Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Delhi vind ik echt zorgelijk zeker als het virus vat krijgt op de sloppen in Oud Delhi, daar is kwa hygiëne niets geregeld, een open riool.
Als het in Nieuw Delhi in een diplomatenwijk zit dan valt het misschien nog te isoleren.
Pandora2 schreef:Destination schreef:Misschien is het in het algemeen handig om aan te geven waar ‘hier’ is. Ik woon bijvoorbeeld in Duitsland, maar als ik dat er niet bij zeg, lijkt het net alsof er in Nederland ineens meer dan 100 besmettingen zijn.
Maar jouw woonplaats staat niet onder je naam. Mijne wel
Robijntjah schreef:Okeeeee, hier (eindhoven) de vraag of morgen een collega komt werken. Zijn dochter is 2 weken geleden in Milaan geweest, ziek geworden (hoesten en koorts), naar huis gegaan en nu zijn familieleden ziek.
Ben zeer benieuwd wat mijn werk hiervan gaat vinden.
bigone schreef:Robijntjah schreef:Okeeeee, hier (eindhoven) de vraag of morgen een collega komt werken. Zijn dochter is 2 weken geleden in Milaan geweest, ziek geworden (hoesten en koorts), naar huis gegaan en nu zijn familieleden ziek.
Ben zeer benieuwd wat mijn werk hiervan gaat vinden.
Persoonlijk vind ik dat deze mensen hun verstand hadden moeten gebruiken dus die dochter hadden ze meteen moeten laten testen. Better safe dan sorry. Net zoals het geval van de schoonmoeder van Sunneva, hoe moeilijk kan het zijn om je verantwoording te nemen.
Maar volgens mij denkt het gros van de mensen , och dat gebeurt mij niet.
elnienjo schreef:Photograph schreef:
Is dit een betrouwbare website?
Van 76 positieve gevallen wordt verder nog nergens gesproken.
Citaat:Ook vrouw in Helmond besmet
Een vrouw uit Helmond is besmet met het coronavirus, meldt de regionale GGD in een persbericht. De besmetting is gisteravond vastgesteld door het RIVM. De vrouw was met haar gezin vorige week in Lombardije Italië. Er is geen link tussen deze patiënt en de eerder in Nederland gevonden gevallen. De patiënt zit in thuisisolatie. Ook gezinsleden blijven de komende twee weken thuis.
Het RIVM heeft inmiddels tien besmettingsgevallen officieel bekendgemaakt. Inclusief dit besmettingsgeval en een besmettingsgeval dat is bevestigd door de burgemeester van Loon op Zand komt de teller op twaalf. Van een patiënt dat vanuit het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam is overgebracht naar het Erasmus UMC is bekend dat de eerste van twee onderzoeken positief heeft getest op corona.
Een Limburgse man die in Langbroich in Duitsland woont zit in thuisquarantaine. Zijn 3-jarige zoontje met Duitse nationaliteit heeft het virus opgelopen op een kinderdagverblijf in Breberen.
Pareltjes schreef:In Belgie kunnen mensen zich vrijwillig laten testen als ze in risico gebieden zijn geweest. Hiermee vandaag 6 nieuwe besmettingen vast kunnen stellen.
Ik vind dit vooruitstrevender dan Nederland!