Helaas even geen tijd om inhoudelijk te reageren in het topic. Mijn man heeft besloten om voor zijn droom te gaan, een kunstgalerie met het werk van zijn vader, die kunstenaar is. Dit weekend is de opening dus ik zit vol in de voorbereidingen. Het eten en de weegschaal gaan gelukkig nog steeds goed vooral omdat ik van te voren bakjes klaar zet in de koelkast zodat ik op het moment dat ik even tijd en honger heb niet moeilijk hoef te doen of hoef na te denken wat ik klaar moet maken.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:19

Linoleum: Je bent echt goed bezig met wandelen, super dat je daar zo consequent in bent voor jezelf.
Interessant die boeken over vroeg opstaan! Ik sta ook graag vroeg op, vanmorgen voor t werk al een uurtje op de racefiets gezeten en dan ga ik echt met een heerlijk gevoel naar kantoor daarna.

Mara: Fijn dat je tevreden bent over je vergelijkingsfoto’s! Nu maar hopen dat weegschaal lief voor je gaat zijn en je een juiste balans hebt gevonden om op gewicht te blijven, ik ben benieuwd!
Ik had vanmorgen toevallig ook whey cookies&cream door mijn kwark, echt zo lekker!

Magrathea: klopt echt helemaal!! Wellicht is het ook wel een stuk jaloezie dat je iets lekkers af kunt slaan.

Aight: Ik haak ook even in op de racefiets als dat mag :D. Zelf heb ik mijn eerste rondjes gereden op de fiets van mijn vader. Hij heeft me dan ook geholpen bij het uitzoeken van een goede tweedehands fiets. Dit scheelde veel in prijs maar omdat er echt zo veel verschillende fietsen zijn en veel dingen om op te letten, lijkt het me inderdaad slim om niet zomaar wat te kopen. Ik ben het dan ook met Imay eens dat de Decathlon een prima winkel is waar je verschillende fietsen uit kunt proberen!
Misschien zou je van iemand uit je omgeving die een racefiets heeft, kunnen vragen of je het een keertje mag proberen? Het is toch heel anders dan gewoon fietsen vind ik. Wel ontzettend leuk!
Als ik weet dat er een snackmoment aan komt, houd ik hier overdag al rekening mee. Of desnoods een dag er voor/na. Veel plezier vanavond!

Kimmie: Nette lijst met wederom veel beweging! Hopelijk voel je je snel weer wat fitter.

Petra: Fijn dat je lekker in het ritme zit. En veel succes met de opening dit weekend.

L: 2 speltboterhammen, 1 met kaas, 1 met runderrookvlees.
T: 2 liga milkbreak koekjes
A: gebakken aardappeltjes, (veel :') ) sperziebonen, javaanse schijf
T: 200 ml yoghurt, handje ongezouten cashewnoten

Toch weer netjes rond de 1500 kcal uitgekomen *\o/*

Beweging: 2 paarden rijden. Waarvan eentje de storm nog tussen z’n oren had haha dus moest er flink aan rijden.

Morgenochtend ga ik me voor het eerst in twee weken weer wegen. Ik hoop dat er een kilo vanaf is maar er is ooit geen peil op te trekken. Ik probeer maar niet te veel te hopen zodat m’n motivatie niet afhankelijk is van het getal op de weegschaal.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:26

Petra, spannende stap die je man zet! Wel heel gaaf dat hij zijn droom waar gaat maken :D Veel plezier en succes met de opening!

Joanne, ik vind het ook echt heerlijk om zo mijn ochtend te beginnen. Lekker wakker worden buiten met wat beweging, podcast op en even genieten van de natuur en omgeving. Het kost me ook eigenlijk geen moeite om te gaan.
Benieuwd wat je weegschaal morgen zegt!

Ik ben net klaar met werken en zou eigenlijk gaan sporten, maar ik voel vandaag goed de effecten van de sportmasseur. Dus ga zo nog even halfuur wandelen en morgen weer sporten. Dan kijk ik wel of ik zaterdag nog ga ook of niet.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:13

@Mara: Ja heel zeker weet ik het niet, maar als baby heb ik in een stuit gelegen en eigenlijk mijn hele leven al af en toe last van mijn heup. Heb dan het idee dat hij niet helemaal lekker beweegt (mijn heupen staan ook erg naar binnen gedraaid), kan alles wel doen, maar voel het gewoon. Niet erg, meestal is het een paar dagen en dan is het weer weken weg :)
Ja heel sneu idd!
Heb vandaag nog even met mijn andere trainer erover gehad en die zei inderdaad dat ik dan gewoon te hard was begonnen, maar toen ik mijn tijd zei, moest die lachen en kreeg ik: ohhhhh maar das echt een goede tijd XD.. Okee.. :D
Heel fijn dat je foto's positief resultaat laten zien. :) Hopelijk ben je inderdaad ook gelijk gebleven dit keer

@Aight: Ah okee, ja dat doe ik dan weer niet (drink sws erg weinig)
Meestal hou ik er inderdaad dan rekening mee overdag. Niet meteen een hele maaltijd schrappen, maar wel bijvoorbeeld een tussendoortje of bij de andere maaltijden iets met minder calorieën of kleinere portie

@Kimmie: Hierboven bij Mara heb ik van mijn heup uitgelegd :)
Een barbell is gewoon de stang die je gebruikt bij de oefeningen (daar komen je gewichten aan qua platen)
Hmm ja als je een keertje wat minder trek hebt een dag is dat prima toch :) Heeft iedereen wel eens. Wel vervelend van school. Ik hoor om mij heen ook dat veel maandag moeten beginnen, maar nog totaal niks gehoord hebben. Oké ik snap dat het een rare situatie is, maar dat kan toch ook echt niet.

@Linoleum: Das helemaal top!

@Petra: Succes!

@Joanne: Beter niet nee, want helaas is de weegschaal niet altijd een fijn ding. Beter kijken naar je lijf zelf hoe die veranderd en hoe je in je vel zit. Weegschaal daarnaast dan nog.

-----------
Mijn dag zit er ook weer op. 8 uur gewerkt en flinke workout gehad. Normaal doen we warming up, strenght (soms ook skill nog erbij) en een wod. Dit keer was de wod er 1 met een timecap van 45 minuten, dus naast de warming up was dat het enige.
Vanochtend dacht ik mwah wel leuk maar heavy. Nou na afloop was ik best blij. Ging behoorlijk goed (32,33 minuten) en snel hersteld, dus nog met een meisje dat nog bezig was meegerend 400 meter en daarna 200 meter. Gewoon om haar erdoor te praten.
Dat merk ik sws wel vaker. Ik herstel na cardio dingen echt snel. Even paar happen lucht en ik ben weer oke :)

Dit was de WOD:
1000m run
5 rondes cindy
800 m run
4 rondes cindy
600 m run
3 rondes cindy
400 m run
2 rondes cindy
200 m run
1 ronde cindy.

Een ronde cindy is: 5 pull ups (voor mij en de meesten was dit ring rows), 10 push ups en 15 squats.
In totaal dus 240 squats, 160 push ups en 80 ring rows.
Heavy maar echt heel leuk

Lijstje:
O: 4 boterhammen met kipfilet
L: griekse yoghurt met appel, perzik, blauwe bessen, whey, kaneel, pindakaas en chocopasta
T: eiwitshake
A: taco's met gehakt, tomaat en cheddar
T: Magere kwark met whey en gepofte tarwe

TOtaal 2192
B: 8 uur horeca, 1 uur wandelen en 1 uur Crossfit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:05

Leoni, dat jij zo makkelijk hersteld na hardlopen of andere cardio! Als ik 5 minuten ga hardlopen klink ik daarna een halfuur als een astmatische lama :') Maar ik doe verder ook echt nooit aan cardio buiten het wandelen om.

Gisteren mijn week afgesloten en gemiddeld op 1.857 kcal uitgekomen. Heel tevreden mee. Gewicht is ook weer gezakt. Vorige week vrijdag was het 72,3 kg en vanmorgen was het 71,7 kg. Tevreden dus! Laat voor de komende weken maar op het gemiddelde van 1.900 kcal staan, ben nu iets eronder geëindigd, dus helemaal prima.

Wel gisteren nog sporten over geslagen, ik had behoorlijk last van mijn bovenrug en schouders na de sportmasseur dinsdag en rug trainen woensdag. Dus besloten dat verstandiger was om niet te gaan en heb nog een halfuur extra gewandeld. Vanavond ga ik wel weer trainen.

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: cracotte met kaas, wortels met hummus, 2 gekookte eieren
A: bloemkool met geraspte kaas, aardappelbolletjes uit airfryer met mayonaise, spinazie-kaasrondo
S: cliff bar
Totaal 1.871 kcal
B: 10K stappen

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:30

Travel_me: ik sta net als Linoleum ook versteld van je snelle herstel bij cardio activiteiten haha. Mij kun je na (de zeldzame keer dat ik ga) hardlopen echt wegdragen :')
Je hebt wel pittige dagen zo, super knap! Jouw yoghurt klinkt altijd heerlijk, roer je de pindakaas er gewoon goed door heen?

Linoleum: Super weekgemiddelde en fijn dat je gewicht ook weer wat gezakt is. Verstandig om het sporten dan een keertje over te slaan en je lijf wat rust te gunnen. Je avondeten van gisteren klinkt echt super lekker! :9

Heerlijke dag gehad gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, 10 gram whey
T: 150 ml melk, 10 gram whey
L: 2 vkb runderrookvlees
T2: 2 roggecrackers met pindakaas
A: Maaltijdsalade Kip ketjap met een extra zakje rauwkost (wortel en paprika)
T3: 150 ml yoghurt, jodekoek

Totaal: 1500 kcal.

Beweging: 60 minuten racefiets, 20 minuten gewone fiets.

Het zakje rauwkost lag in de supermarkt in de kortingsbak en was bijna over de datum.
In de avond bij mijn oma op de koffie geweest en had nog ruimte voor wat lekkers dus vandaar de jodekoek.

Vanmorgen gewogen en precies zoals ik had gehoopt 1 kg kwijt vergeleken met twee weken geleden. *\o/*
Gisteren ook weer een bestelling van body & fit binnen gekregen met daarin wat dingen om uit te proberen, ze hebben een enorm aanbod.

Vanavond zou ik eigenlijk een barbecue hebben met de carnavalsvereniging maar deze hebben we niet door laten gaan wegens de corona maatregelen. Nu is het plan naar terras te gaan dus ik probeer overdag al wat rekening te houden al weet ik nog niet zeker of ik mee ga, met een grote groep daar gaan zitten lijkt me ook niet helemaal de bedoeling :=

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:05

Jullie zijn weer lekker fanatiek geweest!

Magrathea, ik vind het ook altijd bijzonder als mensen daar commentaar op hebben. Ben het helemaal met je eens!

Lino, dat klopt inderdaad. Ik doe nu vooral groepslessen en twee keer met week krachttraining. Overigens wel alleen nog met de vaste apparaten. Ik wil daar eerst sterker en beter qua techniek in worden, voordat ik verder ga met losse gewichten. Vandaar dat ik al die termen ook niet ken. Maar dat komt vanzelf! Je bent echt goed bezig met wandelen, super dat je daar zo consequent in bent voor jezelf! Super weekgemiddelde en fijn dat je gewicht weer wat gezakt is!

Mara, fijn dat je tevreden bent over je vergelijkingsfoto's!

Petra, fijn dat je lekker in het ritme zit. Spannende stap die je man zet! Succes!

Leoni, ah ik snap het! Ik geloof dat ik de oefening voorbij heb zien komen op insta bij iemand. Als dat het was, lijkt het me erg zwaar! Ik weet mijn rooster voor de eerste twee weken en dat is het. Ja, tot en met december is zoveel mogelijk online, maar ergens anders lees ik weer dat er een mix gemaakt wordt van offline en online. Het is vooral heel vervelend met dingen plannen, omdat ik gewoon totaal niet weet waar ik aan toe ben. Wat knap dat jij zo snel herstelt na hardlopen of andere cardio!

Gisteren per ongeluk iets te hoog uitgekomen. Ik had eigenlijk meer willen bewegen, maar ik dacht dat ik een afspraak had om half vier in plaats van half drie. Dus toen ik om 14.10 een agendamelding kreeg, ben ik supersnel in de auto gesprongen, in plaats van op de geplande fiets. Verder wel oke qua keuzes, had iets beter gekund.
O: twee boterhammen met hummus en eiersalade, een sinaasappel. (348)
L: kibbeling, haring en een boterham met aardbeien. (382)
T: snoepgroente worteltjes. (51)
T: pruim en banaan. (172)
A: pompoensoep tandoori met kip en kokosmelk, half stokbrood met roomboter. Als toetje kwark met blauwe bessen. (767)
T: confetti en melkchocolade met hazelnoot. (202)
B: 4000 stappen en 10 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1923.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:17

Vraag: als jullie je totaal kcal noemen, is dat dan met of zonder lichaamsbeweging?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:33

Magrathea schreef:
Vraag: als jullie je totaal kcal noemen, is dat dan met of zonder lichaamsbeweging?

Enkel de kcal die ik eet en drink. Beweging laat ik buiten beschouwing bij dagelijks tellen, dat is al meegenomen in mijn kcal-doel.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:49

@Linoleum: Hahah ja ik weet ook niet waarom ik dat niet heb XD Train het niet specifiek.
Heel netjes! Denk ook mooi calorieën aantal op dit moment dan :) En verstandig dat je niet bent gegaan.

@Joanne: Haha ja wel lange dagen idd. Ik ga om half 9 van huis en voor ik thuis ben en goed en wel aan mijn avondeten zit is het vaak al half 9 geweest. Maar ik hou wel van drukke dagen :)
Nee ik heb pindakaas zonder extra toevoegingen (gewoon van de jumbo), dus die is best wel vloeibaar. Dus eigenlijk doe ik dat gewoon er bovenop.
Wat heb je besteld bij Body en fit? Ik heb ook mijn bestelling weer binnen :) Maar altijd opzoek naar tips voor lekkere dingen :)
Hmm nee in principe zou je allemaal tafels uit elkaar moeten hebben. Controles zijn best streng iig hier. Dus wij nemen bij ons het risico niet.
Mooi lijstje!

@Kimmie: Hmm ja dat lijkt mij ook wel echt heel lastig!
Dankje!
Handig XD Maar lijstje ziet er niet zo verkeerd uit hoor vind ik. Tuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar dit ziet er niet gek uit :)

---------------------

Vandaag heb ik alleen 8,5 uur gewerkt. Redelijk drukke dag wel en aan het einde nog mijn functioneringsgesprek gehad. Dat was allemaal prima, dus contract is weer verlengd. Geen trainen ook, want voel hem wel nog van gister. Vooral die 150 push ups. Verder niet echt spierpijn, maar meer vermoeide spieren. Daarom doe ik vanavond niks en dan morgenochtend weer trainen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:16

Joanne, ooohhh jodekoeken, zolang niet gehad, maar die zijn echt heerlijk ja. Is je uitje op het terras nog doorgegaan? Hier is het namelijk ABSOLUUT geen terrasweer, hele middag en avond al stortregen en veel onweer.

Kimmie, dan komt de kennis vanzelf wel een keer! Mijn advies is wel om niet te lang te wachten met de overstap naar losse gewichten, daarmee kan je zoveel sneller progressie boeken omdat je daarmee ook veel meer op je evenwicht moet focussen.

Leoni, gefeliciteerd met je contractverlenging! En verstandig om niet te gaan dan vandaag. Komt morgen wel weer, nu lekker genieten van de rust.

Ik net weer thuis van sporten en aan wachten tot mijn eten klaar is. Nog 1 minuut! Daarna lekker luieren op de bank, ik ben best moe, dus denk dat ik vroeg in bed lig. Morgen op tijd eruit, want wil graag nog even uur wandelen, maar tussen 10 en 12 wordt mijn nieuwe telefoon bezorgd, dus dan moet ik thuis zijn.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:11

@Aight, Ik ben inderdaad zomaar op de gok begonnen met wielrennen. Mijn vriend deed het al en bij mij begon het ook te kriebelen. Ik heb een beginnersfiets gekocht bij 12gobiking en verder inderdaad decathlon spulletjes (op mijn broek na). Gelukkig heeft de gok positief uitgepakt want ik vind het fietsen heerlijk!
Als ik al weet dat ik ga snacken pas ik inderdaad mijn dag, of eventueel de dag ervoor of erna, erop aan.

@Kimmie, Voel je je nu weer beter? :) Wauw de tijd vliegt zeg, lijkt nog zo kort geleden dat je zo uitkeek naar vakantie! Succes weer met de start! Overigens qua eten niet te streng zijn voor jezelf hoor, gisteren ben je toch nog prima uitgekomen? :)

@Linoleum, Oh die boeken klinken super interessant! Ik heb sinds kort een online bieb abonnement, dus ga eens kijken of ze daar iets vergelijkbaars hebben!
Wauw super resultaat op de weegschaal weer! En slim dat je gestart bent met foto’s, dat motiveert mij echt extra. Ik baal enorm dat ik geen foto’s heb van toen ik ben gestart met gezonder leven etc. Ben eigenlijk zooo benieuwd naar dat verschil :+

@Petra, Succes met de nieuwe uitdaging! Fijn dat het eten je nog goed af gaat.

@Joanne, Oeh zo fijn als de weegschaal precies aangeeft wat je verwachtte! Wat bestel jij altijd bij body&fit? Zelf heb ik standaard whey crispy, pro bar, smart bar crunchy en whey vanille en cookies&cream in huis, maar probeer ook altijd nieuwe dingen dus ben benieuwd :D

@Travel_me, Gefeliciteerd met je contractverlenging! Toch altijd weer een fijn gevoel. En pff ook ik doe het je niet na qua cardio. Jij hebt natuurlijk altijd al veel gesport, dat zie je dan ook wel terug! Goed om even een dagje een stap terug te doen als je de training nog voelt :)

@Magrathea, Ik neem idd beweging niet mee als ik het aantal kcal per dag noem. Ik heb een gemiddeld kcal doel die ik grofweg gebaseerd heb op mijn beweging, verder kijk ik daar niet echt naar.

Ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan, en was inderdaad gelijk gebleven :D betekent dus dat ik op niet-fiets weken op 2150-2200 gemiddeld per dag zal blijven aanhouden. Fijn handvat!

Daarnaast is mijn squatrek binnen! Na wat gestoei heb ik hem in elkaar gekrege, dus morgenochtend ga ik er gelijk mee aan de slag :D

Vandaag mijn laatste werkdag gehad, was enorm stressen, maar nu lekker 3 weken vakantie :D Zojuist een accommodatie in Italië geboekt waar we dinsdag naar vertrekken voor een weekje. Dan zal ik wel wat meer eten dan ik perse nodig heb vermoed ik :') Komende dagen nog proberen wat op te leten en dan ga ik er lekker van genieten! Neem wel wat lichere gewichtjes en weerstandsbanden mee om nog iets te doen.

Lijstje vandaag:
O: 250gr magere kwark met 20gr whey crispy
T: Stukje gezonde chocoladecake en een peer
L: Een ei gekookt in tomatensaus met zwarte bonen uit de oven en een hard broodje
T: Low calorie bar
D: Homemade burger met appelstroop, creme de brie en balsamico uien met een simpele salade tomaat/komkommer/rucola
T: 45gr krokante muesli chocola
Totaal 1814 kcal