Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 13:40

Met een ombre penseel.
Sorry, ik typ steeds even snel tussen de klanten door ;)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:17

Libiris schreef:
ik vind de lak van Pink Gellac super fijn! maar moet wel zeggen dat ik de fixbase en top van Florence gbruik.
Het blijft makkelijk 2 tot 3 weken zitten!
In het begin de lamp gewoon van Pink gebruikt en totaal geen problemen mee gehad, mss dat het toch aan de dikte van het lakken lig?
Ik raad je wel een ander merk base en top aan als het niet goed blijft zitten.

Ik heb nu een UV LED lamp van SunUV via Ali en deze werkt super en is volgens mij 48 wat.
Ik heb deze gekocht omdat ik later ook met gel begon te werken

Ik gebruik ook vijlen van Ali en vind ze wel fijn! Mss slijten ze wat eerder, maar voor dat geld mag dat ook :D

Vraagje, welke tijd hou jij aan met uitharden? Ik ben namelijk nu ook overgestapt van de LED van pink naar de SunUV 48watt - Maar ik twijfel dus een beetje. Ik denk dat je veilig zit als je de uithardtijd van LED aanhoudt?

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:20

ombre is goed te doen met gellak, hier heb je speciale kwastjes voor en sponsen is erg afhankelijk van je sponsje.
Een satestokje/prikkertje werkt ook erg goed!

ben erg benieuwd naar jouw nagels straks!

IMANDRA

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:21

Geen probleem Ladymadonna!
Ik ga eens kijken naar tutorials en kwastjes :Y)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:36

nikilover schreef:
Libiris schreef:
ik vind de lak van Pink Gellac super fijn! maar moet wel zeggen dat ik de fixbase en top van Florence gbruik.
Het blijft makkelijk 2 tot 3 weken zitten!
In het begin de lamp gewoon van Pink gebruikt en totaal geen problemen mee gehad, mss dat het toch aan de dikte van het lakken lig?
Ik raad je wel een ander merk base en top aan als het niet goed blijft zitten.

Ik heb nu een UV LED lamp van SunUV via Ali en deze werkt super en is volgens mij 48 wat.
Ik heb deze gekocht omdat ik later ook met gel begon te werken

Ik gebruik ook vijlen van Ali en vind ze wel fijn! Mss slijten ze wat eerder, maar voor dat geld mag dat ook :D

Vraagje, welke tijd hou jij aan met uitharden? Ik ben namelijk nu ook overgestapt van de LED van pink naar de SunUV 48watt - Maar ik twijfel dus een beetje. Ik denk dat je veilig zit als je de uithardtijd van LED aanhoudt?

ik pak altijd alles 1 minuut

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:46

Net voor de tweede en laatste keer de lamp van Pink gebruikt, heb een andere besteld met hoger wattage. Die Friemel eerder in het topic al aanraadde :). Vind het ook wel fijner om een grotere lamp te hebben je de hele hand er in een keer in kan doen, ipv vier vinger en duim apart.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:34

grotere lamp is zeker fijner! maar ik doe de duimen altijd apart, hoe groot de lamp ook is...
zosat ik zeker weet dat ze deze ook recht en plat houden

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:41

Ik gebruik bij mijn Pink Gellak een lamp van de Lidl (ook hier ooit aangeraden geweest). Moet wel de lange tijd op het potje aanhouden maar dat kan meer psychisch zijn dan wat anders haha.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:58

Laats voorzichtig wat gepost en vandaag maar eens een poging gedaan..

Vandaag dus voor het eerst maar eens geprobeerd maar kan niet zeggen dat ik echt tevreden ben..
Heb een lamp bij bol vandaan 36 watt geloof ik maar nagels werden echt niet droog! Volgens mij wel een half uur bezig geweest en nog niet droog.. Als ik het zo lees is die lamp zo kapot als wat :')
Nu maar eens kijken hoelang ze mooi blijven..

Komen hier mooie creaties voorbij weet niet of ik zo creatief ga worden maar bewonder wel mee!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:10

Afbeelding

Zo, na de verhuizing is mijn nagelkamertje zo ver ingericht dat ik weer aan de gang kan. Gel nagels gezet bij mijzelf en een mooi kleurtje voor de kerst. Had geen zin om een verlenging te zetten, dus moeten ze zelf maar groeien :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 19:36

Jam: echt niet droog of blijven ze plakken?

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:45

LadyMadonna schreef:

In eerste instantie niet droog. Na langer onder de lamp plakken. Is dat plakken wel normaal?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 19:51

Ja, en sorry, no offence naar jou persoonlijk...
maar hier kan ik dus slecht tegen.
Als je je haar gaat kleuren lees je toch ook de gebruiksaanwijzing?
Ik lees dit zó vaak..... meiden die geen idee hebben wat ze doen, geen idee hebben van het product waar ze mee werken, geen idee wat de gevolgen kunnen zijn bij verkeerde applicatie....
*gaat verder op vingers zitten*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:04

Jam schreef:
LadyMadonna schreef:

In eerste instantie niet droog. Na langer onder de lamp plakken. Is dat plakken wel normaal?

Welke lak gebruik je, Jam?
Dat plakken is een residu dat bedoeld is om een volgende laklaag te laten plakken. Is het bij de topcoat? Dan moet je die plaklaag verwijderen met alcohol of speciaal daarvoor bedoelde vloeistof. Het handigst werkt overigens topcoat zonder plaklaag. Dan is het drogen en klaar. Heb je je vooraf verdiept in de materie of ben je gewoon zo begonnen?

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:30

@ Shenavallie : Ik heb de topcaot van pinkgellac gebruikt en de base en top van meanail. Wel vooraf een beetje verdiept uiteraard.. Maar het is wel heel nieuw! Over de plaklaag heb ik bv helemaal niks gelezen. Wel staat er daarom waarschijnlijk bij gebruik de cleaner?

Dit lijstje kwam ik overal tegen en ook bij de gebruiksaanwijzing en die heb ik gevolgd:
1) Handen schoonmaken.
2) Nagels polijsten en vijlen.
3) Nagels ontvetten met cleaner.
4) Base coat aanbrengen (zonder op de nagelriem te komen) en 120 sec laten drogen.
5) Gekleurde nagellak aanbrengen en 120 sec laten drogen.
6) Tweede laag gel nagellak opbrengen voor een intensere kleur en 120 sec laten drogen.
7) TOP coat aanbrengen 120 sec laten drogen
8) BELANGRIJK: Nagels ontvetten met een cleaner.

@ LadyMadonne Uitaard de gebruiksaanwijzing lezen!! en ook daarvoor google en rondvragen in de omgeving maar eens zal de eerste keer in de praktijk moeten zijn... :j

PS: Vinden jullie het niet verveld dat ik hier zo inbreek of mag ik meeleren/ praten van jullie? :o

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:48

Jam schreef:
@ Shenavallie : Ik heb de topcaot van pinkgellac gebruikt en de base en top van meanail. Wel vooraf een beetje verdiept uiteraard.. Maar het is wel heel nieuw! Over de plaklaag heb ik bv helemaal niks gelezen. Wel staat er daarom waarschijnlijk bij gebruik de cleaner?

Dit lijstje kwam ik overal tegen en ook bij de gebruiksaanwijzing en die heb ik gevolgd:
1) Handen schoonmaken.
2) Nagels polijsten en vijlen.
3) Nagels ontvetten met cleaner.
4) Base coat aanbrengen (zonder op de nagelriem te komen) en 120 sec laten drogen.
5) Gekleurde nagellak aanbrengen en 120 sec laten drogen.
6) Tweede laag gel nagellak opbrengen voor een intensere kleur en 120 sec laten drogen.
7) TOP coat aanbrengen 120 sec laten drogen
8) BELANGRIJK: Nagels ontvetten met een cleaner.

@ LadyMadonne Uitaard de gebruiksaanwijzing lezen!! en ook daarvoor google en rondvragen in de omgeving maar eens zal de eerste keer in de praktijk moeten zijn... :j

PS: Vinden jullie het niet verveld dat ik hier zo inbreek of mag ik meeleren/ praten van jullie? :o

gewoon lekker meekletsen! en hopelijk kunnen we ook nog van elkaar leren

Meestal moet je na het uitharden van de topcoat de plaklaag verwijderen met cleanser of met alcolhol en dan zijn ze klaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:57

Ik begrijp de reactie van LM heel goed. Zij is net als ik gecertificeerd nagelstyliste. ij hebben veel geld moeten betalen en veel moeten leren. Het is niet erg als mensen het bij hun zelf doen, absoluut niet. Maar wat vaak gebeurt is dat mensen die maar wat *aanklooien * bij de stylistes komen en die mogen de kapotte nagels weer herstellen.
Veel mensen denken bij de nagelbranche *ooh dat kan ik ook wel ff * en kopen een starters set terwijl ze er niks vanaf weten en gaan aan de gang, met alle gevolgen van dien.
Ik zou het alleen anders geformuleerd hebben.

Bij de ene topcoat heb je idd nog een plak laag en bij de ander niet. ( dat is de no wipe ). Als er een plaklaagje hebt laat het ff drogen en haal het dan weg met een uv cleanser, die zijn er speciaal voor.

Wat ik graag aan andere mee wil geven, lees je alsjeblieft goed in, of doe een cursus voor je met kunst producten aan de gang gaat..het kan zo fout gaan, tot permanente schade aan toe.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:59

@ Jam, ik zie dat je in Veenendaal woont, leuk ik ook :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:24

@ Jam: Het is een heel algemene beschrijving, waar je als styliste wel kunt begrijpen wat er bedoeld wordt maar zonder degelijke voorkennis al snel de mist in kunt gaan. Zo kun je bij punt 2 al flinke schade aan je nagelplaten toebrengen als je niet weet op welke manier je moet vijlen. Polijsten moet je sowieso niet doen, omdat de basecoat dan niet hecht. Punt 3 is goed. Alleen wat veel mensen doen is even snel met het doekje langs de nagels. Je moet de cleaner of de alcohol zo gebruiken alsof je rode nagellak van je nagels moet verwijderen. Dus degelijk ontvetten. De basecoat moet heel dun aangebracht worden (het mag niet warm worden onder de lamp, anders is het te dik). Daarna een dun laagje gellak en die uitharden. Gelijk een tweede laagje gellak dun aanbrengen (dus niet het residu van laagje één verwijderen) en weer uitharden. Eventueel (hangt van het pigment van de kleur af) nog een derde laagje. Na het tweede (of derde) laagje gelijk een dun laagje topcoat aanbrengen (dus ook hier het residu niet weghalen) en uitharden. Mocht het - zoals ik al eerder noemde - een topcoat zijn met een plaklaag, dan kun je deze na het uitharden verwijderen met een doekje met alcohol of de cleanser die je bij het pakket hebt gekregen. En dan zou het moeten lukken zo.
Het is een heel erg trendgevoelig product op het moment. Men wil er extra aan verdienen om zoveel mogelijk starterspakketten te verkopen, maar in werkelijkheid blijven heel veel mensen met die spullen zitten omdat het niet lukt of omdat het zelfs fout gaat. En dat is dus al bij punt 2. Mijn advies is om een workshop of een cursus voor het toepassen van gellak te gaan volgen. Daar leer je gelijk hoe je moet vijlen, hoe hard of zacht en vooral welke vijl. Voor hetzelfde geld pak je een veel te grove vijl, om maar wat te noemen. Tijdens een cursus of workshop leer je in ieder geval de juiste materialen op de juiste manier te gebruiken. En ook dat dit puur is om bij jezelf te doen. Wil je ook anderen gaan voorzien van gellak of misschien zelfs wel kunstnagels, dan is een opleiding absoluut aan te raden. :j

En stel gerust je vragen, daar is dit topic voor! ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:47

Ik wil in januari een keertje gellak laten zetten om te kijken of het mij bevalt. Weet iemand een fijn salon of persoon in de omgeving van Amsterdam, Utrecht of eventueel Almere?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:19

Oeh mooie kerstcreaties allemaal!

Mijn pre-christmas nagels, smoked Grey van PG. Helaas brak Mn ringvinger af toen ik een uurtje zonder gellac was :=. Met de kerst ga ik voor zwart, met gouden glitters

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:58

muntdrop schreef:
Ik wil in januari een keertje gellak laten zetten om te kijken of het mij bevalt. Weet iemand een fijn salon of persoon in de omgeving van Amsterdam, Utrecht of eventueel Almere?

Weet er een in Zaandam, kwartiertje van Amsterdam: Mystic Beauty of Nakita Beauty Nails (zitten in hetzelfde pand). Misschien heb je daar wat aan?

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:47

Goedemorgen!

@ Cinnepin: Leuk in Veenendaal! En begrijp de reacties en zeker voor de mensen die gecertificeerd zijn!
Ook zullen hier vast vaak dezelfde voorbij komen..

@ Libiris Dankjewel!! :D

@ Shanavillie: Fijne tips, duidelijk dankjewel! Super, daar kan ik wat mee!
En heb je gelijk in heel algemeen en zeker punt 2 is een vraagteken deze maar heel voorzichtig aangepakt. Workshop is een goed idee hebben jullie daar een aanrader in of geef jij die Cinnepin? Fijn in de buurt haha!

Moet zeggen ben best tevreden voor de eerste keer, zit er best netjes op! Benieuwd hoe lang het netjes blijft :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:30

Ik ben niet bekend in Veenendaal, maar Cinnepin weet vast een goed adres om een workshop of cursus te volgen! :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 13:36

Gaan/willen er nog mensen naar de beurs in Gorinchem?