[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:13

Ik vond die van Syoss altijd goed te doen :)

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 02:04

Yasmine schreef:
Oef, zo’n prachtige bos haar zou ik niet zwart verven :oo Het is er zo moeilijk uit te krijgen en als je het er toch uit wil, ga je je haar kapot moeten bleken of ontkleuren. Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik heb mijn natuurlijk blond haar vroeger in een opwelling bruin geverfd en heeft maanden geduurd voor het uitgeroeid was en ik had er alleen maar spijt van :=

Hahaha dankjewel, gelukkig groeit haar vanzelf terug. :P Aangezien ik toch zo’n stuk haar afknip maakt het me allemaal niet meer uit. :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:24

Hoi! Ik kom even binnenvallen :D ik heb vrijdag deze balayage laten doen, ben er echt mega blij mee <3 de kapster was niet helemaal tevreden, ze vond het blonde nog te donker. Mijn haar pakt blondeer slecht, dit heeft een uur gezeten met 9% waterstof en is na een half uur nog een keer opnieuw bijgesmeerd.
De kapster stelde voor om na een maandje nog een keer terug te komen om het nog wat meer op te lichten. Ik twijfel hierover, wat zouden jullie doen?
Afbeelding

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:57

Ik vind het prachtig zo!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:28

Ik zou even kijken als de krullen eruit zijn hoe 't er dan uit ziet. :)

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 02:00

Is er hier iemand die ervaring heeft met verschillende merken semi permanente verf?

Ik gebruik nu La Riche Directions om mijn haar paars te maken. De kleur is op zich mooi, maar het vervaagt binnen twee weken zo erg dat je het bijna niet meer ziet. Ik was mijn haar maar 1x per week, maar zelfs zonder dat ik het was zie ik het heel snel vervagen. Is dat met alle merken zo? Zo niet, welk merk raden jullie aan?
Elke twee weken bijna een heel potje verf gebruiken word een duur geintje, om over de tijd die het kost nog maar niks te zeggen.

Verder spoel ik mijn haar alleen maar met koud water (als ik het al nat maak, maar soms moet ik wel ivm naar stal geweest zijn) en gebruik ik geen fohn/stijltang/etc.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:46

Daar kan ik je helaas niet bij helpen pluisje. Maar snap dat je dat een beetje zonde vindt..

Hier weer naar de kapster geweest en wauw, die vrouw kan toveren zeg. :oo hier blijf ik! Ze was gezellig, lekker snel klaar én ik was maar 55 euro kwijt voor het kleuren.

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:57

Wauw frummels!! Hoe heeft ze dat gedaan voor zo weinig geld? :oo

Bij mij zijn de bleek-kriebels ook weer toegeslagen, voor pastel kleurtjes haar.. :+
Maar de vorige keer was ik 3 dagen en een paar honderd euro kwijt, daar zit ik eigenlijk niet weer op te wachten.. :')

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:09

Wauw Frummels, die vrouw kan inderdaad toveren, prachtige kleur geworden :)
En dat voor zo weinig geld, kan me voorstellen dat je daar blijft :j

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:39

Ik moet ook zo'n kapper vinden, preecies wat ik ook wil!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:26

It's magic! :))

Tutti_Frutti: ik woon in Scheveningen dus het is je geluksdag :D Ik ben bij Martin Hair in de Keizerstraat geweest. (Let op want er zitten er 2 heel dichtbij elkaar in Scheveningen). De eigenaresse heet Josephine. <3

Ze heeft bij mij de bayalage techniek gebruikt, en bepaalde producten zodat mijn haar niet teveel beschadigt. De kwaliteit van mijn haar is echt nog steeds goed (nu 2 weken na bezoek).
De prijs vond ik helemaal geweldig! Maar dat komt vooral omdat ik dun haar heb. Maar goed, heb ik ook een keer mazzel, haha.

Shanna: Mijn god! Dat snap ik, dat je daar niet op zit te wachten.. :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:17

Euh, bayalage is toch meer dat ze niet heel je haren oplichten ? Maar ergens halverwege beginnen ofzo met stroken oplichten ?
Hoeveel % blondeer is hiervoor gebruikt, weet je dat ? Maar dat verschilt misschien ook heel veel per type haar ?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:21

Bayalage gaat ook om de techniek. En de bovenkant is bij mij ook een stuk donkerder hoor. Maar dat is lastig te zien op de foto die ik geplaatst heb. Ze heeft het in elk geval netjes met folies gedaan en dan van onderaf richting bijna boven. Tussendoor zijn er delen niet gedaan, dus die zijn nog de oude kleur. Dat zie je geloof ik ook wel een beetje op de foto.
Er is geloof ik 9% of 12% gebruikt en daarna heeft ze er nog iets mee gedaan om het assiger te krijgen. Waaronder No Orange shampoo, en ik geloof iets van olaplex achtig spul.
Maar dat percentage hangt inderdaad gewoon van je haar af. Ik heb nogal lastig haar, want met 6% gebeurt er amper iets bij mij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:44

Wauw Frum, prachtig! En dat in een keer en voor 55 euro :wow: Wat een droom :D

Het woord balayage wordt in België ook al jaren gebruikt om de techniek van highlights te beschrijven. Dat ze plukjes en niet je hele haar in een keer verven met folie ertussen, dus wat Frummels zegt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:48

ik wil ook iets nieuws met mijn haar, eigenlijk een paar tinten lichter.... En extentions ofz ik ben mijn korte bosjes zo zat :evaw:

wat vinden jullie, het is nu zo

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:54

Yasmine schreef:

Het woord balayage wordt in België ook al jaren gebruikt om de techniek van highlights te beschrijven. Dat ze plukjes en niet je hele haar in een keer verven met folie ertussen, dus wat Frummels zegt.

Ja ben zo blij!!

@Lau: een paar tinten lichter staat je denk ik heel mooi. Ik vind kort haar prachtig bij je, maar als je t zat bent dan kun je misschien flip in extensions proberen? Heb ik zelf ook en vind ik echt heel handig voor als ik uit eten ga ofzo en opeens zin heb in lang haar. :+

Ik wil eigenlijk weer een bob, maar moet echt op mijn vingers gaan zitten om het niet te doen. Had met mezelf afgesproken het te laten groeien, maar ik irriteer me aan hoe dun het is..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:56

Frummels schreef:
Yasmine schreef:

Ja ben zo blij!!

@Lau: een paar tinten lichter staat je denk ik heel mooi. Ik vind kort haar prachtig bij je, maar als je t zat bent dan kun je misschien flip in extensions proberen? Heb ik zelf ook en vind ik echt heel handig voor als ik uit eten ga ofzo en opeens zin heb in lang haar. :+

Ik wil eigenlijk weer een bob, maar moet echt op mijn vingers gaan zitten om het niet te doen. Had met mezelf afgesproken het te laten groeien, maar ik irriteer me aan hoe dun het is..

Dat is wel een hele goede,
ik heb al zo lang kort haar echt al vanaf dat ik 12 ben ofz ben het nu even zat :+
Maar meer omdat ik nieuwsgierig ben naar lang haar en ook een nieuwe weg insla dit jaar... Goed gekeurd voor de gastic bypass dus ik ben toe aan een nieuwe ik.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:03

Wauw! Wat geweldig voor je! *\o/*
En ik kan me voorstellen dat je het dan nu even zat bent na al die jaren, haha.
Ik heb voor de bruiloft een flip in besteld via glamouryourhair.nl en daar ben ik echt heel tevreden over. De eerste keer had ik een tintje te donker, maar kon het zonder problemen terugsturen en ruilen. (Wel even goed de retour voorwaarden lezen). En super makkelijk, het is met zo een doorzichtig draadje wat je om je hoofd doet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:05

Frummels schreef:
Wauw! Wat geweldig voor je! *\o/*
En ik kan me voorstellen dat je het dan nu even zat bent na al die jaren, haha.
Ik heb voor de bruiloft een flip in besteld via glamouryourhair.nl en daar ben ik echt heel tevreden over. De eerste keer had ik een tintje te donker, maar kon het zonder problemen terugsturen en ruilen. (Wel even goed de retour voorwaarden lezen). En super makkelijk, het is met zo een doorzichtig draadje wat je om je hoofd doet.

Thanks!
Ga ik daar eens kijken, je haar zat ook prachtig tijdens je bruiloft had niet verwacht dat het extentions waren <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:58

Ah dankjewel! Was er ook heel blij mee <3

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:23

Help! Het kriebelt bij mij enorm om een pony (fringe) te laten knippen, een soort losse krullerige pony eigenlijk. Foto's waren een beetje groot, dus vandaar in een spoiler. 1e: zoals het nu zit, 2e en 3e zoals ik het wil (met klipjes vastgezet), beetje naar de zijkanten geduwd niet helemaal dekkend. Nu vraag ik me af of het er daadwerkelijk uit gaat zien, omdat ik best een rond gezicht heb, en omdat ik heel fijn+dun+weinig haar heb.

Wat ik wil:

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wat vinden jullie?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:53

Ja doen :D Ik hou enorm van een krullende fringe, & denk dat het je leuk staat :j Je hebt er juist wel het gezicht voor vind ik!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:59

Ik denk het ook! Zit zelf ook te twijfelen haha

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:07

Heel leuk zo’n krullende pony! Sowieso mooie krullen Aight <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:04

Aight: ik denk dat het je heel leuk staat!!