Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:18

Wow wat een mooie tattoo Courses! Kan je niet gewoon terug naar onderhoud qua voeding? Misschien dat je daarmee ook al wat terug gaat in gewicht zonder spier te verliezen?

Iris wat zie je er goed uit zeg!

MarlindeRooz wat goed dat je weer opgekrabbeld bent en aan de slag gaat, respect!

Needje je bouwt het meeste op tijdens je rustdagen heb ik begrepen, iets minder trainen is helemaal niet onverstandig. En dan lekker yoga erbij, helemaal top!

Joanne wow dat gaat al hartstikke goed! Echt netjes hoor.

Suus_toes slechte weken dat kan af en toe, heeft bijna iedereen last van. Maar weet je, je hebt elke dag een kans om weer lekker te starten :D

Moniek zo dan! Wat goed zeg!

Joanne nou dat is ook een lifestyle toch :D

Ik ga ook weer als een speer. Sinds ik weer sport gaat mijn schouder enorm vooruit. De fysio is heel tevreden *\o/* Ik kan nu wat deadliften en bench pressen, rows, dat soort dingen. Heel licht hoor maar het is iets! Front- en backsquat of dingen boven mijn hoofd gaat nog niet, daar heb ik de mobiliteit nog niet voor. Komt als het goed is vanzelf :) Ben ook meteen weer zwaarder aan het worden, maar weet zeker dat dat door de creatine en spieropbouw komt dus ik klaag niet :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:33

Wat een fijn nieuws zeg! Fijn dat je zo goed vooruit gaat

MarlindeRooz ik zou ook rustig aan doen zeg, klinkt heel heftig!

Ik mag vanmiddag weer naar de revalidatie, hopelijk gaat het beter als maandag. Toen moest ik echt even gas terug ivm een slibbing rib/luxatie, is maar hoe je het noemt. Maar deed weer even goed zeer.
Fysio daar heeft wel alles even op de goede plek gezet, dus voor de stijfheid scheelt dat enorm, maar als ik uit bed kom is het nog steeds bal :+

Needje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:35

slibbing rib/luxatie klinkt niet echt fijn :=

Vanmiddag een upper workout doen.
Kijken hoe dat gaat met mijn schouders. :D
Daarna lekker het turks stoombad in. Echt weer voor.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:38

Needje schreef:
slibbing rib/luxatie klinkt niet echt fijn :=

Vanmiddag een upper workout doen.
Kijken hoe dat gaat met mijn schouders. :D
Daarna lekker het turks stoombad in. Echt weer voor.

Oh stoombad <3
Ik vind een gewoon bad al hemels, zit ik ook vaak in

Is absoluut niet fijn, dat gebeurd ook in de nacht, zonder dat ik er erg in heb, wordt dan met flinke pijn wakker. Vaak is ie dan al wel goed geschoten, maar de pijn houdt meestal een dag of 3 aan
Geluk nu was dat het vrij laag zat (bh band hoogte), meestal zit het net onder mijn schouderblad en dan doet ademen ook flink zeer
Was nu dus dubbel blij met de revalidatie, geen afspraak fysio hoeven maken, maar meteen daar behandeld en oefeningen gedaan

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:45

Wat super fijn Roos, zal ook mentaal een opsteker zijn dat dat nu allemaal gaat.

Oef Joanne dat klinkt echt heel naar, hopelijk doet de revalidatie wat voor je.

Lekkere combinatie Anne Lise, met dat vooruitzicht wil je training vast wel!

Ik ga straks ook upper body trainen, ik vind dat echt leuk om te doen, had ik nooit verwacht.
Voorheen trainde ik vooral full body maar vind het gesplitst eigenlijk lekkerder.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:49

Ik vind split ook fijner hoor. :j

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:54

Ik dacht deze week weer lekker fanatiek bezig te gaan, had er ook weer zin in...

Nou zit vanaf dinsdag alweer braaf in quarantaine... 2e keer positief getest.
En dat ik niet fit ben, is tot daar aan toe... Maar die vermoeidheid en duizeligheid... Oehh dat hakt er zo in!

Wil zo graag.... Maar kan de puf er niet voor vinden.. |(
Het liefste slaap ik gewoon de hele dag.
Hopelijk volgende week weer een betere week.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:31

Oeh sterkte!!! Wat een ellende hé

Ik mocht weer omhoog gisteren, maarnog steeds geen Squat rek, maar die 20 kilo hing me wel een beetje de strot uit dus nu til ik toch maar 25 kilo in m'n nek

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:25

Stoombad klinkt inderdaad ook wel erg goed, ik mag vanwege m'n tattoo voorlopig even niet maar ik geniet digitaal dan maar even mee :Y)

Beterschap Suus, hopelijk voel je je snel weer wat beter!

Zie het zo Joanne; 25kg is ook weer een verbetering van 5! Positieve insteek :)

Ik eet op het moment niet zo goed (veel factoren) en daardoor heb ik vrij weinig energie. Gister wel wezen trainen en tot m'n grote verbazing wel 120kg 3x2 eruit gekregen (met een hold) na 5 werksets van 80kg, 90kg, 100kg (2x) en 110. Ik stond iets te wijd voor wat ik zelf netjes vind en ik gleed ook uit toen ik naar de beginpositie ging (achterste been) dus toen was ik m'n balans eigenlijk al kwijt maar ik heb 'm redelijk kunnen corrigeren.

Spoiler:
Video toch maar even in een spoilertje :Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:43

4x. Eerste keer van de grond telt ook hè.
Je kon er nog wel meer zo te zien.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:05

even voor de powerlift dames hier, hoeveel gram eiwit eten jullie ongeveer per dag? en tips om dit goed binnen te krijgen? heb zelf nog nooit zeveel eiwitjes moeten eten dus ik ben even wat inspo aan het opdoen haha.

Vanaf maandag begin ik officieel met mijn powelift journey, deze week neem ik de trainingen alvasat door zodat ik daar wat handigheid in krijg en het tracken van het eten.
Maar ik heb er super super veel zin in *\o/*

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:11

Ik weet niet of ik mezelf momenteel als powerlifter kan aanmerken maar ik vreet wel als een powerlifter :P

Ik neem minimaal 100 gram eiwit per dag, advies diëtiste was 118-130 (bij intensief trainen/liften). In de ochtend neem ik de plant warrior shake van go primal met lactosevrije melk. Bijna elke dag wel proteïne kwark van melkunie. Daarnaast bij elke maaltijd iets van eiwit; ei (duh), kip, hüttenkase, vis (ook uit blik), kaas, peulvruchten, sommige vegetarische producten (maar dan moet je echt even de verpakking checken, nadeel is dat daar ook erg veel kcal en zout/smaakversterkers in zit meestal). En dan kom ik er eigenlijk elke dag aan. En anders neem ik nog een gewone go primal shake erbij of een extra kwark/yoghurt. Als snack neem ik ook vaak iets van kaas of mager vlees of een eitje. Of cheestrings :D En ik gooi door mijn warme maaltijden heel vaak een grote lepel crème fraiche. Noten/zaden zijn ook een goede toevoeging. Het is vooral even nadenken voor je iets pakt of klaarmaakt en dan moet het lukken! Ik gebruik de eetmeter van het voedingscentrum om het bij te houden. Dat zou ik wel aanraden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:26

Ik ben een slecht voorbeeld qua eiwit. :Y) Nooit bijgehouden, ik probeer er wel een beetje op te letten, maar ik ben geen groot fan van de meeste etenswaren waar veel eiwitten in zitten. Ik eet doorgaans één keer per dag een reep met 10 gram eiwit en dan iets van Hipro/skyr/kwarkje. Voor de rest let ik er niet echt op. Ik probeer vooral genoeg te eten om op dit gewicht te blijven.

Leuk dat je bent gestart! *\o/* Hier loopt mijn eerste blok bijna ten einde. Mag eindelijk wat singles gaan draaien. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:40

Begonnen aan week 2 van m’n schema.
Moet zeggen dat het wel weer lekker is om wat te doen. Doe wel maar 1 upper Ipv 2 omdat ik ook nog yoga wil blijven doen.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:43

Aah dankjewel voor jullie tips! ik ga zo een rondje boodschappen doen met kwark, ook de eiwit varianten als tussendoor, ochtend en avond witte kwark 250 gram, gekookte eitjes op cracker met kip of op een wrap vind ik ook top, eiwitshake en proteine reep om het wat aan te vullen.
Ik ben zo benieuwd wanneer ik omhoog ga in gewicht liften, deze lifestyle ligt me echt wel moet ik eerlijk zeggen, het dat nog nooit gehad bij een dieet/trainingschema _/-\o_

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:39

Ik merk nu ik weet structureel in ieder geval 2x per week train ik ook weer m'n voeding moet gaan tracken en meer eiwitten moet gaan eten
Dus ga straks weer eens kijken hoe of wat

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:10

Ok. Duidelijk dat m’n DL nog slechter is dan dat ie ooit al was :')
Gelukkig ging de rest wel lekker.
Ik beleef ook echt geen plezier aan DL en squats. Ben ik nou heel raar? }:0

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:26

Ik ben weer terug van weggeweest. Heb vooral op mijn mobiel bijgelezen maar bijleesposten werken voor geen meter dan dus dat had ik maar gewoon geskipt :+
Roos fijn dat het beter gaat! Dat motiveert ook weer extra.
Joanne dat klinkt naar inderdaad.. Fijn dat het trainen wel lekker gaat!
Stoombad klinkt heerlijk, ik heb ook echt zin om weer naar de sauna te gaan maar wil nu voor de zekerheid toch nog eventjes afwachten nu alles weer is losgelaten.
Courses fijn dat het trainen wel goed gaat ondanks het slechte eten, hopelijk voel je je snel beter.
Needje hoe bevalt het? :D Flinke spierpijn gehad al? Bij mij gaat het altijd een beetje in fases wat ik leuk vind.

Ik heb net week 6 van BBB1 afgerond dus ik zit nu precies op de helft. Moet zeggen dat ik best wel wat verschil lijk te zien in taille/billen/bovenbenen qua strakheid dus dat is top. Ik squatte eigenlijk nooit op wat goblet squats met een dumbbell na en ik ben nu in die 6 weken van alleen de stang naar 6x65kg gegaan dus daar ben ik blij mee! Ben benieuwd hoe ik daarmee eindig na de 12 weken. Hipthrust zat op 6x130kg maar daar zit nog wel meer in, bench op 4x55kg en daar ben ik ook tevreden mee. DL gaat even niet zo lekker, door het buiten op pallets trainen tijdens de sluiting en de startfase van BBB met hogere herhalingen ben ik teruggezakt in gewicht en nu blijf ik een beetje steken op de 6x90kg :Y) Maargoed bij mij gaan oefeningen altijd afwisselend en in fases omhoog dus dat komt vast vanzelf weer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:39

Spierpijn is me meegevallen.
Maar ben ook rustig begonnen.
Gelukkig

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:44

Palmboom95 schreef:
Ik ben weer terug van weggeweest. Heb vooral op mijn mobiel bijgelezen maar bijleesposten werken voor geen meter dan dus dat had ik maar gewoon geskipt :+
Roos fijn dat het beter gaat! Dat motiveert ook weer extra.
Joanne dat klinkt naar inderdaad.. Fijn dat het trainen wel lekker gaat!
Stoombad klinkt heerlijk, ik heb ook echt zin om weer naar de sauna te gaan maar wil nu voor de zekerheid toch nog eventjes afwachten nu alles weer is losgelaten.
Courses fijn dat het trainen wel goed gaat ondanks het slechte eten, hopelijk voel je je snel beter.
Needje hoe bevalt het? :D Flinke spierpijn gehad al? Bij mij gaat het altijd een beetje in fases wat ik leuk vind.

Ik heb net week 6 van BBB1 afgerond dus ik zit nu precies op de helft. Moet zeggen dat ik best wel wat verschil lijk te zien in taille/billen/bovenbenen qua strakheid dus dat is top. Ik squatte eigenlijk nooit op wat goblet squats met een dumbbell na en ik ben nu in die 6 weken van alleen de stang naar 6x65kg gegaan dus daar ben ik blij mee! Ben benieuwd hoe ik daarmee eindig na de 12 weken. Hipthrust zat op 6x130kg maar daar zit nog wel meer in, bench op 4x55kg en daar ben ik ook tevreden mee. DL gaat even niet zo lekker, door het buiten op pallets trainen tijdens de sluiting en de startfase van BBB met hogere herhalingen ben ik teruggezakt in gewicht en nu blijf ik een beetje steken op de 6x90kg :Y) Maargoed bij mij gaan oefeningen altijd afwisselend en in fases omhoog dus dat komt vast vanzelf weer.

Super netjes!!!

Ik heb voor de 2e keer spierpijn sinds ik op revalidatie train :+
Maar zit bij aantal oefeningen ook hoger in gewicht momenteel en alles is 3 sets, 10 herhalingen. In de sportschool trainde ik vooral 3RM

Maandag gaan we weer omhoog in gewicht, overhead press was nu 17.5 kilo, voordat mijn schouder weer ruk werd zat ik met 3RM op 35 geloof ik. Row was nu 35 kilo, chest press 30 kilo, die vind mijn schouder vooral heel naar
Deadlift 45 kilo en Squat 25. Daar zit veel meer in uiteraard, waarschijnlijk maandag Squatrek eindelijk in elkaar daar dus die dan ook lekker verhogen en deadlift zal sowieso naar 50 gaan

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:24

Palmboom95: Wat een super mooie gewichten, en flink ook wat herhalingen.
Wat tof om te lezen hoe iedereen hier bezig is.
Joanne1987: Hoe gaat het verder qua revalideren?

Mijn vetpercentage is na maanden eindelijk gedaald, voeding kan nog wat beter!
Zal volgende keer ook wat gewichten delen hier. Train nu in een wisselend schema van drie die ik steeds afwissel.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:44

Psychisch heb ik wel stappen gemaakt, kan betere keuzes maken. Voorheen ging alle energie op aan wat ik noodzakelijke dingen vind (voornamelijk poetsen en opruimen), nu probeer ik leuke dingen te doen, met de kinderen of vaker lopen met de hond

Pijn heb ik nog steeds, dus wil naar de slijmbeursontsteking wel verder laten kijken. Maar de pijn puur van de HMS en fibro kan ik wel beter meer omgaan

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:12

Knap Joanne! Dat lijkt me een lastige omschakeling, maar wel een waar je erg veel aan zult hebben, ook mentaal. Wel heel vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt, constant pijn lijkt me zo heftig :(:)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:07

Ik had het niet verwacht hoor... Maar uitleg krijgen hoe pijn werkt (wat triggert pijn en hoe registreer je pijn, hoe lang duurt een plotseling 'trauma' etc) brengt veel teweeg
En ik denk dat je ook wel went aan pijn op een of andere manier... En ik kan wel bij de pakken neer gaan zitten, maar is het ene voorbij, begint het andere (lijkt tenminste steeds zo)
Ik kijk elke dag maar weer wat het brengt, en ik besef me dat dat vaak best mooie dingen zijn ondanks de vermoeidheid en pijn (zeg vaak liever ongemak of last, dat klinkt minder heftig)

Ik heb zelfs contact opgenomen met de PT die ik voorheen had en de huidige situatie verteld. De deur staat open weer met haar te gaan sporten

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:26

Wat een goede insteek Joanne, je hebt idd invloed op hoe je dingen beleefd en dat kan veel verschil maken.

Ik had even een mindere week, was erg moe dus even verstek laten gaan met trainen. Nu wel weer 2 keer getraind alleen zit ik mezelf met squatten in de weg. Ga even nadenken over een alternatief want zo zakt mn motivatie weg.
Andere dingen gaan gelukkig wel.

Hoe gaat de rest hier?