Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:58

__Sannne schreef:
Vulina schreef:
Dank je ;) De reden dat ik dit zeg is puur voor de meiden die het super doen op minder calorieën, die ook een pluim verdienen.

Ik vind beslist niet dat jullie het verkeerd doen. Maar andersom is dat duidelijk wel zo ;) En dat vind ik jammer.

Heeft er ook mee te maken dat het promoten van zo weinig eten niet heel gewenst is op een forum waar ook jongere mensen meelezen. Deze motivatie is in ieder geval al in vele afvaltopics besproken.

Dit was inderdaad ook de reden dat ik inhaakte. Ik vind het prima als mensen weinig willen eten en dat dat werkt voor hen, dat moeten ze zelf weten, maar ik ben er bang voor dat 'kwetsbare' mensen zich gaan meten aan dat weinige eten en dat dan ook als norm gaan hanteren, omdat ze denken dat hun huidige doel niet goed is.

Nogmaals: we willen alleen maar helpen, wat een persoon ermee doet is eigen keus! ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:59

Maar als iemands aangeeft dat ze weet wat ze doet, en dit het beste werkt voor haar, wordt dat niet geaccepteerd. Dat zie je nu toch ook, met 20 tegen/herhaal reacties? Jullie blijven maar hameren dat het net kan en mag etc. Dus blijkbaar mag niet iedereen doen wat ze wil of het in ieder geval niet luid op zeggen ;)

Ik heb met sommige wijzes hier ook moeite, maar ik zal dat nóóit persoonlijk tegenover diegene zeggen. Want dat is haar manier, so be it.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:01

Vulina schreef:
Voor jullie niet, voor anderen dus wel ;) :j

Die schade zou ik wel eens exact willen weten? Want ook in het hierboven grote stuk quote, wordt er vooral gesproken over mentale schade en verder niks. Wist je dat overgewicht ook voor enorme depressies kan zorgen? Lichamelijk is het niet bewezen dat je schade oploopt.

Enkele gevolgen van te weinig eten op een rij
    - Spierafbraak
    - Haaruitval
    - Hoofdpijn
    - Vermoeidheid
    - Constipatie
    - Spierpijn
    - Duizeligheid
    - Slecht tegen kou kunnen
    - Veel honger, zelfs na de maaltijd
    - Broze botten
    - Minder goede werking hormoonstelsel (bij vrouwen)
    - Mindere vruchtbaarheid bij vrouwen
    - Vermoedelijk mindere vruchtbaarheid bij mannen
    - Slechter immuunsysteem
    - Stemmingswisselingen / Depressie
    - Slechtere resultaten in trainingsprestaties

Vooral deze zou ik even doorlezen. Het is écht niet alleen psychologisch:
https://academic.oup.com/jn/article/135/6/1347/4663828
https://www.apa.org/monitor/2013/10/hunger
https://www.healthline.com/nutrition/ca ... s#section4

"During the semi-starvation phase the changes were dramatic. Beyond the gaunt appearance of the men, there were significant decreases in their strength and stamina, body temperature, heart rate and sex drive. The psychological effects were significant as well. Hunger made the men obsessed with food. They would dream and fantasize about food, read and talk about food and savor the two meals a day they were given. They reported fatigue, irritability, depression and apathy. Interestingly, the men also reported decreases in mental ability, although mental testing of the men did not support this belief."

Vulina schreef:
Maar als iemands aangeeft dat ze weet wat ze doet, en dit het beste werkt voor haar, wordt dat niet geaccepteerd. Dat zie je nu toch ook, met 20 tegen/herhaal reacties? Jullie blijven maar hameren dat het net kan een mag etc. Dus blijkbaar mag niet iedereen doen wat ze wil of het in ieder geval niet luid op zeggen ;)

Ik heb met sommige wijzes hier ook moeite, maar ik zal dat nóóit persoonlijk tegenover diegene zeggen. Want dat is haar manier, so be it.

Je mag het best doen -het is immers je eigen lichaam wat je verpest-, ik denk dat het alleen niet wenselijk is als je dat hier openbaar neerzet.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 29-01-20 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:01

Vulina, even puur als vraag en zonder verdere bijbedoelingen: sta je misschien op een strict dieet van artsen? Ik zie je vaak zeggen 'overgewicht is ongezonder dan afvallen' en in een post een tijdje terug ook over een cosmetische ingreep, dus ik vraag me dat af? :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:09

Vulina schreef:
Maar als iemands aangeeft dat ze weet wat ze doet, en dit het beste werkt voor haar, wordt dat niet geaccepteerd. Dat zie je nu toch ook, met 20 tegen/herhaal reacties? Jullie blijven maar hameren dat het net kan en mag etc. Dus blijkbaar mag niet iedereen doen wat ze wil of het in ieder geval niet luid op zeggen ;)

Volgens mij is dat voor haar juist nog het 'probleem'
Ze geeft aan geen stop te hebben met eten, nooit vol te zitten en als je dan het streven heb om zo weinig qua calorieën te gaan eten lijk het mij dit juist in de hand te gaan werken (eerst te weinig eten, en dan de kans dat je doorslaat)

Helaas herken ik dit van vroeger.

Het lijkt mij verstandig om erachter te komen waaróm je/iemand niet kan stoppen met eten.
Eten heeft ook vaak met emoties/stress/frustraties te maken.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:10

DideH schreef:
Sall schreef:
Nu ga ik naar mijn atelier en schilderen *\o/*

Ben jij zo'n creatieve duizendpoot ja? :D

@Veneri
Pfoe, dat is voor mij echt reden nummer 1 om niet zo'n dergelijk dieet te gaan volgen. Zou echt gek worden als ik bang zou worden om bepaald eten te eten :oo
Wel supergoed van je dat je 23kg kwijt bent!

dank je, min 23kg en weer + 3.
wil er nog zeker 5kg af nu, maar op een andere manier. in mijn dieet periode zijn na zo'n 6 maanden ook diverse eczeemklachten begonnen, en ik vermoed nu dat dit door een disbalans in voedingsstoffen komt door het kha eten.
hormoonzalven gehad van de huisarts, hielpen alleen tijdelijk, afspraak bij de dermatoloog was al gepland, maar schuif ik nu even voor me uit, iav het effect van normale voeding op mijn huid.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:12

Sall schreef:
Vulina schreef:

Volgens mij is dat voor haar juist nog het 'probleem'
Ze geeft aan geen stop te hebben met eten, nooit vol te zitten en als je dan het streven heb om zo weinig qua calorieën te gaan eten lijk het mij dit juist in de hand te gaan werken (eerst te weinig eten, en dan de kans dat je doorslaat)

Helaas herken ik dit van vroeger.

Het lijkt mij verstandig om erachter te komen waaróm je/iemand niet kan stoppen met eten.
Eten heeft ook vaak met emoties/stress/frustraties te maken.

Ook moeten we hier niet blind staren op het aantal calorieën wat iemand eet (of juist niet)
Als iemand bijvoorbeeld erg klein is en in actief en ouder is en wil afvallen dan is het aantal calorieën wat je mag eten om (gezond) af te vallen bijzonder weinig (weet ik ook uit ervaring)

IMANDRA

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:14

Maar Sali, dan kan je je keuze voor kcal dus verantwoorden.
Bijv: "Mijn BMR is maar 1100 dus met 1300 kcal zit ik daar alsnog boven".

Echter is zo'n laag BMR bij iemand mét overgewicht niet heel realistisch.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:14

Cosmetische ingreep?
Nee hoor, zoveel hoef ik niet meer kwijt. Wél interesseer ik me ontzettend in de wereld van diëten, heb daar vroeger ook veel cursussen in gevolgd, voor mijn werk destijds in een schoonheidssalon- diëtiste praktijk.

Veder, het hierboven opgesomde lijstje weegt nog steeds niet op tegen de gevolgen van overgewicht. Weet je wel hoe hard je hart bv moet pompen omdat er vet omheen zit? Broze botten krijg je trouwens echt niet van een half jaar diëten (de meeste dingen van het lijstje niet) dat duurt veel langer, door een calcium tekort. Als je echt langer moet diëten, kun je daar bv slenteren voor slikken. Ook vruchtbaarheidsklachten komen relatief weinig voor, eigenlijk helemaal niet boven de 1200 calorieën. Daar moet je echt structureel héél weinig voor eten.

Ik ben het heus wel met jullie eens dat véél te weinig eten (zoals hierboven eens gezegd, 600 calorieën) niet goed is. Maar tijdelijk op 1200 calorieën ga je niet dood van en krijg je ook geen anorexia van.

Jullie gaan te hard, alweer een reactie erbij;
Zo weinig mogelijk eten is natuurlijk niet goed. Zo van, kijken hoe laag ik kan gaan. Maar structureel (tijdelijk) 1200 calorieën is niks ergs aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:18

Goed, prima. Dan houden we daarover op, wat mij betreft. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe men dat dan doet als ze een tijdje 1200 kcal hebben gegeten en - als ze eenmaal op hun streefgewicht zijn - dit weer ophogen. Naar mijn mening blijf je dan niet goed op gewicht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:20

Vulina schreef:
Cosmetische ingreep?
Nee hoor, zoveel hoef ik niet meer kwijt. Wél interesseer ik me ontzettend in de wereld van diëten, heb daar vroeger ook veel cursussen in gevolgd, voor mijn werk destijds in een schoonheidssalon- diëtiste praktijk.

Veder, het hierboven opgesomde lijstje weegt nog steeds niet op tegen de gevolgen van overgewicht. Weet je wel hoe hard je hart bv moet pompen omdat er vet omheen zit? Broze botten krijg je trouwens echt niet van een half jaar diëten (de meeste dingen van het lijstje niet) dat duurt veel langer, door een calcium tekort. Als je echt langer moet diëten, kun je daar bv slenteren voor slikken. Ook vruchtbaarheidsklachten komen relatief weinig voor, eigenlijk helemaal niet boven de 1200 calorieën. Daar moet je echt structureel héél weinig voor eten.

Ik ben het heus wel met jullie eens dat véél te weinig eten (zoals hierboven eens gezegd, 600 calorieën) niet goed is. Maar tijdelijk op 1200 calorieën ga je niet dood van en krijg je ook geen anorexia van.

Zo weinig mogelijk eten is natuurlijk niet goed. Zo van, kijken hoe laag ik kan gaan. Maar structureel (tijdelijk) 1200 calorieën is niks ergs aan.

Het punt is dat je nu eigenlijk zegt 'weinig eten is niet erg'. Ja, overgewicht heeft ook veel gevolgen. Maar wil dat dan zeggen dat je dan maar op een ongezonde manier moet gaan afvallen, als het ook gezond kan? Dat gaat langzamer, ja, maar dat is wel beter voor je lichaam. Die overtollige kilo's zijn er ook niet in een hele korte periode aangekomen, dus die gaan er ook niet 1, 2, 3 vanaf.

Bovendien, als je te weinig eet gaat je lichaam eerder je spieren 'opeten' in plaats van je vet, en op alle mogelijke manieren zorgen dat het energie bespaart. Dat is geen goed iets.

En natuurlijk is het relatief: iemand met een verbranding van 2600kcal per dag moet ECHT niet 1200kcal gaan eten. Dan zit diegene per dag 1400kcal in de min en je kan je voorstellen dat je lichaam dat echt niet chill vindt. Iemand met een verbranding van 1600kcal per dag en een BMR van 1200, daar is het inderdaad al minder 'erg' bij.

Wat ik wil zeggen is dat je je BMR en verbranding (PAL) moet uitrekenen en vanuit daar gaan kijken wat je 'moet' eten. Richt op 500 gram afvallen per week. Val je meer af, dan ga je meer eten. Val je minder af, dan kan je minder gaan eten.

Als je in bovenstaand voorbeeld (verbranding van 2600 en je eet er 1200) niet of nauwelijks afvalt, dan is er al iets lichamelijks aan de hand en moet je professionele hulp zoeken in de vorm van je huisarts.

Kanttekening: het is wel zo dat veel mensen die claimen zo weinig te eten, dit in realiteit niet doen. Vaak zijn dit mensen die schatten: hun eten niet afwegen. Vaak eten zij dus onbewust veel meer dan ze denken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:25

Ik laat het er voor nu even bij na deze reactie;

Ik vind het super dat jullie bezig zijn met jullie lichaam +:)+ Maar mijn mening is dat het oké is het te doen op je eigen manier. En dat kunnen 2000 calorieën per dag zijn of bv 1200. Maar het is wel fijn dat iedereen elkaar daarin accepteert, ipv zijn eigen mening door te drukken...

Uiteindelijk heeft iedereen levenslang, welk doet je ook hebt gevolgd. Je zult moeten opbouwen en vooral opletten. En blijven sporten etc, ook als je op gewicht bent.

Ik begin straks met 1 dag ophogen in calorieën, daarna structureel dagelijks wat, en dat uitbreiden.
Je zult ook moeten uitvinden wat jou lichaam nodig heeft, dat kan internet je nooit vertellen..

Ik heb 3 zoons, ze krijgen alle 3 hetzelfde eten. Mijn middelste is een fruitfanaat, de oudste is van de koekjes en snoepjes. De middelste is kleiner en 3 kilo zwaarder dan de oudste.

Mijn man eet elke avond rond 11 uur 2 pizza's (extra) en komt geen kilo aan. Die zou waarschijnlijk dood gaan op 1200 calorieën :P

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:27

Vulina schreef:
Cosmetische ingreep?

Je hebt helemaal gelijk. Klaar nu? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:28

Vulina, het gaat hier niet om meningen. Het gaat om wetenschappelijk onderbouwde artikelen die aantonen dat heel weinig eten in alle opzichten niet wenselijk is voor je lichaam. Dat is heel wat anders dan een doodgewone mening.
Ook fijn dat je totaal geen antwoord geeft op mijn vraag. Over mening doordrukken gesproken.

Castilja

Hee maar je gaat dus wel ophogen? Goeie! :D

Anoniem

_O- _O-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:29

Renee ik meende mijn opmerking, niet zo doen :') Ik vind het echt goed dat ze ophoogt!

MarlindeRooz

Ander onderwerp? Sommige mensen boeit het allemaal niet wat gezond is.

Wat nemen jullie aan lunch mee naar studie / werk? Het liefst vegan haha. Brood met pindakaas is ook zo saaai.

Vulina

Het punt is dat je nu eigenlijk zegt 'weinig eten is niet erg'. Ja, overgewicht heeft ook veel gevolgen. Maar wil dat dan zeggen dat je dan maar op een ongezonde manier moet gaan afvallen, als het ook gezond kan? Dat gaat langzamer, ja, maar dat is wel beter voor je lichaam. Die overtollige kilo's zijn er ook niet in een hele korte periode aangekomen, dus die gaan er ook niet 1, 2, 3 vanaf.

Bovendien, als je te weinig eet gaat je lichaam eerder je spieren 'opeten' in plaats van je vet, en op alle mogelijke manieren zorgen dat het energie bespaart. Dat is geen goed iets.

En natuurlijk is het relatief: iemand met een verbranding van 2600kcal per dag moet ECHT niet 1200kcal gaan eten. Dan zit diegene per dag 1400kcal in de min en je kan je voorstellen dat je lichaam dat echt niet chill vindt. Iemand met een verbranding van 1600kcal per dag en een BMR van 1200, daar is het inderdaad al minder 'erg' bij.

Wat ik wil zeggen is dat je je BMR en verbranding (PAL) moet uitrekenen en vanuit daar gaan kijken wat je 'moet' eten. Richt op 500 gram afvallen per week. Val je meer af, dan ga je meer eten. Val je minder af, dan kan je minder gaan eten.

Als je in bovenstaand voorbeeld (verbranding van 2600 en je eet er 1200) niet of nauwelijks afvalt, dan is er al iets lichamelijks aan de hand en moet je professionele hulp zoeken in de vorm van je huisarts.

Kanttekening: het is wel zo dat veel mensen die claimen zo weinig te eten, dit in realiteit niet doen. Vaak zijn dit mensen die schatten: hun eten niet afwegen. Vaak eten zij dus onbewust veel meer dan ze denken.[/quote]

Verkloot de quote, sorry..

2 kilo per maand afvallen is top, als je bv 6 wilt afvallen. De praktijk wijst uit, dat het enorm demotiverend werkt bij mensen die 10+ kilo kwijt willen. Stel je voor dat je 30/40 kilo wilt afvallen. Die zijn 3 a 4 jaar bezig. Zij stoppen voortijdig en geven het op.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:30

Renee1991 schreef:
Vulina, het gaat hier niet om meningen. Het gaat om wetenschappelijk onderbouwde artikelen die aantonen dat heel weinig eten in alle opzichten niet wenselijk is voor je lichaam. Dat is heel wat anders dan een doodgewone mening.
Ook fijn dat je totaal geen antwoord geeft op mijn vraag. Over mening doordrukken gesproken.

Volgens mij deed ik dat wel? Iets van 3 reacties hierboven. Over hoe weer gewoon te eten?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:31

hoe bereken je nou de juiste BMR en hoe bereken je, hoeveel je mag eten om verwantwoord af te vallen?
ik lees hier dat je niet onder je BMR mag komen, maar dat is dan je BMR in rust zeg maar? dat je dat als minimaal moet aanhouden en daarnaast dan nog bewegen?
of vul je je mate van activiteit in bij bereken BMR, en is de uitkomst daarvan dan je minimale BMR? in dat geval zal je toch niet minder kcal gebruiken dan nodig, en zal je toch niet afvallen?

is er een website waar ik dit kan bereken en waar ik bijvoorbeeld in kan vullen hoeveel ik af zou willen vallen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:34

Vulina schreef:
Ik laat het er voor nu even bij na deze reactie;

Ik vind het super dat jullie bezig zijn met jullie lichaam +:)+ Maar mijn mening is dat het oké is het te doen op je eigen manier. En dat kunnen 2000 calorieën per dag zijn of bv 1200. Maar het is wel fijn dat iedereen elkaar daarin accepteert, ipv zijn eigen mening door te drukken...

Uiteindelijk heeft iedereen levenslang, welk doet je ook hebt gevolgd. Je zult moeten opbouwen en vooral opletten. En blijven sporten etc, ook als je op gewicht bent.

Ik begin straks met 1 dag ophogen in calorieën, daarna structureel dagelijks wat, en dat uitbreiden.
Je zult ook moeten uitvinden wat jou lichaam nodig heeft, dat kan internet je nooit vertellen..

Ik heb 3 zoons, ze krijgen alle 3 hetzelfde eten. Mijn middelste is een fruitfanaat, de oudste is van de koekjes en snoepjes. De middelste is kleiner en 3 kilo zwaarder dan de oudste.

Mijn man eet elke avond rond 11 uur 2 pizza's (extra) en komt geen kilo aan. Die zou waarschijnlijk dood gaan op 1200 calorieën :P

Maar er zit dus verschil in wat je verbrandt. Je man zal misschien 2 pizza's extra eten, maar zal wel een hoge verbranding hebben. En misschien is zijn ontbijt/lunch/tussendoortje wel onverwachts mager waardoor hij die pizza's prima kan hebben. Misschien pakt hij die pizza's niet dagelijks maar om de zoveel dagen en 'balanst' hij die kcal dus over de week, waardoor je de ene dag in een deficit zit en de andere dag kcal teveel hebt. Je zoons: de middelste is een fruitfanaat maar zal misschien meer kcal binnennemen en een lagere verbranding hebben dan je oudste. Misschien eet je oudste zo nu en dan een snoepje maar omdat snoepjes als ongezond bekend staan, zal die misschien minder kcal qua snoepjes eten dan je middelste aan fruit eet.

Niet iedereen is gelijk, en je zal inderdaad moeten uitvinden wat het beste past bij jouw verbranding. Wat jouw verbranding is. Maar het is daarbij wel belangrijk om je gezondheid in de gaten te houden. Afvallen is goed, maar trek het niet te hard door. Afvallen kan namelijk ook ongezond zijn.

@Vulina: Maar je bent die kilo's er ook niet snel aangekomen, dus ze gaan er ook niet snel af. Als jij gestaag 2kg per maand afvalt werkt dat juist motiverend, ook al moet je er meer kwijt. Als je 3 jaar bezig bent met 2kg per maand afvallen dan moet je 72kg kwijt en ben je dus behoorlijk obese. Dan is het toch logisch dat je niet in een korte periode klaar bent?

Even voor de duidelijkheid: ik heb het echt over zonder begeleiding gaan crashen. Als jij onder streng toezicht van een dokter staat, dan ben ik de laatste die zegt dat je het niet zo moet doen, omdat je dan gewoon zo goed in de gaten wordt gehouden qua tekorten etc. Als jij zonder enige begeleiding gaat crashen dan loop je juist de kans dat je je lichaam permanent verkloot.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:35

Ik tel op dit moment helemaal geen calorieën
Ben dagelijks meer aan het bewegen en let erop wat ik eet en drink. Ik probeer door de week alles zo 'clean 'mogelijk te eten en in het weekend wat losser. Maar let er wel op wat ik in mijn mond stop.

Tot nu toe val ik af, ook omdat ik weet wat ik bewoog en at toen ik goed op gewicht was.
Zo lang ik afval hou ik het zo en als ik aankom/ of blijf hangen moet ik nog wat aanpassen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:35

veneri schreef:
hoe bereken je nou de juiste BMR en hoe bereken je, hoeveel je mag eten om verwantwoord af te vallen?
ik lees hier dat je niet onder je BMR mag komen, maar dat is dan je BMR in rust zeg maar? dat je dat als minimaal moet aanhouden en daarnaast dan nog bewegen?
of vul je je mate van activiteit in bij bereken BMR, en is de uitkomst daarvan dan je minimale BMR? in dat geval zal je toch niet minder kcal gebruiken dan nodig, en zal je toch niet afvallen?

is er een website waar ik dit kan bereken en waar ik bijvoorbeeld in kan vullen hoeveel ik af zou willen vallen?

BMR (basaal metabolisme) is de hoeveelheid kcal die je lichaam nodig heeft om je organen te laten werken. Hierbij wordt verder geen enkele beweging meegerekend. Ter illustratie: je BMR is de energiebehoefte van je lichaam als je de hele dag plat op bed ligt zonder ook maar een vinger te bewegen. Langdurig minder kcal eten dan je BMR kan schadelijk zijn voor je lichaam.

Om te weten hoeveel kcal je lichaam nodig is om op hetzelfde gewicht te blijven, bereken je je BMR en vermenigvuldigt deze met het bewegingsniveau (Physical Activity Level). Om af te vallen zul je gemiddeld minder kcal moeten eten/drinken dan dit aantal . Maar wel gemiddeld meer dan je BMR. Na elke paar kilo afvallen moet dit opnieuw berekend worden, aangezien je verbruik lager wordt naarmate je minder gaat wegen.

Een site met duidelijke uitleg over BMR+PAL is http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/. Na het uitrekenen van dit aantal, kan in MFP het dagelijks kcal doel aangepast worden om zo alles goed bij te houden.

Er zijn verschillende formules om BMR te berekenen. Als je er in wil duiken welke formule voor jou het beste is kun je dit uitgebreide (engelse) artikel lezen. Samengevat: geen enkele formule is heel betrouwbaar, ze hebben maximaal een score van ongeveer 50% (dus kloppend bij 50% van de mensen). Als je een BMI hebt boven de 30 kun je het beste Harris & Benedict gebruiken. Bij een gezond gewicht kun je kiezen voor de Oxford Equation (table 15, pagina 1146. Zoek je leeftijd op en zie de formule bij 'kcal day') of de WHO formule. Maar dan blijft je eigen gewicht leidend, gezien de gigantische foutmarge die er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:37

@ Castilja Sorry, dacht dat het ironisch was dus ik kon er wel om lachen :')

@ MarlindeRooz Ik neem alpro soja yoghurt met havermout, lijnzaad en bosbesjes e.d. mee naar m'n werk als lunch.

@Vulina Ik vroeg hoe je met jouw manier van afvallen voorkomt dat je daarna weer gewoon aankomt. Want ondanks dat je met beleid je normale eetpatroon weer enigszins oppakt, is je metabolisme dermate veranderd dat je niets meer kunt hebben.

Citaat:
2 kilo per maand afvallen is top, als je bv 6 wilt afvallen. De praktijk wijst uit, dat het enorm demotiverend werkt bij mensen die 10+ kilo kwijt willen. Stel je voor dat je 30/40 kilo wilt afvallen. Die zijn 3 a 4 jaar bezig. Zij stoppen voortijdig en geven het op.

Dit vind ik echt de meest reine bullshit. Dan maar keihard afvallen is niet de oplossing! Je kunt je dan beter afvragen hoe het komt dat de motivatie zo snel verdwenen is. Maar ik stop hier maar mee, heb een beetje het gevoel dat ik kan banketstaaf als Brugman zonder iets te bereiken.