Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:56

Ik hou van zowel massale evenementen als bepaalde trails.
Sommige trails loop ik maar 1x omdat ze tegenvallen.

De 1/4 marathon van Rotterdam heb ik 3x gelopen de sfeer is zo leuk. En de bruggenloop is ook toffe sfeer.
Wat ik absoluut niet meer loop zijn de welbekende ladiesrun.......bah.

Goed nu week niet gelopen het gewone leven eist zijn tol ik heb geen energie voor meer.
Werk 8-10 uur per dag iig 4x pw, mest mijn paard, paddock, voer verder geregeld ff longeren en als ik thuis kom kan ik poetsen of eten koken. Kind naar bed brengen en nu is het 20:53 en zit ik net 15 min.
Morgen gaat de wekker om 4:30 :( -O- :O

Hopelijk vind ik snel balans of dit weekend voor klein rondje.
Wedstrijden loop ik niet meer voor de bevalling helaas

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:20

Nee een ladiesrun trekt me ook niet.. Die vriendin waar ik mee was begonnen met hardlopen wilde die graag gaan doen en dan verder een meidendagje doen.
Maar daar hou ik dus helemaal niet van. Uiteindelijk vond ze een mudrun ook wel tof dus dat scheelt weer..
Ze is alleen totaal niet aan het trainen dus ik denk dat ze het er verder wel bij laat. Gister, toen ik haar eindelijk weer meekreeg met hardlopen moest ze al na 300 meter lopen :( . Uiteindelijk hooguit 2km gedaan waarvan de helft gewandeld. Was wel teleurgesteld.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:15

Ladiesrun vond ik van de kustmarathon erg leuk. Dan wel de 10km, want de 5km zijn toch weer een ander slag lopers die daaraan meedoen. :)
Verder vind ik plaatselijke loopjes erg leuk, maar ook de bijzondere en massale. Van de 15 ofzo die ik nu heb gelopen. :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:15

Ach ja, ik kreeg van mijn loopmaatje de inschrijving voor de marikenloop cadeau, omdat ik vorig jaar een paar dagen voor haar paarden had gezorgd, dus ik ga hem voor de vierde keer lopen. De 10km, voor de gezelligheid.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:15

Ladies run vind ik echt helemaal niets. wat nou als de mannen straks ook gaan zeggen jullie mogen niet meedoen (wat overigens al gebeurd bij de TTM daar mag je als vrouw niet met de wedstrijd over 10EM mee doen omdat 'je als vrouw maar de 10km ladies run moet doen ' als dus de reactie van de organisatie.) wat dat betreft boycot ik dus principieel de ladies runs.
Mijn voorkeur ligt bij mooie natuur evenementen Hoeven niet perse trails te zijn want ik ben eigenlijk een betere asfalt loper.
De lokale 'rondjes kerk' heb ik ook weinig tot niets mee

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:54

Hahahahah Greetje lokale rondje kerk .....soms pak ik wel een klein wedstrijdje maar heeft meer te maken dat ik wedstrijden moet hebben staan in de agenda anders stop ik met lopen.

Ik wil me dolgraag nog deze maand inschrijven ergens maar merk gewoon dat alles minder wordt en kunnen mensen nog zeggen je loop voor jezelf....ja best maar als laatst over de finish vind ik toch niet fijn ondanks we met zijn tweetjes zijn.

Afgelopen week 34 uur gewerkt niet kunnen lopen en vanmiddag was ik 13:00 thuis, helaas had ik mijn rust nodig en tot 16:00 geslapen :roll:
Toch maar om 17:00 naar mastbos vertrokken en rondje gelopen, mooie blaar erbij.
Maar ik heb weer kunnen genieten in bos was super stil

Heb nieuwe horloge gekregen ding zegt stomme dingen mijn fitnessleeftijd is 51 _-:(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:34

Gisteren een initiatief van onze joggingclub: kerkdienst als "beenzegening" tegen blessures, daarna loopje van 5 km in groep, en daarna nog een hapje en een drankje. Was de eerste keer dat dit georganiseerd werd, velen vonden het een raar initiatief, maar ze zegenen auto's, moto's, paarden... dus waarom de lopers niet?

Paar weken geleden vreesden we nog voor een fiasco, hadden amper 16 inschrijvingen, maar we waren toch met een 60-tal, en bestuursleden van twee bevriende clubs beloofden volgend jaar hun club warm te maken voor dit initiatief. Voor herhaling vatbaar dus...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:28

Even egopost: vandaag eindelijk een sub50 (en dus ook een nieuw PR) gelopen op de 10km :):). 49.30 volgens horloge, zo blij! Nu verder taperen in aanloop naar Rotterdam.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:33

Wauw supergoed gedaan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:16

Vanmorgen meegedaan met de lenteloop in Eerbeek, de 10km trailrun. Prachtige route, goed georganiseerd. Ik had alleen de verkeerde sokken aan en heb nu een paar blaren.
Gelukkig was het wel prachtig weer!

Kon wel merken aan het lopen dat ik een zware week heb gehad en ook niet heel goed heb gegeten. Komende tijd maar weer even opletten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:42

Plien netjes zeg.

Supervixen welke sokken heb jij?
Ik loop op falke maar vind ze minder steeds meer wrijving en ruwe plekken of blaren.

Vanmorgen vroeg ook gelopen 4km in 27 min niet gestopt of gewandeld wel harde buiken.
Maar had ik vannacht ook en toen spande ik me niet in.

Nu net terug van ochtend/ middag Efteling dus 6km extra erbij en nu ben ik gaar.
Maar wat een heerlijk dagje kwa weer hadden we nodig met zonnetje erbij

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:20

Ik loop altijd met de hardloopsokken van de action, die zijn wat dikker.

Pas je wel een beetje op jezelf met die harde buiken?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:30

Ik wil juist dunner gaan proberen.

Harde buiken kunnen opzicht geen kwaad tenzij ze pijnlijk worden en dat is het nog niet hoogstens irritant want vel rekt niet mee.

Ga mezelf nu ook verplichten om minimaal 2x pw te lopen al is het 23:00 heb klein rondje van 2km dus das nog geen 15 min dan blijven mijn banden het gewend.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:11

Goed gelopen allemaal!
Ik heb gisteren voor het eerst 4 km gedaan zonder wandelen- net onder het half uur gebleven. Verder ook nog een kruiwagen hout gekloofd en 3 uur paardgereden.
Vandaag weer een rondje hardgelopen van 3 km in 20 min en verder rustig aan gedaan. Was moe zat :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:30

Hwn wat moet ik me voorstellen bij zo'n 'beenzegening'?

Plien supergoed! Gefeliciteerd :)

Balen van je blaren supervixen! Was vandaag inderdaad heerlijk loopweer! Hoe lang doe je over zo'n trail? Ik heb echt nooit last van verkeerde sokken, moet qua ondergoed echt goed opletten wat ik aandoe maar sokken doe ik alles wat niet te dik is (omdat ik snel warme voeten krijg tijdens het lopen)

Lekker Tita dat je weer tijd had om te lopen! Lijkt mij wel een beetje eng icm met zwangerschap..

Sintara lekker actief dagje dus, lekker!

Ik heb trouwens even een vraag, aangezien heel veel mensen hier een behoorlijk actieve leefstijl hebben: Drinken jullie ook zoveel?
Ik drink dus met gemak 5-6 liter op een dag (water & thee, afhankelijk van het weer) en heb ook echt heel vaak dorst. Nou vraag ik me af hoe dit komt, zou dit aangeleerd gedrag zijn of toch iets medisch? Toen bedacht ik me dat misschien een hele actieve leefstijl ook een factor kan zijn? Aangezien bijna iedereen na het sporten wel dorst heeft (én wordt aangeraden genoeg te drinken icm sport) bedacht ik misschien dat dit een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn? Iemand anders hier ook ervaring mee toevallig?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:53

Zoveel drinken lijkt me niet gezond. Zeker als je dan nog dorst hebt.
Ik drink op een dag dat ik niet sport ongeveer anderhalf tot twee liter. Als ik twee uur hardloop zal het zo'n twee en een half tot max drie liter zijn. Dit was volgens de diëtiste ook prima.
Ligt een beetje aan het weer.
Alleen vorig jaar bij een trail van 15km in 30 graden ging er meer water doorheen.

Met zoveel drinken zou ik de hele dag op de wc zitten. Ik heb een blaas ter grootte van een walnoot denk ik :')

De trail van vandaag heb ik een uur en twee minuten over gedaan. Ik was 33e van de 75 vrouwen. Ik ben geen hele snelle loper en dat is ook niet mijn doel.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:01

@s1993 Bij hele actieve (warmere) dagen zoals ik gisteren had zit ik ook zo op 5 liter op een dag.

Hoeveel je precies nodig hebt is afhankelijk van erg veel factoren. Basis is 2 liter per dag als je verder niets doet. Ongeveer 1 liter per uur inspanning erboven op. Dan heb je nog extra nodig bij warmte..

Het belangrijkste is dat je niet meer dan 1 liter per uur drinkt omdat je nieren het niet sneller kunnen verwerken. Als je bejaard bent neemt dit vermogen nog wat af naar ongeveer 3/4L per uur. Verder maakt het niet zo uit, dan plas je gewoon wat meer. Let ook op de kleur van je urine, deze moet heeel licht gelig zijn.
En als je alleen water drinkt en over de 3 liter per dag gaat, is het verstandig om in elk geval een kwart van je verdere drinken te vervangen door wat anders dan water, zoals sport drank, limo, enz.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 06:36

Dat laatste wat je zegt lijkt me onzin, water is het beste wat je kunt drinken.
Maar goed, dit gaat off topic.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 06:40

Goedemorgen

Ga je rennen supervixen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:37

Supervixen schreef:
Dat laatste wat je zegt lijkt me onzin, water is het beste wat je kunt drinken.
Maar goed, dit gaat off topic.

Niet in zulke grote hoeveelheden.Dus als je echt zoveel vocht verliest door sporten (dus veel zweten) dan moeten ook de electrolyten worden aangevuld.
Maar ik vind het extreem veel hoor en zou eerder adviseren naar de huisarts te gaan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:50

Greetje63 schreef:
Niet in zulke grote hoeveelheden.Dus als je echt zoveel vocht verliest door sporten (dus veel zweten) dan moeten ook de electrolyten worden aangevuld.
Maar ik vind het extreem veel hoor en zou eerder adviseren naar de huisarts te gaan.

Precies, dat laatste van mij ging om de elektrolyten.
En om zoveel vocht nodig te hebben moet je dus echt heel veel doen. De was doen en strijken telt niet als sport he :P .

Als je zin hebt in 5 liter water als je gewoon een dagje kantoor doet en een half uurtje gaat hard lopen klopt er iets niet helemaal..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:03

Supervixen jammer van de blaren maar klinkt verder als een leuke loop en zeker mazzel met het weer! :)

s1993 5-6 liter klinkt wel als erg veel! Ik drink ook erg veel op een dag, en ben ook vaak dorstig, maar 5 liter kom ik niet aan denk ik... zal het eens bijhouden. Je kunt altijd eens contact met de arts opnemen toch om het na te vragen? Met warm weer of sporten drink ik overigens ook wel veel.

Ik had afgelopen zaterdag 18 km wandelen in Zandvoort en zondag de Circuit run ook in Zandvoort. Had wel een hotel kunnen boeken, was relaxter geweest haha.

Stond zondag met wat spierpijn op maar die liep ik er snel uit gelukkig. Ik liep voor Odlo, kreeg een complete kledingset van ze, echt heel gaaf! Even getwijfeld of ik alleen in het shirtje zou gaan lopen of ook het jasje aan zou trekken, toch jasje aangedaan, en daar had ik binnen 5 minuten al spijt van :+ bloedheet!!
Verder was het leuk, eerst 4 km over het circuit, dat ging prima, mooi tempo! Daarna het strand op, toen voelde ik me echt zwaar oververhit en zware benen, ondanks de wind in de rug en mooi vlak strand ging het niet zo lekker. Ben vanaf dat punt ook gaan tellen, ik tel vaak tot 100, op iedere keer dat mijn rechterbeen een stap maakt 1 tel, bij 400 ongeveer is er 1 km voorbij, mentaal dingetje dat me helpt me te concentreren en op tempo te houden :+

Na 4 km strand nog 4 km door dorp en eindigend weer op het circuit. In 01:08 gefinisht, niet heel snel, maar ik ben best tevreden! Vriendlief gefinisht in 01:03 en een vriendin die mee was in 56 minuten, bizar snel! Heb voor het eerst op de 2 drinkposten wat gedronken en was minder misselijk als normaal dus denk dat dat toch wel helpt. Geen gelletje genomen, durfde ik niet aan.

Lekker actief weekend, beetje stijve kuiten nu maar verder topfit *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:13

Lekker dat het goed ging met de circuitrun. En ook fijn dat je tevreden bent!

Tita: ik loop woensdag weer. Vandaag krachttraining denk ik. Hoop dat mijn blaren woensdag een beetje minder zijn.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:06

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga eens even de wetenschappelijke literatuur induiken om te zien wat erover gezegd wordt en anders evt contact met de dokter opnemen :) Maar heb verder nergens last van dus vind het dan stom om voor zoiets de tijd van de dokter 'te gebruiken'. Overigens drink ik het wel verspreid over de dag, nooit meer dan een liter per uur en deels denk ik dat het ook uit gewoonte is en thee ook om warm te blijven tijdens het studeren. Kleur van mijn urine is overigens wel prima.

Supervixen, ik ben ook geen snelle loper, wil gewoon lekker genieten van het lopen. Maar was wel benieuwd hoe lang het duurt om zo'n trail te lopen, vind dat je een mooie tijd hebt gelopen.

Anne wat gaaf dat je die kledingset kreeg! Hoe ben je erbij gekomen om voor hun te lopen?

Ik twijfel of ik vanavond wel of niet naar de atletiek zal gaan. Wil eigenlijk wel gaan want samen trainen is gezelliger en makkelijker, maar heb gister 10 km gelopen en 55km gefietst, vandaag ook alweer 20km gefietst dus misschien beter om vanavond rustig aan te doen en dan morgen te lopen....

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:17

Rust is moeilijk he:) . Heel herkenbaar!
Toch gaat het verdere sporten de rest van de week beter als je wel afentoe rust houdt.

Mijn rustdag loopt ook gevaar nu ik een beetje de competitie van mijn moeder voel. Als die vriendin niet meegaat, ben óf ik óf mijn moeder degene die het langzaamste is. En je snapt wel, dat willen we allebei helemaal niet zijn :p. Tot nog toe blijf ik haar wel voor maar ze is bloedje fanatiek gaan trainen...

En volgende week heb ik mijn eerste wedstrijdje! Ik ga samen met het groepje van de mud run de 2,5 km obstacle run in amersfoort doen haha. Leek me heel grappig, zo´n mudrun ´light´. En zo hebben we meteen een goede training met de hele groep samen.