2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:07

Als iedereen dit gewoon ff aan mizora pbt, zij heeft al een mooi lijstje op haar pc staan :Y) Ze kan vast ook alle kg's bij elkaar optellen en dan hebben we direct een mooi overzicht. Het ging al niet goed om de deelnemers-lijst in dit topic goed te quoten en ik denk dat het dan gewoon veel overzichtelijker wordt dan het hier in het topic dumpen.

Ik zal straks ook ff op de weegschaal gaan staan.

MilesNF

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:17

Tigris, welkom!

Iemand vroeg naar recepten. Voor recepten kijk ik vaak op ah.nl, dan kun je ook verschillende voorkeuren aanklikken (bijvoorbeeld snel, budget, vegetarisch etc), maar ik ga zeker eens op die chicks love food website kijken!

Qua sporten naast paardrijden doe ik in ieder geval 2 keer per week aan klimmen. Vanaf de lente is dit nog vaker omdat ik dan vaak naar België of Duitsland ga om een weekend te klimmen in de rots. Tevens voor mij een motivatie om af te vallen, hoe minder kilo's naar boven, hoe beter.
Verder ben ik nu lid van een sportschool en probeer daar 3x per week naar toe te gaan voor een groepsles (2x actief en 1x rustig). Meestal zeg ik de sportschool weer op in de lente en ga ik hardlopen.
Paardrijden doe ik nog maar 1x per week. November 2017 mijn paardje in laten slagen na ruim een half jaar tobben en stress (mede daardoor ook aangekomen).

Deze week een beetje motivatiedipje, de week loopt qua werkdagen net iets anders en dan ben ik gelijk uit m'n ritme. Veel meer trek in lekkere dingen en nog weinig gesport. Gisteren bijna gezwicht voor een stukje chocola, maar dan mocht niet van m'n vriend :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:01

Ik ben -3,3

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:10

NoTwixLeft schreef:
Als iedereen dit gewoon ff aan mizora pbt, zij heeft al een mooi lijstje op haar pc staan :Y) Ze kan vast ook alle kg's bij elkaar optellen en dan hebben we direct een mooi overzicht. Het ging al niet goed om de deelnemers-lijst in dit topic goed te quoten en ik denk dat het dan gewoon veel overzichtelijker wordt dan het hier in het topic dumpen.

Ik zal straks ook ff op de weegschaal gaan staan.

Ik denk dat dit inderdaad een slim plan is. Ik heb het pas van 4 mensen binnen, dus vooral en berichtje sturen met je huidige gewicht (of als je er nog niet tussen staat: startgewicht, streefgewicht, startdatum en huidige gewicht).

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:55

Pff hier echt een slechte week
Zelf niet fit, kinders ziek en daardoor al vanaf zaterdag gebroken nachten tot wel 6 keer per nacht eruit

Nu gewoon te moe om en geen zin in gezond eten.. Doe deze week maar.gewoon ff makkelijk dan zie ik volgende week wel weer

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:35

Ik heb het weer doorgestuurd!
Ik zit nu op min 2.8. Ik schommel best wel en had gisteren een slechte dag qua eten. Vanmorgen leek de schade mee te vallen maar ik ga dit weekend ook uit eten, wokrestaurant en all you can eat haha. Die week er na weer echt netjes. Hopelijk ook weer wat meer bewegen want dat is er deze week ook niet echt van gekomen door het leren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:17

Ik sta zondag er weer op , slechte week ben vast aangekomen

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:07

Afbeelding

Te lekker om niet te delen met jullie!!

Spinazie, quinoa salade met rosbief! Binnen 5 minuten op tafel en erg jummie!
Ook perfect een dag van te voren te maken voor in de lunch box. Ik zeg: eet smakelijk! Y)(^)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:18

Zo, hier ging het ook een aantal dagen wat minder. Durfde mezelf niet te vertonen in dit topic :')

Merk vooral dat ik de weekends erg lastig vindt. Dan is mijn vriend namelijk bij mij en die leeft best ongezond en houdt mee gezonder eten (al is het maar voor twee dagen) niet vol. Niet bepaald motiverend als iemand voor je neus cola, chips, chocolademelk, cornflakes en snoep wegwerkt :\

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:55

Bij mij zijn de weekenden ook lastig. Weet niet waarom maar het lukt mij niet om hetzelfde door te gaan als ma t/m vrij.

Komende week ga ik er weer eens vollebak voor!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:01

Die salade hierboven ziet er goed uit :9

Ik ben vaak op wedstrijden zaterdagen dus dat betekend vaak wel een broodje kroket of een patatje.. Dus dat is lastig, maar zorg zelf dat ik verder gezonde tussendoortjes mee heb.
Zondagen ben ik wat milder en mag ik wel wat lekkers. Qua drinken merk ik dat ik nu prima gewend ben aan water, heb niet meer de behoefte aan zoet drinken.

Hier inmiddels 3,7 kg kwijt. Merk dat nu wat langzamer gaat omdat ik er bij sport, maar merk wel dat kleding losser gaat zitten dus prima. :D Nog even doorknallen.

Wat ook erg lekker is is een bakje magere kwark (bijv zuivelhoeve, die goedkoopste die je krijgen kan), met een lepel honing en eventueel een schepje jam (minder suiker variant). En dan met een goede hand Muesli met gedroogd fruit. (Jordan's muesli deluxe is hier favoriet) :+:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:06

Het zou juist sneller moeten gaan als je sport, want dan verbrand je meer calorieën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:08

Idd met sporten moet je wel afvallen ..

Volgende week even kijken naar nieuwe dingen voor lunch ,eet nu boterhammen maar brood blugh op gegeven moment heb ik daar geen zin meer in. Salade iets is voor de konijnen :=

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:14

Supervixen schreef:
Het zou juist sneller moeten gaan als je sport, want dan verbrand je meer calorieën.

Ligt er ook aan wat je doet. Als je veel spier bijkomt, kan je veel vet verliezen maar in gewicht minder snel dalen. Dus als je meer gaat sporten inclusief spieropbouw kan het afvallen van kg best wat langzamer gaan, maar dan val je alsnog af in bijv omvang.

Ik heb afgelopen week niet super slecht gegeten maar me ook niet echt eraan gehouden... Ook ongesteld geweest maar wil dat eigenlijk niet als excuus gebruiken :')
Wil me zondag weer wegen, dus zal dan zien of ik minder ben afgevallen :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:19

Rebecca schreef:

Volgende week even kijken naar nieuwe dingen voor lunch ,eet nu boterhammen maar brood blugh op gegeven moment heb ik daar geen zin meer in. Salade iets is voor de konijnen :=

Deze instelling zou ik echt eens veranderen! Salades zijn vaak zo variabel en gezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:20

Ladybird schreef:
[naam] schreef:

Deze instelling zou ik echt eens veranderen! Salades zijn vaak zo variabel en gezond!

Nee ik probeer het al jaren maar ik krijg het niet weg , spuug het dan snel weer uit .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:24

Ik maak salades wat een konijn echt niet eet hoor :+.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:51

Nooor_ schreef:
Supervixen schreef:

Ligt er ook aan wat je doet. Als je veel spier bijkomt, kan je veel vet verliezen maar in gewicht minder snel dalen. Dus als je meer gaat sporten inclusief spieropbouw kan het afvallen van kg best wat langzamer gaan, maar dan val je alsnog af in bijv omvang.

Dat gaat niet zo snel als je denkt hoor.. tenzij je elke dag zware krachttraining/bodybuilding doet.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:41

Ik denk dat dat sneller gaat dan je denkt, juist als je net begint! :)
Ik ben vergeleken met afgelopen zomer even zwaar maar wel een stuk strakker. En train sinds half november 2 keer in de week :)

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:22

Hier gaat het even wat minder. Ik voel me minder happy en merk dat ik dan meteen weer naar de snaai grijp. De pindakaaspot is niet veilig meer en ook weer chips en koekjes gehaald. En gehaald = op, in een keer... Deze weken dus niks afgevallen, maar positief gezien ook niks aangekomen. Vandaag wel weer een rondje hardgelopen met de hond en ik ga proberen dat weer om de dag te doen zoals ik in nov en dec deed. Bedankt voor de food sites, leuke recepten staan erop!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:04

Even wat minder is niet erg als je daarna maar weer oplet. Hier 2 weken het lastig gehad maar stabiel gebleven qua gewicht en nu lukt het weer vrij makkelijk om af te vallen.

Dus kom op, niet opgeven. We kunnen het.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:10

Ik ben precies 1 kilo afgevallen in 1 maand. :+ Ben zo blij dat ik die loopband heb gekocht! Heerlijk om na het eten nog even wat te kunnen doen en niet op de bank te blijven hangen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:36

Britt_Sisi schreef:
Ik denk dat dat sneller gaat dan je denkt, juist als je net begint! :)
Ik ben vergeleken met afgelopen zomer even zwaar maar wel een stuk strakker. En train sinds half november 2 keer in de week :)

Idd, hier gaat het wel erg vlot, maar goed mede ook omdat ik amper spierkracht heb, dus het al heel snel merk.

Sporten erbij helpt je zeker niet altijd om sneller af te vallen, dat is heel afhankelijk hoe en wat je doet.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 02-02-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:46

Ik snap echt niet hoe je dat kan zeggen.. natuurlijk helpt sporten met afvallen. Ga maar eens drie keer per week een uur hardlopen, zwemmen, fietsen, flink wandelen, cardio volgen bij de sportschool, op de crosstrainer enz enz. Reken maar dat je dan sneller afvalt.

Het enige dat ik kan bedenken is dat het misschien langzamer gaat is als je zware bodybuilding doet.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 02-02-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:48

Ik denk dat je er zeker wel van afslankt, maar qua gewicht zal je wel meer spieren op gaan bouwen. Die weg nu eenmaal meer dan vet.

Dus in die zin klopt het wel dat je er niet van afvalt maar er wel degelijk van afslankt