Dinopino schreef:Oke, ik weet namelijk dat de everzwijnen hier hondsdolheid hadden, en dat men bang was dat mensen daardoor ook besmet zouden raken. Maar die angst zou dan ongegrond zijn?
Dus is het niet mogelijk een bepaalde ziekte te testen op dieren en daarna op mensen?
Dan zijn dus alle chemische entstof getest op ???? mensen
Nee die angst is wel gegrond, omdat hondsdolheid nu nét een van die ziekten is die wel overdraagbaar is. Hondsdolheid is, als je er snel bij bent, nog goed te behandelen. Ben je echter te laat, dan is de ziekte volgens mij (onomkeerbaar) dodelijk. Best een heftige ziekte, dat. (correct me if i'm wrong: ik heb dit ooit ergens gelezen maar heb niet direct een bron. Kan wel voor je zoeken als je dat wil) De vaccinatie daarvoor is volgens mij wel levenslang overigens, dus daarom wordt die wel aangeraden als je naar het buitenland gaat waar hondsdolheid (veel) voorkomt. Weet niet hoe dit in Duitsland zit. Maar als het echt zo veel voorkomt en je er bang voor bent, zou ik toch overwegen je te laten vaccineren hiervoor. Je dokter kan je vast vertellen of het nodig is of niet! En meer inhoudelijke informatie over hoe het werkt, welke eventuele bijwerkingen er zijn etc.
Wel mogelijk bij sommige ziekten, maar niet ideaal. Mazelen komt volgens mij alleen voor bij mensen? Dacht ik? Zie NatasjaVE's reactie hierover
.
Dinopino schreef:Resistance is hondsdolheid dan een reele kans dat men het kan krijgen? Zo nee waarom worden de honden wel ingeent en de mensen niet?
Sorry ik lees nu pas dat wikibericht. Wanneer jullie zeggen dat het wetenschappelijk zo gebeurd, dan geloof ik dat. Wanneer ik zelf op wiki google weet ik nooit wat klopt of niet.
Dus in een bepaalde fase, als ik het goed heb, wordt er dan getest of het middel werkzaam is. Dus op mensen. Krijgen die dan de ziekte ingespoten?
Ik weet niet hoe de kans is als een hond met hondsdolheid je bijt, maar hondsdolheid komt (iig in Nederland) amper voor, daarom zal het geen vaste vaccinatie zijn. Ga je echter (lang) naar het buitenland op vakantie, naar een land waar het wél veel voorkomt, dan is dit wel een 'vaste vaccinatie' die ze aanraden. Qua kosten: een snelle google levert dit op: € 77,95 per inenting. En je hebt er twee nodig. Weet niet of deze in je aanvullende verzekering zit trouwens.
Klopt. Nee, ze krijgen niet de ziekte ingespoten (althans, niet om te kijken of diegene vervolgens de ziekte krijgt): dat zou gevaarlijk zijn omdat men alsnog ziek kan worden (maar minder erg) als diegene gevaccineerd is. Volgens mij vaccineren ze en kijken ze vervolgens of de antistoffen tegen die ziekte zijn ontwikkeld of niet. Zo ja, dan werkt de vaccinatie. Zo nee, dan niet.