Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NadineK

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:52

Zijn die zacht en soepel?
Wel voorkeur voor AP argus, en sommige ww vind ik wel mooi, maar nog nooit in t echt gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:59

Ik heb een AP Argus met katoen, merino, linnen en glitter die je best eens zou mogen komen voelen. En ik heb ook twee, hopelijk over een tijdje drie, verschillende WW linnens! De AP is momenteel alleen bij Marit op bezoek en daarna gaat hij nog naar Britt :)

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:04

Oeh, ja kom nog steeds graag een keer op doeken date :j . Let me know wanneer de AP terug is van z’n reisjes. Welke is t? Prikt die glitter dan niet? Heb meerdere toffe gezien met glitter. Of met Lurex, maar dat verschil is me nog niet helemaal duidelijk. Soo many questions :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:14

Hahaha ik moest even lachen om: linnen van AP raad ik af maar merino en zijde zijn al een stuk beter. Klinkt niet heel geweldig :')

Morgen ga ik die AP van Yalou proberen, ben benieuwd.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:24

Het is Argus Ö. Is nauwelijks info over te vinden daar het een limited was!
De glitters voel je helemaal niet, maar dat verschilt echt per AP. Ik heb Leo Jim eens gevoeld van Herhalen en dat was verschrikkelijk :=
Lurex zijn volgens mij metaal draadjes in plaats van glitter. :)

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:27

Mooie stapel zo Marit. Geef je gelijk een review ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:29

Nee ja ik bedoel dat de linnen-katoen blends van AP glad en dun zijn, persoonlijk vind ik ze niks. Zakken snel uit en dragen dan heel zwaar. Maar in de combi met merino en/of zijde is linnen soms wel een hele fijne toevoeging, qua sterkte. Maar het is persoonlijk wat je wel of niet fijn vind. Ik ben gewoon niet zo’n fan van AP linnen. Van de meeste merken niet hoor, overigens. PN gaat wel, maar niks haalt het bij die van WW.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:47

Britt schreef:
De linnen blends van Woven Wings blijven voor mij een alltime topper.

Mag ik vragen wat dat linnen “doet” ?
Ik heb nu enkel doeken van of met katoen ( omdat volgens mijn consulente de beste begin doeken zijn) Linnen maakt volgens haar wat stug en moeilijker te knopen. Maar ik vind de doeken van Woven Wings erg mooi :o Kweet niet of ik het risico (al) wil nemen.

Vandaag wel voor het eerst op pad geweest met de ringsling ipv de ergobaby ook ivm de warmte.
Zelfs manlief heeft de kleine man gedragen in de ringsling toen we bij de paarden waren <3
Even een smeltmomentje want dat zag er echt wel cute uit ( mag zn foto niet plaatsen van hem }:0 )

Volgens mij zat hij wel aardig goed, alleen kreeg in de bovenste baan ( achter zn nekje, zeg maar in mijn oksel) niet helemaal strak, wilde ook nog ruimte houden voor een rolletje in zn nek....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog tips? ( ps: broekje met voetjes zat losjes om zn voetjes hoor! Er zaten geen teentjes afgekneld :+ )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:54

Meestal maakt linnen een doek stugger en lastiger te knopen idd. Maar het bijzondere aan WW linnen is dat ze zó zacht zijn, dat je eerder zou geloven dat het een wolblend is, dan een linnen, als je hem voor de eerste keer zou voelen. Ik was ook nooit een linnen fan, tot deze. En zo meer met mij :D
Ik blijf wel het meeste van de geo’s hoor, die worden het snelste zacht.

Hij zit netjes hoor! De ring is wat verschoven, maar niet zodanig dat het echt niet kan. Juist doordat hij nu wat laag zit kun je de toprail mooi recht houden bij zijn nekje en zit hij niet scheef in de doek. De doek zit ook netjes uitgespreid over je schouder, van wat ik zo kan zien, waardoor hij ook bij z’n benen netjes recht zit.
Ik vind hem echt dikke prima!
Hoe vond je het zelf voelen?

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:02

Britt, maakt de hoeveelheid linnen in de doek (ww) dan nog verschil? Heb je voorbeelden, dan kan ik googlen en mezelf verlekkeren. Heb nu Ben Nevis en drops of Jupiter op mijn “ooit nog eens voelen/hebben” lijstje. Maar dat zijn niet bepaald zomer doeken

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:11

Anoniem schreef:
Het is Argus Ö. Is nauwelijks info over te vinden daar het een limited was!
De glitters voel je helemaal niet, maar dat verschilt echt per AP. Ik heb Leo Jim eens gevoeld van Herhalen en dat was verschrikkelijk :=
Lurex zijn volgens mij metaal draadjes in plaats van glitter. :)

Ow krokante jim die was niet te doen.
Ap esteem tussah silk was ook een hele dikke compacte niet meewerkende doek.
Ap caritas 100% katoen vond ik heel dun en met aanspannen spande de banen niet mooi door. Dus koste heel veel werk om mooi te krijgen.

Ennde netle spinner die we hebben geprobeerd vond ik heel zwaar en prikken.

Ap rostam ging dan wel weer maar geen dikke liefde.

Nu ik ben nog geen ap fan

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:15

NadineK schreef:
Britt, maakt de hoeveelheid linnen in de doek (ww) dan nog verschil? Heb je voorbeelden, dan kan ik googlen en mezelf verlekkeren. Heb nu Ben Nevis en drops of Jupiter op mijn “ooit nog eens voelen/hebben” lijstje. Maar dat zijn niet bepaald zomer doeken

Ik heb net ben nevis verkocht. Vond het geen makkelijke doek.
Als ik dat het geweten had je hem best mogen lenen hoor.
De dh met al mijn andere doeken kreeg ik goed aangespannen maar met ben nevis niet. Hij is niet vergevens gezint door de 3% yak.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:17

Jammer! Klinkt niet ideaal, kan wel een ‘makkelijke’ doek gebruiken denk ik. Zo ervaren ben ik nou ook nog weer niet met knopen

Edit: oeh, kleuren van die Caritas zijn wel mooi!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:39

DoJ kan goed voor de zomer hoor! Wol heeft geweldige temperatuurregulerende eigenschappen. Ik heb die witte versie van prism geprobeerd, hoe heet ie ook alweer.. met 66% merino, die was hartstikke luchtig juist.
Alleen de zwarte kleur schreeuwt niet echt zomer natuurlijk. Maar ik vind hem prachtig!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:16

Zachte linnen: woven wings Geo Beatrix potter serie! Echt wauw! Komt ook door de fijne combi van het Egyptische katoen!

Ik heb dus MOS (my only sunshine) die is inmiddels zacht en soepel maar ook wat crunchy. Zaterdag mee gedragen toen t bijna 30 graden was, echt ideaal!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:22

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:37

Britt schreef:
Meestal maakt linnen een doek stugger en lastiger te knopen idd. Maar het bijzondere aan WW linnen is dat ze zó zacht zijn, dat je eerder zou geloven dat het een wolblend is, dan een linnen, als je hem voor de eerste keer zou voelen. Ik was ook nooit een linnen fan, tot deze. En zo meer met mij :D
Ik blijf wel het meeste van de geo’s hoor, die worden het snelste zacht.

Hij zit netjes hoor! De ring is wat verschoven, maar niet zodanig dat het echt niet kan. Juist doordat hij nu wat laag zit kun je de toprail mooi recht houden bij zijn nekje en zit hij niet scheef in de doek. De doek zit ook netjes uitgespreid over je schouder, van wat ik zo kan zien, waardoor hij ook bij z’n benen netjes recht zit.
Ik vind hem echt dikke prima!
Hoe vond je het zelf voelen?

Ah dank je wel!
Dus tis wel te proberen voor een beginner?

Ik vond de ringsling lekker hangen, zoonlief hing lekker rustig een beetje om zich heen te loeren. De ringen waren idd wat gezakt. Het lukt me nog niet om ze netjes op m’n schouder te houden tijdens het aanspannen.
Denk dat het gewoon een kwestie oefenen oefenen oefenen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:19

Ben Nevis heb ik ook gehad en was hier ook geen liefde. Dikke doek, opzich wel zacht maar ik hou van dunnetjes := Heb hem een week of 7 op zachtmaakreis gestuurd en toen die terug kwam heb ik hem verkocht omdat ik hem niet had gemist!

DoJ zou ik ook ooit nog eens willen proberen. Althans, er is een andere 100% merino ‘Ember’ in herfstkleuren, die vind ik fantastisch mooi! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:26

Afbeelding

Ik heb R weer eens gedragen! Ze was helemaal zen <3

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:49

Jaa, ik zag het op FB al <3 heeerlijk!

Mijn dochter net gezellig in de doek mee naar de brievenbus, maar die vindt de grond interessant >;) zie dan maar eens echt goed aan te spannen :')

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:28

Wat is het toch een mooie doek, Yalou!

Nav dit topic en de FB-groep toch eens op MP geneusd en kon voor een leuke prijs een Yaro overnemen. Heb hem naar m'n ouders laten sturen. Zegt m'n moeder zaterdag; "er is trouwens een pakketje voor je gekomen?!" "Géén idee. Ik zal zaterdag wel kijken." O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:44

Ik heb S vandaag voor het eerst op mijn rug geknoopt <3

Afbeelding
Afbeelding

Welke Yaro komt er jouw kant op Moon? :D

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:55

De Ivy Emerald. Heel erg benieuwd of de kleur in het echt ook zo mooi is :o

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:06

Leuk Moon!

Super knap Yalou :)

Ik heb vandaag 2 doeken van Yalou geprobeerd, 1 daarvan hou ik stiekem hier :j :D :o
(en nee het is niet de AP :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:30

_O-

Ik weet waar je huis woont